2. leht 3-st

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 09. 05. 2016. 00:04
Postitas mi.re
josefk kirjutas:Lühikese distantsi protokolle lapates noored ja mehed finišeerisid ikka ühes koos?

Endal jäi sel korral osalemata, seepärast küsin, mitte ei esita väitena. Parandage kui eksin.

Seega jäi ju gruppide lahkulöömise mõte "ausamast konkurentsist" täitmata, nii noorte kui meeste suhtes ning seniste kogemuste põhjal erinevate võistluskategooriate distantsil kokkusaamine midagi ohutumaks enamasti pole muutnud.

Ehk siis peaks noored kaks minutit pärast mehi startima?

Muidu jõudu! Tore, et maanteehooaeg viimaks alanud.
Kuna tegu oli uue katsetusega, siis eks esimene etapp oligi niiöelda tõetunniks ning saadud kogemuse baasil peale startide ajad üle vaatama. Tõepoolest sai Kuusalus ca 23. kilomeetril meeste grupp noored kätte. Noored panime esimesena startime sellele oletusele tuginedes, et eelmistel aastatel olid lühikese distansti absoluutarvestuse kiireimad enamasti U17 klassi sõitjad. Tegelikkuses selgub aga, et kuna meeste grupp on palju suurem ja tugevaid "vedureid" selles rohkem, siis liikus meeste grupp kiiremini. Samas sai muidugi ka naiste grupp meeste sõidu tagumised ratturid üsna kiirelt kätte. Seega, järgmiseks etapiks teeme ilmslet sellise muudatuse ja vaatame, mis saab:

1) Kell 12:15 stardib meeste sõit.
2) Kell 12:18 stardib noorte sõit.
3) Kell 12:21 stardib naiste sõit.

PS! Eilne Kuusalu Filter oli positiivses mõttes üliharuldane sõit. Nimelt minu kõrvu ei jõudnud infot mitte ühestki kukkumisest. Muidgi ei saa välistada, et keegi kuskil kukkus, kuid igal juhul ei saanud olla tegu raske kukkumisega ning päris kindel on see, et grupikukkumisi ei toimunud. Ca 500 osalejaga rattavõistlusel on see üsna haruldane, ent seda suuremat heameelt valmistav saavutus. Usun, et ka lühikese distantsi väiksemateks ja seeläbi ohutumateks gruppideks jaotamine on siinkohal sellele kaasa aidanud : )

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 09. 05. 2016. 09:38
Postitas Prommar
PKT kirjutas:Nõus eelpool kõneleja Prommariga, et oli ettenägelik ja ohutum anda lendstart, kuid kahjuks kõik sellest aru ei saa. Ikka leidub neid kes leiavad, et see on "minu võimalus just nüüd" ja spurtida rahvamassi kuskilt tagant sisse, kasutades igat vabat ruumi ja teeäärt. Kuna keegi ei oota, et turvaauto järel ühtlases tempos rivis kulgedes võib keegi raketina tagant selga lennata, siis hiljem või varem lõpevad niisugused asjad kurvalt. Ehk oleks õigem niisugustele ajaline karistus määrata ja järgmised korrad seda enam ei üritata? Usun, et need on samad tegelased kes stardirivis tõstavad ratta peakohale ja süüdimatult trügides ütlevad, et laske mind läbi ma tahan sinna minna, näidates grupi esiotsa poole.
Kohtunikke pole nii palju, et nad suudaksid seda jälgida. Samas päris hunnikusse seal piduliku stardi kilomeetrikese jooksul siiski ei pandud, (erinevalt nt. Tallinna Rahvasõidust, kus on pikk auto taga sõitmine ja tee laius muutub pidevalt. Igas laiemas kohas algab massiline ettepoole spurtimine ja järgmises kitsamas kohas on ärevad hetked).
Päris palju oli ka neid kes üle aia stardikoridori ronisid, aga see oli vist rohkem sellest, et ei saadud aru kustpoolt läheneda.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 09. 05. 2016. 10:30
Postitas veloson
Aerobike jagas eile sama jutu illustratsiooniks kotkapilku: viide

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 09:54
Postitas Ludvig
Olen keskealine natuke ülekaaluline mees, kes on jalgratast oma tervise hoidmiseks kasutanud viimased kolm aastat. Kuigi ma ei eelda, et keegi selle foorumi kasutajstest võtaks osa filtrist lühikese distantsi tervisespordi grupis, äkki ikka kellegil on aimu, mis kiirusega antud grupp sõidab. Üksi tuult murdes suudan sõita keskmise kiirusega 24-25 km/h. Kas mul on lootust selles grupis püsida, või peaksin veel paar aastat arenema. Väga tahaks natuke vaheldust ja tutvuda rattamaailma tegelikupoolega.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 10:28
Postitas Cresent
Ludvig kirjutas:Olen keskealine natuke ülekaaluline mees, kes on jalgratast oma tervise hoidmiseks kasutanud viimased kolm aastat. Kuigi ma ei eelda, et keegi selle foorumi kasutajstest võtaks osa filtrist lühikese distantsi tervisespordi grupis, äkki ikka kellegil on aimu, mis kiirusega antud grupp sõidab. Üksi tuult murdes suudan sõita keskmise kiirusega 24-25 km/h. Kas mul on lootust selles grupis püsida, või peaksin veel paar aastat arenema. Väga tahaks natuke vaheldust ja tutvuda rattamaailma tegelikupoolega.
Siin ilmselt ikka harrastajaid ka lugemas. :lol: Kui see 24-25 on sul tavaline treeningkiirus, siis peaksid ilusti vastu pidama. Ma ka keskealine ja ratast sõidan nüüdseks pea 2,5 aastat. Seal sõideti paaris üksteise järel ja kui ikka jõudu pole vedama minna, siis ei pea ka vedama. Ma sõitsin eelmine aasta kaasa kõik lühikesed etapid. Üksi tegin eelnevalt trenni kiirusel ca 22-23 km/h, siis oli pulss alla 135. Elvas oli eelmine aasta sama rada, mis see aasta, ja sõitsin treeninggrupis, mis peakski see aasta olema granfondo grupp. Keskmiseks kiiruseks sain seal 25,5 km/h, aga ca 10km enne finishit oli pulss taevas ja adrekas laes ning sõitsime paari inimesega ees minema ja sellevõrra oli kiirus veidi kõrgem. Ilmselt grupp lõpetas keskmise kiirusega ca 25,0 km/h, seega usun, et see on hea grupp sõitmiseks. Tervisespordi grupi keskmine kiirus peaks sinna 20-22 vahele jääma, mis on ilmselt veidi liiga vähe kui 24-25 on tavaline treeningkiirus. Kui aga 24-25 on ka pigem selline üksi pulss laes sõidukiirus, siis tuules loksuda kergem ja ikkagi on granfondo grupp parim. See aasta küll Kuusalus ei sõitnud, aga saan aru, et see granfondo grupp ongi eelmise aasta treeninggrupi asendus. Üldiselt oli väga hea treeninggrupis sõita. Stardis tehti reeglid selgeks, õpetati kuidas grupis sõita ja anti ka häid vihjeid kuidas pikemaid sõite teha. Mulle kui harrastajale see grupp igatahes väga meeldib. (y)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 10:34
Postitas veloson
See grupp on ju aerobike.ee kirjelduse järgi sellises ilma küsimusteta sobiv, lükka julgelt ratas joonele ja tule muljetega tagasi! Kiiruse endale sobitamise jaoks piisab lihtsalt suu lahti tegemisest.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 17:24
Postitas Ludvig
Cresent suur tänu sulle julgustava postituse eest. Äkki vastad veel ühele küsimusele. Tundub, et see treeninggrupp sobiks mulle, aga mul üks mure. Kas see 25 km/h on tõesti keskmine, või hoitakse seda konstantselt. Mure selline, et tulenevalt minu 105 kg kaalust ja üpris nõrgast sportlikust sooritusvõimest ole üsna vilets mäkkeronija (selle eest allamäge panen sellise lustiga, et teen kõigile silmad ette). Kui nüüd ülesmäge peab ka sellise tempoga panema, olen üsna kindel, et minu juurest rebeneb grupp katki ja siis ei suuda ma vihaste kaassõitjate eest ülesmäge eest ära kiirendada, et vältida füüsilist märkust.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 19:49
Postitas gliff
Kuusalus oli nii tervisespordi, kui ka granfondo sõidu esimeste keskmine kiirus 31+ km/h, aga seal ongi suht kiire trass minu arvates ja endal võidu sõites ka keskmine suurem, kui kuskil mujal.
Tervisespordi grupis oodatakse vast ikka kõik järgi peale tõuse ja siis minnakse jälle kambaga edasi, kui juhendit uskuda.
Minu mäletamist mööda Elva rada pole ka väga hull ja ehk ainult Otepääl võib raskeks minna, kui tõusud väga tunda annavad. Võruga võrreldes on vähemalt küll see nagu pidev mäest alla sõit :)
Julgen ka igatahes soovitada ratas starti lükata.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 17. 05. 2016. 20:25
Postitas rootsrai
Ludvig kirjutas:Cresent suur tänu sulle julgustava postituse eest. Äkki vastad veel ühele küsimusele. Tundub, et see treeninggrupp sobiks mulle, aga mul üks mure. Kas see 25 km/h on tõesti keskmine, või hoitakse seda konstantselt. Mure selline, et tulenevalt minu 105 kg kaalust ja üpris nõrgast sportlikust sooritusvõimest ole üsna vilets mäkkeronija (selle eest allamäge panen sellise lustiga, et teen kõigile silmad ette). Kui nüüd ülesmäge peab ka sellise tempoga panema, olen üsna kindel, et minu juurest rebeneb grupp katki ja siis ei suuda ma vihaste kaassõitjate eest ülesmäge eest ära kiirendada, et vältida füüsilist märkust.
Ära seda keskmist kiirust karda. Kui juba üksi sõidad 25 kmh siis grupis sõita 30 kmh ei tohiks olla probleem. Mingit kiirust konstantselt kindlasti ei hoita, keskmine kujuneb ikka kogu sõidu peale.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 18. 05. 2016. 09:09
Postitas Cresent
Eelmine aasta sõitsin Kuusalu treeninggrupis ja lõpetasin koos grupijuhiga ja keskmine kiirus oli 25,2km/h. Kas tõesti see aasta oli 31 km/h keskmine?
Keskmine tähendas nagu ka eespool kirjeldati siiski seda, et max kiirus (sports träkker) oli 44km/h peale otepääd (mäest alla) ja mäest ülesse ikkagi läks rivi väga pikaks ja üleval võeti grupp jälle kokku tagasi ja midagi tapvat ei olnud. See keskmine on lihtsalt matemaatiline keskmine. Ma ise ronisin mäkke pakun välja kiirusel ca 6km/h :roll:. Igatahes ma grupist maha ei jäänud. Kui oleks mäkke pidanud sõitma kiirusega 25km/h, siis oleksin ilmselt poole mäe peal surnud olnud.
Tervisespordi moto oli eelmisel aastal ka, "kedagi maha ei jäeta". Ja Elvas oli ka nii, et alguses üteldigi treeninggrupis, et noh tulge proovige ja kui ikkagi treening jääb raskeks, siis võtka tempo maha ja varsti püüab tervisespordi grupp kinni. Eks mõned jäid maha ka, sest treeninggrupp ikkagi päris hoogu maha ei võta. Kindlasti tasub ratas starti lükata ja siis kasvõi enne võistlust grupijuhiga suhelda. Ning see on ka tõsi, et kui üksi treenides on kiirus 25km/h siis võistlusel ja tuules saab 30 ikka sõita. Minu keskmine individuaalne keskmine oligi eelmine aasta Kuusalus ajal umbes 21km/h ja siis võistlusel tuli 25,2km/h.
Kui nüüd Elvas grupijuht ütleb, et keskmine kiirus on 30km/h +, siis mulle see liiga palju ja ma ei hakka granfondosse üritamagi. Sõidan siis lihtsalt individuaalselt. Kellegi ikka leiab kellega tööd teha. Tavaliselt leiab ikka kellegi kellega paaris sõita või veidi suuremas grupis, et kordamööda vedada vms. Ma ikkagi kõigest harrastaja.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 18. 05. 2016. 20:03
Postitas gliff
Kuusalu etapi tervisespordi grupi kiiruse info pärineb aerobike lehelt ja arvatavasti on see ka tõene, aga tundub, et seda kiirust on arendanud ainult üks isik.
Aga eks iga sõit on ikkagi erinev ja kui ilm vähegi vastuvõetav tundub, siis ma usun, et emotsioon peaks ikka tugevalt positiivne olema, kui üle finiši joone veered :)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 05. 2016. 08:01
Postitas Cresent
Olgu kuidas on, aga tulla tasub kindlasti. Samuti leiab alati kellegi, kellega koos saaks tööd teha ehk kordamööda vedada.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 05. 2016. 14:08
Postitas Ludvig
Tänud kõigile julgustamise eest, panin ennast kirja. Vaatasin, et finiš on avatud kella 17:00-ni, selleks ajaks jõuan roomates kah kohale :lol:

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 05. 2016. 17:07
Postitas mi.re
Eelmise aasta treeningrgupi ja tänavuse aasta granfondo grupi vahe on selles, et treeningrgupp veeres stardist finišini paarides ning oligi treening, mitte võistlus. Granfondo grupp veereb enamiku rajast sama moodi paarides, kuid viimased 5 km antakse võimalus "vabaks pakkumiseks" ehk soovi korral omavahel finiši tegemiseks. Seega need, kes soovivad, võivad lõpus eest ära sõita ja finišit teha, ülejäänud saavad koos grupijuhiga treeningtempos lõpuni veereda.

Üldiselt keskmine kiirus kujuneb sõidu käigus lähtuvalt sellest, kuidas on ilma ja teeolud ning milline on vastavasse gruppi sõitma tulnud ratturite tase.

Granfondo grupis sõidetakse paarides, hoitakse aktiivset treeningtempot ning käiakse korda mööda vedamas. Grupijuhi ülessandeks on organiseerida grupi tööd, koolitada ja õpetada algajaid rattureid grupis sõitma ning sams hoida ka rahvast tagasi, et asi püsiks treeningkiiruse juures ning ei tekiks pundis trügimist ja sealt tulenevaid kukkumisohtlikke olukordi. Treeningrupi kiirus valitakse grupis liikuvate ratturite järgi, kuid päris kõiki seal järgi ei oodata. Kui ikka kellegi treenitud jääb kõvasti pundi keskmisele alla, siis treeninggrupis ei hakata mitte kõiki ülejäänusid pidurdama, vaid see, kellel läheb raskeks, võib jääda tagant tulevasse tervisespordi gruppi.

Tervisespordi grupp seevastu on päris algajatele suunatud ettevõtmine, kus kehtib põhimõte, et kedagi maha ei jääta. Kui kellelgi läheb mäe peal näiteks raskeks, siis oodatakse ta mäe tipus järgi. Samuti peetakse joogipunktis kinni ning võetakse rahulikult juua. See grupp on selgelt mõeldud rekreatiivsete eesmärkidega osalejatele ning ei pööra tähelepanu sportlikule resultaadile. Oluline on siin nautida rattasõitu ja ürituse melu. Tõsi, eks mingid mõttelised mõistlikuse piirid kehtivad ka tervisespordi grupis. Kui näiteks keegi sõidab ikka väga selgelt kõigist ülejäänustest kõvasti aeglasemalt, siis peab grupijuht langetama teiste huvides otse, et punt liigub siiski kiiremini, kuivõrd ülejäänud ei saa ka päris külmetama hakata. Aga üldjuhul on ikkagi tervisespordi grupi tempo olnud kõigile jõukohane.

PS! Granfondo ja Tervisespordi grupis sõitmine on kõigile sügavalt vabatahtlik. Grupis kehtivad antud grupi reeglid, mida grupijuht jälgib, kuid kui keegi soovib näiteks kiiremini sõita, siis ei keelata tal eest ära sõita. Oluline on lihtsalt see, et asi ei läheks spontaanseks paugutamiseks vaid siis see keegi sõidab lihtsalt rahulikult omas tempos eest ära. Seetõttu võib ka juhtuda, et protokollides kuvatud ajad ja keskmised kiirused ei peegelda tegelikku pundi liikumise keskmist kiirust. Näiteks kui keegi startis granfondo grupis, ent poole sõidu pealt otsustas siiski üksinda kiiremini sõita, siis tekibki lõpuprotokolli granfondo grupi "võitjale" suurem keskmine kiirus kui tegelikult pundis oli.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 20. 05. 2016. 05:14
Postitas gliff
Kas Aerobike lehel poleks võimalik eelregistreerinute tabel ka võistlusklasside kaupa välja tuua, et saaks ilma ükshaaval üle lugematta aimu, kui palju rahvast kellegile otsest konkurentsi pakub? Poleks vist väga keeruline tehniline lahendus?

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 20. 05. 2016. 08:21
Postitas Cresent
Tegelikult ei olnud nii, et eelmisel aastal treeninggrupis veereti lõdvalt koos lõpuni. Ainult Kuusalus oli nii, aga siis koosneski grupp 2st eestvedajast ja kolmest treenijast (ülejäänud olid varem maha jäänud) ning kuna ülejäänul kolmel polnud lihtsalt jõudu, et lõpus kiiremat tempot teha, siis veeretigi 5kesi koos üle finishijoone.
Muud etapid olid kõik nii, et ca 5km enne või mõnel ka varem ikkagi hakati agu andma ja lõpus sõidetigi peaaegu ninast veri välja. Haapsalus oli treeninggrupp ikkagi miski 25 inimest ja kui anti 5km enne lõppu sõit nn vabaks, siis ca 15 inimest hakkasid vajutama ning veel viimasel tõusul (üle raudtee sõites) keegi isa karjust oma ca 14 aastase poja peale, et krt sa ei mölise ja väntad nüüd nii kuidas jaksad, kui too julges vastu vaielda, et ta ei jõua rohkem.

Näiteks Pandiveres hakkasid juba kiiremad varem ära minema. Ise sõitsin grupis kuni peaaegu lõpuni ja keskmine oli 28,1 km/h, samas grupi keskmine kindlasti polnud oluliselt vähem, sest niipalju ma ka vahet sisse ei suutnud lõpu paari kilomeetriga sõita.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 20. 05. 2016. 09:35
Postitas mi.re
Cresent kirjutas:Tegelikult ei olnud nii, et eelmisel aastal treeninggrupis veereti lõdvalt koos lõpuni. Ainult Kuusalus oli nii, aga siis koosneski grupp 2st eestvedajast ja kolmest treenijast (ülejäänud olid varem maha jäänud) ning kuna ülejäänul kolmel polnud lihtsalt jõudu, et lõpus kiiremat tempot teha, siis veeretigi 5kesi koos üle finishijoone.
Muud etapid olid kõik nii, et ca 5km enne või mõnel ka varem ikkagi hakati agu andma ja lõpus sõidetigi peaaegu ninast veri välja. Haapsalus oli treeninggrupp ikkagi miski 25 inimest ja kui anti 5km enne lõppu sõit nn vabaks, siis ca 15 inimest hakkasid vajutama ning veel viimasel tõusul (üle raudtee sõites) keegi isa karjust oma ca 14 aastase poja peale, et krt sa ei mölise ja väntad nüüd nii kuidas jaksad, kui too julges vastu vaielda, et ta ei jõua rohkem.

Näiteks Pandiveres hakkasid juba kiiremad varem ära minema. Ise sõitsin grupis kuni peaaegu lõpuni ja keskmine oli 28,1 km/h, samas grupi keskmine kindlasti polnud oluliselt vähem, sest niipalju ma ka vahet sisse ei suutnud lõpu paari kilomeetriga sõita.
Mina kirjutasin nii, kuidas asi oli mõeldud - võimalik et tegelik elu erines ideaalist. See aasta on igal juhul viimase 5 km puhul n-ö vaba pakkumise osa granfondo grupile juba ka sisse planeeritud. Tervisespordi grupp seevastu peaks aga üheskoos rahulikult ka üle joone veerema.

Deda ca 14 aastase lapse ja isa lugu lugedes on tegelikult kurb. See on olukord, kus korraldaja ei saa midagi parata, kuid tegelikult on kurb, kui niimoodi lastakse emotsioonid üle keeda. Päris kindlasti ei jäta see sellele lapsele sõidust head emotsiooni ega tekita edaspidi soovi rattasõiduga tegeleda. Granfondo sõit peaks olema ikka pingevaba - kuigi lõpus lastakse finšit teha, peaks see vaba pakkumise osa olema pigem mänguline, mitte "veri ninast välja". Tõsine võidusõit jäägu ikka võistlusgruppidesse, kuigi ega ka seal pole teiste peale karjumine ja seeläbi ebasportlik käitumine aktsepteeritav.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 20. 05. 2016. 10:43
Postitas Cresent
Tõsi. Võibolla see "veri ninast välja" oli veidi ülepingutatud, aga kõva andmine oli finishis küll.
Tegelikult mind kõrvaltvaatajana shokeeris see isa käitumine ikka päris korralikult. Hämmastav, et poiss üldse nii hästi vastu pidas (minu jaoks vähemalt oli see hämmastav) ja siis selline reageering. Aga noh ega siin ei saa ka kõrvaltvaatajad midagi teha ning see jääb jah ilmselt perekonna siseasjaks ja seal pole korraldajal ka midagi teha. See oli lihtsalt iseloomustamaks seda, et finishis käis ikkagi päris kõva andmine.
Väga ei usu ka, et selline reageering nüüd last motiveerib jalgrattaga paremini sõitma. Kui hästi läheb ei tapa selline vanema poolne käitumine motivatsiooni ja trennitahet ning tulevikku kanduks ka spordipisikut.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 23. 05. 2016. 07:25
Postitas Jaagu
Ilmselt on see mult mööda läinud, aga panin just tähele, et Haapsalu etapp on läinud ühe ringi võrra lühemaks.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 24. 05. 2016. 09:31
Postitas rootsrai
Kel viitsimist, saab videopildis vaadata Elva lühikest meeste sõitu siit
https://www.youtube.com/watch?v=aUO1YMX2tiM
ja Kuusalu oma siit
https://www.youtube.com/watch?v=f15OB39GDzw

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 24. 05. 2016. 10:09
Postitas Snk

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 31. 05. 2016. 10:27
Postitas Anthony
Tervist kaasvõitlejad!

Plaanin esimest korda võtta osa mõnest Filter maantekarika sarja osast, aga ei suuda otsustada kas minna pikale või lühikesele. Olen teist aastat üksiküritaja ning kaks viimast aastat käinud Tartu Rattarallil. Üleilse rattaralli lõpetasin 3.50 grupis. Kui võrrelda selle ajaga, kas on ikka mõtekas minna pikale? Päris viimasena üle joone veereda ei tahaks. Samas võitma ka ei lähe. Pigem teen seda sellepärast, et tunda adrenaliini.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 31. 05. 2016. 19:44
Postitas gliff
Pikal saad pikema annuse adrenaliini, lühikesel lühema, aga ehk natuke äkilisema, kuna on ehk reaalsem võimalus võidu sõita.
Samas, on ju võimalus mõlemat proovida ja siis vaadata, kumb rohkem istub. Filtri pikk ikka natuke lühem, kui TRR ja peaks sobima sõita küll, kuigi ka tagumised grupid väiksemad ja pole nii palju tuulevarju, kui Tartu radadel.
Aga julget pealehakkamist ja ootan huviga, mis tunde esimene sõit jättis :)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 01. 06. 2016. 07:50
Postitas Anthony
gliff kirjutas:Pikal saad pikema annuse adrenaliini, lühikesel lühema, aga ehk natuke äkilisema, kuna on ehk reaalsem võimalus võidu sõita.
Samas, on ju võimalus mõlemat proovida ja siis vaadata, kumb rohkem istub. Filtri pikk ikka natuke lühem, kui TRR ja peaks sobima sõita küll, kuigi ka tagumised grupid väiksemad ja pole nii palju tuulevarju, kui Tartu radadel.
Aga julget pealehakkamist ja ootan huviga, mis tunde esimene sõit jättis :)
Tänud vastamast! Sihin Haapsalu rattarallit, kuna varasematele ei saa minna. Eks kaalun kumba mõtekam sõita on.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 01. 06. 2016. 18:54
Postitas rootsrai
mi.re kirjutas:
gliff kirjutas:Kui senimaani autasustati etappidel iga vanuseklassi esikolmikut vaid ühel distantsil - enamikke pikal sõidul, ent noorimaid ja vanimaid lühikesel sõidul -, siis nüüd autasustakse mõlemal distantsil kõikide avatud vanuseklasside võitjaid. Jah, mõlemal distantsil, ent esikolmikute asemel etappidel vaid vanuseklasside võitjaid; sarja kokkuvõttes aga mõlema distantsi kõikide vanuseklasside esikolmikuid!


Kas see tähendab, et kui sõidad vaheldumisi mõlemaid distantse, siis saad punkte eraldi pika arvestuses ja eraldi lühikese arvestuses?
Muidu ju ei saa mõlema distantsi kõikide vanuseklasside edetabelit koostada. Või siis on see tekst kodulehel kaheti mõistetav ja autasu saavad ikka iga vanuseklassi need kolm, kellel olenemata sõidetud distantsidest on enim punkte?
Tänan tähelepaneku eest, pean kuidagi selgemalt selle punkti sõnastama. Mõeldud on nii, et lühikese ja pika distantsi punktid on eraldi. Hooaja kokkuvõttes kõrge koha saavutamiseks tuleb ikkagi valida, kumba distantsi läbivalt sõita. Kui sõita vahel ühte ja vahel teist, siis kajastub võistleja mõlema distantsi koondtabelis, kuid juhul kui ta ei saa kuute arvesse minevat etappi kummalgi distantsil kokku, siis on ebatõenäoline, et ta poodiumile tõuseb.

Samas eelmiste aastate statistika näitab seda, et neid, kes oleksid võistelnud vahel ühte ja vahel teist distantsi, oli väga vähe. Loodan, et me ei tee liialt neile liiga, kuivõrd nüüd nad peaksid koondarvestust silmas pidades langetama valiku hooaega läbivalt emma-kumma distantsi kasuks.

Lihtsalt juhin tähelepanu ,et praeguse seisuga on koondarvestuste tabelis ikkagi need kes ,esimene etapp sõitsid pikka ja teine etapp lühikest, kokku summeritud lühikese distansi üldises paremusjärjestuses.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 16:11
Postitas gliff
Järjekordne etapp siis sõidetud ja tõesti väga lahe rada oli. Piisavalt künklik, et kõvema jalaga sõitjad saaks üritada äraminekuid, samas vast kõigile jõukohane.
Lõputõus polnud õnneks nii hull, kui algul paistis ja oli nagu kirss tordil :P
Et õige eestlasena tahaks veidi ka kiunuda, siis mahapööretel võiks ikkagi keegi lahtise liiva ja killu ära pühkida. Kunagi seda ka tehti, aga täna oli vähemalt ühel ristmikul küll suured liiva laigud.
Kui hoida ikka seda joont, et ka üks kukkumine on liiga palju, siis siinkohal saaks korraldaja veidi sellele kaasa aidata ;) Eks praegult teetööde aeg ka muidugi ja seda mudru ikka jagub, aga loodetavasti pole see ületamatu raskus :)
Üldiselt korralduse tase on ikka väga tugev (y)
Tänud hea sõidu eest! :)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 18:20
Postitas PKT
Pikale distantsile oli registreerunuid 277 ,lõpuprotokollis lõpetajaid aga 203. Päris suur vahe, ca 1/4 kadunud.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 18:29
Postitas gliff
Tundus, et peale teist ringi tulid paljud maha tänu ilmamuutusele. Mõistlik, kui miskit suurt püüda või oma töö sai tehtud

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 18:31
Postitas dr Holden
PKT kirjutas:Pikale distantsile oli registreerunuid 277 ,lõpuprotokollis lõpetajaid aga 203. Päris suur vahe, ca 1/4 kadunud.
Sõidu päevajuhi kätte antud stardiprotokoll sisaldas tervelt 283 nime. Palju neist startis pole teada, aga tänased üsna ekstreemsed olud (peale rahet langes õhutemperatuur vaid 8 kraadini) sundisid üsna paljusid osalejaid katkestama. Stardis ju päike paistis ning mindi lühikese vormiga teele....

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 18:53
Postitas gliff
Kasutaja rootsrail on selles osas küll õigus, et sarja koondarvestuses miskit segamini. Kui lühikese maa üldarvestusesse on saadud 397 punkti kirja, siis tahaks teada, et kas ja kuidas oleks endalgi võimalik üle 350 punni saada ühelt etapilt???

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 19:03
Postitas PKT
dr Holden kirjutas:
PKT kirjutas:Pikale distantsile oli registreerunuid 277 ,lõpuprotokollis lõpetajaid aga 203. Päris suur vahe, ca 1/4 kadunud.
Sõidu päevajuhi kätte antud stardiprotokoll sisaldas tervelt 283 nime. Palju neist startis pole teada, aga tänased üsna ekstreemsed olud (peale rahet langes õhutemperatuur vaid 8 kraadini) sundisid üsna paljusid osalejaid katkestama. Stardis ju päike paistis ning mindi lühikese vormiga teele....
Seda madalat temperatuuri oli tunda. Peale seda rahet ja vihma olin üdini läbi külmunud. Raskusi oli pidurdada ja üldse vändata. Samas oli olukord niisugune, et midagi üle ei jäänud kui vait olla ja edasi tallata. Teine võimalus oleks katkestada ja ikkagi edasi vändata kui just metsa alla ära külmuda ei taha. Õnneks kolmanda ringi alguseks hiilis natuke päike välja ja natuke see päästis, kuid külmatunnet jätkus lõpuni.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 19:44
Postitas karupoisu
Tänane ilm oli ikka väga eriline. Sai ise ka lühikeses mindud ja peale teist ringi oli keha ikka väga läbi külmunud aga vaikselt hakkasid jalad liikuma ja õnneks tuli lõpuks päike ka korraks ikka välja ja sai natuke sooja. Tänud igatahes 6-sele pundile.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 05. 06. 2016. 20:47
Postitas Prommar
Külma vastu aitasid lootusetud rünnakud, liiga kõrge kadentsiga sõitmine ja muu selline rahmeldamine. Finišis oli juba päris soe.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 06. 06. 2016. 09:44
Postitas Tr11
Mulgi Rattaralli 18% tõusuga mäefiniš on kõige ägedam ja parim finišilahendus, mida ma Eesti harrastajate võistlustel (MTB kaasa arvatud) sõitnud olen! Esiteks oli see lõputõus lihtsalt tõesti vinge pingutus lõpus, mis meie grupi (ja ilmselt ka teiste) sees asjad 100% "paika pani" ja seda kõike täiesti ohutul kujul! Ei mingit "alfaisaste verepulma" ohtu :) Juba ainult selle lõputõusu pärast tasub järgmine aasta kindlasti Viljandisse sõitma tulla. Ka ülejäänud rada oli väga hästi tehtud: tõusud, kus "puncheuridel" oli võimalus grupi eest ära sõita, aga mis enamiku jaoks polnud samas nii rasked, et grupist kohe maha jääks.

Vihma ja rahehoog koos temperatuurilangusega 9C peale oli natuke küll liiast, lühikeste õhukeste dressidega tekkis allamäge sõites selline Švejki simulandi tunne, kes on külmade märgade linade vahele mässitud :)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 06. 06. 2016. 09:55
Postitas rainerhq
100% nõus.
Mul ei ole mitte kunagi nii külm olnud.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 06. 06. 2016. 12:35
Postitas Snk
Mulgi Rattaralli 18% tõusuga mäefiniš on kõige ägedam ja parim finišilahendus
+1

äge ja ohutu (y)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 06. 06. 2016. 17:30
Postitas rootsrai
Kiidan ka rada ja üldse, selle aasta muutusi lühikesel sõidul. Oleks hea kui koondtabelid saaks ka üle vaadatud (N: Meeste sõit 38 km.
M30 esimesel koha peal on 1101 punktiga, peale 3 etappi, kuigi etapi max punktid on 350) Panen ka siia Viljandi lühikese sõidu video https://youtu.be/yInVI3A0dX4

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 07. 06. 2016. 09:35
Postitas Snk
Filter Maanteekarikasari III etapp/Mulgi 6. Rattaralli 05.06.2016

https://www.youtube.com/watch?v=B6yPMUO42AE


1:50:35 - 1:51:35 my breakaway attempt on slippery road under the heavy rain ended with crash (was going too fast while cornering)
2:23:00 - 2:24:00 mountain finish, 18% uphill, overtook 17 rivals there on last minute of the race 8)

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 10. 06. 2016. 20:02
Postitas gliff
Aerobike lehel pole siiani koondarvestuse seisu korrigeeritud ja peale homset peaks need muutuma lõplikeks tulemusteks, mida ei saa enam vaidlustada?
Meeskondliku koondarvestust ei saa üldse vaadata ja seega ei saa sealsete andmete kohta ka midagi öelda.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 12. 06. 2016. 10:16
Postitas mi.re
gliff kirjutas:Aerobike lehel pole siiani koondarvestuse seisu korrigeeritud ja peale homset peaks need muutuma lõplikeks tulemusteks, mida ei saa enam vaidlustada?
Meeskondliku koondarvestust ei saa üldse vaadata ja seega ei saa sealsete andmete kohta ka midagi öelda.
Reede õhtupoolikul said korrigeeritud koondprotokollid ülesse.

Mure oli selles, et antud süsteemne muudatus, mis oli ajamõõtjal enne hooaega kahe silma vahele jäänud, nõudis suuremat süsteemi ringi programmeerimist ja võttis veidi kauem aega. Nüüd on see aga tehtud ja uued tulemused on üleval. Samuti peale järgmiseid etappe peaksid nüüd koondtulemused jooksma kiiresti ja õigesti.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 12. 06. 2016. 10:18
Postitas mi.re
Juhin ka siin foorumis tähelepanu, et seoses Ranna tee renoveerimisega Tabasalus oleme muutnud järgmisel pühapäeval toimuva Tabasalu sõidu võistluslinnaku asukohta. Sealt tulenevalt on muutunud ka raja esimesed ja viimased kilomeetrid. Uus info on üleval kodukal:
http://www.aerobike.ee/index.php?option ... 28&lang=et

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 13. 06. 2016. 12:53
Postitas H.S
Vääna ristmikul on käimas teetööd. Kas rajal sellekohaseid muudatusi ei ole näha ?

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 13. 06. 2016. 14:00
Postitas Salmiakki
H.S kirjutas:Vääna ristmikul on käimas teetööd. Kas rajal sellekohaseid muudatusi ei ole näha ?
Ristmiku ehitaja ütles, et võistluse jaoks tehakse ajutine freespurust kattega möödasõit.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 13. 06. 2016. 17:38
Postitas mi.re
Salmiakki kirjutas: Ristmiku ehitaja ütles, et võistluse jaoks tehakse ajutine freespurust kattega möödasõit.
Täpselt nii see on. Kellel huvi on, võib tulla reedel kell 14:00 ristmikule, siis kohtun teeehitajaga ning vaatame üle, kas veel midagi vaja teha või mitte.

Freespuru kattega lõik tehakse sisekurvist, sealt kus praegu on näha vana ühe auto laiust teelõiku. Seega läheb see kurv otsemaks.

Reedel vaatame asja üle, võimalik et paigaldame kõige peale veel ka pinnasevaiba. Aga seda vajadust hindame reedel. Igal juhul tasub arvestada, et Vääna ristmik päris korda ei saa - võimalusel tasub eelistada veidi tugevamaid kumme -, kuid praegusega võrreldes toimub rattaralli ajaks metamorfoos :)

Muide, kõige suurem iroonia asja juures on see, et põhiristmik asfalteeritakse 20. juunil ehk rattarallile järgneval päeval. Paraku aga ei õnnestunud seda varasemaks saada. Siiski usun, et see kinni rullitud freespurust ümbersõit saab olema täitsa sõidetav. Kes veel möödunud aastat mäletab, siis mullu oli Rannamõisa juures kah freespurust lõik. Võrreldes sellega on Vääna lõik õnneks üli lühike (ca 130m pikk).

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 16:51
Postitas JerryBlake

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 17:25
Postitas juuser78
Keegi juhtgrupist viskas esimesel ringil mulle Peloton särgi. Andsin võistluse liikluskorraldaja kätte. Lubas viia võistluskeskusesse.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 18:24
Postitas Henno
Osalesin seekord pealtvaatajana ja kahjuks sattusin nägema 600 meetrit enne finishit lühikese distantsi sõitjate osavõtul toimunud kukkumise tagajärgi. Vaatepilt ei olnud meeldiv ja üks naisvõistleja näis olevat tõsiselt viga saanud ... lamas pikemalt teel ja ei olnud võimeline tõusma ning abi saamiseks teeserva minema ... või ei lubanud abistajad vigastuste tõttu liigutada. Kui poole tunni pärast uuesti sealt möödusin, siis tõsteti kiirabisse kanderaamiga ... kaelatoed ja värgid. Olen enne sõitude käigus ka igasugu rämedaid kukkumisi näinud, aga ise pääsenuna edasi sõitnud ja tagajärgede vaatamisest pääsenud ... seekord jäi kohe süda valutama - kas keegi teab kuidas selle kukkunu tervislik seisund on?

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 19:10
Postitas gliff
Kuuldavasti olid noored selle kukkumise korraldanud. Väiksemad poisid siis, kes pidavat üldse väga hulle manöövreid tegema.
Kui mahajääjaid mehi ei lasta noori segama, siis võiks motomehed ka noori mitte lasta teisi segama.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 21:26
Postitas PKT
Kukkumisi oli ka pikal distantil. Esimene oli isegi enne turvaauto äraminekut kus pudelid lendasid mööda teed laiali ja õnneks sain ise nendest kuidagi mööda. Järgmine oli natuke koomiline juhtum, ka suht alguses kui üks vene mees hakkas teeäärt kasutades mööda trügima. Ikka seestpoolt, nii et ise tuulevarju jääks ja nõnda ilmuski üllatuslikult paljudele külje alla eikuskilt ja tekitas ohtlikke olukordi. Lasin ka sel hullul rahulikult mööda minna, sest ega õidu alguses grupis polegi suurt vahet, kas paar kohta eespool või taga, ja ei imestanudki kui mõni aeg hiljem kihutas see tegelane mööda muru täisgaasiga diagonaalis kraavi põhja poole. Igatahes ei juhtunud temaga midagi ja ju ta sealt kraavist minema ka sai. Võib olla keegi ka aitas teda selles ürituses, kuid selle oli ta küll ära teeninud ise. Veidi hiljem oli aga miski tõsisem kukkumine kus kiirabi abistas selili lamavat sõitjat, loodan et kõik siiski lõppes õnnelikult. Heaks katsumuseks oli kruusa-muru lõik, kus maastikuratta kogemused olid kindlasti abiks ratta käsitlemisel. Mõtlesin, et missugune pilt seal järgmisel ringil ees ootab, kuid õnneks avastasin, et vasakul pool oli muru täiesti puutumata ja killustik samuti veel kinni, nii et sai seda ka järgnevatel ringidel ära kasutada. Kokkuvõtteks oli päris hea kulgemine ja korraldusele ei oska ka midagi ette heita.

Re: Filter Maanteekarikasari 2016

Postitatud: 19. 06. 2016. 21:56
Postitas JerryBlake
Tabasalu pikem video https://www.youtube.com/watch?v=OuEFbd3jCH0
Erinevad teemagrupid läbisegi.