Kuidas õieti kummi pumbata?

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
werta
Rattur
Postitusi: 46
Liitunud: 08. 04. 2010. 21:02

Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas werta » 21. 01. 2011. 12:46

Mul selline värk, et kui näiteks statoili lähen kummi pumpama, siis kui ma selle otsiku ventiili ümber panen, tuleb algul sealt rohkem õhku välja, kui sisse läheb. Asi ilmselt selles, et ventiili keskel on see julla mille vastu minnes läheb kumm tühjemaks. Ja need pumbad, mille ots tuleb ventiili külge keerata, nendega täpselt sama jama.. Õpetage palun lolli kummi pumpama :roll:

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2369
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas MK777 » 21. 01. 2011. 13:16

Su jalgrattal on ikka autoventiil? Kui on presta ventiil siis pead kasutama sellist üleminekut:
http://www.tomheller.com/images/mini-adapteronvalve.jpg
Kui sul on ikkagi autoventiil siis proovi pumbaotsikut rohkem peale suruda. Samuti on võimalik et pumbaotsik või sisekummi ventiili sisu on vigane.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas erikr » 21. 01. 2011. 13:21

Bensukates on need otsad suht tihti ära väsinud olemisega.
Samas pole ju vahet, kuna kompressor lööb kummi kähku täis.

Üheks Lahenduseks on osta põrandapump ja pumbata kodus.
Netipoodides algavad põrandapumpade hinnad 10-st uuest rahast (kui on sooduspakkumine)
Korralik pump muidugi maksab veits rohkem kuid 20-ga saab juba täiesti OK asja.

Teiseks võid hankida endale ventiili pikenduse. Täitsa on olemas ka autoventiilidele, kasutatakse rohkem küll veoautode puhul.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas peeterplaaster » 21. 01. 2011. 15:31

Kas bensukas/bensukates kus oled käinud, on traditsiooniline päästikuga kompressor või digitaalne, kus pead oma soovitud rõhuväärtuse sisse toksima?
digitaalsetega on see lugu, et kui sul on rohkem rõhku sees, kui väärtus on pandud, siis ta laseb ise õigele tasemele. Võib ka juhtuda, et digitaalsega ei saagi üldse sellist rõhku, mida sul vaja on. Autodel on rehvirõhk reeglina vist madalam, ja sellel masinal on mingi rõhupiirang. Tean igaljuhul, et maanteka kumme pole mõnes statis mõtet pumpamas käia, ei lubagi nii kõrget väärtust panna, nagu vaja.

Kui on vanemat tüüpi päästikuga kompressoriga variant, siis katsu seda lohvi otsas olevat nn. fiksaatorit või lukustit ise veidi kaasa aidata - tõesti on need otsad, või eriti see fiksaator oma vedruga tihtilugu väsinud, ja ei hoia su ventiili otsast enam korralikult kinni.
Head katsetamist!

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas Gunnar » 21. 01. 2011. 22:13

wow, ma olen ikka nii ajast maha jäänud, kus neid digiõhuvoolikuid kasutatakse? Tean teinekord mitte ära ehmatada :)
Ratas on minu hobi, mitte elu

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas peeterplaaster » 21. 01. 2011. 23:06

Gunnar kirjutas:wow, ma olen ikka nii ajast maha jäänud, kus neid digiõhuvoolikuid kasutatakse? Tean teinekord mitte ära ehmatada :)
Mitmes Statoili jaamas üle linna. Aga äkki on nüüd neist loobutud, ei tea, vähemalt aasta tagasi oli küll nii mõneski.
Ja mitte päris digiõhuvoolik, aga mehaanilise manomeetri ja päästiku asemel on masinal paar nuppu, mis rõhunäidu kuvab ja kust saab oma soovitud rõhuväärtust suurendada-vähendada. Hoia silm lahti ! :)

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas Soobel » 24. 01. 2011. 23:30

Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Viin
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 14. 01. 2011. 16:45

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas Viin » 03. 04. 2011. 23:13

Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .

arnea
Rattur
Postitusi: 1225
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas arnea » 03. 04. 2011. 23:18

Soobel kirjutas:Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...
Seda ohtu pole - masin paneb peale iga kasutamist rõhu tagasi 1.8 bari peale.

Arne
Viimati muutis arnea, 04. 04. 2011. 08:00, muudetud 1 kord.

t33t
Rattur
Postitusi: 73
Liitunud: 29. 12. 2010. 18:55

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas t33t » 04. 04. 2011. 07:09

Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas erikr » 04. 04. 2011. 08:58

Jah, ma paneks 80-100% lubatud maksimumist. Veereb paremini. Põrutab ka rohkem, aga kummi lõhkumise oht augus on väiksem kui pehmega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Viin
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 14. 01. 2011. 16:45

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas Viin » 15. 04. 2011. 00:20

t33t kirjutas:
Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.
Lasin nädal tagasi 40psi nagu kummil kirjas ja tulemuseks oli teisipäeval lõhkine rehv. Süü on ilmselt talvel sõitmises, sest temperatuuri kõikumised olid päris suured (toast õue). Kaua üks uus õhukumm koos mantliga keskmiselt peaks vastu pidama? 3 n tagasi lõi eelmine suvi ostetud mantel velje äärevahelt muhu üles.

seen
Rattur
Postitusi: 155
Liitunud: 21. 11. 2006. 17:15

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas seen » 15. 04. 2011. 08:10

Viin kirjutas:
t33t kirjutas:
Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.
Lasin nädal tagasi 40psi nagu kummil kirjas ja tulemuseks oli teisipäeval lõhkine rehv. Süü on ilmselt talvel sõitmises, sest temperatuuri kõikumised olid päris suured (toast õue). Kaua üks uus õhukumm koos mantliga keskmiselt peaks vastu pidama? 3 n tagasi lõi eelmine suvi ostetud mantel velje äärevahelt muhu üles.
Eks ajal ole ka oma roll, aga põhiliselt kulutavad kumme ikka km, liiga kõrge ja madal rõhk ning see, kus sa sõidad. Rehve toodetakse niivõrd erinevatest kummisegudest, et vastupidavus erineb kordades. Kahjuks on nii, et head kummid kuluvad kiiremini kui kehvemad. RaRa ust peab mul taga vastu ühe hooaja (ca 5000 km), ees poolteist hooaega. Kes võistlustel osaleb, peab tõenäoliselt tihemini vahetama.
seen

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas hall kass » 15. 04. 2011. 20:21

arnea kirjutas:
Soobel kirjutas:Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...
Seda ohtu pole - masin paneb peale iga kasutamist rõhu tagasi 1.8 bari peale.
Tartus on aparaadid, millel on juhendis kirjas, et kui kumm on tühi, peab pumpamise alustamiseks nuppu vajutama. Ma tühja kummiga pole proovinud, kuid juba rõhu all olevat kummi pumbates piisab vaid otsiku panekust ventiilile ja masin hakkab tööle, sätib kummis rõhu just selliseks, nagu displeil on ja tegevuse lõppemisest annab heliga märku. Aga - meite masinad vähemalt sedamoodi pumbates ei säti peale kasutamist oma rõhku automaatselt 1,8 peale. See, mida keegi sisse toksinud on, see jääb sinna, kuni tuleb keegi, kes ise omale vajaliku väärtuse sisse lööb. Mis omakorda jääb displeile kolmandat regullijat ootama jne. Näiteks 2,2 on meie displeidel igapäevane näit:) Aga mul lööb see kummid liiga kõvaks (ma olen suht kerge ja seetõttu sobib mulle tiba pehmem kumm paremini), nii et ma panen ikka 2,0.

werta
Rattur
Postitusi: 46
Liitunud: 08. 04. 2010. 21:02

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitus Postitas werta » 18. 04. 2011. 14:55

Olen nüüd ikka aeg-ajalt Statoilis käinud ja saan nende digitaalsetega isegi hakkama, aga pumba otsikut pean ventiili küljes kinni hoidma, muidu ei pumpa. Koduse põrandapumbaga saan ka pumbatud, ilma hoidmata, kuid väikese käsipumbaga ei tule ikka toime. Tegin sellega katsetusi, aga peale paari päevast kätetrenni (pidin peale igat katsetust põrandapumbaga rehvi uuesti täis lööma) otsustasin sellest loobuda. Käsipumbaga õnnestus varu-sisekumm eraldi täis lüüa, aga rehvi sees olevat mitte. Asi ei tundu olevat ei pumbas ega ventiilis, sest õnnestus ju sama pumbaga varukumm täis lüüa ja muude pumpatega saan juba alla pandud rehvide sees olevad kummid ka pumbatud.
Natuke keeruline tekst sai vist :shock:

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”