haagisega sõit

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Duesenberg
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 30. 12. 2011. 00:43

haagisega sõit

Postitus Postitas Duesenberg » 30. 12. 2011. 01:06

Tahan soetada oma rattale haagist.siis onmatkamisel ratta raskuse madalam-ja kurve mugavam võtta-kes aga räägiks mulle haagisega sõidust pikemalt. (B.O.B. Ibex)

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas metslane » 30. 12. 2011. 09:10

Politsei räägib sulle haagisega sõidust samal ajal kui trahvi teeb :D

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas Etsike » 30. 12. 2011. 10:43

metslane teeb siin ebaõnnestunud huumorit või on asjadest väga valesti aru saanud.

Leia väikseim/kergeim võimalik haagis mis sinu vajadused ära rahuldab. Sõita on sellega igal juhul meeldivam kui sama kraami ratta küljes vedades.
B.O.B. Ibex'iga küll ise sõitnud pole, aga üherattaliste omapära on see, et need kallutavad end rattaga kaasa, seda ka siis sadulast püsti olles kõvemat sõtkumist tehes, kui ratas käib küljelt-küljele. Ja pikad on need ka kaherattalistega võrreldes. Samas on neil jälle kaherattaliste ees mitmeid muid eeliseid.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas hall kass » 21. 05. 2012. 02:48

Huvitav, kuidas käitub eriti järsul pöördel selline 1-rattaline käru, mis kinnitub jalgratta tagahargi külge?

Pilt

On ka variandid, kus käru tiisel kinnitub jalgratta sadulaposti külge. Need tunduvad head.

Pilt

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2843
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas Rivo » 21. 05. 2012. 06:39

Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 792
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas vigurivänt » 21. 05. 2012. 09:46

Rivo kirjutas:Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)
Mul on küll kogemus kaherattalise käruga, mille diisel kinnitus alumise kahvli külge ja ratast sai juhtid ja kallutada täiesti vabalt. Mingit külka tunnet ei olnud, aga raskem oli küll :D
Tark ei torma!

citybike
Rattur
Postitusi: 513
Liitunud: 21. 04. 2008. 22:05

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas citybike » 21. 05. 2012. 15:54

külgkorvi tunnet ei teki kaherattalsisel. Croozer ja Chariot mudelid (enamlevinud meie laiuskraadidel) on tahajooksu ühenduslüli juures selline jäme spiraalvedri, see teeb oma töö ja kõik toimib.
Olen teinud kahekohalise käruga järsu kurvi suurelt kiiruselt, käru tegi taga 360 kraadi, laps oli sees aga kõik jäi terveks. Sellega tuleb arvestada kiirete kurvide tegemisel.

Rain
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 12. 02. 2008. 15:23

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas Rain » 24. 05. 2012. 14:27

Rivo kirjutas:Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)
See lugu on nüüd sul küll ilusasti välja mõeldud, aga päris eluga on sellel vähe ühist 8)

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: haagisega sõit

Postitus Postitas hall kass » 24. 05. 2012. 16:21

2-rattalisi kärusid olen ise ehitanud ja nendega panin alati metsa ühes tähtsas asjas - stabiilsuses. Minu ehitatud kaarikuid oli üsna lihtne juba väikesel kiirusel järsus kurvis või teeaugus kummuli visata, seetõttu venisin koormaga tihti kogu tee vaid 10 km/h :) Võibolla kaherattalised firmakärud on paremini tehtud?

Vasta

Mine “Sõidutehnika”