Vale raamisuurus ja sõiduasend
Vale raamisuurus ja sõiduasend
Mul on pikkust 180.5cm, inseam on vist 83cm ja sadula ülaserv keskjooksu keskelt piki toru oli säetud 73cm. Maast vist 99cm ja lenksutoru maast 98cm. Raam 20" MTB. Varbad ulatusid vaevu maani. Selline kompott ei tundunud OK, tõusudel oli jama (mõne teise rattaga oli lihtsam). Veereb OK, ja käike 27.
Sõbral oli 20.5" raamiga 27k ratas ja sadul 1cm madalamal ning sellega tundusid tõusud hõlpsamalt alistuvat. Tal oli ka vist kergem ja lõdvem amort all, kuid arvan et asi oli sadula kõrguses.
Lasin täna sadula 1cm madalamale, aga pole veel proovida saanud.
Vähemalt varbad ulatuvad maani paremini kui enne.
Samas nüüd on lenks sadulaga sama kõrgel, aga kirjade järgi peaks 1-2" sadulast madalamal olema. Tahaks maanteel ja metsas sõita.
Hm, raam liiga suur? Kas on mõtet jamada või tuleb ratast vahetada - kumb siis, 18" või 19"?
Kas on siin veel kedagi, kes on minu mõõtu - millise raamisuurusega sõidate?
Sõbral oli 20.5" raamiga 27k ratas ja sadul 1cm madalamal ning sellega tundusid tõusud hõlpsamalt alistuvat. Tal oli ka vist kergem ja lõdvem amort all, kuid arvan et asi oli sadula kõrguses.
Lasin täna sadula 1cm madalamale, aga pole veel proovida saanud.
Vähemalt varbad ulatuvad maani paremini kui enne.
Samas nüüd on lenks sadulaga sama kõrgel, aga kirjade järgi peaks 1-2" sadulast madalamal olema. Tahaks maanteel ja metsas sõita.
Hm, raam liiga suur? Kas on mõtet jamada või tuleb ratast vahetada - kumb siis, 18" või 19"?
Kas on siin veel kedagi, kes on minu mõõtu - millise raamisuurusega sõidate?
Raam
S6idan ka 20-se raamiga ja pikkust 179-180 (s6ltub m66tjast ).
Sadula ja lenksu k6rguste vahe on profiili pildilt n@ha ja siiamaani ei kurda. Katsu lisaks sadula k6rgusele seda ettepoole/tahapoole liigutada ning vahest aitab ka stemmi vahetus. Kui v@ga peeneks minna, siis tuleks kontrollida raami geomeetria sobivust .
Kui saad aega, mine v6istlustel julgelt m6ne tipps6itja juurde v6i heasse rattapoodi ja palu abi.
PS. Mul oli kunagi probleeme MNT rattaga - peale pikemat s6itu 6lad ja k@ed "surnud". TRR l6pus ei suutnud yht k@tt t6sta (teisega aitasin!). L2ksin suures h@das T@htvere rattapoodi (Tartu), kus Kalle Kirsiaed pani lyhema stemmi. Lisaks eelmiste probleemide lahenemisele muutus ka s6it kiiremaks (okonoomsem asend?).
Sadula ja lenksu k6rguste vahe on profiili pildilt n@ha ja siiamaani ei kurda. Katsu lisaks sadula k6rgusele seda ettepoole/tahapoole liigutada ning vahest aitab ka stemmi vahetus. Kui v@ga peeneks minna, siis tuleks kontrollida raami geomeetria sobivust .
Kui saad aega, mine v6istlustel julgelt m6ne tipps6itja juurde v6i heasse rattapoodi ja palu abi.
PS. Mul oli kunagi probleeme MNT rattaga - peale pikemat s6itu 6lad ja k@ed "surnud". TRR l6pus ei suutnud yht k@tt t6sta (teisega aitasin!). L2ksin suures h@das T@htvere rattapoodi (Tartu), kus Kalle Kirsiaed pani lyhema stemmi. Lisaks eelmiste probleemide lahenemisele muutus ka s6it kiiremaks (okonoomsem asend?).
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
see milline raami suurus õige sõltub ka sellest mis firma ratas on? ntx minul on Merida magnesium elite raam 18" ja see on minu 172 cm jaoks pisut liiga suur samas väiksemaks vaadates on järgmine kohe 16" ja see oleks liiga väike põhi probleem on selles,et stem on niigi üsna lühike,100 mm,aga käed on ikka liiga kaugel ees...sedasi sõites koormab see liiga palju selga ja raskema rauaga vändates hakkab tagumik sadulal edasi-tagasi liikuma,sest kätega ei tõmba mitte keha allapoole vaid ettepoole...olen ka lühema raamiga sõitnud ja lühem on minu arust parem...lühem raam ja madalam lenks koormab ka vähem selga kui pikem raam ja kõrgem lenks...
Kui eesti võistlustel vaadata,siis minu arust sõidab 90 % liiga suure raamiga
Kui eesti võistlustel vaadata,siis minu arust sõidab 90 % liiga suure raamiga
Pikkust 180, ratas 18'' GT. Lisaks pikkusele ja inseamile oluline ka käte suhteline pikkus. Kuna mul käed suht lühikesed (ülikonda osta ei saa, kui püksi pikkus paras, siis pintsaku käised oi kui pikad), siis pikem raam viiks keharaskuse liialt kätele, praeguse rattagagi tundub, et peaks tiba lühema stemmi panema.
MNT ratasetel on teine raamisuuruste süsteem - sadulatoru pikkuse järgi cm-tes ja jällegi on reegel et hargivahe x0.67 annab õige raamimõõdu. Mul 84 x0.67= 56 raam. Hargivahe järgi saab ka tabelist raamimõõdu. Nt. 84 hargivahele on antud küllalt laiad piirid MTB rattale - 17-19
http://www.cyclemetrics.com/Pages/Docs/ ... mtable.htm
Seega on vaja teha veel nati tööd. Sellest tabelist saad hargivahe järgi sadula otsa kauguse keskjooksust cm-tes (saddle setback). See on tegelikult passatka alus, A ja O. Tabelis on hargivahe 84 puhul 7-8 cm, kuid ausalt öeldes on endal 6 cm peal sest tunnen et siis on rohkem powerit.
http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm
Kui see on paigas siis paned ka sadula kõrguse paika (x0.885) ja nüüd istud rattale. Õige stemi pikkuse leidmiseks on nüüd rusikareegel - istud tavalises sõiduasendis ja vaatad nüüd alla ja esijooksu rumm peab jääma lenksu taha st. sa ei tohi näha lenksu tagant esirummu. Kui stem liiga pikk siis näed rummu lenksust enda poole ja kui liiga lühike siis lenksu ees.
No kui on komplekteeritud rattad siis pane poes paika sadula kõrgus ja setback ning istu erineva raamisuurusega rattale ja kasuta stemi reeglit õige ratta leidmiseks. Ma ei tea kas see on just õige variant. Ma ei ole veel täpselt aru saanud kuidas MTB ratasetel see lollfitting käib. Võib ju võtta ka sobiva raami ja vahetada siis stemi. Keegi kirjutab siia ehk.
http://www.cyclemetrics.com/Pages/Docs/ ... mtable.htm
Seega on vaja teha veel nati tööd. Sellest tabelist saad hargivahe järgi sadula otsa kauguse keskjooksust cm-tes (saddle setback). See on tegelikult passatka alus, A ja O. Tabelis on hargivahe 84 puhul 7-8 cm, kuid ausalt öeldes on endal 6 cm peal sest tunnen et siis on rohkem powerit.
http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm
Kui see on paigas siis paned ka sadula kõrguse paika (x0.885) ja nüüd istud rattale. Õige stemi pikkuse leidmiseks on nüüd rusikareegel - istud tavalises sõiduasendis ja vaatad nüüd alla ja esijooksu rumm peab jääma lenksu taha st. sa ei tohi näha lenksu tagant esirummu. Kui stem liiga pikk siis näed rummu lenksust enda poole ja kui liiga lühike siis lenksu ees.
No kui on komplekteeritud rattad siis pane poes paika sadula kõrgus ja setback ning istu erineva raamisuurusega rattale ja kasuta stemi reeglit õige ratta leidmiseks. Ma ei tea kas see on just õige variant. Ma ei ole veel täpselt aru saanud kuidas MTB ratasetel see lollfitting käib. Võib ju võtta ka sobiva raami ja vahetada siis stemi. Keegi kirjutab siia ehk.
minu arust võib küll nii öelda..erinevatel MTB ratastel on erinevad geomeetriad ja raami kõrgus tollides ei tähenda veel õige suurusega raami...MNT-l on asi vist lihtsam,on kaks põhimõõtu,nö.top tube ja seat tube ja sellega saab raami paika..muidugi peab ennem selgeks tegema kuidas top tube mõõdetakse,sest erinevad rattafirmad mõõdavad seda erinevalt...Kirsa kirjutas:Kas võib järeldada et need raaminumbrid ei ytle midagi?
raam
Ma korra eespool mainisin v6imalikkusest geomeetria mittesobivusele. See tavaliselt yks suuremaid probleeme. Oluline on vaadata, et kui jalad maas, siis ylemise toru ja jalgevahe vahele peaks j@@ma v@hemalt 5cm ("ohutus eelk6ige" ).
Lenksu poolt esiratta keskjooksu "katmine" on hea MNT rattaga. Viimasel ajal v@lismaa rattapoodides (antud juhul USA-s) soovitatakse MTB-l , et esiratta v6ll j@@ks umbes stemmi keskele. Mul endal on nii ja pole nagu probleeme (aga pole korraliku maastikus6itu veel teinud). Eks sygiseks saab kontrollitud, kuidas pehmetel radadel on.
Lenksu poolt esiratta keskjooksu "katmine" on hea MNT rattaga. Viimasel ajal v@lismaa rattapoodides (antud juhul USA-s) soovitatakse MTB-l , et esiratta v6ll j@@ks umbes stemmi keskele. Mul endal on nii ja pole nagu probleeme (aga pole korraliku maastikus6itu veel teinud). Eks sygiseks saab kontrollitud, kuidas pehmetel radadel on.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Cannondale piirdub XC rataste osas õige napi raamisuuruste valikuga, suurused S,M,L,X. Omal on L (large), aga olude sunnil sõitsin eelmine aasta Rakke TEC-il (armsa abikaasa) M-raamiga rattaga ja pean tunnistama, et jutt nõksa väiksema raamiga ratta paremast juhitavusest on küll müüt või tahab ikka kõvasti harjutamist. Ju siis on raamidesuuruste intervall ikka päris pikk. Huvitav, kas keegi on X-raamimõõduga Cannondale kah näinud?
Ei. 21" on mulle kindlalt suur, proovitud. Ka 20" on suur, aga see 19" on kuidagi nagu eba. Ei oskagi kirjeldada aga päris õiget minekut ei ole.Rom kirjutas:olen mingi 182cm ja 19 raamiga Vision on veidi parem kui 21 traction kuigi võiks olla mingi 20 :wink:
Võibolla selle geomeetria mulle ei sobi. Allamäge on väga hea - aga ülesmäge ja tasasel maal mitte. Palju sa siin Eestis aga ikka allamäge yldse sõita saad.
Järgmine ratas igatahes pole mul kindlalt Author. Naise L suuruses Scott lausa lendab ülesmäge.
mtb puhul on lühema raamiga on parem juhitavus ainult nikerdamist nõudvatel radadel. tekil sellest aru ei saa, aga korralikus xc sõidus peaks küll vahe tuntav olema.tavaline jobu kirjutas:aga olude sunnil sõitsin eelmine aasta Rakke TEC-il (armsa abikaasa) M-raamiga rattaga ja pean tunnistama, et jutt nõksa väiksema raamiga ratta paremast juhitavusest on küll müüt või tahab ikka kõvasti harjutamist. Ju siis on raamidesuuruste intervall ikka päris pikk.
182 ja 19" Author. No problems!!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
mul on stem allapoole kaldu ,kuid viimati ostsin uue sadula ning see tahab veel regullimist .st kätele langeb suur koormus hetkel
ma arvan et kogu see seadistamine ja asendite valik on individuaalne ning tahab lihtsalt proovimist,ei saa võtta teise mehe järgi et see peaks õige olema.see on minu arvamus
ma arvan et kogu see seadistamine ja asendite valik on individuaalne ning tahab lihtsalt proovimist,ei saa võtta teise mehe järgi et see peaks õige olema.see on minu arvamus
Kui õieti aru sain, on su probleemi lahendus lihtne. Peaksid oma amorditoru natuke lühemaks saagima.cowrider kirjutas:Minu ratta puhul oli lenks kõrgel, kuna amort on originaalist pikem.
Pärast stemi alla pööramist on lenksu kõrgus OK ja sõita parem.
Kõige parem oleks siiski õige pikkusega amort, aga loodetavasti käib nii kah. Esialgu pole plaanis ratast sellepärast vahetada.
Võib olla, aga ma kahjuks ei tea, millist kohta silmas peetakse, kui räägitakse amorditoru saagimisestsmile kirjutas:Kui õieti aru sain, on su probleemi lahendus lihtne. Peaksid oma amorditoru natuke lühemaks saagima.cowrider kirjutas:Minu ratta puhul oli lenks kõrgel, kuna amort on originaalist pikem.
Pärast stemi alla pööramist on lenksu kõrgus OK ja sõita parem.
Kõige parem oleks siiski õige pikkusega amort, aga loodetavasti käib nii kah. Esialgu pole plaanis ratast sellepärast vahetada.
Silmas peetakse seda amordi osa, mis sinna kaelakausside poole ulatub.cowrider kirjutas:Võib olla, aga ma kahjuks ei tea, millist kohta silmas peetakse, kui räägitakse amorditoru saagimisestsmile kirjutas:Kui õieti aru sain, on su probleemi lahendus lihtne. Peaksid oma amorditoru natuke lühemaks saagima.cowrider kirjutas:Minu ratta puhul oli lenks kõrgel, kuna amort on originaalist pikem.
Pärast stemi alla pööramist on lenksu kõrgus OK ja sõita parem.
Kõige parem oleks siiski õige pikkusega amort, aga loodetavasti käib nii kah. Esialgu pole plaanis ratast sellepärast vahetada.
Ma igatahes ei soovitakse sul seda kodus rauasaega katsetama hakata, eriti kui seda esimest korda teed.
Õige stemi pikkuse leidmiseks on nüüd rusikareegel - istud tavalises sõiduasendis ja vaatad nüüd alla ja esijooksu rumm peab jääma lenksu taha st. sa ei tohi näha lenksu tagant esirummu. Kui stem liiga pikk siis näed rummu lenksust enda poole ja kui liiga lühike siis lenksu ees.
mis on tavaline sõiduasend on kolm asendit-pealt,linkidest, sarvedest.igaüks annab erineva tulemuse , mis asendis on soovitavalt sarved, kas teega paralleelselt või natuke enda poole , mida see mõjutab kui stem on pikk, lühike
mis on tavaline sõiduasend on kolm asendit-pealt,linkidest, sarvedest.igaüks annab erineva tulemuse , mis asendis on soovitavalt sarved, kas teega paralleelselt või natuke enda poole , mida see mõjutab kui stem on pikk, lühike
Jep, minu viga. Tavaline sõiduasend on see kui hoiad sarvedest. Liiga lühike stem häirib stabiilsust kurvides ja sõiduasend ka liiga püstine. Üldse on tunne et lenks on "kõhu all"zafira kirjutas:Õige stemi pikkuse leidmiseks on nüüd rusikareegel - istud tavalises sõiduasendis ja vaatad nüüd alla ja esijooksu rumm peab jääma lenksu taha st. sa ei tohi näha lenksu tagant esirummu. Kui stem liiga pikk siis näed rummu lenksust enda poole ja kui liiga lühike siis lenksu ees.
mis on tavaline sõiduasend on kolm asendit-pealt,linkidest, sarvedest.igaüks annab erineva tulemuse , mis asendis on soovitavalt sarved, kas teega paralleelselt või natuke enda poole , mida see mõjutab kui stem on pikk, lühike
siis stem võib ennem pikem olla tõmbab ka selja sirgemaks , aga sarvede asendpriidik kirjutas:Jep, minu viga. Tavaline sõiduasend on see kui hoiad sarvedest. Liiga lühike stem häirib stabiilsust kurvides ja sõiduasend ka liiga püstine. Üldse on tunne et lenks on "kõhu all"zafira kirjutas:Õige stemi pikkuse leidmiseks on nüüd rusikareegel - istud tavalises sõiduasendis ja vaatad nüüd alla ja esijooksu rumm peab jääma lenksu taha st. sa ei tohi näha lenksu tagant esirummu. Kui stem liiga pikk siis näed rummu lenksust enda poole ja kui liiga lühike siis lenksu ees.
mis on tavaline sõiduasend on kolm asendit-pealt,linkidest, sarvedest.igaüks annab erineva tulemuse , mis asendis on soovitavalt sarved, kas teega paralleelselt või natuke enda poole , mida see mõjutab kui stem on pikk, lühike
Ajan siin ise kah praega taga õige raami suuruse kohta infi ja leidisn sellise info.
Samas paluks täiendavat abi info ja materjalide osas mis aitaks mtb raami suurust paika panna. Ja just sellises situatsioonis, kus mul valmis ratast veel pole - ainult raam - seega seljas istudes igasugu proove ja katseid teha ei saa.
Samas paluks täiendavat abi info ja materjalide osas mis aitaks mtb raami suurust paika panna. Ja just sellises situatsioonis, kus mul valmis ratast veel pole - ainult raam - seega seljas istudes igasugu proove ja katseid teha ei saa.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tabel, mis näitab, miks hakkab rattasõidul mingi koht haiget tegema:
http://www.jimlangley.net/crank/bikefitchart.html
Jutt MNT ratta suuruse valimisest:
http://www.jimlangley.net/crank/bikefit.html
Ja-veel, mõned nopped samalt saidilt:
Many cyclists experience a terrifying phenomenon on fast downhills called speed wobble. What happens is, at a certain speed the bike begins to shake, sometimes wobbling violently. Riders who?ve experienced wobble learn to always rest a knee against the top tube when descending fast as insurance.
When you stand to climb, relax! There?s no need to choke the handlebars, bar ends or brake hoods with a vise-like grip. Doing so will only tense the upper body, make it more difficult for you to react to surprises and tire you out faster. Instead, use a loose grip and let your legs and body weight do the work as you rock the bike slightly side to side.
To make off-road rides smoother and more comfortable, try riding in slightly larger gears. This allows you to support more of your weight on the pedals and get some off your seat, which allows ?floating? over, rather than pounding into ruts, roots and other rough stuff.
http://www.jimlangley.net/crank/bikefitchart.html
Jutt MNT ratta suuruse valimisest:
http://www.jimlangley.net/crank/bikefit.html
Ja-veel, mõned nopped samalt saidilt:
Many cyclists experience a terrifying phenomenon on fast downhills called speed wobble. What happens is, at a certain speed the bike begins to shake, sometimes wobbling violently. Riders who?ve experienced wobble learn to always rest a knee against the top tube when descending fast as insurance.
When you stand to climb, relax! There?s no need to choke the handlebars, bar ends or brake hoods with a vise-like grip. Doing so will only tense the upper body, make it more difficult for you to react to surprises and tire you out faster. Instead, use a loose grip and let your legs and body weight do the work as you rock the bike slightly side to side.
To make off-road rides smoother and more comfortable, try riding in slightly larger gears. This allows you to support more of your weight on the pedals and get some off your seat, which allows ?floating? over, rather than pounding into ruts, roots and other rough stuff.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Siin jutt maantee raamist, aga ehk aitabMati kirjutas:Ajan siin ise kah praega taga õige raami suuruse kohta infi ja leidisn sellise info.
Samas paluks täiendavat abi info ja materjalide osas mis aitaks mtb raami suurust paika panna. Ja just sellises situatsioonis, kus mul valmis ratast veel pole - ainult raam - seega seljas istudes igasugu proove ja katseid teha ei saa.
http://www.roadlollrider.com/articles.h ... 0Technique
ja veel üks lisaks
http://frameforum.net/forums/index.php?showforum=6
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
jah, ja vabalt võiks sadulapulga asemele pudelikorgi ka panna. minuarust on kõigil ka liiga suured hammakad - vabalt võiks väikse ära võtta ja vabalt suurel hammakal hambad maha viilida ning keti lühikeseks teha, et käiku vahetada ei saaks. head kummid siin ikka, kõigil valed rattad...lauri_L kirjutas:Vabalt võiks sõita ju mingi väiksema raamiga millega saab vajadusel hüpata trepist või laskuda mäest paremini.
endal pikkust 178 ja 18' merida raam. väike on hea ja mugav, mul kere natuke "ebardlik": jalad kerega võrreldes lühikesed, et isegi 18-tollise raamiga sadulast maha tulles jääb raami ja kerade vahele vaevalt paar sentimeetrit. Aga isteasend oli nokk-kinni-saba-lahti: kui sadul piisava kõrgusega, siis selg kippus peale 20km kangeks, kui sadul madalamaks panna, siis põlved said liigset vatti.
Juhtus minuga "õnnelik õnnetus": stock-tagarehv koos sisekummiga sai naela ja läks väljaviskamisele, juhtus see aga täpselt päev enne Kõrvemaa võistlust laupäevasel õhtul. Sibasin kiiruga ülemiste sportlandi (üks vähestest hoolduskohtadest, mis veel õhtuti lahti), aga neil minu veljele polnud sama mõõtu rehvi. Sain natuke peenema ja madalama profiiliga rehvi (nokiani oma), mis tagumise otsa nii 1,5cm madalamale tõi. Isteasend kohe veidi püstisemaks muutus ja väga rahul, ka pikematel otsadel pole veel selja kangust täheldanud.
ainult kui kõrvalt vaadata, siis jõle dirt-jumper geomeetriaga paistab.
Juhtus minuga "õnnelik õnnetus": stock-tagarehv koos sisekummiga sai naela ja läks väljaviskamisele, juhtus see aga täpselt päev enne Kõrvemaa võistlust laupäevasel õhtul. Sibasin kiiruga ülemiste sportlandi (üks vähestest hoolduskohtadest, mis veel õhtuti lahti), aga neil minu veljele polnud sama mõõtu rehvi. Sain natuke peenema ja madalama profiiliga rehvi (nokiani oma), mis tagumise otsa nii 1,5cm madalamale tõi. Isteasend kohe veidi püstisemaks muutus ja väga rahul, ka pikematel otsadel pole veel selja kangust täheldanud.
ainult kui kõrvalt vaadata, siis jõle dirt-jumper geomeetriaga paistab.
keha asendit saad muuta stemiga juhul kui see on allapoole pööratud. kui ei, rõngaid stemi alla (juhul kui steereri pikkus lubab). kui see ka ei aita siis riser lenks sirge asemele. ühele mehele siin sai kunagi seda viimast soovitatud ja aitas.High-Q kirjutas:endal pikkust 178 ja 18' merida raam. väike on hea ja mugav, mul kere natuke "ebardlik": jalad kerega võrreldes lühikesed, et isegi 18-tollise raamiga sadulast maha tulles jääb raami ja kerade vahele vaevalt paar sentimeetrit. ....... Isteasend kohe veidi püstisemaks muutus ja väga rahul, ka pikematel otsadel pole veel selja kangust täheldanud.
ainult kui kõrvalt vaadata, siis jõle dirt-jumper geomeetriaga paistab.
Ma olen ka taolise probleemiga maadelnud. Aidata võib sadula liigutamine tahapoole või ettepoole. Samuti sadula kaldenurga muutmine.High-Q kirjutas: Aga isteasend oli nokk-kinni-saba-lahti: kui sadul piisava kõrgusega, siis selg kippus peale 20km kangeks, kui sadul madalamaks panna, siis põlved said liigset vatti.
Uurin kah võimalusi uue ratta soetamiseks. Olen siis uue raami valikul järgmise teooria leiutanud:
Kuna vana ratta sõidu asend sobib ja tundub enam vähem paras olevat, siis üritan leida ratast, millel oleks sama sõidu asend. Rattal on ratturiga kolm kokkupuute kunkti: pedaalid, sadul ja lenks. Kui selle silme ette manate, siis moodustub sellest kolmnurk. Kui uut raami valima hakata, siis tuleks leida selline, kus stemmi ja sadulaga mängides saab moodustada täpselt samasuguse kolmnurga.
Lisaks mainin veel, et toll ei ole eriline näitaja. Minu meridal ilutseb raamil 20" aga tundub, et Authori puhul jääks minu raam 17" ja 19" vahele.
Kuna vana ratta sõidu asend sobib ja tundub enam vähem paras olevat, siis üritan leida ratast, millel oleks sama sõidu asend. Rattal on ratturiga kolm kokkupuute kunkti: pedaalid, sadul ja lenks. Kui selle silme ette manate, siis moodustub sellest kolmnurk. Kui uut raami valima hakata, siis tuleks leida selline, kus stemmi ja sadulaga mängides saab moodustada täpselt samasuguse kolmnurga.
Lisaks mainin veel, et toll ei ole eriline näitaja. Minu meridal ilutseb raamil 20" aga tundub, et Authori puhul jääks minu raam 17" ja 19" vahele.
Ameerikamaal (kus teadupärast on pakkumine suurem, kui nõudmine ja kliendi kapriisidegi rahuldamisel poetakse nahast välja, mis siis veel soovide rahuldamisest rääkida) saad tellida täpselt oma geomeetriaga raami, kus kõik kaldenurgad ja torude pikkused võid ise valida. Iseasi kuipaljudel seda võimalust vaja kasutada...Ermo kirjutas:kurja ) inime(st )ne selle järjepidevuse katkestas ...
Nüüd on Trek 19,5". Pikkust on mul 184. Mõõtmise tulemused andsin üllatava resultaadi : peaksin sõitma raamiga 17,5" ....
Läksin siis poodi proovima ning üllatusin isegi - krossi oleks väiksema raamiga ilmselt mugavam sõita, kuid pikka otsa kindalsti mitte. Keegi poleks aga julgenud mulle 17,5 " raami katsetamist soovitadagi ...
Seega on kompromiss 19,5" .
.
Mäletate seda grusiini toosti - "Maailm on ebaõiglane - mõnedel on soov midagi saada, kuid pole võimalust, teistel jälle on võimalus, kuid pole soovi... Võtame siis selle terviseks, et meie soovid langeksid alati kokku meie võimalustega!"