Isetehtud tubeless

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11868
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 02. 09. 2006. 19:52

urmo kirjutas:Mina kasutasin sanitaarset silikoonhermeetikut, kuivades on elastne, läbipaistev, tuli suht kergelt lahti pöia küljest.
arvan, et ei sobi, ei pea rõhku. ega ilmaasjata lateksipõhiseid möginaid ei kasutata kummides.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 02. 09. 2006. 21:56

Hmm, eks ma proovin siis mingit lateksiollust järgmine kord. Ma ei saanud erilist rõhku sinna sisse tegelt lasta, ainult korraks, sest nii kiiresti tuli õhk välja, aga võibolla see oli siis sobimatust silikoonist :)
Zero the Hero

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 09. 09. 2006. 07:36

kas kuskil Eestis ka seda lateksi ollust müügil on? Või peab väljamaalt tellima?
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 09. 09. 2006. 10:44

Zero the Hero

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 09. 09. 2006. 14:20

Nonii, mul ka nüüd tubeless all. Sõitma veel pole jõudnud, aga kohe on minek ka. Süsteemina kasutasin seda 20" õhukummi varianti ja kummiks läks UrmasL-ilt ostetud Hutchison Python UST. Suht lihtsalt kulges mul see aretamine. Lateksit mul polnud, aga sain esimese korraga mõlemad kummid ilma ka pidama (no tund aega on sama rõhm mõlemas sees püsind ja vee all ka mullikesi ei tulnud. PUmpasin oma käsipumbaga, nüüd lähen lasen tanklas korraliku rõhu sisse, eks siis paistab, kas hommikuks on tühi või ei.
velo.clubbers.ee

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 10. 09. 2006. 08:17

lauri räägi nüüd kas kumm jäi peale ka või lendas maha?
kas ventu juurest said kummi ilusasti velje sisse istuma?

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 10. 09. 2006. 09:49

metslane kirjutas:lauri räägi nüüd kas kumm jäi peale ka või lendas maha?
kas ventu juurest said kummi ilusasti velje sisse istuma?
Väga hästi on kõik. Lasin tanklas 4.5 atti (4 lubatud) maha ei tulnd, siis lasin 4 peale tagasi. (eriti ei oleks uskunudki, et kumm maha võib lennata, sest peale panek oli ikka päris raske) Praegu hommikuni on kumm täis, näpuga katsudes rõhu langust pole märgata. Lateksit ei ole üldse vaja, tankla juures lasin kummi täitsa tühjaks ja sättisin mitu korda neid ääri, sest algul tagumine kumm oli kaheksas ja viskas päris korralikult. Uuesti täis läks kumm ilma ühegi susinatta, st kohe täis, kuskilt vahelt õhku ei tulnud.

Sõitmisest niipalju, et tunduvalt pehmem on sõita küll, veeremisel nii suurt vahet ei olnud, kui kummi max rõhk sisse lüüa, siis veeres küll nagu slikk.
Niiet see süsteem toimib, soovitan kõigil teha, kes ei raatsi tubeless pöida osta.
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 10. 09. 2006. 10:43

Lauri kirjutas:Lasin tanklas 4.5 atti (4 lubatud) maha ei tulnd, siis lasin 4 peale tagasi.
Kas sa ainult 4 atiga proovisidki? Kas tubelessi peamine point pole mitte see, et saab sõita märksa madalama rõhuga (vahemikus 2-2,5 atti)? Omal on spetsiaalse teibi, pöiapaela ja ventiiliga tehtud tavapäid õhukindlaks (ei kasutanud samuti lateksit) ja rõhku hoian just ülalmainitud vahemikus.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 10. 09. 2006. 10:58

KaupoR kirjutas:Kas sa ainult 4 atiga proovisidki? Kas tubelessi peamine point pole mitte see, et saab sõita märksa madalama rõhuga (vahemikus 2-2,5 atti)? Omal on spetsiaalse teibi, pöiapaela ja ventiiliga tehtud tavapäid õhukindlaks (ei kasutanud samuti lateksit) ja rõhku hoian just ülalmainitud vahemikus.
Ei, proovimas käisin u 2 atise rõhuga Toomemäel. Ma tanklavahet sõelusin ikka päris mitmeid kordi, et erinevat rõhku proovida.
velo.clubbers.ee

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 10. 09. 2006. 19:50

küsiks lauri käest et mis pöia peale selle ehitas?ja kas on auto ventiil?
ise kunagi proovisin siis mavic 317 pöiale jäi auto ventu nats laiaks ja ventiili kohast ei läinud kumm päriskorralikult oma pessa.ei julgenud nii jätta ja sai tehtud teibi ja võiduka ventiiliga.
muidu jah see õhukummist tehtud varjant paistab kõige lollikindlam just ventiili pidavuse poolest.

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 11. 09. 2006. 08:15

Mina tegin Mavic 717 pöia tubelessiks ja autoventiil on küljes, suhtleliselt lollikindel variant on jah, sest ainuke koht, kust üldse praegu õhk läbi saaks hakata tulema on kimmi äär, aga seal on see sisekummi sein ja väliskummi sein väga hästi õhukindlaks jäänud.

Ainuke probleem, mida mina näen, võib tulla kummivahetamisega, sest see sisekumm on lõigatud mul väga täpselt pöia äärega ja nüüd, kui kumm maha võtta, siis uuesti peale pannes ei pruugi sisekummi äärt pöia ja väliskummi vahele saada. Kui nii juhtub, on kaks võimalust:1) Osta uus sisekumm ja talitada samamoodi nagu alguses või siis liimida praegune sisekumm pöiakülge kinni.
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 18. 09. 2006. 13:56

tarts kirjutas:Järgmine nädal võtan ette serva tihendamise silikooniga, kahjuks siin foorumis pole keegi sellist katset kirjeldanud, eks ma siis naudin avastamise rõõme. Muidugi kui keegi on seda protseduuri silikooniga teinud, siis ootan enne katsetust veel kasulikke vihjeid praktikutelt.
Tänud kõigile, kes siia värskeid kogemusi üles panid. Tänu lisatud vihjetele jätsin silikooni protseduuri ära ja asendasin, selle hoopis põhjalikuma teipimisega, mille käigus sai ära tehtud siledam kate ka pöia servadele. Ülejäänud protseduur kordus. Kuna pumbaga õhku sisse ei saanud, siis kasutasin ära järelejäänud kummiparandusvahu ja timmisin pumbaga rõhu parajaks. Nädal pärast protseduuri pole pöidla testiga rõhu kadu märgata. Üleelatud on kõvasti üle 100 km raputamist igasugustel teedel sh. TRM06. Kõik toimib, veereb hästi. Soovitan proovida.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 25. 09. 2006. 22:19

Ilmselt rumal küsimus aga küsija suu pihta ju ei lööda - kas traadiga kummi on ka võimalik tubelessiks saada? Ise kahtlustan, et eriti mitte, sest see on nii jäik ega hakka piisavalt hästi pöia taha, et õhukindlaks jääks. Või ma eksin? Minu tänased katsetuste tulemused igatahes näitavad, et see ei ole võimalik.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 25. 09. 2006. 22:23

KaupoR kirjutas:kas traadiga kummi on ka võimalik tubelessiks saada? Ise kahtlustan, et eriti mitte, sest see on nii jäik ega hakka piisavalt hästi pöia taha, et õhukindlaks jääks. Või ma eksin? Minu tänased katsetuste tulemused igatahes näitavad, et see ei ole võimalik.
Täpsustan, et minu isetehtud tuubless on just traadiga. Esimesel katsel olid ilmselt sinu kirjeldatud probleemid, kuid pärast pöiaäärte teipimist juhtus ime, mis kestab tänaseni :)

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 25. 09. 2006. 22:44

tarts kirjutas:Täpsustan, et minu isetehtud tuubless on just traadiga. Esimesel katsel olid ilmselt sinu kirjeldatud probleemid, kuid pärast pöiaäärte teipimist juhtus ime, mis kestab tänaseni :)
Selge pilt. Aga sa ei saanud pumbaga õhku sisse ja ma tahaks endale saada ikka süsteemi, mida saaks suht kerge vaevaga täis pumbata, mitte ei peaks iga kord vahtu täis lastkma. PS. Minu katsekummiks oli täna Maxxis HardDrive 2.1.
Viimati muutis KaupoR, 25. 09. 2006. 22:58, muudetud 1 kord.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 25. 09. 2006. 22:52

KaupoR kirjutas: Aga sa ei saanud pumbaga õhku sisse ja ma tahaks endale saada ikka süsteemi, mida saaks suht kerge vaevaga täis pumpata mitte ei peaks iga kord vahtu täis lastkma.
Vahuga polnud mingit vaeva. Muidugi eks see ole maitse asi. Ma usun, et kui kumm isegi talvel tühjaks läheb, siis kevadel piisab vaid pumba tarvitamisest, sest kõik servad on nüüd kinni. Endal on plaanis kumm ribadeks sõita ja siis vahetama alles hakata, seega vahumuret rohkem ei tohiks olla. Igaksjuhuks võib muidugi alati varulohvi tasku pista. Praegu olen mega-rahulolejate klubis :)

lipamets
Rattur
Postitusi: 46
Liitunud: 23. 03. 2005. 21:16

Postitus Postitas lipamets » 27. 09. 2006. 08:34

KaupoR kirjutas:Ilmselt rumal küsimus aga küsija suu pihta ju ei lööda - kas traadiga kummi on ka võimalik tubelessiks saada? Ise kahtlustan, et eriti mitte, sest see on nii jäik ega hakka piisavalt hästi pöia taha, et õhukindlaks jääks. Või ma eksin? Minu tänased katsetuste tulemused igatahes näitavad, et see ei ole võimalik.
Saab küll.

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 247
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Postitus Postitas MaT » 26. 02. 2007. 11:19

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 17:14, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 26. 02. 2007. 12:29

Mina ei saa aru mida see jauramine nede möginatega annab? Mida te sellega saavutate kui UST jooks niigi kasutusel? Ma saaks veel aru, et non-UST jooks ja non-UST kumm saadakse sportlikust huvist õhku pidama aga....

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 28. 02. 2007. 13:45

UrmasL kirjutas:Mina ei saa aru mida see jauramine nede möginatega annab? Mida te sellega saavutate kui UST jooks niigi kasutusel? Ma saaks veel aru, et non-UST jooks ja non-UST kumm saadakse sportlikust huvist õhku pidama aga....
Aga oled sa proovinud?
Mina proovisin ja väga rahul. Võit kaalus, torkekindluses (väikeste aukude puhul, rebendeid loomulikult ei lapi) ja mis kõige tähtsam veerevuses. 2006 hooaja keskel istutasin kompoti alla ja peale haanjat võtsin ära. Kolm auku oli ka tagakummi tekkinud, millest polnud aimugi. Kompott koosnes Bontrager tubeless jooksud, Racing Ralph, Stans No Tubes. Uuel aastal uue hooga, jooksud ainult tulevad teised.
BRAINDEAD AND HAPPY

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 01. 03. 2007. 00:18

tõeline siga kirjutas:Aga oled sa proovinud?
Mina proovisin ja väga rahul. Võit kaalus, torkekindluses (väikeste aukude puhul, rebendeid loomulikult ei lapi) ja mis kõige tähtsam veerevuses.
Ei ole proovinud ja ei proovi ka. Miks?

Praegu võrdleme siis nonUST kumm+mögin vs. UST kumm. Pöiaks siis samuti UST pöid.

2,1 racing ralph kaalub vist midagi veits alla 500gr? Seda möginat ja vahtu läheb ka sisse mingi kaalu jagu. vbla 100gr. Korralik UST kumm kaalub 600-700gr. Seega isetehtud kompott annab kaaluvõitu miski 50-100gr jooksu pealt. Hoolimata sellest, et ma pole sellise kompotiga sõitnud julgen väita, et nonUST kummil puudub vajalik kummi külje jäikus. See omakorda teeb "vedelaks" juhitavuse. Rohkem annab see tunda madalamatel rõhkudel. Samas madala rõhu kasutamine ongi üks UST tehnoloogia suurimaid eeliseid. Teine asi see, et mögin ja vaht viivad kummi üsna kergelt tasakaalust välja.

Seega kokkuvõttes mõtetu lugu :)

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 01. 03. 2007. 08:30

UrmasL kirjutas:
tõeline siga kirjutas:Aga oled sa proovinud?
Mina proovisin ja väga rahul. Võit kaalus, torkekindluses (väikeste aukude puhul, rebendeid loomulikult ei lapi) ja mis kõige tähtsam veerevuses.
Ei ole proovinud ja ei proovi ka. Miks?

Praegu võrdleme siis nonUST kumm+mögin vs. UST kumm. Pöiaks siis samuti UST pöid.

2,1 racing ralph kaalub vist midagi veits alla 500gr? Seda möginat ja vahtu läheb ka sisse mingi kaalu jagu. vbla 100gr. Korralik UST kumm kaalub 600-700gr. Seega isetehtud kompott annab kaaluvõitu miski 50-100gr jooksu pealt. Hoolimata sellest, et ma pole sellise kompotiga sõitnud julgen väita, et nonUST kummil puudub vajalik kummi külje jäikus. See omakorda teeb "vedelaks" juhitavuse. Rohkem annab see tunda madalamatel rõhkudel. Samas madala rõhu kasutamine ongi üks UST tehnoloogia suurimaid eeliseid. Teine asi see, et mögin ja vaht viivad kummi üsna kergelt tasakaalust välja.

Seega kokkuvõttes mõtetu lugu :)
Sul on ju võimalus valida ka paljukiidetud Twister supersonic mis on veel 100 g kergem :lol: . See teeb juba 200g jooksu ja 400g kokku kaaluvõitu. Möginat läeb ka tegelikult poole vähem
Rõhu suhtes on sul õigus, madalama atiga sõites tõesti vedelam, samas ise olen kogu aeg 3at sõitnud ja siis seda probleemi pole.

Jääb veel veerevuse probleem....
BRAINDEAD AND HAPPY

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3619
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 01. 03. 2007. 19:58

tõeline siga kirjutas: Kolm auku oli ka tagakummi tekkinud, millest polnud aimugi. Kompott koosnes Bontrager tubeless jooksud, Racing Ralph, Stans No Tubes
see No Tubes lateksi torkekindluse demo on võrdlemisi muljetavaldav:
http://www.notubes.com/moviedemo.php
nats OT korras - ega see ventiili ära ei ummista?
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 792
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 01. 03. 2007. 22:17

Kuldar kirjutas: nats OT korras - ega see ventiili ära ei ummista?
Ei ummista,kui ventiil ülesse keerata tühjaks laskmise ajaks.
Tark ei torma!

brno
Rattur
Postitusi: 43
Liitunud: 19. 04. 2004. 12:21

Postitus Postitas brno » 03. 04. 2007. 10:26

Kas keegi mtb 26" maanteele mõeldud slickist, nt Ritchey Tom slick, ka on üritanud tubelessi valmistada? Kuna hetkel mnt ratast plaanis osta ei ole, aga treeningukilomeetreid kogun esialgu veel maanteel ja aeg ajalt laudsiledaks sõidetud kruusateel, oleks otstarbekas Twister Supersonicud suviseid maratone ootama jätta. Kuna jooksud on tubelessid, ei tahaks vana, sisekummiga süsteemile ka tagasi minna. Ega muidu ei viitsiks üldse selle lateksi ja vahtudega jännata, aga paistab, et ükski tootja ei valmista 26" maanteele mõeldud slicki tubeless versioonina.
Huvitb, et kas on üldse mõtet jändama hakata, mnt kummid ju mtb kummidest tunduvalt õhema seinaga, ei pruugi üldse õhku pidama saada, lisaks tarvis neisse lüüa ju kõrgem rõhk.

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 247
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Postitus Postitas MaT » 03. 04. 2007. 11:47

[.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 17:15, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 03. 04. 2007. 12:42

Milleks vahuga jännata, et ainult trennis sõita? Lihtsam on siiski tubelessilt ventiil maha ja õhukummiga variant peale. Tundub nagu lihtsam :lol: . Ja odavam, juhul kui sul juba lateksi purk nurgas ei seisa.

Isiklikult tundub mulle maanteel vahuga slikkidega sõitmine samalaadsena kui mööblilga ahjukütmine :shock:
BRAINDEAD AND HAPPY

lipamets
Rattur
Postitusi: 46
Liitunud: 23. 03. 2005. 21:16

Postitus Postitas lipamets » 03. 04. 2007. 20:36

brno kirjutas:Kas keegi mtb 26" maanteele mõeldud slickist, nt Ritchey Tom slick, ka on üritanud tubelessi valmistada? Kuna hetkel mnt ratast plaanis osta ei ole, aga treeningukilomeetreid kogun esialgu veel maanteel ja aeg ajalt laudsiledaks sõidetud kruusateel, oleks otstarbekas Twister Supersonicud suviseid maratone ootama jätta. Kuna jooksud on tubelessid, ei tahaks vana, sisekummiga süsteemile ka tagasi minna. Ega muidu ei viitsiks üldse selle lateksi ja vahtudega jännata, aga paistab, et ükski tootja ei valmista 26" maanteele mõeldud slicki tubeless versioonina.
Huvitb, et kas on üldse mõtet jändama hakata, mnt kummid ju mtb kummidest tunduvalt õhema seinaga, ei pruugi üldse õhku pidama saada, lisaks tarvis neisse lüüa ju kõrgem rõhk.
Bontrageri slickidest saab väga hästi tubelessid valmistada. Vahuga täites peavad suurepäraselt õhku.

brno
Rattur
Postitusi: 43
Liitunud: 19. 04. 2004. 12:21

Postitus Postitas brno » 04. 04. 2007. 12:22

tõeline siga kirjutas:Isiklikult tundub mulle maanteel vahuga slikkidega sõitmine samalaadsena kui mööblilga ahjukütmine :shock:
Kes kütab mööbliga, kes puulehtede ja oksarisuga või hoopis tammetõrudega!
Milleks vahuga jännata, et ainult trennis sõita? Aga kus siis veel? Võistlustel sõidan ikka õige, poest ostetud tubeless kummiga. Slickide ja vahuga on selleks tarvis jännata, et saada endale maanteel treenimiseks tubeless kumm, kuna ükski tootja sellist mtb'le ei valmista. Kui valmistaks oleksin ammu juba ostnud ja sõitnud - odav või kallis - ikka odavam kui mnt. ratas veel mtb kõrvale soetada ja mugavam kui vahuga jännata.

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 04. 04. 2007. 18:34

brno kirjutas:
tõeline siga kirjutas:Isiklikult tundub mulle maanteel vahuga slikkidega sõitmine samalaadsena kui mööblilga ahjukütmine :shock:
Kes kütab mööbliga, kes puulehtede ja oksarisuga või hoopis tammetõrudega!
Milleks vahuga jännata, et ainult trennis sõita? Aga kus siis veel? Võistlustel sõidan ikka õige, poest ostetud tubeless kummiga. Slickide ja vahuga on selleks tarvis jännata, et saada endale maanteel treenimiseks tubeless kumm, kuna ükski tootja sellist mtb'le ei valmista. Kui valmistaks oleksin ammu juba ostnud ja sõitnud - odav või kallis - ikka odavam kui mnt. ratas veel mtb kõrvale soetada ja mugavam kui vahuga jännata.
Mina olen sõitnud nii vahu ja tavakummiga (ilma sisekummita) kui tubelessiga (_UST kummiga). Vahu ja tavakumm on kahe jooksu peale, sõltuvalt kummist isegi kuni 500G kergem. Seega, teen kergema (ja paremini lippava) jooksuga trenni ja võistlemiseks panen jälle raskema kompoti alla. :D . Noh võib ka niipidi. :idea:

Vanarahvas teadis aga rääkida, et raske õppustel kerge lahingus.
BRAINDEAD AND HAPPY

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 09. 05. 2007. 12:55

tõeline siga kirjutas:
KaupoR kirjutas:
Kirsa kirjutas:Supersonic ei ole UST!
SORRY! Minu viga :oops: Olen rikutud mõtlemisega, sest ma praegu otsin kummi, mida tubelessiks teha ja seepärast ajasin kõik sassi. Vabandust veelkord.
OT. aga püüan nõu anda hr. KaupoR-le.
Pool eelmisest hooajast sõitsin tava Ralph pluss notubes lateks pluss UST Bontrager. Täiesti OK iga raja ja ilma jaoks Elionil minu arust. 2000 km ilma ühegi probleemita. Samuti olin prii muretsemisest kas, vihmaga ehk midagi "karvasemat " alla panna.
Sellel hooajal vahetasin Bontrageri Mavicu vastu ja ei suutnud enam tava kummi pöia peale saada. Peale Mulgit võtsin asja uuesti käsile ja... tuli välja, et 2007 Crossmax ST on eemaldatava ventiili sisuga, mis takistab oluliselt kiiret õhu sissevoolu (hädavajalik, et tavakummi pöia randile pressida). Kruttisin siis ventiili tühjaks ja naksti asi korras. Kuna lateksil see halb omadus, et aja jooksul kuivab ta kummi sees ära siis lahenes seda tüüpi ventiiliga ka lateksi lisamise probleem. Enam ei pea kummi maha võtma ja lateksiga lödistama.
Haanjas siis jällegi kergema jooksuga stardis. :lol:
Minul on pöiaks tavaline Mavicu disc-pöid mille DTSwissi no-tubes komplektiga sain õhku pidama nagu naksti. Selles kitis olnud ventiilil on samuti sisu välja keeratav (ja korra oleks see mulle peaaegu valusalt kätte maksnud kui enne starti kiirustades ventiili lahti keerates keerasin kogemata ventiili sisu välja ja oskasin selle muru sisse pillata ... õnneks leidsin üles). Kummina kasutasin seni UST Racing Ralphi, kuid nüüd otsingi sellele alternatiivi. Hetkel kaalun kas Killer Bee või midagi Maxxiselt.

ja veel - pöia olen nii hästi pidama saanud, et lateksid ma enam ammu juba kummi sisse ei vala (kuna kumm ise on seni olnud UST, siis pole ka sealt õhukadu). Pumpan ma tavalise põrandapumbaga (mitte kompressoriga) ja seni mitte mingeid probleeme, kusjuures seni on ventiili sisu alati sees olnud. Kahtlustan, et tavakummiga nii lihtsalt ei lähe, sest tavakumm peaks vist pöia peal veidi lohvkamalt istuma kui UST kumm.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 09. 05. 2007. 13:08

KaupoR kirjutas:
tõeline siga kirjutas:
KaupoR kirjutas:SORRY! Minu viga :oops: Olen rikutud mõtlemisega, sest ma praegu otsin kummi, mida tubelessiks teha ja seepärast ajasin kõik sassi. Vabandust veelkord.
OK.
Ma sain aru, et otsid kummi mida tubelessiks teha....
Aga ma soovitaks nagu Kirsagi kusagil - Hutchinsoni Piranha´t. Kerge ja sellise "igailma" mustriga.
BRAINDEAD AND HAPPY

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 21. 09. 2007. 20:52

Läks aega, mis läks aga mul on ka nüüd päris ISETEHTUD TUBELESS. Tavapöid + tavakumm ja õhk sees :!: Ütleme nii, et on ka lihtsamaid viise endale õhku pidav süsteem saada aga milleks on siis raskused? Lähemalt ...

Pöiaks juba varem mainitud tavaline Mavicu disc pöid (717 vist), kummiks tavaline ja peaaegu terve hooaeg kasutatud ja auguga Maxxis Crossmark. Miks auguga? Sest selle rehvi eelmine kasutaja tegi kummi õhukindlaks mingi statoili vahuga. Nüüd enne TRMi lasi vahu sisse, ühe koha pealt tuli jõuluvana välja (pisike auguke kummi seinas, kust suur valge habe välja pressis). Kumm hakkas prügikasti lendamaaga ma sain jaole ja küsisin kummi endale eksperimendiks (tahtsin näha, kas lateks suudab augu ära lappida). Auk ei lase enam õhku läbi - MOTT :) Lateksina on sees DTSwissi lateks, mis oli tubeless kitist üle jäänud. Õhu sisse saamine oli paras ooper. Põrandapumbaga ei saanud, igast võimalikust ja mittevõimalikust kohast vuhises see välja. Sutsaki Statoili ja kompressoriga lastes võttis ääred kohe taha ja õhk kenasti sees. Nüüd jääb vaid oodata hommikuni ja vaadata kas on mingeid kadusid rõhus. Kui ei ole, siis saab mu eksperiment kohe ka tuleristsed Kuutsemäel.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2464
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 21. 09. 2007. 21:09

Kas sa jätsid natuke lateksit kummi põhja ka loksuma?

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7925
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 22. 09. 2007. 08:11

AndreK kirjutas:Kas sa jätsid natuke lateksit kummi põhja ka loksuma?
Jah, kummi raputades on kuulda, et midagi seal loksub. Palju seda on ... krt seda teab. Lateksi lisamine on keeruline, sest kui õhk välja lasta siis pean jälle Statoili kompressori juurde kimama. 2h peale rõhu sisse panemist on seis endine :) (peale rõhu sisse löömist käitusin nagu No Tubes kodukalt leitud videos õpetab - raputasin jooksu kuni ring täis ja siis asetasin vaheldumisi kummagi külje peale)

EDIT: hommik käes ja rõhk sees :) TEHTUD!
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 247
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Postitus Postitas MaT » 26. 09. 2007. 15:24

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 17:15, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3798
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 26. 09. 2007. 16:17

Käru kirjutas:Olen kasutanud tavakummide tubelessiks tegemiseks seda
http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id=530
2-3 kuud on OK, peale seda enam kumm õhku ei pea.

On kellelgi aimu, kas see http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... ts_id=1062 võib kauem kesta?
Tegemist ühe-sama möginaga - erinevus vaid sildis. Palju sul kummis loksub- 10ml, 30 ml, 60ml ? Viimase kogusega peaks hooaja vastu pidama.
Et-bike pakub ka kolmandat alternatiivi, hind isegi soodsam, sest pudel tunduvalt suurem:
http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id=531
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 26. 09. 2007. 18:51

No Tubesiga ja tava kummiga jättis laisk mees oma ratta talveks pööningule. Kevadel lõi veidi rõhku juurde ja läks trenni.
BRAINDEAD AND HAPPY

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3798
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 15. 10. 2007. 16:49

KaupoR kirjutas:Läks aega, mis läks aga mul on ka nüüd päris ISETEHTUD TUBELESS. Tavapöid + tavakumm ja õhk sees :!: ... Lateksina on sees DTSwissi lateks

Õhu sisse saamine oli paras ooper. Põrandapumbaga ei saanud, igast võimalikust ja mittevõimalikust kohast vuhises see välja. Sutsaki Statoili ja kompressoriga lastes võttis ääred kohe taha ja õhk kenasti sees.
.
Tegin tubelessiks: FSA XC-300 jooksud (tavapöid + Shwalbe RR volditav (mitteUST) +
b-c.de/ TubelessKit ZTR355 Felgen. Et pöia siselaius on 17mm, siis tuli NoStans isekleepuvat 21mm pöiapaela suht hoolikalt tsentreerida, kippus teine viltu vedama ja seintele kleepuma.Ei saanud tavapumbaga õhku sisse. Kummil lihtsalt polnud mingitki piirajat, mis oleks natukenegi servi vastu pöidasid hoidnud/suunanud (nt dtswiss pöiapaelal on randid). Kompressorit kasutada ei tahtnud - see on vaid ühekordne lahendus, sest auku saades vajuks kummi servad kohe pöia küljest lahti. Võtsin abiks kahepoolse majapidamisteibi (paksus ca 2mm, laius 20mm, valge, kerge ja odav) ja tõmbasin pöiale. Kumm peale, servad laiali vastu seinu ja jalgpumbaga rõhk sisse. Natuke meelitamist ja jäi pidama. Lateks sisse ja kadus viimanegi susin. Lasin, kontrolli mõttes, kummid tühjaks- servad lahti ei tulnud. Miks tegin? Sain mõne grammi kaaluvõitu, pole enam muret, et madalama rõhu tõttu tuleb snakebite ja suuremad augud saan nööriga toppida st pea enam kummi maha võtma.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3619
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas Kuldar » 11. 03. 2008. 23:20

väike vihje kuidas kumm kohe matsust pöiale pidama saada:
http://www.youtube.com/watch?v=t7FIvAw2 ... re=related
tehke siis kodus järgi ja rääkige kuidas läks.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1116
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas siim_s » 18. 04. 2008. 20:21

kas sellise pöiaprofiiliga on mõistlik hakata ise USTi tegema: http://www.siiim.pri.ee/poid/1.jpg ? Pöiaks on WTB SpeedDisc XC (mitte-tubeless). Mõte oli, et Stansi või DT Swissi kiti ja UST rehvi abil pisut eksperimenteerida, aga lugesin kuskilt, et pöia profiilil peavad olema teatud eeldused, et rehv ilusti pidama jääks ääre taha.

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas Lauri » 19. 04. 2008. 12:09

Mina olen niipalju aru saanud, et ust kummi teeb õhutihedaks mitte pöia ääre vastu surumine, vaid see kummi serva alumine osa, mis pöia põhja vastu läheb. Pöiaprofiil (et väike serv seal on) on ka mingil määral õhupidamiseks, aga rohkem vast selle jaoks, et kummi nii lihtsalt maha ei lööks. Jutuna on mõte veidi vale, kuna kummi serv peab ka ikka õhku pidama, st hermeetiliselt vastu pöida olema, aga kogemustele tuginedes on vajalik, et juba pöia põhi ja kummi äär ilusti kokku puutuks.

Seega siim_s ma arvan, et kui mingit väga suurt rõhku sisse ei löö, siis jääb pidama küll ääre taha. Oleneb ka kummist muidugi, kui seda on eelnevalt palju peale ja maha venitatud, siis võib veidi lihtsamalt üle ääre maha lüüa.

Endal õnnestus nüüd paar nädalat tagasi, kui kummiga mässasin Tartu kesklinna Stadtoili hea pauk. Mässasin juba mitu päeva, et kumm pidama saada, käisin tankla ja kodu vahet, ikka kuskilt susises välja. Sai hing täis ja võtsin seebivee kaasa, et tanklas kohapeal mässan sellega. Tegin kummi ääred seebiseks ja hakkasin pumpama. Tankla manomeetri skaala näitas veidi aiateibaid ja vaatasin, et alles 2,5 atti on sees ja lasin edasi. Järsku käis räme kõmakas, kumm ühe küljepealt maas ja mul kõrvad täiega vilisevad. Eemal seisvad taksojuhid naersid ja keegi ütles, et no pumpaski kummi katki. Aga polnd hullu, käega uuesti kumm peale ja täis. Jäi pidama.

Edit: Mul oli muide tubless pöid ja kumm, mitte ise aretatud.
velo.clubbers.ee

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas KristjanS » 02. 08. 2008. 15:25

http://tinyurl.com/595h2k <- Antud lingil oleva juhendi järgi toimetades võttis mul kogu üritus aega max 15 min (10min andsin siis soliidset välimust). Pöiaks kasutasin tavalist 230.- Alexrims Adventure pöida, kummiks Crossmark UST-d, sisekummiks 50.- eegune 20" sisekumm. Ruginat ei kasutanud, sest kumm oli ise juba UST. Jah, lahendus on ühekordne ja kummi purunemisel läheb ajutiselt sisse sisekumm...aga siiski parem kui koguaeg sisekummiga sõita. Seega härjad-loomad, proovige ja katsetage, kaotada ei ole midagi (peaaegu).

NB! Pöiapaela peaks kah siiski panema!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 792
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas vigurivänt » 02. 08. 2008. 21:13

Panin prooviks Maxxis Flayweight kerge 325 grammise Mavic 819 UST pöiale. Piima panin 75 g, seega kokku sai 400 g. Kuna eelnevalt kattis pöida 690 g tahmarõngas, siis sai kaaluvõitu pea 300 g. Kummi randile saamiseks eemaldasin ventiilisüdamiku ja kui kumm peal paigaldasin uuesti ja pumpasin vajaliku rõhu sisse. Pidas vastu HRK viimase krossi, Hinni kanjoni ukerdamise ja homme läheb Otepääle katsetele. Tagumine jäi veel vana, kui uus ennast õigustab, siis vaatab asja üle.
Tark ei torma!

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas marion » 04. 08. 2008. 08:09

veloman32 kirjutas:http://tinyurl.com/595h2k <- Antud lingil oleva juhendi järgi toimetades võttis mul kogu üritus aega max 15 min (10min andsin siis soliidset välimust).
mul on rumal küss, et miks autoventiil paremini sobib?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11868
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas erikr » 04. 08. 2008. 08:19

marion kirjutas: mul on rumal küss, et miks autoventiil paremini sobib?
järsku pole 20" õhukummi prestaga kusagilt saada? :roll:
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas marion » 04. 08. 2008. 08:21

erikr kirjutas:
marion kirjutas: mul on rumal küss, et miks autoventiil paremini sobib?
järsku pole 20" õhukummi prestaga kusagilt saada? :roll:
jaa, siin võib vist isegi tõetera sees olla :oops: ise ei ole kahjuks üldse nendega kokku puutunud

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas metslane » 23. 09. 2008. 15:46

eelpool üks tark kirjutas et lahendus pidi ühekordne olema.praktikas see nii päris ei ole.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas KristjanS » 23. 09. 2008. 15:55

metslane kirjutas:eelpool üks tark kirjutas et lahendus pidi ühekordne olema.praktikas see nii päris ei ole.
jah, ma tõesti ainult teoreetiliselt tegin selle asja läbi: võtsin 20" sisekummi, pöia, väliskummi ja siis pakkusin huupi, et see on ühekordne lahendus!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3798
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Isetehtud tubeless

Postitus Postitas mart » 25. 09. 2008. 18:14

metslane kirjutas:eelpool üks tark kirjutas et lahendus pidi ühekordne olema.praktikas see nii päris ei ole.
veloman32 kirjutas:jah, ma tõesti ainult teoreetiliselt tegin selle asja läbi: võtsin 20" sisekummi, pöia, väliskummi ja siis pakkusin huupi, et see on ühekordne lahendus!
Siin artiklis mainitakse samuti, et lahendus ühekordne:
http://www.alananna.co.uk/blog/2008/goi ... -tubeless/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nii-et metslane asu kribinal kirjutama, kuidas sa praktikas selle lahenduse korduvkasutatavaks saad/teed.

Tagasi teemasse:
Tubelessi valmistamise komplektidele on lisa tulnud:
JOE'S TUBELESS SYSTEM NARROW PRESTA VALVE XC:
- Fits all NARROW XC rims, 16-17 mm inner width.
Alex: DP17, TD17 (17 mm) DC 19 (16 mm)
American Classic: MTB (16 mm)
Bontrager: Valiant (17.8 mm)
DT Swiss: XR4.2, XR4.2D, XR4.1, XR4.1D (17 mm), X450, X455 (17 mm)
Easton: XC One (17 mm)
Mavic: XC717, XC717DISC, X517
Ritchey: WCS XC LTD
Sun: Sub4, CR18, AT18, MachIV, 0 DegreeXC, UFO, Lime Light, DS2-XC, DS1-XC,

http://passion4bikes.nl/catalog/index.p ... rers_id=38" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.no-flats.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Kummid”