DIY - tubeless rehv peale kompressorita
DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Siin väike video, kuidas käepäraste vahenditega teha omale süsteem tubeless rehvi korralikuks täispumpamiseks ilma kompressori abita.
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... tor-44290/
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... tor-44290/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Sedasi video pealt hea vaadata küll aga ma kinnitan, et see pole päris nii 1-2-3. Mul on ca 7-8l metallist balloon, millesse rattapoes või tanklas 5-6 atti sisse lasen (laseks rohkem aga sageli sealt ei tule rohkem). Õhu välja laskmiseks kasutan püstolit ja jooksult keeran ventiili sisu välja, et õhk kiiremini liiguks. Sellest mahust ja rõhust sageli ei piisa, et halvasti istuv rehv peale saada. Veel vähem piisab kokapudelist. Been there, done that. Korduvalt.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Sa oled sellise pudeliverrsiooniga ka proovinud?KaupoR kirjutas:...Been there, done that. Korduvalt.
PS! Mul pole siiani ühegi pöia ja rehvi komboga olnud vaja muud kui põrandapumpa. Lucky me .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Pudel on ca 3 korda väiksem kui mu balloon ja rõhku lubatakse jutus 100 psi-d ehk natuke rohkem kui minu ballooni 6 bari. Seega õhu kogus on pudelis ikkagi väiksem ja mul on vahel vaja just veidi pikemat õhuvoolu, et loperdavad kohad paika koputada.
Sa oled lucky tõesti. Mul on nii fifty sixty, et saan vaevata peale või pean sõitma autoga mõne avaliku vooliku juurde.
Ahja - sinna pudelisse 100 psi-d sisse pumbata on päris hea trenni eest Pumba saab ikka kuumaks.
Sa oled lucky tõesti. Mul on nii fifty sixty, et saan vaevata peale või pean sõitma autoga mõne avaliku vooliku juurde.
Ahja - sinna pudelisse 100 psi-d sisse pumbata on päris hea trenni eest Pumba saab ikka kuumaks.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Natuke ehk OT, aga ei suuda ära imestada, miks Rademar NEID põranda pumpasid kevadeks lattu ei tellinud.?!?!
Aga 1,5L limpsipudeliga ma kah jändama ei hakkaks. Pigem midagi toekamat, kasvõi klaasipesu vedeliku kanku.
Aga 1,5L limpsipudeliga ma kah jändama ei hakkaks. Pigem midagi toekamat, kasvõi klaasipesu vedeliku kanku.
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
...sest arvestatav osa inimkonnast sõidaks lähimasse tanklasse, kus on "vanakooli" kompressor, kui ostaks 100+€ eest käsipumba.Rivo kirjutas:Natuke ehk OT, aga ei suuda ära imestada, miks Rademar NEID põranda pumpasid kevadeks lattu ei tellinud.?!?!
Aga 1,5L limpsipudeliga ma kah jändama ei hakkaks. Pigem midagi toekamat, kasvõi klaasipesu vedeliku kanku.
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Saab uuekooli kompressoritega ka. Neil on see tühja kummi pumpamise nupp, mis õhu ilma rõhku kontrollimata voolama laseb. Keerad voolikuotsa ülespoole, paned jooksu ventiilipidi sinna peale kiikuma ja teise käega pressid nuppu.
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Selle raha eest saab juba kompressori.Rivo kirjutas:Natuke ehk OT, aga ei suuda ära imestada, miks Rademar NEID põranda pumpasid kevadeks lattu ei tellinud.?!?!
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Ju see Rademar ikka tunneb piisavalt oma ostjat ja turgu.Rivo kirjutas:Natuke ehk OT, aga ei suuda ära imestada, miks Rademar NEID põranda pumpasid kevadeks lattu ei tellinud.?!?!
Aga 1,5L limpsipudeliga ma kah jändama ei hakkaks. Pigem midagi toekamat, kasvõi klaasipesu vedeliku kanku.
MIks on kõik vähegi rõhku taluma mõeldud mahutid silindrilised?
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Kellel Bontrager-i vastu huvi, siis saksast ikka saab:
http://www.bike24.com/p2123891.html
http://www.bike24.com/p2123891.html
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Nagu siin juba öeldi, siis 125€ eest (+ transa) saab kohalikust DIY poest mahutiga kompressori. Olen kuulnud ka sellist lahendust, et tavalise põrandapumba voolik pigistatakse kinni, lüüakse paar korda pumbaga ja siis päästetakse voolik valla. Ise pole proovinud, teoreetiliselt mingi väikse sutsaka peaks kätte saama.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Endal on samuti ette tulnub probleemseid rehve, ning kuna bensujaama sõita ei viitsi, võtsin kasutusele maanteejooksul põhineva süsteemi.
Koosneb see siis mitte kasutuses olevast MNT pöiast+rehvist, mille sisekummil on ventiili sisu ära võetud. Selle ventiili otsa läheb voolik (minul vana põrandapumba voolik), mis on MNT jooksu ventiili külge püsivalt kinnitatud (minul kaablivitsaga). Vooliku teises otsas on sisekummi küljest eemaldatud komplektne Presta ventiil, mis on lihtsalt mõõduka jõuga vooliku otsa lükatud. Selle kaudu siis pumpan põrandapumbaga 7-8 baari sisse, võtan näpitsatega vooliku ventiili tagant kinni, et õhk välja ei tuleks ja tõmban ventiili koos pumbaotsikuga ära. Vooliku ots jääb siis vabaks, panen selle näpitsatega kinni hoides pumpamist vajava jooksu ventiili otsa ja lasen näpitsad lahti, alati viskab esimese korraga õhku täis ja korras.
Parema õhuvoolu saab muidugi siis, kui eelnevalt pumpamist vajava jooksu ventiili sisu välja keerata, siis peab olema jällegi nobedate näppudega, et sisu tagasi saada, enne kui kumm tühjaks jookseb
Koosneb see siis mitte kasutuses olevast MNT pöiast+rehvist, mille sisekummil on ventiili sisu ära võetud. Selle ventiili otsa läheb voolik (minul vana põrandapumba voolik), mis on MNT jooksu ventiili külge püsivalt kinnitatud (minul kaablivitsaga). Vooliku teises otsas on sisekummi küljest eemaldatud komplektne Presta ventiil, mis on lihtsalt mõõduka jõuga vooliku otsa lükatud. Selle kaudu siis pumpan põrandapumbaga 7-8 baari sisse, võtan näpitsatega vooliku ventiili tagant kinni, et õhk välja ei tuleks ja tõmban ventiili koos pumbaotsikuga ära. Vooliku ots jääb siis vabaks, panen selle näpitsatega kinni hoides pumpamist vajava jooksu ventiili otsa ja lasen näpitsad lahti, alati viskab esimese korraga õhku täis ja korras.
Parema õhuvoolu saab muidugi siis, kui eelnevalt pumpamist vajava jooksu ventiili sisu välja keerata, siis peab olema jällegi nobedate näppudega, et sisu tagasi saada, enne kui kumm tühjaks jookseb
Zero the Hero
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Nobedus pole tingimata vajalik. Kui rehv on juba korra randi taha löönud, siis võid vabalt õhu välja lasta, ventiili sisu tagasi panna ja siis põrndapumbaga täis lüüa. Mina lasen sageli õhu välja, et ventiili kaudu (sisu väljas) lateks sisse valada. Kui lateks on sees kummi täis pumpamise püüdluste ajal, siis on kõik kohad pärast seda ruginat täis.urmo kirjutas:Parema õhuvoolu saab muidugi siis, kui eelnevalt pumpamist vajava jooksu ventiili sisu välja keerata, siis peab olema jällegi nobedate näppudega, et sisu tagasi saada, enne kui kumm tühjaks jookseb
Aga Urmo lahendus on väga nutikas
If everything's under control, you're going too slow!
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Seda küll, aga ranti selle süsteemiga kinni ei saa, õhku jääb väheks 7-8 baariga (26x2,2 rehvidele). Randi saab vastu küll, aga seni olnud alati vaja ventiili sisu tagasi panna ja pumbaga juurde lisada, kuni kinni vajutab. 10 baariga oleks äkki edukam, aga ma nii palju ei ole pannud, 7 peale kergem pumbata ja niikuinii peab pärast ise juurde lisama. Kõrgema rõhuga võib mittekinnitatud ventiil vooliku otsast minema ka lennata, siis on jälle rohkem pumbatöödKaupoR kirjutas:Nobedus pole tingimata vajalik. Kui rehv on juba korra randi taha löönud, siis võid vabalt õhu välja lasta, ventiili sisu tagasi panna ja siis põrndapumbaga täis lüüa. Mina lasen sageli õhu välja, et ventiili kaudu (sisu väljas) lateks sisse valada. Kui lateks on sees kummi täis pumpamise püüdluste ajal, siis on kõik kohad pärast seda ruginat täis.urmo kirjutas:Parema õhuvoolu saab muidugi siis, kui eelnevalt pumpamist vajava jooksu ventiili sisu välja keerata, siis peab olema jällegi nobedate näppudega, et sisu tagasi saada, enne kui kumm tühjaks jookseb
Zero the Hero
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Olen ka ise mõnikord käsipumbaga täis saanud, kuid viimane kord läks ikka hea mitu minutit ära enne kui õhu sisse sain kompressoriga lastes
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
kas keegi on proovinud autorehviga ühendades tubeless peale saada? Pärast siis lööks käsipumbaga see õhk sinna auto omasse tagasi. Või jääb autorehvi rõhk (umbes 2 b) väheks või ei jookse õhk sealt piisavalt kiiresti? Pole ise katseteni jõudnud...
Re: DIY - tubeless rehv peale kompressorita
Pannes uue mantli pöia peale siis õhukummiga pumpad rehvi täis nii, et servad ilusti omal kohal. Lasen seista pool tunnikest, et mantel oma kuju võtaks. Seejärel uuesti tühjaks ja mantli ühe serva jätan pöia peale teise poole vahelt õhukas välja siis piim sisse. Mantli serva teen Fairy vee seguga kokku väheke, lükkan mantli uuesti pöia peale ja valmis ta ongi. Saab eduliselt kodus pumbates hakkama.