Juhtum rattamaratonil

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
marguss7
Rattur
Postitusi: 596
Liitunud: 12. 06. 2009. 10:53

Juhtum rattamaratonil

Postitus Postitas marguss7 » 30. 09. 2012. 18:56

Selline olukord siis: rattamaratonil ei pannud õigel ajal pööret tähele ja juba sellest möödununa äkkpidurduse järel sõitis mulle üks minu teadmata tuules olnud ja ilmselt samuti rajatähist mitte tähele pannud (tähistus oli väga hea, 100% enda viga) võistleja otsa. Tavaliikluses on tagantotsasõitja üldjuhul süüdi, samas rattasõidul on tuulessõit tavapärane tegevus ja kukkumisi tuleb ikka ette. Keda antud juhul rohkem "süüdlaseks" lugeda? Õnneks piirdus asi ainult sinikatega ja tehnika jäi ka terveks. Ei taha ennast ega teist süüdlaseks teha ega nuta ka kaotatud minutit ja paari kohta taga, sest mu sõidud pole eriti tulemusele orienteeritud, aga ei tahaks rohkem sellisesse situatsiooni sattuda, sest kui kaks meest ja ratast koos ühe suure kuhja moodustavad, siis võib ka oluliselt hullemini minna. Ise pole maanteesõitja ja väga tuules sõita ei oska, tavaliselt pigem jätan meetrikese vahet, mis pole küll enam eriti tuulevari või siis avastan mingi pundi oma tuulest tihtipeale :)

Kasutaja avatar
Raix
Rattur
Postitusi: 356
Liitunud: 11. 06. 2007. 21:39

Re: Juhtum rattamaratonil

Postitus Postitas Raix » 30. 09. 2012. 19:05

Ma ütleks, et Sinu süü. Kui on grupisõit, siis pead eessõitjana veenduma manöövri ohutuses- ehk siis oleksid pidanud enne pidurdust pilgu seljataha viskama (või paar kiiremat vändapööret tegema?).

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11865
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Juhtum rattamaratonil

Postitus Postitas erikr » 30. 09. 2012. 19:14

Põhimõtteliselt jah tuleb käituda vastupidiselt autojuhiloogikale.
Pead eeldama, et sul on keegi taga. Isegi kui teda seal 30 sekundit tagasi polnud.
Kui tead, et keegi on taga, seda vähem võid endale lubada äkilisi pidurdamisi.
Sellisel juhul tasub üldiselt suu lahti teha ja mingid üheselt arusaadavad
häälitsused esile kutsuda.

Laskumisel on teine asi, seal peab tagumine ohutuse eest hoolitsema.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

kalari
Rattur
Postitusi: 749
Liitunud: 20. 05. 2007. 17:09

Re: Juhtum rattamaratonil

Postitus Postitas kalari » 30. 09. 2012. 19:23

Sai eile H100-l raja lõpuosa kiiretel ja käänulistel kruusateedel sõidetud ühe rattakorüfee tuules. Kiirus oli päris uhke aga väga turvaline oli hoida oma esiratas tema tagarattast 30-50 cm kaugusel. Vanameister andis kogu aeg märku, mis ees ootab.

marguss7
Rattur
Postitusi: 596
Liitunud: 12. 06. 2009. 10:53

Re: Juhtum rattamaratonil

Postitus Postitas marguss7 » 30. 09. 2012. 19:42

Selge, järgmine kord olen targem. Natuke kahtlustasin ka ennast ;) Oleks pidanud korra seljataha piiluma ja äkkpidurdusest arusaadavalt märku andma.

Vasta

Mine “Sõidutehnika”