Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2002
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas UrmasL » 10. 05. 2021. 14:43

Kes on rohkem katsetanud 650/700 ja erineva laiuse ning mustriga gravel setupit? Mis võiks olla optimaalsem kombo ntx TRM rajale? Kas 650b koos 42-45 rehviga võiks anda paremat sõidumugavust (veeremist/kiirust ohverdamata) kui 700 koos 38(40) rehviga?

Praegu on all 700/38 (suht laial pöial) ja kruus ning iga vähegi tasasem rada on väga hea. Aga tahaks, et metsas ja vähe raskemal maastikul ka natuke parem oleks. Rehvirõhuga olen mänginud 2at allapoole ei taha enam väga minna, hakkab ujuma. Samas kergelt juurikane track raputab siiski liiga palju

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7135
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas KaupoR » 10. 05. 2021. 14:46

Su küsimusest võib aru saada, et 700C rehv laiem kui 40mm ei mahu alla? 2019. a üliporise TRMi läbisin WTB Resolute rehviga ja ma üldse ei kurda. See on 42 mm lai.

Rehvi muutmata on üks valik veel - paned rehvi sisse nuudli, mida nüüd juba toodetakse igasugu värvides, hinnaklassides ja kujudes.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2002
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas UrmasL » 10. 05. 2021. 16:02

Mul on pöid 23 seest/28 väljast ja peal 38c (40x622) rehv. Supler näitab 41 mm. Tagahargi järgi saaks veel tsipake laiemat rehvi lubada. Raamitootja ise lubab kuni 40mm. Nii ma mõtlengi, kas panna olemasolevale pöiale maks laiuse ja volumega rehv. Või minna 650b peale.

aif
Rattur
Postitusi: 151
Liitunud: 02. 04. 2004. 12:43

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas aif » 10. 05. 2021. 16:57

UrmasL kirjutas:
10. 05. 2021. 16:02
Mul on pöid 23 seest/28 väljast ja peal 38c (40x622) rehv. Supler näitab 41 mm. Tagahargi järgi saaks veel tsipake laiemat rehvi lubada. Raamitootja ise lubab kuni 40mm. Nii ma mõtlengi, kas panna olemasolevale pöiale maks laiuse ja volumega rehv. Või minna 650b peale.
Kruusarattale sai kohe Spordipartneri juurest soetamisel 2x https://www.bike24.com/p2171360.html?me ... ,1868,1951 toodud. Sõitsid teised nii Pärnus GravelGrinderit kui on seigelnud juurikatega. Kui sul on hetkel siselohviga 60TPI rehv, siis pole vahet kuidas sa seda setupi väänad, põrkama jääb ta alati, 120+ TPI annab juba hoopis teise olemise ja tubeless sinna juurde teeb ainult paremaks.

aif
eat more, fat needed for workout

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7135
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas KaupoR » 10. 05. 2021. 17:46

aif kirjutas:
10. 05. 2021. 16:57
Kui sul on hetkel siselohviga 60TPI rehv, siis pole vahet kuidas sa seda setupi väänad, põrkama jääb ta alati, 120+ TPI annab juba hoopis teise olemise ja tubeless sinna juurde teeb ainult paremaks.
kuna on kirjas, et sõidab 2 bariga, siis ilmselt ei ole tegemist siserehviga lahendusega
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2002
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas UrmasL » 10. 05. 2021. 21:58

Praegu all need, mis rattaga kaasa tulid:
https://granfondo-cycling.com/vittoria- ... ry-review/

Tubeless. Tootja soovitab tubelessina rõhku alates 2,5bar. Sellega põrkab metsas ja mätastel ikka korralikult

mtm
Rattur
Postitusi: 268
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas mtm » 10. 05. 2021. 22:57

Mõõtnud ei ole aga tundub, et 650X47 on 700x40-st kiirem ebatasastel radadel ning mudas, liivas ja lumes. Kruusateedel ei oska öelda kas 700x40 kiirem on, asfaldil nagu oleks. 47 millisega on sõidumugavus muidugi parem aga ka 40se kohta ei saa öelda, et raputamine mind häiriks. Tubelessina sõidan ilma insertiteta, 650 jooksud on mul i25 pöial, 47mm kummi rõhk 1,5 - 2,5, 700 jooksud i20 pöial, 38-40mm kummi rõhk 2 kuni 3.
Ma läinud selle peale, et 700stel jooksudel on sileda mustriga ja 650stel karedamad kummid. Minu jaoks oli 700 ja 650 jooksude vahe väiksem kui arvasin. Sarnase mustriga 700x40 saab hakkama seal kus 650x47-gi. Raputamise probleemi lai kumm muidugi lahendaks. Raputamine ei sõltu mitte üksnes kummist vaid ka raamist ja muust.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2002
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas UrmasL » 11. 05. 2021. 08:33

mtm kirjutas:
10. 05. 2021. 22:57
Minu jaoks oli 700 ja 650 jooksude vahe väiksem kui arvasin. Sarnase mustriga 700x40 saab hakkama seal kus 650x47-gi. Raputamise probleemi lai kumm muidugi lahendaks. Raputamine ei sõltu mitte üksnes kummist vaid ka raamist ja muust.
Tnx, Väga hea info. Tundub see 650 vs 700 ongi selline fifty/sixty teema ja pigem mikrotuuning kui põhimõtteline erinevus.

Omiar
Rattur
Postitusi: 340
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Gravel jooks/rehv kombo eesti oludes

Postitus Postitas Omiar » 11. 05. 2021. 09:42

Mul on praktiliselt sama seis.
622x40C rehv seest 23mm laial pöia jääb natuke kitsaks või teistpidi, pöid on tsipa lai.
Kõvemal pinnasel sobib hästi sõita aga juurikate peal tahaks rehvirõhu alla 2,0 bar-i lasta, mis kõvemale pinnasele jälle ei sobi.
Muidu 1,8bar-i kannatab juurikatel väga kenasti sõita ja läheb väga mõnusalt konarustest üle.
Kas laiem kumm või kitsam pöid.

Kruusa peal 2,1-2,2bar rõhuga kannatab tuld anda küll. Pigem lähtun sellest et suurematele kividele otse peale ei sõida (normaalsetel hooldatavatel kruusateedel neid ka väga ei ole), keskmise ja väiksematega pole probleemi.

Samas mul on ka teine jooksupaar, kus pöid on kitsam ning sama tootja sama mõõduga kuid mustrilisem rehv peal. Rehv võtab pöia peal hoopis ümmargusema kuju ja toimib oluliselt rohkem nö "vedrustuse" osana.

Vasta

Mine “Kummid”