1. leht 1-st

MTB kaal

Postitatud: 15. 03. 2022. 10:49
Postitas Alderman
Lühikest kasvu, 160cm harrastaja otsib sobivat maastikuratast. Nii palju on nüansse millest valikul lähtuda.. Hakkasin mõtlema, kas peaksin jälgima ka jalgratta kaalu ja mis see maksimum võiks olla? Tippsportlast minust ei saa ja selleks ei kavatse ka treenida. Kui tellida/ lasta kokku panna minu jaoks sobiv ratas siis kust otsast ma peaks seda oma peas alustama? Mis järjekord see peaks olema: raami kuju, kaal.. käigud.. Kas Shimano on kõige-kõige?
Ärge siis valusalt lööge, naisterahvas ju ikkagi :wink:

Re: MTB kaal

Postitatud: 15. 03. 2022. 11:10
Postitas KaupoR
Millest sa seda ratast kokku lased panna? Rattajuppide globaalne defitsiit on nii suur, et sul võib sellise plaani realiseerimine väga keerukaks (või hirmus ajamahukaks) minna.

Kui sulle ei ole tähtis võistlemine, siis kaalu pole väga palju mõtet taga ajada - iga vähendatud gramm läheb lõpuks jube kalliks maksma. Iga ratta alustalaks on raam (selle geomeetria sh sobivus sulle, materjal, mass) ja seejärel jooksud. Ülejäänud on juba ninnu-nännu.

Shimano teema on maitse asi. Oluline on võrrelda õunu õuntega (st ka Shimanol on odavamaid ja kehvamaid tooteid). Juppide suures puuduses pead vaatama, mida sa üldse kätte saad (nt omast hiljutisest kogemusest tean, et CS-M8000 11-40 kasseti ooteajad on mitu kuud).

Re: MTB kaal

Postitatud: 15. 03. 2022. 12:29
Postitas arnea
Ära mõtle üle. Number 1 - leia endale ratas mille seljas sul on mugav olla - mis on sulle õigete mõõtudega. Selleks on vaja proovisõite teha. Mitte 5 minutit vaid ikka tunnike. Sadulat saad ise üles-alla, edasi-tagasi reguleeritud, midagi saab hiljem stemi vahetamisega sättida. Osta see ratas ära ja sõida. Kui sadul ebamugav on, siis leia endale sobiv sadul - see võib aega võtta. Need on põhiasjad - siis on rattaga mugav sõita, sõidad, tekib kogemus, hakkad mingeid muid asju märkama, tahad paremini veerevaid või pidavaid kumme, paremat vedrustust - mida iganes. Aga neist pole mõtet alustada - sa ei saa neist aru, kuna võrdlust pole. Ja esimene ratas läheb niikuinii aia taha, pole mõtet põdeda :)