hääled keskjooksus

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

hääled keskjooksus

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 08:24

õigemini hääl - tonks ja tonks igal täistiirul - samas hoolduses vaadati, kedrati ja leiti et keskjooksul pole absoluutselt midagi viga, loksust rääkimata. olen lausa hämmelduses :roll: nimetatud hääl tekib sõites, käega vändates ei saa aru tõesti midagi. lähen lasen ennast maha :oops: äkki ei olegi loks, on oopis lõtk?

Kasutaja avatar
sqber
Rattur
Postitusi: 285
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas sqber » 19. 04. 2005. 08:29

oled 100% kindel, et asi on keskjooksus? Mina otsiks selle tonksu tekitajat kolmest kohast: pedaalid, vändad ja keskjooks. Ega sul vänt vastu raami ei käi kuskil? Ja keskkjooks võib sul olla pmst korras aga veidikene lahti, siis hakkab ka kolksuma. Vähemalt selline on olnud minu kogemus. võibolla oli asjatundmatu mehaanik :?: :twisted:

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: hääled keskjooksus

Postitus Postitas Ruve » 19. 04. 2005. 08:32

nerd04 kirjutas:õigemini hääl - tonks ja tonks igal täistiirul - samas hoolduses vaadati, kedrati ja leiti et keskjooksul pole absoluutselt midagi viga, loksust rääkimata. olen lausa hämmelduses :roll: nimetatud hääl tekib sõites, käega vändates ei saa aru tõesti midagi. lähen lasen ennast maha :oops: äkki ei olegi loks, on oopis lõtk?
tagajooksu/rummu ka oled vaadanud? võibolla tirriga midagi lahti.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 19. 04. 2005. 08:34

loks on lõtku rahvapärane nimetus.
iga lõtk ei pruugi käega katsumisel välja tulla.
vaata kas teeb sama häält kõigil hammakatel. kui ei siis otsi kõver hammas üles. kas tagurpidi vändates ka sama asi on?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Matkaja
Rattur
Postitusi: 73
Liitunud: 09. 09. 2003. 08:46

Postitus Postitas Matkaja » 19. 04. 2005. 08:47

Variant võib olla ka esimeses vahetajas kui ta suurimal hammakal on. Võib käia vastu vänta.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 08:48

Tagarumm, kassett ja käikar + kett vahetati kuu aega tagasi ära, pedaalid vahetasin eile uute vastu. Relvastatuna uute teadmistega usun nüüd, et kas käib vänt vastu raami (vähem usutav) või on esihammakas viga (loomulikult keskmises). Kas need käivad ikka lahti ja on eraldi välja vahetatavad või mitte? Esihammakad?

Kasutaja avatar
Matkaja
Rattur
Postitusi: 73
Liitunud: 09. 09. 2003. 08:46

Postitus Postitas Matkaja » 19. 04. 2005. 08:50

Käi esihammaka kinnitused üle. Minul on sealt naksunud.

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 19. 04. 2005. 08:54

nerd04 kirjutas:Kas need käivad ikka lahti ja on eraldi välja vahetatavad või mitte? Esihammakad?
Sõltuvalt käpast. Aliviost alates peaks kõik lahti käima (Shimano puhul).

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 19. 04. 2005. 08:58

nerd04 kirjutas:Tagarumm, kassett ja käikar + kett vahetati kuu aega tagasi ära, pedaalid vahetasin eile uute vastu. Relvastatuna uute teadmistega usun nüüd, et kas käib vänt vastu raami (vähem usutav) või on esihammakas viga (loomulikult keskmises). Kas need käivad ikka lahti ja on eraldi välja vahetatavad või mitte? Esihammakad?
kui jutt on profiilis olevast rattast siis peaks küll hammakad vahetatavad olema. vänt raami vastu jätab ju kohe chainstay peale jälje. ja on vändates ja vaadates aru saada kas kolks on hetkel kui vänt möödub chainstayst.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 09:05

tänud kõigile. kontrollisin, vändal on piisav kliirens. ülejäänud soovituste järgimiseks pole nõuhau ja tehnopark piisav. lähen hooldusse ja lasen mehaanikul ümber poe sõita, ehk saab aru et ma seal suhtlemise eesmärgil ei käi.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 19. 04. 2005. 12:01

Võta vändad maha ja keera näpuga võllist, et kas käib korralikult.

Sõitsin ise pikka aega (umbes 1.5 aastat) kahtlustades kõvera keskjooksuga (mis poos näpuvahel märgatavalt), kuni juhuse tahtel selle hiljuti avastasin. Loksu ei olnud ja hoolduses öeldi, et kui loksu pole, siis on keskjooks korras. Niiet tasub kontrollida. Kui vändad peal, siis ei saanud keegi aru. Naksumist/kolksumist vist ei olnud.

Mul oli suvel rütmiline naksumine kui kett natuke porine oli - sõites mõtlesin, et tulenes keskjooksust, aga puhta ketiga seda ei esinenud. Ei olnud tavapärane liivase ketiga kostuv pidev krabin vaid konkreetselt aeg-ajalt kostuvad naksud/kolksud.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 13:15

cowrider kirjutas:Võta vändad maha ja keera näpuga võllist, et kas käib korralikult.
teame- selle jaoks on mingit müstilist tõmmitsat vaja 8)

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 19. 04. 2005. 13:42

tonksab ta olenemata sellest kus (millistel hammakatel) kett on?

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 19. 04. 2005. 13:46

nerd04 kirjutas:
cowrider kirjutas:Võta vändad maha ja keera näpuga võllist, et kas käib korralikult.
teame- selle jaoks on mingit müstilist tõmmitsat vaja 8)
See ei võta palju aega ega vaeva - tehakse sul hoolduses nagu naksti ära. Teine võimalus on omale vändatõmmits osta, aga seda asja läheb tarvis üsna harva. Üks idee veel - keti ühenduskoht teeb häält (teise mõõduga kui muud lülid) või on mõni lüli kinni roostetanud (uus märg kett võib üle öö roostetada) jne.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 19. 04. 2005. 13:51

cowrider kirjutas:See ei võta palju aega ega vaeva - tehakse sul hoolduses nagu naksti ära. Teine võimalus on omale vändatõmmits osta, aga seda asja läheb tarvis üsna harva. Üks idee veel - keti ühenduskoht teeb häält (teise mõõduga kui muud lülid) või on mõni lüli kinni roostetanud (uus märg kett võib üle öö roostetada) jne.
mees ütleb, et tonks käib igal vändapöördel. siis ei saa kett olla.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 19. 04. 2005. 14:01

Õigus jah. Unustage kett.

Pakun, et kui keskjooks välja keerata, keermed korralikult määrdega kokku teha ning keskjooks tagasi keerata, on mure läinud.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 14:10

konakona kirjutas:tonksab ta olenemata sellest kus (millistel hammakatel) kett on?
varsti kuulete kõigest lähemalt. kui juba hoolduses kah käidud. püsige kuuldel 8)

Kasutaja avatar
tont2
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 16. 03. 2005. 15:22

Postitus Postitas tont2 » 19. 04. 2005. 15:58

...
Viimati muutis tont2, 24. 06. 2007. 21:44, kokku muudetud 2 korda .

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 19. 04. 2005. 17:32

Omal oli korra selline asi, et käisin rattaga hoolduses & järgi läksin nii möödaminnes ja tavaliste tossudega. Väntasin siis kodupoole ja iga vändapöördega käis klõps. Pidin juba suures vihas otsa ringi keerama ja "korra majja" lööma, kui avastasin selle klõpsu põhjuse... tossu pael, mis igal ringil vastu raami klõpsutas. 8) Ehk siis viga võib olla teinekord suht ootamatus kohas.

peeter009
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 11. 05. 2004. 17:56

Postitus Postitas peeter009 » 19. 04. 2005. 17:36

veiko kirjutas:Omal oli korra selline asi, et käisin rattaga hoolduses & järgi läksin nii möödaminnes ja tavaliste tossudega. Väntasin siis kodupoole ja iga vändapöördega käis klõps. Pidin juba suures vihas otsa ringi keerama ja "korra majja" lööma, kui avastasin selle klõpsu põhjuse... tossu pael, mis igal ringil vastu raami klõpsutas. 8) Ehk siis viga võib olla teinekord suht ootamatus kohas.
kui tossuga sõitsin, siis oli mul ka alalõpmata nii. :P
algul ei saanud arugi, proovisin ikka käega vänta ringi ajades viga leida, kuni siis sõidu pealt nägin tegelikku põhjust :D
Söidame mönuga

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Postitus Postitas Pierre » 19. 04. 2005. 17:38

Kui siin saaks vea kohta panuseid teha, ma paneks oma raha "cowrideri" poolt juba kirjeldatud väljakeeramise ja määrimise peale. 8)

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 19. 04. 2005. 18:12

Pierre kirjutas:Kui siin saaks vea kohta panuseid teha, ma paneks oma raha "cowrideri" poolt juba kirjeldatud väljakeeramise ja määrimise peale. 8)
nojah. cowrider sai tõele kõige lähemale :D keskjooks oli hoopis irvakil, see hammakate poolne ots. meikäläisel on raske selle peale ise tulla, ehkki asi silmaga näha. aga see oli sedasi koguaeg, niikaua kui mäletan. arvasin et ilu pärast :lol: tonkama hakkas alles nüüd kevadel :oops: vändad maha ja kaas kinni. 50 egonit. case closed 8)

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 01. 05. 2005. 14:40

Ma oleksin ikkagi nii teinud, nagu soovitasin - keskjooksu maha võtnud, puhastanud, keermed uuesti määrinud ja keskjooksu tagasi pannud. Sedasi oleks näinud, mis raami sees toimub ning rooste ja muu sodi raamist ning keermete vahelt eemaldanud ja keskjooksu korralikult kinni saanud. Oleks tuleviku suhtes natuke kindlam tunne olnud ja aega kõigest kuni 10 min rohkem kulunud.

Kasutaja avatar
CobraVello
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 31. 07. 2005. 17:09

Postitus Postitas CobraVello » 01. 08. 2005. 17:00

aga mul oli ka selline mure. vanal king foxi nimelisel rattal :P seal oli nii et iga vända tiiru ajal sama kindla koha peal käis kolks, olenemata käigust jms. siis ratas seisis talv läbi suvilas, toas, ja kui kevadel jälle sõitsin temaga, siis seda kolksu polnud. ja järsku, ütleme 50km. läbimisel tuli kolks tagasi. ja nüüd teisel rattal on ka tore variant, sama koha peal ei käi mitte kolks, vaid kriuks. pedaale õlitasin, abi ei olnud. väntadel (keskjooksul) loksu ka sees ei ole. ma ei tea mida teha. äkki teadjamatele sellest infist on mingit kasu, aidake siis mind ka juba.

sellest, et talvega kolks ära kadus, võiks järeldada eghk midagi sellist, et viga on mingis määrdes vms asjas, et kui ei kasuta, siis ei kolksu ja kui natukene jälle kulutada seda haiget kohta, siis tuleb kolks tagasi? või ma panen mingit jumala lamba teksti praegu? :D

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 01. 08. 2005. 17:17

CobraVello kirjutas:või ma panen mingit jumala lamba teksti praegu? :D
<OT> And 12 points goes to........CobraVello</OT>
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Hans
Rattur
Postitusi: 84
Liitunud: 25. 02. 2005. 17:10

Postitus Postitas Hans » 01. 08. 2005. 18:40

Mul millegipärast aegajalt kipub kuskilt keskjooksu poolt tugevama vajutamise korral tulema sellist veidrat häält nagu kive või muud jama lendaks vastu raami, konkreetsed kolakad sellised, mida tugevamini väntad seda tugevamini kolksub. aga kaob se jama ise ära ja tuleb samamoodi tagasi. Mis seal pahasti olla võiks?

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

Postitus Postitas profit4 » 02. 08. 2005. 08:43

Ega keskjooksul midagi erilist viga ei saa olla, kui laagrid, nendest tuleb alustada, oleneb kulumis astmest võib isegi raamivahetuseni välja jõuda.
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”