üleminek

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

üleminek

Postitus Postitas Rom » 10. 03. 2003. 10:59

Kui enne ei ole maanteerattaga sõitnud siis kas on suur vahe kui tahaks
mõnest võidusõidust osa võtta?................siit ka järgmine küsimus...olen kuulnud et rattaid (korralikke) pidi sama laenutada võistlusteks...on see reaalne?
ja veel... loomulikult jõuab üks loll rohkem küsida kui hunnik oskajaid vastata.........aga mis teha.... kannatage palun ära :)

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: üleminek

Postitus Postitas Ruve » 06. 04. 2003. 21:15

Rom kirjutas:Kui enne ei ole maanteerattaga sõitnud siis kas on suur vahe kui tahaks
mõnest võidusõidust osa võtta?................siit ka järgmine küsimus...olen kuulnud et rattaid (korralikke) pidi sama laenutada võistlusteks...on see reaalne?
ja veel... loomulikult jõuab üks loll rohkem küsida kui hunnik oskajaid vastata.........aga mis teha.... kannatage palun ära :)
Mida sa selle vahe all mõtled? Kui sõidad MTB-ga ja tahad laenutatud maateerattaga maanteevõistlusest osa võtta,siis on kindlasti väga suur vahe :!: 8) Suur vahe on ratastel ja suur vahe on ka võistlustel 8)

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3030
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 06. 04. 2003. 21:28

aga kas keegi tõesti laenutab maantekat võistluseks ? laenaks isegi vahest kuigi kogenematul maanteesõitkal võib see lõbu kalliks minna hiljem :)

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 06. 04. 2003. 21:38

Mingi tagatisraha vastu võin ju enda oma laenata ka,aga minu oma jääb sulle küll veidi väikseks 8)

Ja muidugi mingi rendihind ka lisaks 8)

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3030
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 06. 04. 2003. 21:46

sinu oma ei saa laenata. väikseks jääb vist tõesti ja sa vist oled ise ka alati samal võistlusel? :)

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 07. 04. 2003. 10:16

no selle pärast küsisingi kuna kuulsin et on võimalik rentida kuid kas asjal on mõtet kui võtan võistluseks ratta ja tuleb välja et sellega n.ö. sõita ei oska :? .
Aga samas üks tuttav rääkis et parandas oma aega rattarallil tänu
maantekale poole tunni jagu......nii et :?:

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 07. 04. 2003. 11:25

Võiks öelda,et ise küsid->ise vastad :roll: Mida sa saavutada tahad,kas see pool tundi on sulle oluline aeg,jne.???
Ma miskipärast ei usu,et see sõber sul suudab Tombakul või Durandil poole tunni jagu eest ära sõita...olenemata sellest mis rattaga ta sõidab...

Vaata telekast maanteevõistlusi ja ma arvan,et saad asjale veidi ikka pihta :idea:
Muidugi kui sa mingis vanuseklassis sõidad,siis võid ju hea rattaga oma klassi võita ka,niiet siis oleks asjal mõte küll :wink:

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1250
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 07. 04. 2003. 12:15

Hehh, Velosipedil on tõesti "kurvad" kogemused olemas - talle läks laenamine maksma kaks sisekummi, aga sõiduoskustest nagu puudu ei tulnud, rohkem õnnest.
Mina olen ka laenanud maanteeratast välja võistluseks ja on õnneks läinud. Aga laenaja isik on väga oluline, muidugi paari tonni eegune pant on sama kui usaldusväärne sõitja.
Otseselt keegi laenutamisega ei tegele minu teada. Aga "omadele" mõned rattapoed ikka annavad.

wylde
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 18. 06. 2003. 18:26

mõista tuleb

Postitus Postitas wylde » 18. 06. 2003. 21:47

ei saa tegeleda jalgrattaspordiga, ilma et sõidaks mnt vastupidi aga küll, mnt on jalgrattaspori alusvundament, seal loeb pigem jõud ja kiirus, metsas aga skills, kui emotsioone võrrelda, siis sõites alla Nõmme suusahüppe mägede vahelt mingi 50 nega, pole pooltki sama efekt kui vajutada mnt rattal mööda rannamõisa teed allatuult tallinna poole, kui hoiad kiirust mitmeid kilomeetreid järjest 50mne peal - seal oled sina see, kes sõidab, mäest alla aga ratas..mhh, well?
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: mõista tuleb

Postitus Postitas Rom » 19. 06. 2003. 07:12

wylde kirjutas:ei saa tegeleda jalgrattaspordiga, ilma et sõidaks mnt vastupidi aga küll, mnt on jalgrattaspori alusvundament, seal loeb pigem jõud ja kiirus, metsas aga skills, kui emotsioone võrrelda, siis sõites alla Nõmme suusahüppe mägede vahelt mingi 50 nega, pole pooltki sama efekt kui vajutada mnt rattal mööda rannamõisa teed allatuult tallinna poole, kui hoiad kiirust mitmeid kilomeetreid järjest 50mne peal - seal oled sina see, kes sõidab, mäest alla aga ratas..mhh, well?
eks see tagantuule efekt on vägev küll.......... vaatad pulsokat ,pulss 130 ja spido näitab stabiilselt 40-50.......enesetunnet parandab selliste numbrite nägemine vähemalt lühiajaliselt küll :)
Aga siis tuleb U-turn ja oioioi kuis need arvud muutuvad...170sls ja 25km/h :wink:

aga foorumi algusküsimuses mõtlesin eelkõige sõiduasendi muutust mtb pealt mnt minnes.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: mõista tuleb

Postitus Postitas Ruve » 19. 06. 2003. 09:46

wylde kirjutas:ei saa tegeleda jalgrattaspordiga, ilma et sõidaks mnt vastupidi aga küll, mnt on jalgrattaspori alusvundament, seal loeb pigem jõud ja kiirus, metsas aga skills, kui emotsioone võrrelda, siis sõites alla Nõmme suusahüppe mägede vahelt mingi 50 nega, pole pooltki sama efekt kui vajutada mnt rattal mööda rannamõisa teed allatuult tallinna poole, kui hoiad kiirust mitmeid kilomeetreid järjest 50mne peal - seal oled sina see, kes sõidab, mäest alla aga ratas..mhh, well?
eksid siiski! tegelikult on vastupidi..maanteel kerid kiirelt ja maskab rohkem kiirus..maastikul sõites on ikka palju jõudu vaja,kiirusega ei tee mitte midagi ära.Räägin puhtalt enda kogemustest,eelmine aasta kerisin mnt palju ja vastupidavust oli küll,kiirust ka,tartu ralli sõitsin niimoodi ära,et oleks võinud veel kolm samasugust järgi sõita,väsimust polnud ollagi...see aasta olin juba otepää ringil täiesti läbi :( põhjus selles,et olen maanteerattaga väga vähe sõitnud,see aasta põhiliselt mtb-ga..sõiduasend teine ja sõidutehnika teine...maastikul väntamissagedus tunduvalt aeglasem ja jõudu on palju rohkem vaja.

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 24. 06. 2003. 10:22

Ruve jutt õige. Enda kogemused näitavad sama. Sel aastal käisin vahepeal 1-2 korda nädalas metsas. Mõtlesin et annab MNT jaoks jõudu. Tõepoolest jõudu tuli ja mägesid võtsin nagu loom kuid sirge peal olid kellad. Grupisõidus ei saa midagi aru kuid eraldistartid olid õudusunenägu - tunnetus, kiirus ja kordinatsioon on häiritud ja mitte ühtegi õnnestunud sõitu pole sel aastal veel olnud. Maanteel loeb kiiruslik jõud, metsas absoluutne jõud. Kiiruse tähtsus kahanevalt: trekk>MNT>MTB. Treki prod ei tee metsas midagi ja vastupidi. Kõik on erinevad spordialad.

MNT vundamendiks olemise all mõeldi vist seda et kõik MTB prod teevad ju hooaja esimesed kilomeetrid ikkagi maanteel, et saada jalad käima ja harjutada liigeseid kasvava koormusega. Või sa Ruve hakkasid kohe metsas lammutama?

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 24. 06. 2003. 17:19

priidik kirjutas:Või sa Ruve hakkasid kohe metsas lammutama?
ma ainult maanteel treeningi :D aga mägirattaga! :wink:
eelmisel aastal treenisin ka ainult maanteel,aga siis maanteerattaga..tulemused ei olnud nii head kui nüüd,kuigi maratonidel olin isegi eespool :roll:

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 24. 06. 2003. 22:18

Maastikurattaga maanteel on ikka jube igav. Mina seda ei suuda. Traktor ei veere ju.

Aga noh ma saan aru et sa kasutad MTBd et kohaneda selle ratta sõiduasendi, -tehnika jms. Idee olemas. Ma olen üritanud MNT ja MTB ratta passatka võimalikult sarnaseks ajada aga ikka on vahe, baigil on juba vändad 2.5 mm pikemad, püstisem sõiduasend jne.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3030
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 25. 06. 2003. 07:49

priidik kirjutas:
MNT vundamendiks olemise all mõeldi vist seda et kõik MTB prod teevad ju hooaja esimesed kilomeetrid ikkagi maanteel, et saada jalad käima ja harjutada liigeseid kasvava koormusega.
mtb prod treenivad enamuse ajast maanteel. metsas võib olla paar korda nädalas, kui sedagi.

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Re: mõista tuleb

Postitus Postitas Kristiano » 19. 06. 2005. 21:09

Rom kirjutas:aga foorumi algusküsimuses mõtlesin eelkõige sõiduasendi muutust mtb pealt mnt minnes.
Huvitav jah, et tunnetus on väga erinev. 200 km mnt- ga ja peale seda mtb selga istudes on vana tuttav maastur algul väga võõras ja ka raske. Läheb oma 30 km või rohkem, et jälle harjuda. Mtb. tundub maanteel paraja rauana mnt. kõrval, kuid metsas on ta omal kohal. Mtb.- ga on samas julgem (vabam) sõita, kuna teeaugud, konarused ja äärekivid ei ole nii probleemsed. Ühesõnaga mnt. on maanteel pikaks otsaks ja mtb. maastikul, metsas tulistamiseks või Tallinna linna tänavatel trööpamiseks. Mnt.-le üleminnes on raskused lihaste harjumises: käed(õlad) on esimes tuhande tiraa?i v. kilometraa?i juures "sigavalusad", ka kael. Muu on OK. Iseärasuseks on ka teede erinevus -- asfalt ja maastik. Üks on nimelt pikk, enamuses sirge, automüra ja teatud mõttes monotoonne, st. et psüühiliselt väsitavam. Liiklusjamast rahulikumaks sõitmiseks on hea sõita õhtuti v. vara hommikul! (Narva-Saint peterburgs 11 paiku evening suht rahulik :) ) Ja peamine tehniline tõik seisneb, et mnt. pidurid aeglasema toimega; ja kräsulise, pinnatud kattega teed panevad mnt. rohkem "värisema", st. veerevuse (takistuse) erinevus sileda ja nubludega asfalti vahel küllaltki suur.

Vasta

Mine “Sõidutehnika”