MNT/TT ühine ratas

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Kasutaja avatar
dnq
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 16. 09. 2010. 12:26

MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas dnq » 11. 03. 2013. 11:04

Kuna peale eelmist, minu jaoks temposõitu nn sissejuhatavat hooaega tahaks sel aastal natuke paremaid numbreid tekitada, siis oli loogiline samm oma maanterattale aerobarid hankida, lootuses aerodünaamilisema asendi abil paremat tulemust teha.
Bare külge kruttides ja asendit sättides põrkasin aga probleemi otsa. Nimelt, sättides TT-asendi nii heaks kui tavalise maanteratta geomeetria lubab, siis tuleb tõdeda, et nn tava-asendist ei jää suurt midagi järgi.

Teisisõnu, kui tahaksin switchida asendit tava/TT vahel, siis peaksin:
1. muutma sadula kõrgust
2. muutma sadula setbacki
3. muutma sadula nurka
4. lisama/eemaldama stemmialuse spaceri
5. keerama stemmi teistpidi
6. lisama/eemaldama aerobarid

Ok, sadula osa kolm muudatust saaks lahendada ühega, hankides teise sadula ja posti.
Ent siiski tundub seda kõike natuke liiga palju, et ca 2-3 korda nädalas läbi teha.

Muidugi oleks funktsionaalsuse ja mugavuse mõttes parim variant osta eraldi TT ratas, ent sellel variandil on lisaks plussidele(TT jaoks sobilik geomeetria jms) ka hulk miinuseid(soetamiskulu, hoolduskulu, naise kriitika teemal "kodus on liiga palju jalgrattaid"(mnt, tt, mtb) jne).

Samas võib temposõitudel märgata päris palju kodanikke, kes kasutavad kombinatsiooni tavaratas + aerobar. Äkki keegi tahaks oma kogemust jagada, kas või kuidas on leitud selline kompromiss, mille puhul TT-asend väga ei kannataks ja samas ei peaks ka ülemäära palju niigi üürikest treeningaega ratta kruttimisele kulutama? Või äkki ületähtsustan ma vajadust TT-asendis treenida, piisaks vaid kui võistlusteks ratas ümber sättida ?
Glory is earned, not given.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7961
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas KaupoR » 11. 03. 2013. 11:14

Kolm esimest punkti võtavad kokku max 2 minti. Ja miks sa peaksid sadula nurka muutma? Ja miks peaksid seda tegema mitu korda nädalas? tee 1 nädal TT ja 2 mnt seades.

Aerobari peale-maha panemisest sa ei pääse aga kas see stemi teistpidi keeramine on kriitiliselt vajalik? Kui selle sammu tegemata jätad, siis muu on ju suht köki-möki.
If everything's under control, you're going too slow!

vidrikjupiter
Rattur
Postitusi: 233
Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas vidrikjupiter » 11. 03. 2013. 11:35

Ma olen ka seda teemat juba mõnda aega heietanud, aga tegudeni ei ole veel jõudnud. Lenksu kõrgusega mängimiseks mõtlesin reguleeritava nurgaga stemmi kasutada, nt. midagi sellist. Ja kui eraldi sadula ja posti peale mõelda, siis võiks abiks olla selline post.

Kasutaja avatar
dnq
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 16. 09. 2010. 12:26

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas dnq » 11. 03. 2013. 12:04

KaupoR kirjutas:Ja miks sa peaksid sadula nurka muutma?
Tundub tegelikult jah ebaloogiline vajadus, kuna aerobar asub ju nii ehk naa kõrgemal kui lihtsalt althoides(seda isegi teistpidi stemmi ja spaceri äravõtmise puhul).
KaupoR kirjutas:Ja miks peaksid seda tegema mitu korda nädalas? tee 1 nädal TT ja 2 mnt seades.
Hea point.
KaupoR kirjutas:Aerobari peale-maha panemisest sa ei pääse aga kas see stemi teistpidi keeramine on kriitiliselt vajalik? Kui selle sammu tegemata jätad, siis muu on ju suht köki-möki.
Stemmiga on nii, et väljakujunenud mugav sõiduasend eeldab positiivse tõusunurgaga stemmi + 5mm spacerit. Lenksu peale kinnituva aerobari puhul aga tahaks lenksu madalamaks saada, sellest ka keeramise mõte(tegelikult tahaks veel rohkemgi kui keeramine + spaceri eemaldus annab).
Glory is earned, not given.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas veloson » 11. 03. 2013. 12:17

dnq kirjutas: naise kriitika teemal "kodus on liiga palju jalgrattaid"(mnt, tt, mtb) jne).
Kuna päris kõigil pole koduks äärelinna eramõis, siis - kas rattaklubid või poed meil treeningratta majutust pakuvad? Või vajab elatustase selles osas veel järeleaitamist

Vähese ruumivajadusega suuski küll võetakse, Suusahullud hoiavad Tartus nt kohe raja ääres
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt

MeipMeip
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 16. 06. 2004. 12:40

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas MeipMeip » 11. 03. 2013. 13:13

Katsetan ka 2in1 varianti sel aastal. Netist loetu (see teema on SUUR) põhjal head lahendust ei ole ja kui miski kõlbab kõigeks, siis ei kõlba see millekski jne. Otsustasin ikka proovida, sest a) eraldi TT ratast ei pea enda taseme juures õigustatuks b) mul on mnt rattal veel quill stem, ehk lenksu kõrgust saab muuta väga lihtsalt. Ostsin ebayst profile designi kõvera sadulaposti ja sadula, et sadul ettepoole viia. Aerobarid on juba olemas ja mul pole nad kuidagi ette jäänud, st maha pole vaja olnud võtta. Uusi valides pööraksin rohkem tähelepanu, kui kõrgel lenksu torust küünarnukitoed asuvad. Praegu on veel pooleli töö ühe tihendi painduvuse kallal ja ma kahtlustan, et see on asja juures kõige olulisem upgrade.

Kasutaja avatar
dnq
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 16. 09. 2010. 12:26

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas dnq » 12. 03. 2013. 12:16

veloson kirjutas:Kuna päris kõigil pole koduks äärelinna eramõis, siis - kas rattaklubid või poed meil treeningratta majutust pakuvad? Või vajab elatustase selles osas veel järeleaitamist

Vähese ruumivajadusega suuski küll võetakse, Suusahullud hoiavad Tartus nt kohe raja ääres
Rattamajutuse puhul tekiks vist probleem, et see peaks asuma üsna kodu lähedal, olema avatud 05.00 - 24.00 jms.
Aga ei tea küll, et sellist teenust pakutaks.
Glory is earned, not given.

neoproff
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 06. 05. 2013. 19:40

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas neoproff » 11. 07. 2013. 10:25

Tegemist on küll vana teemaga, aga ei leidnud siit sellist lahendust nagu mina kasutan. Nimelt on mul eraldi TT lenks shifterite ja piduritega (+trossid ja kõrid ka), mille siis enne sõitu ümber viskan. Protseduuri kestvus on umbes 20 minutit (tõsi küll, esimene kord läheb tublisti aega, et uued trossid ja kõrid valmis saada). Ning et trossid otsast lahti ei hargneks, siis oleks kasulik need üle joota. Minu meelest üpris mõistlik lahendus ja igasugused sadula sättimised võib ära unustada.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7961
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: MNT/TT ühine ratas

Postitus Postitas KaupoR » 11. 07. 2013. 10:33

neoproff kirjutas:Tegemist on küll vana teemaga, aga ei leidnud siit sellist lahendust nagu mina kasutan. Nimelt on mul eraldi TT lenks shifterite ja piduritega (+trossid ja kõrid ka), mille siis enne sõitu ümber viskan. Protseduuri kestvus on umbes 20 minutit (tõsi küll, esimene kord läheb tublisti aega, et uued trossid ja kõrid valmis saada). Ning et trossid otsast lahti ei hargneks, siis oleks kasulik need üle joota. Minu meelest üpris mõistlik lahendus ja igasugused sadula sättimised võib ära unustada.
kasutan hetkel täpselt sama lahendust, sh trossidki joodetud :)
If everything's under control, you're going too slow!

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”