Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55
Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Tere!
Tegin otsedemokraatia portaalis tom.riik.ee ettepaneku luua kohustuslik ratta- ja mopeediregister, et varastatud kaherattaliste edasimüümine või vanametalli viimine niivõrd kerge poleks, nagu praegu.
Idee on 10 päeva jooksul avatud kommenteerimiseks.
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2208
Tervitustega,
--
Joosep-Georg
Tegin otsedemokraatia portaalis tom.riik.ee ettepaneku luua kohustuslik ratta- ja mopeediregister, et varastatud kaherattaliste edasimüümine või vanametalli viimine niivõrd kerge poleks, nagu praegu.
Idee on 10 päeva jooksul avatud kommenteerimiseks.
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2208
Tervitustega,
--
Joosep-Georg
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55
See on küll päris huvitav... Seni olen ikka näinud, et number on raami pressitud.veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
Su karbonaadi sisse annab tulise pressiga päris edukalt numbrid pressida ma oletan ...veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
kes teie plastmassist rattaid ikka varastada tahab. Metalli kokkuostus laiutatakse sellise asja peale käsi, ainult Carbonokoski võibolla kuulaks teid.
Aga sellest "registrist" veel. Kuidas idee autor kujutab ette registreerimise kontrolli? Kas ratastele hakatakse paigutama registreerimisnumbreid (kujutaksid sa ette registrinumbriga võistlusrattaid)? Või peab politseinik mind tänaval kinni ja palub näidata raami numbrit, misjärel ta keskusest küsib järgi kas selline ratas on registreeritud ja kelle nimele? Ja kas see tähendab, et ma pean rattaga sõites kogu aeg kandma kaasas isikuttõendavat dokumenti? Kes katab registreerimise, ümberregistreerimise ja maha kandmise kulud? Kui auto puhul on registreerimistasud suhteliselt väikesed võrreldes auto hinnaga, siis keskmise ratta suhtes oleksid registreerimistasud (-lõivud) suhteliselt krõbedad.
On ju autod ka registris, ikka varastatakse (OK, võibolla varastataks registrita veel enam). Ja isegi kui ratas on registris, siis tegelikult on seal ju ainult raam, muud jupid (jooksud, amordid, torud-pulgad, käikarid, pidurid jne jne) on endiselt likviidne kaup.
Aga sellest "registrist" veel. Kuidas idee autor kujutab ette registreerimise kontrolli? Kas ratastele hakatakse paigutama registreerimisnumbreid (kujutaksid sa ette registrinumbriga võistlusrattaid)? Või peab politseinik mind tänaval kinni ja palub näidata raami numbrit, misjärel ta keskusest küsib järgi kas selline ratas on registreeritud ja kelle nimele? Ja kas see tähendab, et ma pean rattaga sõites kogu aeg kandma kaasas isikuttõendavat dokumenti? Kes katab registreerimise, ümberregistreerimise ja maha kandmise kulud? Kui auto puhul on registreerimistasud suhteliselt väikesed võrreldes auto hinnaga, siis keskmise ratta suhtes oleksid registreerimistasud (-lõivud) suhteliselt krõbedad.
On ju autod ka registris, ikka varastatakse (OK, võibolla varastataks registrita veel enam). Ja isegi kui ratas on registris, siis tegelikult on seal ju ainult raam, muud jupid (jooksud, amordid, torud-pulgad, käikarid, pidurid jne jne) on endiselt likviidne kaup.
If everything's under control, you're going too slow!
Mõttetu mõttearendus enamike võistlejate jaoks. Suhe raam vs muud jupid on suures nihkes (tsiteerides klaasikuid: "kusagil süsteemides on kallutatud jõud"). Raam ka märgistatud eriti leebete vahenditega (kleeps), raami maksumus väärikamatel versioonidel kipub samuti alla 1/2-st kogu süsteemi maksumusest jääma. Ja tuntud tõsiasi seegi, et pulkadena müük on oluliselt rentaablim.
Mina ei näe küll asjal mõtet ja sõna kohustuslik ahistab mind.
Samas iga algatus on teretulnud ja on ka olemas selline ratturite grupp kellele see sobib.
Mina ei näe küll asjal mõtet ja sõna kohustuslik ahistab mind.
Samas iga algatus on teretulnud ja on ka olemas selline ratturite grupp kellele see sobib.
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55
Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?
Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.
Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.
Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Kulla mees, sul vist pole elus olnud Tele2 mobiilist kallimat ratast Rattaid varastatakse ka kodunt, keldrist, garaazist, laost, kauplusest, harva isegi võistlustel (korraks pöörad selja) jne. Võistlusrattaid ja üleüldse edevamaid ja kallimaid rattaid varatatakse mitte materjali vaid asja enda pärast. Või pätsatakse Ferrari'sid ka alumiiniumi/carboni pärast - a la Kopli garaazi ja relakaga seibideksjoosep-georg kirjutas:...Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Kui summades rääkida, siis üks tippude-tipp ratas kaalub üle vähemalt 20 Optimat. Seega pole arvukus argument.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Odot, mida see raaminumber ja regamine sellisel juhul siia puutub. Kas ratast varastatakse metalli kokkuostu viimiseks? Sellisel juhul saeb pahalane raami torudeks ja viib torud kokkuostu. Torudel raaminumbrit pole.joosep-georg kirjutas:...ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Register on hea mõte küll aga see mõte on poolik ja läbi mõtlemata.
Nagu Mati ütles, ka kalleid ja väga kalleid rattaid varastakse. Väga hea ratas võib maksta rohkem, kui tuliuus Dacia Logan.
Paar nn "fakti" ja küsimust:joosep-georg kirjutas:Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?
Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.
Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Loota, et Kuusakoski vennikesed metallihunnikust raame otsima ja andmebaasis raaminumbreid surfama hakkavad on naiivne.
Kes ja kuhu tõmbab jooned sinu "vormelite" ja tavarataste vahele ning mis saab nt lasteratastest?
Autoregistri peamine mõte ei ole varguste takistamine ja autode registreerimine ongi vabatahtlik - kui avalikele teedele ei taha minna. See oleks ainus variant ka registreerimise vajadust defineerida nii, et se ulatuks uute ja vanade ratasteni - liikluses osalemiseks peaks olema ratas registreeritud. Kes ja millal seda kontrollima hakkab?
Kui raaminumber võib mõnel puhul kleeps olla, siis mis takistab kedagi neid A4-de kaupa laserprinterist fooliumkleepsule printimast?
On sul maailmast näiteid tuua toimivast kohustuslikust rattaregistrist? Või oleks see Eesti Ericsson?
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
Kui sõita tohib vaid registreeritud ratastega, pole enam takistust ka kohustusliku liikluskindlustuse laiendamiseks jalgratastele (praegu vist on rattameeste põhjustatud kahjud vaikimisi suratud autojuhtide kraesse), sealt edasi tuleb kehtestada rattalubade süsteem ja loaeksamid ja sellele eelnev koolitus (see viimane muidugi kuluks tõesti ära)... Sa J-G saada oma idee kindlustusfirmadele ja autokoolidele, need haistaksid kohe klientuuri laiendamise väljavaadet ja toetaksid kahel käel.
Tore muidugi, et ajal, mil Euroopas koguvad populaarsust citizen-tüüpi rattad, mida saab ühistranspordis sõitmiseks või kontoris hoidmiseks vihmavarju suuruseks kokku voltida, koguvad meil populaarsust Pätsi ajast pärit ideed (seda igas eluvallas). Ratta registrimärk on muidugi uhke, ostsin isegi suvel antikvarriaadist ühe ja kavatsen selle oma cruiserile installeerida. Aga seda ainult dekoratiivsetel eesmärkidel.
Tore muidugi, et ajal, mil Euroopas koguvad populaarsust citizen-tüüpi rattad, mida saab ühistranspordis sõitmiseks või kontoris hoidmiseks vihmavarju suuruseks kokku voltida, koguvad meil populaarsust Pätsi ajast pärit ideed (seda igas eluvallas). Ratta registrimärk on muidugi uhke, ostsin isegi suvel antikvarriaadist ühe ja kavatsen selle oma cruiserile installeerida. Aga seda ainult dekoratiivsetel eesmärkidel.
no mis sa lootsid siis, see ju sportlaste foorumraunts92 kirjutas:kõik on valed, vastus on ratta registri keskus
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tuli meelde, et 90-date algul oli enamike Ziguliide esiklaaside peale auto registreerimisnumber graveeritud. Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?
Isiklikult olen suht pessimistlik selle rattaregistri suhtes, heal juhul saavutame vaid selle, et peame kõik nagu mööda nööri liikluseeskirju järgima: ronima vöötradadel rattalt maha, manööverdama lapsevankreist ja vanaeitedest umbes rattateedel, ei tohiks ilma kellade-tuledeta-helkuriteta võidukatega tänavail sõita (sellises olukorras oleks võidukad nagu ralliautod ja krossitsiklid, mida tohib vaid treileri peal võistluskohta viia) jne. Varguste koha pealt ei usu ma, et se'st registrist erilist tolku oleks.
Isiklikult olen suht pessimistlik selle rattaregistri suhtes, heal juhul saavutame vaid selle, et peame kõik nagu mööda nööri liikluseeskirju järgima: ronima vöötradadel rattalt maha, manööverdama lapsevankreist ja vanaeitedest umbes rattateedel, ei tohiks ilma kellade-tuledeta-helkuriteta võidukatega tänavail sõita (sellises olukorras oleks võidukad nagu ralliautod ja krossitsiklid, mida tohib vaid treileri peal võistluskohta viia) jne. Varguste koha pealt ei usu ma, et se'st registrist erilist tolku oleks.
mustal taustal helendab must vari
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda. See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.Mati kirjutas:et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
See meenutab Elva lehest loetud lugu, kus keegi unustas panni pliidile ja tuletõrje jõudis kohale enne kui tulekahju jõudis süttida. Suur koht, suured sündmused.Soobel kirjutas:Näe, vahest mõnel inimesel veab kah.
Saada neile mõni karbonaalsem pilt õige, mõnest katkisest raamist nt See oleks juba tõsine evolutsioon.Kuldar kirjutas:Tavaliselt pn Postimehe ratta(õnnetuse)teemaliste lugude juurde lisatud pildil siuke halearmas kaheksas esirattaga raibe. Valvepilt, näuhti hea pookida. Nüüd siis midagi uut leitud. Tiigrihüpe.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Koristasin lauda ja leidsin visiitkaardi: http://www.datadotdna.eeVillem T kirjutas:Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda. See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.Mati kirjutas:et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
Kui ainult ühe asja peale kogu purki ära ei pritsi siis vbl liiga kallis polegi.
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
õnneks päris nii labaselt need asjad ei käi. Ühes kohas on siiski veel... täna avastasin.veiko kirjutas:Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
Asukoha üle siinkohal muidugi kella lüüa ei tasu, kallite Scottide omanikud ja mehaanikud ilmselt teavad nagunii.
Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Gravity is a Bitch
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Sosista mulle kõrvasisse, kus see koht on. Siis võrdleme neid numbreid. Ma millegipärast kaldun arvama, et need on meil kattuvad .Kuldar kirjutas:...Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Aga kas te ei leia, et kui kohustuslik registreerimine muudaks raskemaks varastatud ratta edasimüümise, jääks võibolla rattavargusi vähemaks? Ja see oleks ju ikkagi töövõit! Või olen ma liialt optimistlik?
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Kas ikka oleks töövõit? Väga väikese inimgrupi (vargad) ohjamise nimel hakata kiusama kõiki rattaomanikke, ainult selleks, et "võib-olla jääks vargusi vähemaks". Kui miski on kohustuslik, siis tuleb selle kohustuse täitmist ka kontrollida ja mina küll ei taha et politsei hakkab mind kinni pidama, et registreeringut kontrollida. Võib-olla panevad veel puhuma ka?
Rohkem oleks kasu sellest, kui ratastel oleks paremad lukud ja linnas oleks rohkem valvega rattaparklaid jms. ennetusvahendid.
Rohkem oleks kasu sellest, kui ratastel oleks paremad lukud ja linnas oleks rohkem valvega rattaparklaid jms. ennetusvahendid.