Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
braverider
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 10. 12. 2015. 10:15

Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Postitus Postitas braverider » 28. 02. 2019. 17:22

Tere
UUrin teadjamatelt.
Kui paberite järgi on FS raamile sobivaks tagaamordiks märgitud 200x51
Siis kas võiks ka mingid alternatiivid kõne alla tulla ?
No näiteks 190x51 või 200x57
Kas on kellegil kogemusi, mis toimub kui paned väiksema auguvahega (Eye to Eye) aga õige käiguga amordi
või õige auguvahega aga pikema käiguga tagaamordi.
Kas alternatiivne amordi valik sõltub ka kuidagi raami tagakiige ehitusest?

Parimat

arnea
Rattur
Postitusi: 1213
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Postitus Postitas arnea » 28. 02. 2019. 20:35

Muu mõõduga amorti saab kasutada ainult väga harvadel erijuhtudel. 200x57 amordi korral võib sul tagaratas vastu sadulatoru käia või siis poob kuskilt liigendist kinni või on jõud liiga suured mõne liigendi juures. 190x51 korral on lisaks geomeetia paigast ära - keskjooks madalamal, jne. Garantii ka ei kehti kui midagi sellist teed.

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Postitus Postitas M785 » 09. 03. 2019. 01:17

Lühike vastus küsimusele, kui lühendada eye-to-eye pikkust 10mm, muutub geomeetria drastiliselt madalamaks. Pikem jutt:

Võin natukene selgitada, olen ise sama probleemiga varemgi tegelenud. 200x51 amordil määrab 200mm eye-to-eye mõõdu ehk tagaamordi kogupikkuse ja 51mm näitab, kui palju see amort liigub. Kui kasutada 190x51mm amorti näitena, siis saab näiteks selle eye-to-eye mõõtu pikendada või lühendada offset bushingutega (oleneb bushingutest, mõnel juhul kuni 6mm). Kui tagaamordi eye-to-eye pikkust lühendada või pikendada, muutub sellest ratta geomeetria. Kui muuta kui palju see amort liigub sisse välja, muudab see seda, kui palju tagaratas liigub üles alla, ehk tagaratta travelit. Kui näiteks tagaratta travel on 120mm ja tagaamordi käik on 51mm, siis raami ratio on 120/51=2.35x. Kui asendada see amort 57mm käiguga amordiga, tõstab see tagaratta traveli 2.35x57=134mm. Kui jällegi tagarattal on kõrgem travel kui oli disainitud, siis tagaratas võib hakata käima vastu sadulatoru, jne, kuna ta saab rohkem liikuda. Populaarsemad tagaamordi suurused on 165x38mm, 184x44mm, 190x51mm, 200x51mm ja 200x57mm, eks nende järgi võib ise uurida ja arvutada mis juhtub rattaga kui selliste pikkustega asendada.

arnea
Rattur
Postitusi: 1213
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Postitus Postitas arnea » 09. 03. 2019. 14:29

See oleks nii lihtne vaid siis kui see ülekandetegur oleks konstantne. Praktiliselt kõigil ratastel on see "leverage ratio" muutuv. Sinu näite korral 57mm käiguga amort võib tagaratta käiguks anda ka 150mm või 125mm - sõltub milline on selle "leverage ratio" graafiku kuju.

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Tagaamordi alternatiivne valik- kas on üldse võimalik

Postitus Postitas M785 » 09. 03. 2019. 14:46

http://linkagedesign.blogspot.com/

Siit leheküljelt leiab ohtralt erinevat informatsiooni erinevate rattatootjate kohta.

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”