1. leht 1-st

Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 16. 02. 2008. 22:36
Postitas Mati
SEpp kirjutas:...Need geeliga sisekummid ise kaaluvad kõvasti rohkem kui tavaline sisekumm. Kuid praktika on näidanud nende olulist eelist tavaliste sisekummide ees...
Tubelessi varinati ei kaalunud?

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 21:15
Postitas SEpp
Mati kirjutas:
SEpp kirjutas:...Need geeliga sisekummid ise kaaluvad kõvasti rohkem kui tavaline sisekumm. Kuid praktika on näidanud nende olulist eelist tavaliste sisekummide ees...
Tubelessi varinati ei kaalunud?
Praktiline näide seiklusspordist:
Näide 1: Sõidad läbi okaspõõsaste - geeliga mees sõidab edasi, tavalise kummiga rattur vahetab/parandab kummi, tubeless lükkab sisse vahu koos uue rõhuga.
Nõnda, Horvaatias olid need okaspõõsad - ja tavalise kummiga mees parandas 100h seikluse jooksul ca 10x kumme, kui kõrval geelikummiga mees sai puhata.

Näide 2: Sõidad üle pudelipõhja või mõni muu eriti lai ja terav asi, kasvõi terav kivi. See lõikab läbi väliskummi ja sisekummi. Tubeless mees - kogemus puudub, aga pakun et ta edasi ei sõida? Sisekummiga variant - sisekummi vahetad välja, võtad seljakotist hõbedase teibi (iga seiklussportlase asendamatu tööriist kõikidel võistlusel) - pumpad kummi veidi täis, parandad teibiga ümber rehvi ja väliskummi katkise koha ära ja sõidad - küll võibolla kergelt jonksat-jonksat - aga teed normaalselt võistluse lõpuni. Seda näidet on juhtunud eestis-lätis, küll mitte isiklikult aga naabertiimis.

Seega ma pole tubelessi vastane aga näite 2 põhjal tundub turvalisem minna pikale võistlusele sisekummi-süsteemiga.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 21:54
Postitas erikr
õigel tubelessimehel on ka varu sisekumm kaasas. juhtumi 2 puhul on tal täiendavaks lisatööks pöialt tubelessventiili eemaldamine.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 22:00
Postitas UrmasL
SEpp kirjutas:Seega ma pole tubelessi vastane aga näite 2 põhjal tundub turvalisem minna pikale võistlusele sisekummi-süsteemiga.
Mina läheks seiklusspordil starti siiski tubelessiga. Lisaks kannaksin kaasas 1-2 vahtu ja 1-2 sisekummi. Pakun, et 80% tõenäosusega saad kõik etapid lappimiseta läbi. Ülejäänud 20% kasutad vahtu ja/või sisekummi lappimiseks. Boonuseks tubelessi oluliselt parem veeremine ja kergem kaal selle geeliballooni vastu.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 22:50
Postitas SEpp
erikr kirjutas:õigel tubelessimehel on ka varu sisekumm kaasas. juhtumi 2 puhul on tal täiendavaks lisatööks pöialt tubelessventiili eemaldamine.
Selge, siinkohal oli minu ilmselge teadmatus, et tubeless variandile saab ka tavalise sisekummi panna.
Ja seda tubeless ventiili saab pärast jälle tagasi panna ? Ehk selle eemaldamine pole loodetavasti ühekorde ja pöördumatu tegevus :?:

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 23:09
Postitas veiko
Tubelessi saab ka spets rugina sisse valada, mis pisemad augud ise ära lapib.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 17. 02. 2008. 23:34
Postitas Kuldar
SEpp kirjutas: parandad teibiga ümber rehvi ja väliskummi katkise koha ära .
et ümber mida või mille? Võib-olla ikka pöia jne?

ja mis krdi geel sul seal lohvi sees on? Maasika või köömne-kõrvitsa?
Räägi lateksiga sisekummist ja sind mõistetakse.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 18. 02. 2008. 00:08
Postitas Mati
Kuldar kirjutas:...ja mis krdi geel sul seal lohvi sees on? Maasika või köömne-kõrvitsa?...
...seiklussport, miksi pole võimatu ...

haamer, istud metsas, keegi mööda ei sõida ja toitu ei viska. on ainult sina ja su kumm. zapomnivaajez tovaariz :wink:

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 18. 02. 2008. 09:12
Postitas SEpp
Kuldar kirjutas:
SEpp kirjutas: parandad teibiga ümber rehvi ja väliskummi katkise koha ära .
et ümber mida või mille? Võib-olla ikka pöia jne?

ja mis krdi geel sul seal lohvi sees on? Maasika või köömne-kõrvitsa?
Räägi lateksiga sisekummist ja sind mõistetakse.
Minu jaoks pärineb geeliga sisekummi mõiste Veloplusi poe müüjate käest.
Ja ma pole elukutseline rattapede, nii et olge tublid - jagage ikka nõuandeid.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 18. 02. 2008. 09:43
Postitas Villem T
Kuldar kirjutas:ja mis krdi geel sul seal lohvi sees on? Maasika või köömne-kõrvitsa?
Räägi lateksiga sisekummist ja sind mõistetakse.
Äkki ikka on geel ja pole lateksiga mingit pistmist? Ma justkui mäletaks mingit rohelist Slime (või oligi Green Slime vms) löga, mis jooksud julmalt viskama pani.

Tubelessi ventiil on tihendiga ja mitmekordselt kasutatav kui rõngastihendit ainult ära ei kaota. Soovitatav sõrmedega kinni keerata - rajal ei pruugi kogu töökoda kaasas olla alati.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 18. 02. 2008. 10:02
Postitas Mati
OT edasitung jätkub...
Villem T kirjutas:...Äkki ikka on geel ja pole lateksiga mingit pistmist? Ma justkui mäletaks mingit rohelist Slime (või oligi Green Slime vms) löga, mis jooksud julmalt viskama pani...
Pilt

Ja sellegi puhul tegu polümeeripõhise kraamiga.

Seiklusspordi kontekstis (eeldame hullu sodi ja prügi suvalises kohas metsa all :) ) on vähemalt SLIME osas väike pettumuse tera sisekummi kasutajatele.
If tire deflates after installation of sealant, examine tire to confirm that there are no punctures larger than 1/4"(6mm) in tubeless tires & 1/8"(3mm) in tube tires.
Ehk siis UST kummi puhul parandab tõenäolisemalt tõsisemat vigastust võrreldes sisekummiga variandiga.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 18. 02. 2008. 16:48
Postitas Kuldar
kae
ongi mingi jõle adru lohvi sees... Jõudsin vaevu ristimärgi teha:)
Vist rohkem siuke vandersellide teema ja kaalub terve puuda.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 20. 02. 2008. 12:53
Postitas SEpp
Kuldar kirjutas:kae
ongi mingi jõle adru lohvi sees... Jõudsin vaevu ristimärgi teha:)
Vist rohkem siuke vandersellide teema ja kaalub terve puuda.
Hmm, kodanik Kuldar ütleb Eesti seiklusspordi tippude kohta vandersellid ? Mehed ja naine, kes on 2007 MM-il tulnud 13-dale kohale ? Mehed kes on suutelised olema võistlustules 164 tundi (üle 6 ööpäeva) järjest, läbides 500km ning tehes selle aja jooksul tõusumeetreid 25 000m (3 korda merepinnalt Mount Everesti tippu tõusta).
Need numbrid on nii suured, et on enamikele siinlugejatele täiesti hoomamatud. Praegu valmistume Poola võistluseks, kus ollakse rajal 120 tundi.

Ka sellised mehed valisid enda rattale geeliga/lateksiga/maasikaga täidetud sisekummid.

See on teine spordiala.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 20. 02. 2008. 13:31
Postitas Mati
SEpp kirjutas:...Hmm, kodanik Kuldar ütleb Eesti seiklusspordi tippude kohta vandersellid ? ... Ka sellised mehed valisid enda rattale geeliga/lateksiga/maasikaga täidetud sisekummid ...
Mitte konkreetsed isikud pole vandersellid vaid kummid on mõeldud vandersellidele, seda tahtis Kuldar öelda. Mõtle nüüd rahulikult, kes müügi kontekstis selliseid kumme enamjaolt ostavad? See, et seiklussportlased arvavad selle hea olevat on nende valik, kuigi jah, mitte kõige parem ka minu arvates. Asi areneb ja võimalusi on paremaidki. Kunagi olid vormelid ka metallkerega, mitte sellised rabedad plastmasskärud nagu praegu.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 20. 02. 2008. 15:01
Postitas tarmo
Kuldar kirjutas:kae
ongi mingi jõle adru lohvi sees... Jõudsin vaevu ristimärgi teha:)
Vist rohkem siuke vandersellide teema ja kaalub terve puuda.
Näiteks Michelini lateksiga sisekumm kaalub vaid 130 gr ning ei ole palju raskem kui enamus tavalisi sisekumme. Möginaga sisekumm on turul täiesti omal kohal. Tasub siiski arvestada, et UST kasutajaid on võrreldes tavakummiga siiski veel vaid käputäis.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 13:45
Postitas mart
SEpp kirjutas: Praktiline näide seiklusspordist:
Näide 1: Sõidad läbi okaspõõsaste
Näide 2: Sõidad üle pudelipõhja või mõni muu eriti lai ja terav asi, kasvõi terav kivi. See lõikab läbi väliskummi .. aga näite 2 põhjal tundub turvalisem minna pikale võistlusele sisekummi-süsteemiga.
Inglaste XCfoorumis on pikk lugu tubelessi eelistest ja puudustest. Suurim puudus on et külglõike puhul jääd tiba abituks.
http://www.xcracer.com/content.php?pid=2249

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 14:13
Postitas Villem T
mart kirjutas:
SEpp kirjutas: Praktiline näide seiklusspordist:
Näide 1: Sõidad läbi okaspõõsaste
Näide 2: Sõidad üle pudelipõhja või mõni muu eriti lai ja terav asi, kasvõi terav kivi. See lõikab läbi väliskummi .. aga näite 2 põhjal tundub turvalisem minna pikale võistlusele sisekummi-süsteemiga.
Inglaste XCfoorumis on pikk lugu tubelessi eelistest ja puudustest. Suurim puudus on et külglõike puhul jääd tiba abituks.
http://www.xcracer.com/content.php?pid=2249
Kui paneks teibi lõigatud koha siseküljele ja lohv sisse (ja äkki tõmbaks tiiru teipi ümber lohvi selle koha mis sinna alla jääb), siis veaks mingid kilomeetrid jälle ära?

Tubelessi lappimise komplektid on ju (näiteks Panaraceril) ka olemas aga vaadata kuidas liim kuivab kui teised mööda vihisevad võib kurb tunduda.

Sarnaseid kleepse nagu (näiteks Park Toolil) sisekummide jaoks UST-le tehakse?

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 14:35
Postitas Mati
Villem T kirjutas:
mart kirjutas:Inglaste XCfoorumis on pikk lugu tubelessi eelistest ja puudustest. Suurim puudus on et külglõike puhul jääd tiba abituks. http://www.xcracer.com/content.php?pid=2249
Kui paneks teibi lõigatud koha siseküljele ja lohv sisse (ja äkki tõmbaks tiiru teipi ümber lohvi selle koha mis sinna alla jääb), siis veaks mingid kilomeetrid jälle ära? ...
Esiteks jah nagu Erikr juba varem mainis on õigel tubelessimehel ka varu sisekumm kaasas. Teiseks ei kujuta ma küll ette tassida kaasas igasugu teibirulle ja lappe ja mida iganes veel. Siinkohal on abiks emake loodus - heina, kasetohtu ja midaiganes hädakorral punnitamise vastu sisekummi ja mantli vahele - ja sõidab lõpuni.

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 21. 02. 2008. 15:07
Postitas Rain
Mõned ratturid kipuvad unustama, et rattaga võisteldakse ka pisut pikemaid distantse, kui 32 min ja 8 sekundit Pirita metsas või elioni 2 tundi. Sellisel võistlusel tõesti on kummilappimisele kulutatud ajast kahju ja kurb vaadata kuidas teised mööda kütavad. Mõistan et sellistel sprindivõistlustel tundub tüütu mingeid lappe ja teipe kaasa vedada ja enne katkestad, kui lappima hakkad.

Seiklusspordi võistlustel tuleb aga ette üsna tihti, kus lapid kümneid kordi kummi, lõhud keti või käikari. Imemehe teibiga parandad kummi, metsast leitud traadijupiga seod käiguka kokku. Kui lõpuks enam midagi ei aita, siis teed endale ühekäigulise voki- suured tõusud jooksed ja laskumistel lased tirri. Ja niimoodi vahest mitmeid tunde. Ainuke eesmärk on mitte pooleli jätta, mis sest, et õige ratturi jaoks oled kõigest vandersell kellel kummis köömnegeel.

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 21. 02. 2008. 15:34
Postitas Mati
Rain, absoluutselt valesti saad aru. Siin räägivad ka ratturid, kes sõidavad võistlusi, kus aega kulub 4-10 h. Omalgi pikim kogemus veits alla 10h. Seega oleme kursis ja teame, kuid teibirull jääb ikkagi maha.

Kokkuvõttes on seiklusspordi ja puhta rattasõidu võrdlemine tegelt mõttetu. Seiklusspordis on niivõrd palju tegureid, mis mõjutavad lõpptulemust (eri alad, orienteerumine, lisaülesanded jne). Ses kontekstis ei ole kaotatud sekund või minut võrreldav rattavõistlusega, sest tasategemise võimalusi on oluliselt rohkem.

Kui sa sõidad võidu ratast on sul eesmärk võimalikult kiiresti mööda tähistatud rada jõuda finishisse, kusjuures iga lisa gramm teeb liikumise aeglasemaks. Ja lõppeks on rattasport tehnikasport, mistõttu on viperused sisse programmeeritud. A la "singlespeed'id" ja oksaga parandatud lenksud ei ole võõras teema.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 15:39
Postitas Villem T
Mati kirjutas:
Villem T kirjutas:
mart kirjutas:Inglaste XCfoorumis on pikk lugu tubelessi eelistest ja puudustest. Suurim puudus on et külglõike puhul jääd tiba abituks. http://www.xcracer.com/content.php?pid=2249
Kui paneks teibi lõigatud koha siseküljele ja lohv sisse (ja äkki tõmbaks tiiru teipi ümber lohvi selle koha mis sinna alla jääb), siis veaks mingid kilomeetrid jälle ära? ...
Esiteks jah nagu Erikr juba varem mainis on õigel tubelessimehel ka varu sisekumm kaasas. Teiseks ei kujuta ma küll ette tassida kaasas igasugu teibirulle ja lappe ja mida iganes veel.
Teipi sul ei pea tervet rulli kaasas olema ("vandersellid" pange nüüd tähele) - paar tiiru ümber joogipudeli või mõned tiirud ümber vahupudeli on väga hea.

Mis köömnelikööridesse puutub siis ilmselt mida paremini ta auke ummistab seda rohkem teda peab olema ja seda suuremaid känkraid ta seisma jäädes teeb ja rattaid debalansseerib. Tüüpidele kes öösiti süsinikdetailidesse kaalu vähendamiseks auke puurivad ei tasu pakkuda.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 15:49
Postitas Mati
Villem T kirjutas:...Mis köömnelikööridesse puutub siis ilmselt mida paremini ta auke ummistab seda rohkem teda peab olema ja seda suuremaid känkraid ta seisma jäädes teeb ja rattaid debalansseerib. Tüüpidele kes öösiti süsinikdetailidesse kaalu vähendamiseks auke puurivad ei tasu pakkuda.
Ja nüüd palun argumenteeritud seos balansist väljas jooksu ja kaaluvähendamise vahel.

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 21. 02. 2008. 16:23
Postitas tarmo
Mati kirjutas:Rain, absoluutselt valesti saad aru. Siin räägivad ka ratturid, kes sõidavad võistlusi, kus aega kulub 4-10 h. Omalgi pikim kogemus veits alla 10h. Seega oleme kursis ja teame, kuid teibirull jääb ikkagi maha.
Mati, minu ja sinusugustel 10h meestel ei ole seiklussportlastele midagi vastu panna. absoluutselt võrreldamatud asjad. kui Rainil kumm läheb ja parandada ei saa, siis on p....s. ta on kuskil "in the middle of nowhere". kui läheb kumm aga sinul, siis ei juhtu hullu midagi. jalutad oma katkise vokiga lähimasse joogipunkti, mis asub maks 10 km kaugusel ja parandad oma voki ära või naudid atv seljas sõitu finishisse. loomulikult ei võta sa teipi kaasa. mina ka mitte, lohv on aga mul alati kaasas tähtsamatel võitlustel ja näiteks transalpil on sellest kõvasti abi olnud, sest vaht on kosmeetika.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 21. 02. 2008. 16:37
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Ja nüüd palun argumenteeritud seos balansist väljas jooksu ja kaaluvähendamise vahel.
Esimene ja ilmne on see et need tüübid hoiavad oma asjad korras? Teine see et neile ei argumenteerigi selle plöga vajadust.

Aga teibist suurema UST lõikeaugu ja lohvi vahel akki oleks isegi abi?

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 21. 02. 2008. 20:30
Postitas Rivo
Seiklussport ikka jah, hoopis midagi muud, kui Elioni, Haanja100 või isegi 24H rattasõit. Viimased kolm siiski üsna sarnased, just selles mõttes, et võistlejal on võimalik suht-koht kiiresti saada raja äärest kõrvalist abi. Olgu see siis kummi pumpamine, kuuskandi kasutamine vmt. Seiklejatel selline võimalus aga puudub, ning valmistutaksegi ette halvimaks.

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 21. 02. 2008. 21:32
Postitas kalari
See, kui te seiklussportlasele teete selgeks, et "mäkaiveriga" pole mõtet kummi lappida, ei tähenda seda, et see teibirull siiski seljakotti panemata jääb. Selle halli värvi ja kleepuva värgiga saab igasugu imet teha. Muuhulgas näiteks verdmulksuva haava kinni tõmmata (praktikas proovitud - toimib!)

Re: Geeliga sisekumm vs UST ja asjaga ligilähedane OT

Postitatud: 24. 04. 2008. 10:18
Postitas Villem T
Tubelessiga juba sellist asja ei tee:

Pilt