1. leht 1-st

Põlve kaugus pedaalist?

Postitatud: 28. 12. 2003. 13:08
Postitas maxspeed
Tutvusin jälle "teadusega", mis käsitleb sõiduasendit. Seal oli juttu nt. sellest, et kui olete sadulas ja vänt on jõudnud horisontaalsesse asendisse, peaks põlv vertikaalis täpselt olema pedaali võlliga. Seepeale võtsin nööri raskusega, panin kingad jalga ja kargasin sadulasse. Vert pedaalimisasandis riputasin tinaplönni nööriga nii, et nööri serv puutus vastu põlve ja minu imestuseks pedaalivõll jäi tunduvalt ettepoole, aga olen kogu aeg niimoodi pedaalinud? Proovisin nn. ideaalset asendit, selleks lasin sadulat ette ja pisut alla ja tekkis tunne, et niimoodi pole võimalik üldse sõita??? Kas olete ka sarnaseid mõõtmisi teinud? Ütlen veel, et olen ~181cm ja raam on 56cm. vänt 172,5mm.

Postitatud: 28. 12. 2003. 14:32
Postitas UrmasL
Mul raam 52cm, vänt 172,5. Ise 172 cm pikk. Põlv on küll pedaalivõlliga samas vertikaalis. Baigi raam on 18", vänt 175 ja põlv võllist tagapool. Tundub loogiline....

Postitatud: 29. 12. 2003. 10:53
Postitas vaikija
pigem vastupidi.metsas-kännuotsas on alati parem sõita eespool asendis kui maanteel.palju imesid võib korda saata sõiduasendi muutmine harjumuspärasest ettepoole.näiteks liigutades sadulat paar senti ette,tõstes sent üles,nihutades sõidukinga all klotse paar-kolm milli taha.Väga palju sõidetakse liiga taga sadulas(nii on ülesmäge tunduvalt raskem).See oli siin näide,mis ei pruugi kõigile sobida ja meeldida.aga enne proovi ja alles siis ohi.

Postitatud: 29. 12. 2003. 12:27
Postitas priidik
Siit saab ka nats lugeda kui huvi on:

http://www.sheldonbrown.com/kops.html

Mul nt. põlvekedra tipp väntade horisontaalasendis kuskil 2 cm pedaali võllist eespool.

Postitatud: 29. 12. 2003. 14:09
Postitas Ruve
vaikija kirjutas:pigem vastupidi.metsas-kännuotsas on alati parem sõita eespool asendis kui maanteel.palju imesid võib korda saata sõiduasendi muutmine harjumuspärasest ettepoole.näiteks liigutades sadulat paar senti ette,tõstes sent üles,nihutades sõidukinga all klotse paar-kolm milli taha.Väga palju sõidetakse liiga taga sadulas(nii on ülesmäge tunduvalt raskem).See oli siin näide,mis ei pruugi kõigile sobida ja meeldida.aga enne proovi ja alles siis ohi.
kui maastikul sõites sadul liiga ette panna, siis langeb suur osa kaalust esirattale ja ratas lihtsalt ei veere...

Postitatud: 29. 12. 2003. 15:06
Postitas vaikija
jah,loomulikult,liiga on alati liiga.

Postitatud: 29. 12. 2003. 21:55
Postitas erikr
priidik kirjutas:Siit saab ka nats lugeda kui huvi on:
http://www.sheldonbrown.com/kops.html
Mul nt. põlvekedra tipp väntade horisontaalasendis kuskil 2 cm pedaali võllist eespool.
jah, by the book peab olema täpselt nagu priidik ütleb. mitmed allikad propageerivad seda teooriat.

Postitatud: 13. 01. 2004. 14:13
Postitas maxspeed
Aitähh nõuannete eest! Nojahh eile proovisin ikkagi reaalses sõidus asendit, mis pisutki lähedasem sellele, mida õpikud kirjutavad. Selleks lükkasin sadulat 1cm ettepoole (muidu olen harjunud rohkem tagumise asendiga) ja asi hoobilt toimis-peale tunnist sõitu tekkisid sellised põlvevalud, et pärast oli raskusi toolilt püsti saamisega. Hakkasin mõtlema, et äkki on minu puhul lihtsalt tegu harjumusega või äkki on reied liiga lühikesed võrreldes säärtega? Mine sa tea. Lohutan ennast sellega, et vähemalt pedaalimissagedus on mul samas vahemikus, mis soovitatakse (olen harjunud 93p/min väntama) sellega on ka niimoodi, et juba +/-3 pööret minutis rohkem või vähem tundub harjumatu sagedus? Samas trennimahud ei ole mul eriti suured olnud, et muutuda nii tundlikuks. Pole viimastel aastatel üle 8k/aastas sõitnud, sellel aastal plaanin küll 12k, aga ikkagi on seda ju vähe???

Postitatud: 13. 01. 2004. 14:23
Postitas Mati
maxspeed kirjutas:...Pole viimastel aastatel üle 8k/aastas sõitnud, sellel aastal plaanin küll 12k, aga ikkagi on seda ju vähe???
komoon man, seda on ikka päris palju juba. harrastajates keskmiselt vist naljalt üle 5-6k ei panda (selline mulje on jäänud!). võibolla veel vähem :roll:

Postitatud: 13. 01. 2004. 15:17
Postitas priidik
Ma ei tea kui sa 12k väntad siis pead eriliselt hoolega oma passatkat sättima sest sellise mahu juures muutub juba iga pisemgi kõrvalekalle väga oluliseks.

Postitatud: 14. 01. 2004. 10:58
Postitas Bimmer
maxspeed kirjutas: sellel aastal plaanin küll 12k, aga ikkagi on seda ju vähe???
Huvitav oleks teada, mis tööd sa teed, et on aega nii palju kilomeetreid läbida.

Postitatud: 14. 01. 2004. 11:16
Postitas Ruve
maxspeed kirjutas:Aitähh nõuannete eest! Nojahh eile proovisin ikkagi reaalses sõidus asendit, mis pisutki lähedasem sellele, mida õpikud kirjutavad. Selleks lükkasin sadulat 1cm ettepoole (muidu olen harjunud rohkem tagumise asendiga) ja asi hoobilt toimis-peale tunnist sõitu tekkisid sellised põlvevalud, et pärast oli raskusi toolilt püsti saamisega. Hakkasin mõtlema, et äkki on minu puhul lihtsalt tegu harjumusega või äkki on reied liiga lühikesed võrreldes säärtega? Mine sa tea. Lohutan ennast sellega, et vähemalt pedaalimissagedus on mul samas vahemikus, mis soovitatakse (olen harjunud 93p/min väntama) sellega on ka niimoodi, et juba +/-3 pööret minutis rohkem või vähem tundub harjumatu sagedus? Samas trennimahud ei ole mul eriti suured olnud, et muutuda nii tundlikuks. Pole viimastel aastatel üle 8k/aastas sõitnud, sellel aastal plaanin küll 12k, aga ikkagi on seda ju vähe???
soovitaks sul veidi jõutrenni ka teha ja kindlasti venitusharjutusi! lihaste mittevenitamine võib ka liigeste ja kõõluste valusi põhjustada. kui aastas 8k sõita peaks juba ise ka teadma kuidas mugavam sõita on ja kiiremini edasi saad :roll: