Komplektne Start Sosse taastamine

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Kasutaja avatar
PudruKuul
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 01. 05. 2007. 09:37

Komplektne Start Sosse taastamine

Postitus Postitas PudruKuul » 30. 05. 2013. 21:32

Keldris vedeleb juba viimased 5-6 aastat komplektne Start Sosse puudu vaid rehvid. Raamil number 55, mis vist näitab raami suurust. Minu pikkus on 190, kas see raam on mulle väike? Kui raam on väike ei ole mul mõtet seda ratast taastada ja peab mõtlema, milline saab olema tema tulevik.

Kui raami suurus minu pikkusele enam-vähem, siis võiks selle ratta taastada. Väike tutvumine rattaga ja selgeks said järgmised vead: piduriklotsid kulunud, alumiinium jooksud oksüdeerunud, trossid väsinud.

Palun praktilisi näpunäiteid, millised kõrid ja trossid valida, mida ettevõtta piduriklotsidega, mida teha jooksudega ja millised rehvid peale valida?

Keldris on veel poolik vene maanteeratas, mille käiguvahetus heeblid on leistangi küljes, alles on sellel rattal veel jooksud, hammasrattad ja pedaalid.

Või kui kellegil on huvi vahetada need kaks ratast koos väikese kompensatsiooniga töökorras maanteratta vastu kuulan ka need ettepanekud ära!

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Komplektne Start Sosse taastamine

Postitus Postitas oldmoped » 30. 05. 2013. 23:31

Kui Sul see ratas iseenda keldris ootamas, siis ära nõukogude masina puhul mingeid raamile löödud numbreid küll usu - need võivad tähendada mida iganes - lähene asjale kas mõõdulindiga või veelparem - proovi.

Kui taastama hakkad, siis taasta enamvähem algsesse konditsiooni ja võta seda sellisena, nagu see on. Krokodilli ehitamine selle masina baasil on mõtetu - tambid lihtsalt hulga raha sisse, aga tulemus jääb ikka selline poolkõva.

Eks kogu ratas tuleb nagunii molekulideks lammutada - KÕIK liikuvad sõlmed lahti ja laagrid välja ning üle kontrollida (samuti ka laagripesad ja koonused), läbi pesta või vajadusel vahetada, korralikult ära määrida ning uuesti kokku panna - vana määre on kindlasti ajaga seebistunud.

Trosside ja kõridega pole eriliselt mõtet pead vaevata - sisud (ja ka nende otsabarrelid) istuvad sisse täiesti tavaline kättesattuv tänapäevane käigutross ja maanteerattale mõeldud otsaga piduritross. Kõrid jäta originaalid... või kui tõesti süda ei luba, siis väga peenutseda ei ole mõtet - võta kõige tavalisemad, mis kätte satuvad, ega masina käitumises sellest miskit ei muutu. Kõriotsi ära neile paigalda, muidu ei istu trossid raami pesadesse.

Pöidade oksiidiga pole miskit muud teha, kui metallvill kätte ja nühkima.
See, mis kategooria tubularid Sa raatsid oma rattale lõpuks alla osta, on ikkagi paljus sisetunde ja rahakoti küsimus.

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”