Soolakahjustused!
Soolakahjustused!
Käisin täna bussiga endist paarimeest lennuvälja juurest üles korjamas. Ei olnud piisavalt täis ega laksu all, et kiirabi järele oleks läinud, et siis pidin ise auto välja ajama. 4tundi kulus traumapunktis, välja tuli sõber kipsiga, pöidlaluu ja kodarluu pooleks.
Põhjuseks täpselt sama värk, mis mul eelmisel kevadel: porilaua kinnitus roostetas läbi ja porilaud kukkus rattale ja kuhjus kahvli vahele. Temal pidas see 1,5mm plekist kinnitus 2 aastat vastu, mul läks sarnane kinnitus (1,5mm, krunditud) 4kuuga, ise pääsesin siniste ribide ja kintsuga, ratas oli sodi.
Ma siis mõtlesin, et 4kuud 1,5mm krunditud pleki läbiroostetamiseks on kuidagi lühike aeg, mingi teedele pistatav keemia peab seda värki ikka kiirendama. Mailisin selle küsimuse ka kommunaalametile, sealt vastati: "Vastuseks Teie kirjale teatame, et tee seisundi kohta esitatavad nõuded
kehtestab teede ja sideminister. Lähtudes teede - ja sideministri 15.detsembri
1999 a, määrusest nr 70 Talihoolde tehnoloogianõuded on sõidutee haardeteguri
suurendamiseks ettenähtud jäite või lume tõttu libedaks muutunud teepinnale
soolalahuse või soola puistamine. Tee omaniku kohustuseks on hoida tee
õigusaktidega sätestatud nõuetele vastavas seisundis.
Parimate koostöösoovidega
Lugupidamisega
Tõnu Tuppits
heakorraosakonna juhataja"
Ehk siis asja eest vastutavad isikud on eestile omaselt süüdimatud.
Seega peame ise oma rattaid tihedamalt kontrollima, eriti need kodanikud, kes 12 kuud aastas sõidavad, võimalikest ja võimatutest kohtadest. Tänavakeemia põhjustab ikka väga imelikke asju. (näiteks oksüdeerus mul kunagi piduri alumiinium kiige kinni, kui lahti tagusin, pudenes puksi ava mitu mm suuremaks)
Nii et siis on teada juba kaks laksu, mõlemad on toimunud autovabades kohtades. Ei taha mõelda, mis oleks, kui selline asi toimuks kuskil Liivalaial liiklusvoolus...
Põhjuseks täpselt sama värk, mis mul eelmisel kevadel: porilaua kinnitus roostetas läbi ja porilaud kukkus rattale ja kuhjus kahvli vahele. Temal pidas see 1,5mm plekist kinnitus 2 aastat vastu, mul läks sarnane kinnitus (1,5mm, krunditud) 4kuuga, ise pääsesin siniste ribide ja kintsuga, ratas oli sodi.
Ma siis mõtlesin, et 4kuud 1,5mm krunditud pleki läbiroostetamiseks on kuidagi lühike aeg, mingi teedele pistatav keemia peab seda värki ikka kiirendama. Mailisin selle küsimuse ka kommunaalametile, sealt vastati: "Vastuseks Teie kirjale teatame, et tee seisundi kohta esitatavad nõuded
kehtestab teede ja sideminister. Lähtudes teede - ja sideministri 15.detsembri
1999 a, määrusest nr 70 Talihoolde tehnoloogianõuded on sõidutee haardeteguri
suurendamiseks ettenähtud jäite või lume tõttu libedaks muutunud teepinnale
soolalahuse või soola puistamine. Tee omaniku kohustuseks on hoida tee
õigusaktidega sätestatud nõuetele vastavas seisundis.
Parimate koostöösoovidega
Lugupidamisega
Tõnu Tuppits
heakorraosakonna juhataja"
Ehk siis asja eest vastutavad isikud on eestile omaselt süüdimatud.
Seega peame ise oma rattaid tihedamalt kontrollima, eriti need kodanikud, kes 12 kuud aastas sõidavad, võimalikest ja võimatutest kohtadest. Tänavakeemia põhjustab ikka väga imelikke asju. (näiteks oksüdeerus mul kunagi piduri alumiinium kiige kinni, kui lahti tagusin, pudenes puksi ava mitu mm suuremaks)
Nii et siis on teada juba kaks laksu, mõlemad on toimunud autovabades kohtades. Ei taha mõelda, mis oleks, kui selline asi toimuks kuskil Liivalaial liiklusvoolus...
mustal taustal helendab must vari
Täpsustuseks: jutt käib ikka päris metallist porilaudadest, mitte neist plastmassitükikestest, mida maastikuratastele kaasa müüakse.
Sõbra porilaua kinnituse koha pealt võib eelkõnelejatel õigus olla (vibratsioon), aga minu omal oli kindlalt tegu roostetamisega. Ei purunenud mitte porilaua klamber kahvli vahel (minul on see 3mm terasest ja galvaaniliselt kroomitud), vaid porilaua alumine kinnitus traadist hoidja küljest. See traat haakis end mustri taha ja kiilus ratta kinni, porilaud jäi endisesse asendisse rippu. Läbiroostetanud klambri, traadi (¤4mm, kroomitud) ja porilaua vahel oli kummilapp, nii et vibratsioooni koormust seal ei saanud olla.
Sõbra porilaua kinnituse koha pealt võib eelkõnelejatel õigus olla (vibratsioon), aga minu omal oli kindlalt tegu roostetamisega. Ei purunenud mitte porilaua klamber kahvli vahel (minul on see 3mm terasest ja galvaaniliselt kroomitud), vaid porilaua alumine kinnitus traadist hoidja küljest. See traat haakis end mustri taha ja kiilus ratta kinni, porilaud jäi endisesse asendisse rippu. Läbiroostetanud klambri, traadi (¤4mm, kroomitud) ja porilaua vahel oli kummilapp, nii et vibratsioooni koormust seal ei saanud olla.
mustal taustal helendab must vari
Ehk siis sõitke sitaste selgadega, nagu moestandard ette näeb.rainR kirjutas:no mida sa neilt siis vastuseks ootasid-a la -,me enam siis teid ei hoolda-pohh las lakse olla rohkem..peaasi et su sõbra porikas ära ei laguneks...see ikka su sõbra viga ,et oma ratast korralikult üle ei vaata...
mustal taustal helendab must vari
No ärge siin inimesi nüüd lolliks ka tehke - mitte midagi seal ei plärisenud, seda oleks kohe kuulnud!
Aga ikkagi olen veendunud, et 2mm krunditud plekk ei tohiks 3kuuga läbi roostetada. Muide, mõni aeg tagasi tegi politsei harappi rekkate kallal ja sealtki tuli peaaegu varisemisohtlikeks roostetanud järelhaagiseid välja. ja mitte vähe! Ja enda auto põhjakonstruktsioonide lappimine kipub olema igasuvine asi.
Aga ikkagi olen veendunud, et 2mm krunditud plekk ei tohiks 3kuuga läbi roostetada. Muide, mõni aeg tagasi tegi politsei harappi rekkate kallal ja sealtki tuli peaaegu varisemisohtlikeks roostetanud järelhaagiseid välja. ja mitte vähe! Ja enda auto põhjakonstruktsioonide lappimine kipub olema igasuvine asi.
mustal taustal helendab must vari
Näiteid ei pea kaugelt otsima, meil foorumis ka pilt, mida sool amordiga teeb: album_page.php?pic_id=1879
velo.clubbers.ee
Minu arust ei pese see autot pealtki puhtaks, rääkimata põhja alt.LauriA kirjutas:Statoili kuldpesu peseb IMHO mingil määral põhja ka.Soobel kirjutas:Huvitav, kas autot pestakse põhja alt ka ve? Pakun, et kavalam oleks soolakindlatest materjalidest talvepeletis teha.
Kuid teemast nii palju, et kõige kasulikum on talvel sellise konfiguratsiooniga rattaga, millest sul kahju on mitte sõita.