2. leht 2-st

Postitatud: 13. 04. 2004. 07:19
Postitas erikr
Andrus K kirjutas: Mis variandid on saada salvestatu VHS-formaadis oma fonoteeki ?
teeks nii, et loengu salvestuse teema tekib siis kui tekib.
enne tuleb leida aeg video töötlemiseks ja kokkupanekuks. keila võistluseks vaja ka veidi trenni teha...

Postitatud: 13. 04. 2004. 07:36
Postitas René
Andrus K kirjutas:Ärme keera 2,5h kestnud asjalikku juttu nüüd puhtalt karvajutuks
Ei keera, ära karda :wink:

Nüüd tean tänu loengus kuuldule, et sain ühes grupisõidus ilma asjata "pragada" - et tegelikult ma põhimõtteliselt viga ei teinudki.

Postitatud: 13. 04. 2004. 08:09
Postitas Mati
Kümpa eest pole ikka aastaid midagi nii head ja asjaliku saand :D

Postitatud: 13. 04. 2004. 09:34
Postitas AndreK
Kas keegi filmis ka? Oleks huvitatud selle kinematograafia tippteose laenamisest.

Postitatud: 13. 04. 2004. 09:36
Postitas erikr
AndreK kirjutas:Kas keegi filmis ka? Oleks huvitatud selle kinematograafia tippteose laenamisest.
keri palun paar postitust ülespoole.
tänan.

Postitatud: 13. 04. 2004. 11:48
Postitas mart
Tänud Grishale ja loengu orgunnijatele.
Vaatasin Grisha loengu kodus telepurgis üle - pilt ja heli OK. Lintivõetud materjal nõuab tiba süstematiseerimist, tiitrite lisamist ja mittevajaliku eemaldamist. Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.

õppimine on tarkuse ema

Postitatud: 05. 05. 2004. 15:29
Postitas mart2
Loodan, et tulevikus on ka neil foorumlastel, kes kohale ei saanud tulla, võimalik videos tarkusepudemetest osa saada. Loomulikult käib asja juurde kulude kompensatsioon! :D

Postitatud: 05. 05. 2004. 17:58
Postitas Ull Miis
Kahju, et teema alles nüüd leidsin:( aga parem hilja kui mitte kunagi, eriline loengu pidaja ei ole aga midagi oleks osanud ka ise kindlasti lisada või rääkida, kuid eks siis teine kord:)!

Postitatud: 17. 05. 2004. 14:51
Postitas Raul Tammesoo
mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.
Hei,

Ei taha nüüd küll tüütavaks ja pealetükkivaks muutuda, kuid lähenevatele Lõuna-Eesti rattarallidele (Elva & Tartu) mõeldes, tahaks siiski küsida, et kas on lootust enne sõitu ka teooriat nuusutada (vaadata). Või saab kuidagi õla alla panna?

Parimat,
RauL

Postitatud: 29. 05. 2004. 09:24
Postitas KristjanS
UPitaks siis kaa teemat :!: :idea: :!: :idea: :arrow: :wink: 8)

Postitatud: 07. 09. 2004. 21:20
Postitas Moiva
Raul Tammesoo kirjutas:
mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.
Hei,

Ei taha nüüd küll tüütavaks ja pealetükkivaks muutuda, kuid lähenevatele Lõuna-Eesti rattarallidele (Elva & Tartu) mõeldes, tahaks siiski küsida, et kas on lootust enne sõitu ka teooriat nuusutada (vaadata). Või saab kuidagi õla alla panna?

Parimat,
RauL
sellest on siin küll jupp aega juba möödas kui neil teemadel räägiti...
tea kas tasubki enam lootust hellitada ?

Postitatud: 08. 09. 2004. 06:53
Postitas profit4
mart kirjutas:
AndreK kirjutas:Aga, eks filmimise loa peab andma ikka Grisha ise.
Grishalt on dobroo saadud. Võtan linti. Hilisemas arvutitöötluses ja paljundamises/ülesriputamises vajan asjatundjate nõu.
..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval

Postitatud: 08. 09. 2004. 07:12
Postitas erikr
profit4 kirjutas:..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval
kui hooaeg läbi siis ehk tekib midagi.

Postitatud: 08. 09. 2004. 10:10
Postitas tsainik
erikr kirjutas:
profit4 kirjutas:..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval
kui hooaeg läbi siis ehk tekib midagi.
vahest motiveeriks asja produtseerijat ettetellimis- list?
et palju huvilisi oleks
vhs xx eek
dvd xxx eek

hea talvel kodus perega vahetusi harjutada :lol:

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:13
Postitas erikr
tsainik kirjutas: vahest motiveeriks asja produtseerijat ettetellimis- list?
asi pole motivatsioonis vaid ressursis (aeg).
first things first.

Postitatud: 09. 06. 2005. 14:24
Postitas betoonking
:?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.

Postitatud: 09. 06. 2005. 14:47
Postitas erikr
betoonking kirjutas::?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.
vbolla sel talvel saab mahti. :roll:

Postitatud: 09. 06. 2005. 14:52
Postitas betoonking
erikr kirjutas:
betoonking kirjutas::?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.
vbolla sel talvel saab mahti. :roll:
Mil määral see materjal kärpimist vajab? Kui seda võiks ka pooltoorena esitada, siis võiksin materjali vormimisel VHS-ile või DVD-le ka ise kaasa aidata.

Postitatud: 09. 06. 2005. 14:57
Postitas erikr
betoonking kirjutas:Mil määral see materjal kärpimist vajab? Kui seda võiks ka pooltoorena esitada, siis võiksin materjali vormimisel VHS-ile või DVD-le ka ise kaasa aidata.
tahab lõikumist / tsensuuri saada

Postitatud: 10. 06. 2005. 12:38
Postitas fax
Pmõtteliselt võiksin aidata lõikuda, kui selles osas peaks abi vaja olema..

Postitatud: 10. 06. 2005. 13:37
Postitas erikr
tänan pakkumast. ma oleksin juba ära teinud kui oleks aega seda edasi-tagasi kerida ja lõikuda ja tsenseerida. kui keegi pakuks, et ta on pädev otsustama mis sisse ja mis välja jätta siis võib edasi räääkida. olin nimelt ise loengus ja kuulasin seda teksti.

Postitatud: 14. 06. 2005. 14:20
Postitas Kristiano
Miks ei võiks see materjal juba world wide webis üleval olla, kui sai digikaga peale võetud. Tingimata ei ole vaja seda videotöötlust seal Adobe AfterEffektis v. Premiere-s teostada ju. Igaüks võib ju ka MS Movie Makeris omale need lõigud ise töödelda, mis oluline ja mis vähem. Või saan millestki valesti aru... . Serveriruumi tingimuste suhtes ei oska muidugi öelda.. .

Postitatud: 14. 06. 2005. 14:30
Postitas erikr
vbolla väljendusin ebaselgelt. pole ei lektori ega kellegi teise huvides see lint otse netti panna. tuleb välja võtta need osad mis ei kuulu avalikule esitamisele.

Postitatud: 14. 06. 2005. 14:40
Postitas Kristiano
aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.

Postitatud: 14. 06. 2005. 14:51
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.
kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.
tundub, et mul on lihtsam anda lindid nende omanikule tagasi ja tunnistada, et lubasin teha asja millega hakkama ei saa kui kuulata siin etteheiteid.

Postitatud: 14. 06. 2005. 14:56
Postitas Kristiano
ma ei heida ette midagi, vaid mõtlesin miks asi viivitab. Järeldan, et õpetus ei olnud nii hea (kooskõlastatud), et seda ülesse panna, kokkuvõttes olen ainult huviline, kes soovis ka midagi mnt. sõuiduviisist teada saada.

Postitatud: 14. 06. 2005. 15:00
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:ma ei heida ette midagi, vaid mõtlesin miks selline asi viivitab. Järeldan, et õpetus ei olnud nii hea (kooskõlastatud), et seda ülesse panna.
õpetusel pole viga midagi.

Postitatud: 16. 06. 2005. 09:17
Postitas MaT
.

Postitatud: 26. 08. 2005. 08:59
Postitas betoonking
erikr kirjutas:
Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.
kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.
tundub, et mul on lihtsam anda lindid nende omanikule tagasi ja tunnistada, et lubasin teha asja millega hakkama ei saa kui kuulata siin etteheiteid.
No mis etteheited need ikka on. Lihtsalt kodanike huvi materjali vastu on väga suur. Isegi kibeleks seda vaatama. Foorumi lugejate hulgas on ju teisigi spetsialiste, kes loengul osalesid ja suudaks ehk olulise ebaolulisest eraldada kasvõi lektoriga kahasse. Abipakkujaid on ju olnud. Sestap ei saa sellisest viivitusest aru. Iseasi kui lindid kaduma on läinud.

Postitatud: 26. 08. 2005. 09:08
Postitas profit4
Mõttetu paanika osakond :roll:

Postitatud: 26. 08. 2005. 09:21
Postitas betoonking
profit4 kirjutas:Mõttetu paanika osakond :roll:
Millest Sa räägid?

Napal Tallinna Rattaralli 2011

Postitatud: 23. 08. 2011. 09:54
Postitas UrmasL
Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida
Nii hull see asi pole. Grupis on tuulessõidu efekt. Mida kiirem tempo seda suurem efekt. Selge on see, et esimesed väntavad ja tagumised/keskmised saavad lihtsamalt hakkama. Tirri laskmine on tempo reguleerimise võimalus. Ka pidurite näppimine pole keelatud kui seda sujuvalt ja vastavalt vajadusele teha.

Re: Napal Tallinna Rattaralli 2011

Postitatud: 23. 08. 2011. 10:05
Postitas priit908
Läheb küll teemast veidi välja, kuid mina olen harrastajana aru saanud, et eelkõige tuleks tempomuudatustele (aeglustustele) reageerida pigem kerge pidurduse kui tirri laskmisega. Kuulasin kunagi grupisõidu teooriast loengut kus mainiti, et tirri laskmine ei ole mõistlik tegu ning selle tulemusel aeglustub ratturi kiirus järsult? Parandage mind kui olen asjadest valesti aru saanud.

Ise olen jala tirri lasknud vaid kurvidesse sisenedes, kuid ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja. Vajadusel reguleerin tempomuutusest tulenevalt ülekannet.

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 23. 08. 2011. 10:35
Postitas KristjanS
Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida
priit908 kirjutas:Läheb küll teemast veidi välja, kuid mina olen harrastajana aru saanud, et eelkõige tuleks tempomuudatustele (aeglustustele) reageerida pigem kerge pidurduse kui tirri laskmisega. Kuulasin kunagi grupisõidu teooriast loengut kus mainiti, et tirri laskmine ei ole mõistlik tegu ning selle tulemusel aeglustub ratturi kiirus järsult? Parandage mind kui olen asjadest valesti aru saanud.

Ise olen jala tirri lasknud vaid kurvidesse sisenedes, kuid ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja. Vajadusel reguleerin tempomuutusest tulenevalt ülekannet.
Üldjuhul käib grupis hoo maha võtmine siiski kehaga, selle asendit püstisemaks ajamisega. Seda saab kasutada nii laskumistel kui sirge peal, sest tihti, kui hoog liiga suur on, tirrilaskmisest hoo mahavõtmiseks ei aita. Kehaasendi muutmisega annab aga hooga väga sujuvalt mängida - kui vaja pidurdada, siis rind ette, kui aga laskumisel kipub vahe sisse tulema, siis viid end raamile lähemale...

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 23. 08. 2011. 11:59
Postitas Mati
Tirri laskmine (huvitav väljend iseenesest, kas hooaja alguses võiks EJL ka "tirri" laskmise lubasid väljastada :)) ei ole probleem üldiselt. Probleemi kujundavad samaaegsed muud tegevused nagu nt selja sirutamine või sadulas nihelemine, mille tulemusena nihkub ratas suts tahapoole. Samas koht kus tirri EI TOHI lasta on grupi peas vedades, eriti laskumisel, kuna kõik tagumised kulgevad kiiremini (oluliselt väiksem õhutakistus) ja vajuvad selga. Tugevad tempomuutused grupis on kehvad mitte ainult vahetu ohtlikkuse (naaberratturi võtmes) tõttu vaid ka seetõttu, et tekitavad nö kummipaela efekti - grupi venimine ja kokkutõmbumine. See omakorda võib tekitada närvilisust, mis võib viia ohtlike olukordadeni.

Grupisõidu põhitõde lühidalt - hoia trajektoori ja ühtlast tempot :!:

Kui tirritamisest veel, siis tavaharrastaja, kel puudub korralik rattatrennipõhine "kerimiskool", laseb tegelikkuses üllatavalt palju tirri. Väikse näitena võin tuua enda mõned viimased sõidud, millest üks siledal, üks pikk tempo ja kolmas "mägedes".

Väntamissageduse anduri info on järgmine:
1. Tallinna Fakto ralli: 104 km - koguajast tirri 11% ja kogu distantsist 10,8% (11,2 km)
2. TriStar111 ratas: 96,5 km - koguajast tirri 6,6% ja kogu distantsist 7,8% (7,5 km)
3. Võru Rattaralli: 103,5 km - koguajast tirri 12,8% ja kogu distantsist 14,5% (15 km)

Vot nii, ehk siis tirri lased rohkem mägisel rajal (laskumised) ja vähem tempos/üksi (tuulevari puudub).
Tirrilaskmise osakaal oleneb oluliselt ka sellest, kas oled grupis tööloom või sprinter. Viimaseid on tavaliselt kordades rohkem.

Napal Tallinna Rattaralli 2011

Postitatud: 23. 08. 2011. 12:49
Postitas pärnu rattur
Põhiline tirri laskmise keeld on esimestel vedajatel - nemad peavad ka allamäge väntama, et grupp selga ei tuleks. Keskel tuleb nii sättida, et grupp laiali ei vajuks ja hoida eessõitja tuulde, järske liigutusi teha ei tohi, nõeluda ei tohi. Viimastele on tirritamine põhimõtteliselt lubatud.

Re: Napal Tallinna Rattaralli 2011

Postitatud: 23. 08. 2011. 16:36
Postitas clx
priit908 kirjutas:/.../ ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja.
See on küll veidi kaheldava väärtusega lähenemine. Kuidas oleks sõita kolonnis auto taga, millel pidurituled ei tööta? Tirri laskmine annab ju sarnaselt selja taga olijale märku tempomuutusest? Elukutselised parandavad mind, kui ma eksin.

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 24. 08. 2011. 08:08
Postitas muffits
Niipalju, kui ise grupikatest osa olen võtnud, siis tirri laskmine pundi sees või taga ei tekita probleeme. Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita, sõiduasendit järsult muudavad (ja sellega ratas liigub jõhkralt küljele) ning mind isiklikult eriliselt vihale ajavad tüübid, kes püsti sõites hullult "vänderdavad". Sellest vänderdamisest võiks natuke aru saada finishi heitluses, kuid rahuliku ja ühtlases sõidus ja pundi keskel - ei ole kohe mitte ilus selline teguviis.

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 24. 08. 2011. 08:11
Postitas KaupoR
muffits kirjutas:Sellest vänderdamisest võiks natuke aru saada finishi heitluses,
Kuidas sa sellest siis aru saad? Näoli maad puudutades saab sellest siis vaid aru saada.

Paar asja veel, mida grupis sõites ei tohi unustada. Kui kuuled selja taga mingit ebaharilikku häält (kukkumine, kellelgi laagrid kolisevad, keegi lihtsalt möliseb), siis ei maksa sellest end heidutada lasta, st EI TOHI taha vaadata, sest suurel kiirusel paned selle peale suure tõenäosusega enda ees sõitjale tagant laksti selga. Lihtne arvutus - hoiad pikivahet 50 cm ja sõidate kiirusel 40 km/h. Selle hoo paelt on teie vahe ajaliselt ei rohkem ega vähem kui 0,045 sekundit. Kui esimene mees hakkab järsku liikuma kiirusel 38 km/h, siis oled sa tal seljas enne kui arugi saad: sina liigud sekundis 11,1 m ja tema 10,6 m ehk te põkkute poole sekundiga!!!
Kui grupis juba minna peasse (ette poole), siis ei ole kuigi viisakas olla vedajast lugedes teine-kolmas mees ning siis nähes, et oi ma vist ikka ei jaksa ette vedama minna, jätta vahet sisse lootes, et eest just tulnud mees kohe sinna taskusse end pressib. Arvesta, et tema tuleb just vedamast ja lootuses, et saab 5-6 meest tahapoole vajuda pole ta ilmselt valmis kohe uuesti kiirendama, et olla kolmas mees peas. Kui juba nii ette lähed, siis näita üles nii palju respekti, et käi vähemalt korra päris eest läbi.

No ja nagu juba on korduvalt mainitud - mitte mingil juhul ei tohi väntamist katkestada ja samal ajal tõusta püsti selga sirutama!!! Keha ette viies jääb su ratas sisuliselt seisma (võrreldes teiste sinu ümber liikujatega). Kui tahad sirutada, siis tee püsti tõustes 2-3 kiiret vändapööret, et momentumit mitte kaotada.

PS. Vabandan oma seksistliku väljenduse pärast (kasutan pidevalt sõitja kohta sõna MEES).

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 24. 08. 2011. 08:36
Postitas Henno
muffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita
tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattaga :?

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 24. 08. 2011. 09:13
Postitas rai66
Henno kirjutas:
muffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita
tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattaga :?
Neile tuleks otse välja öelda, milles on viga. Kui keegi ei ütle, arvatakse et kõik on OK

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 28. 08. 2012. 15:30
Postitas Henno
ei hakka Tabasalu ralli teemat risustama, mõlgutaks siin veidi mõtteid küljetuules sõitmise osas, ehk mõni targem ja kogenum ütleb sõna sekka

minu teada küljetuules on mõistlik sõita mitte sirgjooneliselt eessõitja taga, vaid sõltuvalt tuule suunast kas temast paremal või vasakul diagonaalis täpselt nii palju kõrval, et jääks tuule eest eessõitja keha varju, näiteks kui tuul on eest vasakult, siis sõita eessõitjast paremal ja oma esirattaga tema tagarattast eespool niipalju kui vaja tuulevarju jäämiseks

nüüd kui eessõitja kas ei jaga matsu või ei taha küljekat teha ja kütab tee tuulealuses servas ning ei ole võimalik tema taha diagonaali võta ja grupp venib ketiks, siis see selleks ... aga kui eessõitja sõidab nö. tee peal ja mina otsin tema taga diagonaalis parimat tuulekotti, siis väga harva minu taga sõitja omakorda rivistub minu taha diagonaali, pigem ikka sõidetakse eessõitjale tagarattasse so. mulle kõrvale ... mine võta nüüd kinni kas see on teadmatus või positsioonivõitlus :?: :D

see toimub aeglasemate harrastajate seas, eespool on pilt ilmselt veidi teine?

kommentaariks olgu öeldud, et tegin väikse seltskonnaga Jüri TTT rajal meeskonnasõidu harjutusi suht tugeva tuulega ja diagonaalis sõitmise mõte sai vägagi arusaadavaks

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 28. 08. 2012. 20:06
Postitas pärnu rattur

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 29. 08. 2012. 09:43
Postitas muffits
Oma vähese kogemuse põhjal võin öelda, et (vähemalt trennis) küljekaga üritab sõita esimese tagarattaga kohakuti ja nii lähedal tagarattal kui võimalik. Loomulikult jääb ees sõitev kodanik sinu ja tuule vahele. Kui on paarides sõit, siis teepoolne kodanik tagumises paaris on esimese paari vahel nii poole rattani (kui võimalik).

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 29. 08. 2012. 11:47
Postitas Omiar
Henno kirjutas:ei hakka Tabasalu ralli teemat risustama, mõlgutaks siin veidi mõtteid küljetuules sõitmise osas, ehk mõni targem ja kogenum ütleb sõna sekka

minu teada küljetuules on mõistlik sõita mitte sirgjooneliselt eessõitja taga, vaid sõltuvalt tuule suunast kas temast paremal või vasakul diagonaalis täpselt nii palju kõrval, et jääks tuule eest eessõitja keha varju, näiteks kui tuul on eest vasakult, siis sõita eessõitjast paremal ja oma esirattaga tema tagarattast eespool niipalju kui vaja tuulevarju jäämiseks

nüüd kui eessõitja kas ei jaga matsu või ei taha küljekat teha ja kütab tee tuulealuses servas ning ei ole võimalik tema taha diagonaali võta ja grupp venib ketiks, siis see selleks ... aga kui eessõitja sõidab nö. tee peal ja mina otsin tema taga diagonaalis parimat tuulekotti, siis väga harva minu taga sõitja omakorda rivistub minu taha diagonaali, pigem ikka sõidetakse eessõitjale tagarattasse so. mulle kõrvale ... mine võta nüüd kinni kas see on teadmatus või positsioonivõitlus :?: :D

see toimub aeglasemate harrastajate seas, eespool on pilt ilmselt veidi teine?

kommentaariks olgu öeldud, et tegin väikse seltskonnaga Jüri TTT rajal meeskonnasõidu harjutusi suht tugeva tuulega ja diagonaalis sõitmise mõte sai vägagi arusaadavaks
võibolla teadmatus aga võimalik, et lihtsalt ei julgeta nii sõita, kuna ei tea kunagi kelle rattas sa täpselt sõidad.
eespool on olukord veidi teine, kui sa ikka pool punti pikali tõmbad, siis mõnda aega su peale hästi enam ei vaadata. seal hoitakse rohkem ühtlasemat joont ja seega julgeb ka rohkem rattas kinni sõita.

Re: Grupisõidu tehnika loeng

Postitatud: 30. 08. 2018. 17:19
Postitas Ai:Ra
Kanxi soovitused ühistrennides osalejatele.
https://www.veloteek.ee/kukkumistest-ei ... sti-saada/