1. leht 1-st

Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 10. 05. 2016. 20:12
Postitas PX
Tere

Sai soetatud maanterattale kõrgemad alu/carbon jooksud ja nüüd küsimus sellise voki transportimise osas.
On olemas raamist ja kahvlist kinnitamise Thule raamid, aga küsimus tekkis selle kohta, et kas tohib ikka julgelt selliseid jookse rihmaga fikseerida. Miks sellist asja uurin, sai jooksult avastatud kiri "konksu otsa nendest mitte riputada".
Kas on põhjust muretsemiseks, et võib kahjustusi tekitada?

Tervitab
Px

Re: Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 10. 05. 2016. 20:35
Postitas mtm
Konksu otsa kinnitamise keeld ei keela ratast katusel vedada. Ainuke kõrgete jooksudega ratta vedamise eripära on, et rattahoidiku algupärased jooksu kinnitamise rihmad ei pruugi ümber pöia ulatuda. Siis pead kasutama pikemaid rihmu. Ise vean 10 cm kõrgete pöidadega ratast katusel mida kinnitan umbes 30 cm pika rihmaga (midagi taoilist: http://www.ajprodukter.se/emballage/kam ... 7859309.wf ). Aga kettaga ratast katusel vedada keeruline kuna kinnitamine ei ole niisama lihtne. Kui tahad saad ju transpordi ajaks panna madalad trennijooksud ka alla.

Btw: peale Thule raamide on meil saadaval ka Whisbar mille nii mõnedki lahendused näevad asjalikumad välja: http://www.gps.ee/tootevalik/kaubamargid/whispbar/

Re: Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 10. 05. 2016. 20:38
Postitas rainerhq
Kas nende jooksudega ikka sõita tohib :D
Ma usun et sa ei ole esimene, kellel alu/paber pöiad ning kes ratast katusel transpordib.

Re: Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 10. 05. 2016. 21:25
Postitas PX
Tänud vastuse eest, nüüd saan rahulikult magama minna ;)
Tõesti ei ole esimene, kellel sellised jooksud, aga nendel minu omadel see carbonist kõrgem osa tundub kohe selline pehmem võrreldes mõne täis carbon omaga.

Parimat
Px

Re: Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 10. 05. 2016. 22:22
Postitas siim_s
Mis jooksud sul on?

Carbonit* kasutatakse kõrgetel pöidadel kahte moodi: "fairing" või "structural". Esimene tähendab üldiselt, et madala (alumiinium)pöia külge on pandud carbonist "katus", mis annab aerodünaamilise efekti, aga samas ei oma jooksu tugevuse või jäikuse seisukohalt mingit tähtsust. Structural on tavaliselt täiscarbon pöid ja siin on carbon täisväärtuslik osa pöiast kuna peab kaasa aitama pöia jäikuse ja tugevuse saavutamisel. Fairing võib üsna õrn olla ning seda ma ei julgeks väga tugevasti rihmadega rattahoidja külge tõmmata. Structural pöia kinnitamise puhul risk praktiliselt puudub.

* Siin ja edaspidi võid sõna carbon asendada endale sobivaga, nt süsinik, karbonfiiber, süsinikkiud, plastmass, imematerjal jne.

Re: Kõrgete jooksudega maanteratta transport auto katusel.

Postitatud: 11. 05. 2016. 17:49
Postitas PX
Jooksud on Oval (950F)
Tegemist siis järelikult "fairing" jooksudega ja tasub rihmaga fikseerimisel ettevaatlikum olla.
Tänud siim_s, et asja põhjalikult lahti seletasid, vot selleks ongi foorum hea!!! :)