MTB-le alla maanteekumm
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
MTB-le alla maanteekumm
Tahaks teada kas tavalistele maastiku jooksudele saab alla panna 1.00 - 1.50 maantekummi, et maantee peal sõita? Ja peab ostma niikuinii ka selles mõõdus sisekummi?
Tahaks veel teada kas on mõtet sellistega ka maantevõistlustele minna? Kas aitab ka kui sõita tavalises MTB kummiga? Kas on võimalik maanteratastel taga püsida?
Aitäh ette!
Tahaks veel teada kas on mõtet sellistega ka maantevõistlustele minna? Kas aitab ka kui sõita tavalises MTB kummiga? Kas on võimalik maanteratastel taga püsida?
Aitäh ette!
RRT
Re: MTB-le alla maanteekumm
on olemas 26x1" kummid
neile on vaja sobivat sisekummi
on oluliselt kergem sõita ja kui mnt ratast pole, annab ka võistlusel juurde
tugevad on teinud maanteel ulmesõite ka FS ratta ja 2,1" kummidega
neile on vaja sobivat sisekummi
on oluliselt kergem sõita ja kui mnt ratast pole, annab ka võistlusel juurde
tugevad on teinud maanteel ulmesõite ka FS ratta ja 2,1" kummidega
Re: MTB-le alla maanteekumm
jahMArv1N kirjutas:aga mis saab jooksudega? kas läheb maastiku omale peale?
Re: MTB-le alla maanteekumm
jahMArv1N kirjutas:kas kumme müüdakse ühe kaupa?
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kui on ketaspiduritega MTB, on variant kasutada topelt jookse - MTB raam mahutab tagahargi vahelt läbi kuni 30x622mm kummi (läbimõõt ca sama nagu 26x2.4 ).
Siin näitena variant, kus FSil on all Mavic Speedcity jooksud Schwalbe CX kummidega:
Siin näitena variant, kus FSil on all Mavic Speedcity jooksud Schwalbe CX kummidega:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Rademarist saab Bontrageri slikke osta. Ise sõidan kogu aeg nii, et ees on slikk ja taga väiksema mustriga MTB kumm. Taha ei pane slikki, kuna maanteed on meil prahised (naelad, traadid, klaasikillud) ja kummid lähevad kiiresti katki.MArv1N kirjutas:Tahaks teada kas tavalistele maastiku jooksudele saab alla panna 1.00 - 1.50 maantekummi, et maantee peal sõita?
Maanteevõistlustele koos MNT-ratastega ei lasta MTB lenksuga.MArv1N kirjutas:Tahaks veel teada kas on mõtet sellistega ka maantevõistlustele minna? Kas aitab ka kui sõita tavalises MTB kummiga?
Ega ainult kummivahetusest piisa. Ülekanne tuleb ka panna maanteeratta oma. Ette kahene ketriratasplokk 53|39 ja taha min 11 hammast. Mõnda aega võib taga püsida, aga pikemas perspektiivis vajub ära. Kui plaanis on võistelda koos maanteeratastega, siis tuleks MNT soetada.MArv1N kirjutas:Kas on võimalik maanteratastel taga püsida?
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kuskilt jäi kõrva, et MTB sarvi ei sallita, kuna need võivad "oinasarvedesse" takerduda. Olen näinud ka paari üldiselt MNT võistlust kus MTB rattaid ka on olnud. Aga nendel olid ka sarved peal, seega oma väidet ei julge kinnitada.Andri kirjutas:Maanteevõistlustele koos MNT-ratastega ei lasta MTB lenksuga.
Kui vahetad välja kummid (kitsamateks ja siledamateks), jooksud (MNT'l on 28" rattad, mis omakorda annab pisut jälle kiirusevõitu sama ülekande puhul), kahvli (amordid võtavad kiirendamisel jõudu maha), leistangi (drop bar aerodünaamilisema kehaasendi jaoks), ülekande (suurem esimene hammakas, sujuvama üleminekuga kiiremad tagahammakad), raami (et kehaasendit ja suuremaid rattaid sobitada), siis võib isegi asja saada. Aga sellise vahetamisega saad juba uue ratta.MArv1N kirjutas:Tahaks veel teada kas on mõtet sellistega ka maantevõistlustele minna? Kas aitab ka kui sõita tavalises MTB kummiga?
Aga üldiselt võin lohutuseks öelda, et olen näinud mnt sõite kus pisut kiirema MTB'ga ka mingit võidulootust on.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kasutaks selle vana teema ära oma küsimuste jaoks.
Hetkel on mul ratas Merida Matts SUB40, millel all rehvid 26 x 1.95 ja suht kärnilised.
Kuna sõidan ainult asfaltil linnas ja aeg-ajalt võtan ette ka ca 100 km pikkusi maanteeotsi, siis leian, et võiks ka rehvide arvelt kiirust parendada.
Vaatasin, et näiteks authoris on müügil 26 tollisele rattale nii 1.0 kui 1.5 laiune slikk.
(http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=124)
Küsimus ongi, kumba soovitaksite mul valida. Infoks veel, et velje mõõt on 26 x 1.5, kas see piirab valiku ära 1.5 -ga ?
Ja kui isegi saaks kasutada 1.0, siis mida see sõites reaalselt tähendaks ? Pean silmas just, et äkki ratas igapäevakasutuses muutuks oluliselt ebamugavamaks vms.
Tänud ette.
Hetkel on mul ratas Merida Matts SUB40, millel all rehvid 26 x 1.95 ja suht kärnilised.
Kuna sõidan ainult asfaltil linnas ja aeg-ajalt võtan ette ka ca 100 km pikkusi maanteeotsi, siis leian, et võiks ka rehvide arvelt kiirust parendada.
Vaatasin, et näiteks authoris on müügil 26 tollisele rattale nii 1.0 kui 1.5 laiune slikk.
(http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=124)
Küsimus ongi, kumba soovitaksite mul valida. Infoks veel, et velje mõõt on 26 x 1.5, kas see piirab valiku ära 1.5 -ga ?
Ja kui isegi saaks kasutada 1.0, siis mida see sõites reaalselt tähendaks ? Pean silmas just, et äkki ratas igapäevakasutuses muutuks oluliselt ebamugavamaks vms.
Tänud ette.
Glory is earned, not given.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Et saaksid olemasolevat sissekummi , võta 1,5" väliskumm. Nende Authori kummidega sõidab hulk tegelasi meievene rattafoorumis ja nemad on rahul.dnq kirjutas:
Vaatasin, et näiteks authoris on müügil 26 tollisele rattale nii 1.0 kui 1.5 laiune slikk.
(http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=124)
Kuidas sa arvad, et sul velg/pöid lai 1,5 tolli st ca 38mm? Tavaliselt antakse/kirjutatakse pöia laius millimeetrites.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: MTB-le alla maanteekumm
26 x 1.5 lugesin ma velje pealt maha, usun, et see peaks ju seda tähendama küll ?Et saaksid olemasolevat sissekummi , võta 1,5" väliskumm. Nende Authori kummidega sõidab hulk tegelasi meievene rattafoorumis ja nemad on rahul.
Kuidas sa arvad, et sul velg/pöid lai 1,5 tolli st ca 38mm? Tavaliselt antakse/kirjutatakse pöia laius millimeetrites.
Lisaks oli seal veel kirjas 559 x 17.6, kas see äkki selgitab midagi lisaks?
Glory is earned, not given.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: MTB-le alla maanteekumm
See 17,6mm peaks olema pöia laius. Kontrolli joonlaua/nihikuga üle. 38+mm on ainult ülilaiad pöiad, mida sa ilmselt siiski ei kasuta.
Ei usu, et sul selline on.
Ei usu, et sul selline on.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: MTB-le alla maanteekumm
Jah, klapib. Ilmselt see 26 x 1.5 on siis äkki soovituslik rehvimõõt vms.
Arvan hetkel, et prooviksin siis seda 1.5 laiusega slikki. Aga jättes kõrvale sisekummi vahetamise kulud, kas 1.0 oleks oluliselt parem veerevuse mõttes ? Ja 1.0 vs 1.5 linnas, kus mõnikord ka vaikselt vaja äärekividest üles-alla nikerdada, on neil olulist vahet?
Arvan hetkel, et prooviksin siis seda 1.5 laiusega slikki. Aga jättes kõrvale sisekummi vahetamise kulud, kas 1.0 oleks oluliselt parem veerevuse mõttes ? Ja 1.0 vs 1.5 linnas, kus mõnikord ka vaikselt vaja äärekividest üles-alla nikerdada, on neil olulist vahet?
pärnu rattur kirjutas:See 17,6mm peaks olema pöia laius. Kontrolli joonlaua/nihikuga üle. 38+mm on ainult ülilaiad pöiad, mida sa ilmselt siiski ei kasuta.
Ei usu, et sul selline on.
Glory is earned, not given.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Prooviks sai alla pandud Schwalbe race Guard, 26x1.35 ja need on küll ca. ühe kuu vastu pidanud, kiirus kasvas oluliselt.
Ainuke viga,et vanalinnas on raiped märjal munakivil sigalibedad (aga siin on paljud kummid libedad).
Maanteel ja linnas on väga hea ja olen istunud ka pirita ringil maanteemeeste sabas
Ainuke viga,et vanalinnas on raiped märjal munakivil sigalibedad (aga siin on paljud kummid libedad).
Maanteel ja linnas on väga hea ja olen istunud ka pirita ringil maanteemeeste sabas
Re: MTB-le alla maanteekumm
mul maanteesõiduks Shwalbe City Slick 1,5 laiusega. Veereb väga hästi ja suht kindel variant ka 100+ kg meestele, olen sõitnud üle klaasikildude jne.
..............
Re: MTB-le alla maanteekumm
Aitäh, kes vastasid.
Küsiks veel viimase küsimuse. Kavatsen proovida neid Schwalbe Race Guard, 26x1.35 rehve, kas sinna sisse võiks sobida mu praeguste rehvide(26x1.95) sisekumm ?
1.0 kohta öeldi, et ei sobi, 1.5 pidi sobima, 1.35 ?
Küsiks veel viimase küsimuse. Kavatsen proovida neid Schwalbe Race Guard, 26x1.35 rehve, kas sinna sisse võiks sobida mu praeguste rehvide(26x1.95) sisekumm ?
1.0 kohta öeldi, et ei sobi, 1.5 pidi sobima, 1.35 ?
Glory is earned, not given.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Tõenäoliselt mitte.dnq kirjutas:Aitäh, kes vastasid.
Küsiks veel viimase küsimuse. Kavatsen proovida neid Schwalbe Race Guard, 26x1.35 rehve, kas sinna sisse võiks sobida mu praeguste rehvide(26x1.95) sisekumm ?
1.0 kohta öeldi, et ei sobi, 1.5 pidi sobima, 1.35 ?
Re: MTB-le alla maanteekumm
üldjuhul on jah sisekummid 1.5 ja laiemad ja 1.0 ja kuni 1.5.
Et siis selle 1.35-se jaoks peaksid võtma ikka kitsama sisekummi.
Meil täitsa olemas
välisrehvi võime teha -20% ja sisekummi -35%, astu City Bike poest Vanalinnas läbi...
Uus 33
Et siis selle 1.35-se jaoks peaksid võtma ikka kitsama sisekummi.
Meil täitsa olemas
välisrehvi võime teha -20% ja sisekummi -35%, astu City Bike poest Vanalinnas läbi...
Uus 33
Re: MTB-le alla maanteekumm
Palun mind mitte süüdistada tähenärimises, aga kummide nimi ei ole Race Guard, see on torkekaitse nimi. Mõõdu järgi otsustades on kummi nimi Kojak või Durano.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Õige märkus, rehvid on Durano
Re: MTB-le alla maanteekumm
Plaan enda mtb-le alla panna midagi sobivamat maantee jaoks aga ei ole suutnud otsustada, mis laiusega rehv võtta!
Tõenäoliselt ostan Maxxis Detonatorid aga äkki keegi avaldab arvamust, mis laiusega võiks need olla? Üks on soovitanud 1.5 ja teine soovitas kitsamat aga kas kitsamal on veerevus tuntavalt parem?
Tõenäoliselt ostan Maxxis Detonatorid aga äkki keegi avaldab arvamust, mis laiusega võiks need olla? Üks on soovitanud 1.5 ja teine soovitas kitsamat aga kas kitsamal on veerevus tuntavalt parem?
Re: MTB-le alla maanteekumm
Mida kitsam kumm, seda kõrgemat rõhku talub ja seda väiksem on veerepind (veeretakistus).
Olen sõitnud mingite odavate 1,5" traatservaga Nokiatega ja 1" pehme servaga Conti GP-dega. Vahe on nagu öö ja päev.
Olen sõitnud mingite odavate 1,5" traatservaga Nokiatega ja 1" pehme servaga Conti GP-dega. Vahe on nagu öö ja päev.
Re: MTB-le alla maanteekumm
Mul Duranod (1.1 vist) veereb küll kui kurat. min 6 ja max 8 bari.
Rennes
Re: MTB-le alla maanteekumm
Enda rattal on sellised all,mis vajab vahetust,kuna maanteel max rõhuga on ikka minu all pehme ja lai,kas näiteks 1.1 lausega kummil,või veel kitsamal on vaja eraldi sisekummi või sobib see mis hetkel all ?
http://www.veloplus.ee/toode/Vliskumm-M ... 6x235-5664
http://www.veloplus.ee/toode/Vliskumm-M ... 6x235-5664
Viimati muutis Kert1800, 30. 06. 2011. 16:10, kokku muudetud 3 korda .
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kui sa mõtled, et kas sama sisekas läheb mis maastikurehvil, siis ei. Pead uued ostma, peenemad. Need on vist 1.0 - 1.5 mõõdule mis sobivad. Võin eksida, aga maastiku omad on liiga suured.
Rennes
Re: MTB-le alla maanteekumm
Sai alla pandud Schwalbe Kojak kummid,teine tera kohe sõita
Re: MTB-le alla maanteekumm
Ja kui paneksid Conti GP-d, oleks teist samapalju teine tera Kojakitega võrreldes.Kert1800 kirjutas:Sai alla pandud Schwalbe Kojak kummid,teine tera kohe sõita
Re: MTB-le alla maanteekumm
Ja kui lenksu allapoole laseksid, oleks kolmas tera ka
Endal on Conti Sportcontact 1,3-d, aga et siis GP-ga on kohe tuntav vahe?
Endal on Conti Sportcontact 1,3-d, aga et siis GP-ga on kohe tuntav vahe?
-
- Rattur
- Postitusi: 21
- Liitunud: 06. 06. 2003. 22:17
Re: MTB-le alla maanteekumm
Eelmine aasta sai proovitud kitsamat ja siledat kummi. Arvata raskuse tõttu õhukumm läks katki koheselt ja veeretakistus oli palju suurem kui maastiku kummil. Pealegi ei julge ju suurt üle 4,5 atti rõhku sisse lasta, kui tehas ei luba. Ja kuis õhukumm vastu peab? Igatahes keegi annaks nõu mis kummi valida, et see ka veereks ja mis rõhku sinna sisse lasta? 26 tolline velg siis praegu.
kellasepp on ratta seljas
Re: MTB-le alla maanteekumm
Sõidan juba teist hooaega Maxxis Detonator 26/1,4 kummidega. Lubatud max 100PSI rõhuga ei ole plahvatanud. Torkekindlus on hea ja veereb ka hästi.raulike141 kirjutas:Eelmine aasta sai proovitud kitsamat ja siledat kummi. Arvata raskuse tõttu õhukumm läks katki koheselt ja veeretakistus oli palju suurem kui maastiku kummil. Pealegi ei julge ju suurt üle 4,5 atti rõhku sisse lasta, kui tehas ei luba. Ja kuis õhukumm vastu peab? Igatahes keegi annaks nõu mis kummi valida, et see ka veereks ja mis rõhku sinna sisse lasta? 26 tolline velg siis praegu.
"Ostke endale jalgratas. Kui te ellu jääte, siis te kindlasti ei kahetse." (Mark Twain)
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kas muidu Kojak kummiga saab ka normaalselt kruusal sõita?
Re: MTB-le alla maanteekumm
Aga mine proovi järgi Arvatavasti kõva põhja ja peene teraga teel saab normaalselt, suure lahtise kruusaga teel...peab tahtmist olema
Zero the Hero
Re: MTB-le alla maanteekumm
Mina olen sel hooajal nüüdseks ca 1200km veerenud nende samade eelpoolmainitud 26x1.35 Schwalbe Duranodega(race guard variant). Võrreldes maastikukummiga on veeremine minu arusaamise järgi väga hea, erilisi kulumise märke praeguse läbisõidu juures samuti märgata ei ole. Rõhku olen sees hoidnud 5.5bar(max lubatud on 6bar).raulike141 kirjutas:Eelmine aasta sai proovitud kitsamat ja siledat kummi. Arvata raskuse tõttu õhukumm läks katki koheselt ja veeretakistus oli palju suurem kui maastiku kummil. Pealegi ei julge ju suurt üle 4,5 atti rõhku sisse lasta, kui tehas ei luba. Ja kuis õhukumm vastu peab? Igatahes keegi annaks nõu mis kummi valida, et see ka veereks ja mis rõhku sinna sisse lasta? 26 tolline velg siis praegu.
Kruusa peale muidugi ei kipu nendega.
Glory is earned, not given.
-
- Rattur
- Postitusi: 21
- Liitunud: 06. 06. 2003. 22:17
Re: MTB-le alla maanteekumm
26x1.35 Schwalbe Durano kohta peab poest vist küsima, kas liiga kitsaks ei jää, sest rehv.ee kodukal kirjas, et kitsale veljele mõeldud. ja max 6,5 lubatud att-i on küll ahvatlev. Muideks kuskilt veelt odavamalt antud rehvi saaks?
kellasepp on ratta seljas
Re: MTB-le alla maanteekumm
Kojak peab kruusa vägagi hästi(proovisin järgi ),kruusal pole 40-gagi mingit probleemi et avariid teeks.