Kuidas ratast mitte lõhkuda

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 13:13

Tervist

Postitan ka siia foorumisse, sest tundub, et siin on rohkem külastajaid. Olen algaja maanterattur, ostsin hiljuti endale ratta, mida tahaks kindlasti võimalikult hästi hoida (mõistagi). Tegemist on Colnagoga, millel on 23mm-sed rehvid. Mulle meeldib sõita kergliiklusteedel, ma ei ole veel päris ära harjunud maanteel sõitmisega, seega ületan üsna tihti selliseid teeääri, mille üle sõitmine lööb hirmu nahka. Muidugi ei ületa ma rattaga neid 10cm+ kõrguseid teeääri, see oleks juba idiootsus, pigem on need teeääred väga madalad, kuid siiski teevad ületamisel kerge n-ö "jõnksu". Kas oleks kellelgi targemal mulle õpetussõnu selle kohta, et kas üldse nende teeäärte ületamine kahjustab ratast ning kuidas Tallinnas (pirita, viimsi jms) ja selle lähistel vältida selliseid kohti? Kas lahendus oleks osta paksemad rehvid?

Tänan abi eest!

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2843
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Rivo » 22. 04. 2021. 13:34

23mm on ikka pigem ajalugu. 25mm võistlustele ja kui mahub, siis 28mm trennijooksudele. Ideaalis tubelessid.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

arnea
Rattur
Postitusi: 1213
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas arnea » 22. 04. 2021. 14:43

Eks see sõltub ääre kõrgusest, aga üldjuhul ei tohi lihtsalt tuimalt sadulas istudes servale peale sõita. Sadulast tuleb välja tulla. Kui esiratas serva ületama hakkab teed esiotsa kergeks - tõmbad kätega lenksu tahapoole (mitte ei kisu lenksu ülesse). Kui tagaratas hakkab lähenema, siis teed tagaotsa kergeks - viid keha lenksu kohale. Kui natuke harjutad teeb bunnyhopi ja mingeid servi polegi.

Midagi sellist: https://www.youtube.com/watch?v=-nOu5TYGvoU

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4453
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas riho » 22. 04. 2021. 14:47

Vahet ei ole millise rehviga. Igal juhul kergitad äärekivist üle sõites esimest ja tagumist ratast või teed kerge bunnyhopi. Laiemad rehvid andestavad lihtsalt rohkem vigu.

Siin videos on mõned praktilised harjutused

Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 14:58

Tänud vastuste eest, kas siis võib öelda, et madalamat sorti äärekivist üle sõitmine ei ole rattale eriti kahjulik? Rivole- võin ka eksida, võib ka olla 25mm.

arnea
Rattur
Postitusi: 1213
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas arnea » 22. 04. 2021. 15:02

Kas on kahjulik või mitte sõltub sellest kuidas sa äärekivist üle sõidad.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12092
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mati » 22. 04. 2021. 16:36

Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Lõhub rehve ikka asjade täie pasaga otsa/sisse sõites. Pole vahet kas äärekivi, löökauk, asfaldirant vms. Kõvasti pingutades on võimalik ka pöid ära lõhkuda. Seega mõistusega ja oskuste piires tuleb talitada.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11865
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas erikr » 22. 04. 2021. 20:54

Tulen jälle oma 100 kilo jutuga. Ees 25 (laiem ei mahu) , taga 28. Raam, kahvel ja groupset 20 aastat vanad. Ei ole veel rattaga midagi juhtunud hoolimata ette juhtunud üllatustest ja olukordadest. Juurikased pargi- ja metsateed, järjest 10-15 kilti treppis kruusa, äärekivid igasugused, Lõunalaagris lamavad politseinikud 50+ kiirusega, ülesfreesitud asfalt jne.
Minu soovitus on sõitma hakata ja see ratta pärast värisemine järele jätta. Sõites õpid, arvuti taga kartes hakkad veel rohkem kartma.
Kui pole, osta põrandapump. Sellega saad kummidesse õige rõhu sisse. Mis on õige on kummi peal kirjas.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2356
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas MK777 » 22. 04. 2021. 21:26

Ideaalis võiks maanteeratas ikkagi vältida kokkupuudet äärekividega. Ainult ühtlane asfalt. Muu on üleliigne.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

clx
Rattur
Postitusi: 405
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas clx » 22. 04. 2021. 22:28

Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.

Algajale bunnyhoppy soovitada äärekivide ületamiseks on ilmselt kõige effektiivsem viis rehvi/jookse tõsisemalt lõhkuda, mitte neid säästa ;)

Töötav valem alustajale: a) hoog maha! b) äärekivi ületav telg hetkeks kergeks

Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 23:44

Tänan kõikidele vastajatele! Erikr-le - olen ka oma 93kg 192cm pikk noormees, tore kuulda :). Ajan siis õige rõhu rehvi sisse ja võtan asja ettevaatlikult, harjutan bunnyhop'i selgeks ja lähen katsetama. Tänud kõigile.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7906
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas KaupoR » 23. 04. 2021. 09:00

clx kirjutas:
22. 04. 2021. 22:28
Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.
Teemaalgataja pakkus, et tal on 23mm rehv, sellele on 8 atti pigem OK.
If everything's under control, you're going too slow!

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”