Aerodünaamika

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 04. 07. 2003. 17:08

Fignoni ja Lemondi loos on üks on üks tegur veel. Fignon oleks küll võitnud tuuri 4 sek-ga, kuid asi oli veel sõidutehnikas. Ta sõitis kõik tõusud püsti ja õhutakistus oli siis 27 % suurem. Lisaks oli ta tuuletakistus niigi 15% suurem tänu tavalistele sarvedele. Lemond seevastu kasutas Tol ajal nn. "triatlonileistangi". See oligi tegelikult eraldistardilenksu läbimurre. Eesti jalgrattaleht nr.-1 1990. 25 kop. vot nii

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 04. 07. 2003. 17:27

Seda lenksulugu olen kuulnud/lugenud. Ma arvan et eraldistardi lenks oli vast olulisem tegur kui juuksekarvad :wink: Kui ma 3 a. tagasi lenksu esimest korda proovisin parandasin 15 km eraldistardi aega kohe 1 minuti võrra ehk iga km kohta 4 sek.

Rusikareegel on selline: tagumine ketas, spetsiaalne lenks, spetsiaalne kiiver, kombenisioon annavad kõik eraldi võetuna 1 sek/km kohta ja kõik koos 4 sek/km. Tõelised friigid pidid kummi ja põia vahele jääva randi kah silikooni täis tõmbama et turbulentseid õhukeeriseid vähendada. :shock:

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 04. 07. 2003. 17:35

krt mehed te ajate siin selle jutuga mulle sellise maanteka isu peale, et aiaiai :o

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 04. 07. 2003. 18:01

Seal loos olid veel sellised numbrid eraldistardilenksu kohta :kiirusel 40km. tunnis andis minutis edu 2seki, 50 -55 km. tunnis edu minutis 3,5seki. Muidugi oli konstruktsioon nati teine, käed olid pikemalt ees, lenks polnud nii aerodünaamiline ja käiguvahetus oli veel raamilt. A eraldistart on mõnus täppisteadus kus pisiasju pole, ja tähtsus aina tõuseb.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 04. 07. 2003. 20:35

priidik kirjutas:Seda lenksulugu olen kuulnud/lugenud. Ma arvan et eraldistardi lenks oli vast olulisem tegur kui juuksekarvad :wink: Kui ma 3 a. tagasi lenksu esimest korda proovisin parandasin 15 km eraldistardi aega kohe 1 minuti võrra ehk iga km kohta 4 sek.

Rusikareegel on selline: tagumine ketas, spetsiaalne lenks, spetsiaalne kiiver, kombenisioon annavad kõik eraldi võetuna 1 sek/km kohta ja kõik koos 4 sek/km. Tõelised friigid pidid kummi ja põia vahele jääva randi kah silikooni täis tõmbama et turbulentseid õhukeeriseid vähendada. :shock:
arvan,et lenks mõjub rohkem kui 1 sekund...või kuidas?...isegi kui harjuda mtb-ga sõitma asfaldil nii,et sõrmed trossidel ja randmed lenksul saab kõvasti kiiremini 8) pole raatsinud maantekale lenksu osta,aga nüüd vist ikka proovin ära :D

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 04. 07. 2003. 20:50

Mida tähendab "kõvasti kiiremini"? Maanteel on vastutuule sõites ja pealt hoides vahe alt hoidega (keha sama nurgaga) keskmiselt 1km/h. Althoide kasuks muidugi. Sa võid ju teoorias olla jubekõva, aga ikkagi on eraldistart nende ala, kes endast suuremat ei hooli. Sõidad ikka okse piiri peal. Lihtsalt oskus end tappa, ei oska lahti seletada. Inimene kannatab ikka müstiliselt palju välja.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 04. 07. 2003. 20:59

Road kirjutas:Mida tähendab "kõvasti kiiremini"? Maanteel on vastutuule sõites ja pealt hoides vahe alt hoidega (keha sama nurgaga) keskmiselt 1km/h. Althoide kasuks muidugi. Sa võid ju teoorias olla jubekõva, aga ikkagi on eraldistart nende ala, kes endast suuremat ei hooli. Sõidad ikka okse piiri peal. Lihtsalt oskus end tappa, ei oska lahti seletada. Inimene kannatab ikka müstiliselt palju välja.
vot ei ole just teoorias nii kõva...aga siledal asfaldil tundub,et kiirus suureneb rohkem kui 1 km/h...ja mtb-ga randmeid lenksul keskel hoida on palju mugavam kui lihtsalt sarvedest hoida,käed ei väsi nii kergelt ära...

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 04. 07. 2003. 21:19

Nii löön raamatu lahti ja loen et tõepoolest annab spets lenks väga palju juurde. On näidatud et kiirus tõuseb sama power output juures 4 km/h võrreldes sellega kui hoida käsi pidurihoobadel ja kuskil 2 km/h kui kasutada althoiet. Jutt on maantekast loomulikult.

Eraldistardi lenksu on Eestist keeruline saada. Tavaliselt on letis mingid jubedad kolakad mida nad nimetavad ise triatloni lenksuks. Need on jubedused.
Ise kasutan sellist
Siin ka pilt sellest kuidas ta mul ratta peal välja näeb.
Viimati muutis priidik, 04. 07. 2003. 21:22, kokku muudetud 2 korda .

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 04. 07. 2003. 21:20

Kuna ma sõidan alati üksi on mu "lõigud" 20-30 km. pikad. Kiiruse tõus nende lõikude piires on keskmiselt 1km/h. Väntamiskiirus on sama. Trenn on peale lahtisõitmist nagu vanasti öeldi, 90% -ga. Vääga hää on ennast jälgida.

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 04. 07. 2003. 21:30

Road kirjutas: Sa võid ju teoorias olla jubekõva, aga ikkagi on eraldistart nende ala, kes endast suuremat ei hooli. Sõidad ikka okse piiri peal. Lihtsalt oskus end tappa, ei oska lahti seletada. Inimene kannatab ikka müstiliselt palju välja.
No ma ei tea kas sa oled MTBga kõvasti võistelnud. Minu arust ei ole suurt vahet kas sõidad MTB krossi või MNT eraldistarti. Mõlemal juhul sõidad okse piiril.
Viimati muutis priidik, 14. 05. 2004. 23:06, muudetud 1 kord.

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 05. 07. 2003. 05:32

Ma ei taha nüüd küll mägiratast maha teha, lihtsalt pole sellega võistelnud. Seepärast räägin maanteest.

Kasutaja avatar
smile
Rattur
Postitusi: 121
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:56

Postitus Postitas smile » 25. 09. 2003. 01:19

Ruve kirjutas: ...Arvan,et lenks mõjub rohkem kui 1 sekund...või kuidas?...isegi kui harjuda mtb-ga sõitma asfaldil nii,et sõrmed trossidel ja randmed lenksul saab kõvasti kiiremini...
Tõesti, maanteed nühkides lasen tihtilugu end randmetega lenksu peale, et selga teises asendis hoida ja natuke kiirust tõsta, käelabad olen harjund sel puhul kokku panema, nimetissõrmed ette välja sirutatult. :twisted: Sama koormusega vändates tuleb selle liigutuse tagajärjel julgelt 3 km/h otsa. Muidugi nõuab niimoodi sõit pisut harjumist ja kui on ette näha mingit augulist teeosa või suurt pidurdamisvajadust, siis ennast "maantee asendisse" ei lase. :wink:

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Postitus Postitas marion » 25. 09. 2003. 07:36

smile kirjutas:
Ruve kirjutas: ...Arvan,et lenks mõjub rohkem kui 1 sekund...või kuidas?...isegi kui harjuda mtb-ga sõitma asfaldil nii,et sõrmed trossidel ja randmed lenksul saab kõvasti kiiremini...
Tõesti, maanteed nühkides lasen tihtilugu end randmetega lenksu peale, et selga teises asendis hoida ja natuke kiirust tõsta, käelabad olen harjund sel puhul kokku panema, nimetissõrmed ette välja sirutatult. :twisted: Sama koormusega vändates tuleb selle liigutuse tagajärjel julgelt 3 km/h otsa. Muidugi nõuab niimoodi sõit pisut harjumist ja kui on ette näha mingit augulist teeosa või suurt pidurdamisvajadust, siis ennast "maantee asendisse" ei lase. :wink:
Ma sõidan siledamal maal täpselt sama moodi, näiteks enamuse Rapla rattamaratonist sai sedasi sõita, kiirus on tõesti minigi 2-3 km/h kiirem. Aga trossid on mul sellised, et neist ei anna kinni hoida, siis lihtsalt randmed lenksul.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3798
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 03. 02. 2004. 15:52

priidik kirjutas:Nii löön raamatu lahti ja loen et tõepoolest annab spets lenks väga palju juurde. On näidatud et kiirus tõuseb sama power output juures 4 km/h võrreldes sellega kui hoida käsi pidurihoobadel ja kuskil 2 km/h kui kasutada althoiet. Jutt on maantekast loomulikult..
Samal teemal:
Wind tunnel tests have determined that time trial bar reduces overall drag by 0.2 - 0.3 lbs., compared with a conventional aero bar/bullhorn setup. This reduction in drag can translate to up to a minute time difference in a 40 km time trial.
Vt Aerodynamics ja kliki seal chart-i::
http://www.visiontechusa.com/welcome.htm
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Sõidutehnika”