Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Postitus Postitas hall kass » 04. 06. 2008. 23:32

Mind hakkas huvitama, et kas siin on peale minu veel neid, kes ei pea paljuks ka ühekäigulistega pikemaid retki teha?

Mul on retked toimunud põhiliselt ühekäigulistega. On Tartumaal ringi tuuseldatud, sõidetud Tartust Tsirguliinasse ja tagasi (see tiir oli kahepäevane), Tartust Jõgevale (koos kahe kaaslasega, kel olid uhked superrattad, ning kelle tuules sai 2,5 tunniga kohale jõutud - mul oli Saljut) ja hiljuti, 23. mail, sõitsin rattaga Tartust Viljandisse (tagasi tulin rongiga Tallinna kaudu).

Kasutaja avatar
ÖinePatrull
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32

Re: Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Postitus Postitas ÖinePatrull » 05. 06. 2008. 21:20

Lääned on tõusvaks moeks nn fixed gear jalgrattad, millel vaid üks käik, ent puudub vabakäik ja pidurid. Hoogu saab maha vaid jalgade jõul. Olevat eriti elamuslik sellisega suurlinna liikluses tuiselda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed-gear_bicycle

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Postitus Postitas Soobel » 08. 06. 2008. 23:01

ÖinePatrull kirjutas:Lääned on tõusvaks moeks nn fixed gear jalgrattad, millel vaid üks käik, ent puudub vabakäik ja pidurid. Hoogu saab maha vaid jalgade jõul. Olevat eriti elamuslik sellisega suurlinna liikluses tuiselda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed-gear_bicycle
Kaskadööride teema, mina ei julgeks iialgi sellisega linnaliiklusse sukelduda, eeskätt just kesise pidurdusjõu tõttu. Olen isiklikult proovinud üht 1898 või 1903. aasta Dürkoppi, millel oli vabajooksuta kardaanülekanne - sellisega võib ehk sõita tema valmistusaastal hobuvankrite vahel.

Kui muidu ühekäigulistest rääkida, siis minu kogemuste järgi on efektiivseim ja mugavaim liikur pika raamiga vanaaegne meestekas, ülekandega 52/19 või 56/19. Standartne Ukraina oma 48/19 ülekandega oli minu arust lahja, sellise siputamise kohta liikus liiga aeglaselt.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
ÖinePatrull
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32

Re: Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Postitus Postitas ÖinePatrull » 09. 06. 2008. 08:35

Jah, oma elu parimks rattaks pean siiani just Nõukogude aja lõpul toodetud meestekat Aist. Ma ei tea, mis oli selle ülekande suhe, aga nii head tõmmet pole ausalt öelda tundnud ühelgi moodsal rattal. Küllap oli Aistil ka minu jaoks õnnestunud raamigeomeetria (Aisti lenks sarnanes pisut tänapäevaste cruiserite lenksudega. Kui lenksukruvi lõdvaks keerata, siis sai sõidu ajal vastavalt vajadusele muuta lenksu asendit: maastikul rassida normaalasendis lenksuga, maanteel aga keerata see alla "võidusõidurattaks", st tagurpidi oinasarveks).

Aistiga sai pikki matku tehtud, kuni 80 km päevas.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ühekäiguliste ratastega matkamisest

Postitus Postitas Soobel » 09. 06. 2008. 12:37

Aist jah...

Aga proovi muretseda mõni 30-date Husqvarna, Wanderer või Dürkopp. Siis saad alles teada, kuidas ühekäiguline õieti lippama peab.
mustal taustal helendab must vari

Vasta

Mine “Üldfoorum”