Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Kuigi sellest teemast on palju räägitud, ei ole seda kindlasti tehtud piisavalt.
Põhjus, miks teema jälle üles võtan on minu eilne treening Pirital ja Viimsi poolsaarel. Selle ühe 2 h treeningu jooksul juhtusid järgmised insidendid:
1. Kuna eile oli linna poolt tulles enne Pirita silda tee remont oli seal ka õhtuse tipptunni ajal paras segadus. Esimene rida oli kinni ja kõik pressisid teise ritta. Seda tegin minagi, kuna kuskil mujal lihtsalt sõitta ei olnud võimalik. Näitasin ilusasti käega märku ja veendusin et on piisavalt ruumi manöövri tegemiseks. Aga ühele tegelasele ei mahtunud hing, et mingi rattur talle vahele kiilub. Koheselt kostus vana hea signaal. Siis näidati kesmist näppu. Ja pressiti julmalt mööda. Näitasin ka oma rahvusvahelised viiped ära nagu peab. Kuna liikluse kiirus oli max 35-40 ei olnud mul probleem talle järgi sõitta. Ja kui ma üritasin temast paremalt poolt tee äärest mööduda, otsustas see suurepärane liikleja mind rammida. Kuna olin rajal Alvaro mnt rattaga ja kummiläbimõõt mitte just 2.0 siis oli tükk tegemist et seisma jääda. Loomulikult lisandusid sinna veel tuntud käemärgid ja muud sellist.
2. Teine jama oli Miidurannas asuval uuel väikeseläbimõõduga ringteel (Jussi õlletoa ja Stadtoli vahel) Tulin ülevalt Viimsi poolt ja ring oli vaba. Olin umbes 1/4 ringist läbinud, kui Haabneeme poolt tuli Harjumaa liinide buss, kes lihtsalt mulle küljepealt sisse sõitta üritas, ise samas veel kiirust lisades. Kuna sadas vihma, oli ring libe ja järjekordselt läks vaja õnne ning ilgelt võimlemist, et mitte bussi rataste all lõpetada ja Alvari ratast ühes tükis hoida.
Jätan rääkimata lood paarist teeääres parkinud autost , kes lihtsalt minuga arvestamata teele hakkasid tagurdama....
Vot selline lugu siis. Nüüd sai kõik hingelt ära räägitud. Ja siinkohal tervitaks Pirita sillal manööverdanud Nissan Primera omanikku ja elukutselist bussijuhti Harjumaa Liinidest.
Põhjus, miks teema jälle üles võtan on minu eilne treening Pirital ja Viimsi poolsaarel. Selle ühe 2 h treeningu jooksul juhtusid järgmised insidendid:
1. Kuna eile oli linna poolt tulles enne Pirita silda tee remont oli seal ka õhtuse tipptunni ajal paras segadus. Esimene rida oli kinni ja kõik pressisid teise ritta. Seda tegin minagi, kuna kuskil mujal lihtsalt sõitta ei olnud võimalik. Näitasin ilusasti käega märku ja veendusin et on piisavalt ruumi manöövri tegemiseks. Aga ühele tegelasele ei mahtunud hing, et mingi rattur talle vahele kiilub. Koheselt kostus vana hea signaal. Siis näidati kesmist näppu. Ja pressiti julmalt mööda. Näitasin ka oma rahvusvahelised viiped ära nagu peab. Kuna liikluse kiirus oli max 35-40 ei olnud mul probleem talle järgi sõitta. Ja kui ma üritasin temast paremalt poolt tee äärest mööduda, otsustas see suurepärane liikleja mind rammida. Kuna olin rajal Alvaro mnt rattaga ja kummiläbimõõt mitte just 2.0 siis oli tükk tegemist et seisma jääda. Loomulikult lisandusid sinna veel tuntud käemärgid ja muud sellist.
2. Teine jama oli Miidurannas asuval uuel väikeseläbimõõduga ringteel (Jussi õlletoa ja Stadtoli vahel) Tulin ülevalt Viimsi poolt ja ring oli vaba. Olin umbes 1/4 ringist läbinud, kui Haabneeme poolt tuli Harjumaa liinide buss, kes lihtsalt mulle küljepealt sisse sõitta üritas, ise samas veel kiirust lisades. Kuna sadas vihma, oli ring libe ja järjekordselt läks vaja õnne ning ilgelt võimlemist, et mitte bussi rataste all lõpetada ja Alvari ratast ühes tükis hoida.
Jätan rääkimata lood paarist teeääres parkinud autost , kes lihtsalt minuga arvestamata teele hakkasid tagurdama....
Vot selline lugu siis. Nüüd sai kõik hingelt ära räägitud. Ja siinkohal tervitaks Pirita sillal manööverdanud Nissan Primera omanikku ja elukutselist bussijuhti Harjumaa Liinidest.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tere
jJanno
Liiklusosakond:(Rannamäe tee 5) Tel/faks 06 413 162AndreK kirjutas:elukutselist bussijuhti Harjumaa Liinidest.
jJanno
Üldiselt olen täheldanud, et 95% treeningutest Viimsi ja Pirita kandis mööduvad ilma eriliste intsidentideta. Samas olen arusaanud, et kui autojuhil on ikka raske elu ja ainuke võimalus oma stressi maandamiseks on liikluses ülbitsemine, siis jalgratturina ei ole just võimalused selliste sellide ohjamiseks eriti head. Kõige tavalisemad trikid autojuhtidel on julmalt ettekeeramine või peaaegu külje pealt sissesõitmine peateel liikuvale ratturile, mida ma olen lahendanud kiire möödumisega oinast ja keskmise sõrme näitamisega juba auto ees olles. Üldiselt peab nentima, et üksinda sõitmine vajab ikka kõva tähelepanu ja valmisolekut, et sind sõiduteel mittemillekski ei peeta. Tavaline autojuhi loogika paistab olema, et ah see on ratas ja ma jõuan rahulikult oma manöövri ära teha, aga vot ei jõua kuna auto ei liigu kohalt võttes kuigi kiiresti.
Ma ei saa aru, miks te end nii palju vaevate selle keskmise sõrme näitamisega...
Pigem aitab minu kogemuse järgi mõne vängema kõvahäälse sõna lendulaskmine (rohkem siis linnas) - autojuht tunneb end suht ebamugavalt, kui inimesed siis vaatavad, et "kes ratturile nüüd liiga teeb?"
Nojah, lõputu teema.... rattur versus autojuht
Pigem aitab minu kogemuse järgi mõne vängema kõvahäälse sõna lendulaskmine (rohkem siis linnas) - autojuht tunneb end suht ebamugavalt, kui inimesed siis vaatavad, et "kes ratturile nüüd liiga teeb?"
Nojah, lõputu teema.... rattur versus autojuht
eks neid mõistuseta autojuhte on kõikjal,endal tuli lugu meelde eelmine aasta korraldatud rattamatkast,kui käisimee seltskonnaga Otepääl,põhiliselt sõitsime küll metsavaheteedel ning kõrvalteedel kuid õigeks ajaks kohale jõudmiseks olime sunnitud Tartu mnt-l aega parajaks tegema,ei jõudnudki kaua sõita kui meist üks vene krusa üks 70-80 lennuga mööda sõitis,ütlen ausalt et juuksekarv oleks parimal juhul minu sarve ja tema veoki vahele mahtunud,ta oleks saanud meist möödumiseks vabalt korra vastassuunas sõita kuna pikalt polnud ees ühtki autot näha.siis tundsin küll õlakahurist puudust
Kui ma Tartust Põlva poole liigun, siis ma lausa vihkan või isegi kardan seda tartu-Võru mnt'd. Seal liigun igasuguseid ning uhatakse täiega...ja hoolimatult. Ja kui Uhtis tuleb Põlvapeale keerata ning sõidurada vahetada, siis pulss tõuseb selle manöövri peale päris kõvasti.
Ega see raudtee ülesõidukohast vasakule pööregi parem pole, Tln poolt tulijad ei arvesta kohe üldse, et ma liigun peateel ning nad peaksid mulle teed andma.
Ega see raudtee ülesõidukohast vasakule pööregi parem pole, Tln poolt tulijad ei arvesta kohe üldse, et ma liigun peateel ning nad peaksid mulle teed andma.
Mul on välja kujunenud teatud hoiak Ladadega vanatoide suhtes. Sellest ajast kui üks mulle autole külje pealt sisse tulistas ja hiljem mulle aasta jagu probleeme kindlustuses valmistas olen suvilast tulevate ladade suhtes ettevaatlik.
Mingi nädalakesed tagasi olime naasemas trennist ja jõudsime sakku, liikudes peateel nägime paremalt ristmikule lähenevat VAZ-i. Eelarvumused võtsid maad ja hoidsin tee keskele, kaks kaaslast samuti. Poleks tee keskel olnud, oleks mees räigelt meile sisse sadanud külje pealt. närvi ajab küll, isegi rohkem kui närvi.. Tavaolukorras oled suht abitu ja vehid kätega. Et koju oli veel 2 km ajasin perse püsti ja püüdsin vazi taga tempot hoida.
Võtsin kodust autovõtmed ja sain vana toi männiku piiril kätte ja peatasin kinni. Mees hakkas mulle autojuhi lube pakkuma.., oleks pidanud need pooleks murdma. Elasin ennast välja, kuid mitte sõimates vaid uurisin kuidas talle meeldiks olla elu lõpuni vangis võimalikult kolme inimese surma põhjustajana. Jäürgmine kord kui selline situatsioon kordub, kutsun politsei.
Moraal - hoidke end VAZ21XX mudelite eest. Roolis seniilsed pahatahtlikud vanatoid.
Mingi nädalakesed tagasi olime naasemas trennist ja jõudsime sakku, liikudes peateel nägime paremalt ristmikule lähenevat VAZ-i. Eelarvumused võtsid maad ja hoidsin tee keskele, kaks kaaslast samuti. Poleks tee keskel olnud, oleks mees räigelt meile sisse sadanud külje pealt. närvi ajab küll, isegi rohkem kui närvi.. Tavaolukorras oled suht abitu ja vehid kätega. Et koju oli veel 2 km ajasin perse püsti ja püüdsin vazi taga tempot hoida.
Võtsin kodust autovõtmed ja sain vana toi männiku piiril kätte ja peatasin kinni. Mees hakkas mulle autojuhi lube pakkuma.., oleks pidanud need pooleks murdma. Elasin ennast välja, kuid mitte sõimates vaid uurisin kuidas talle meeldiks olla elu lõpuni vangis võimalikult kolme inimese surma põhjustajana. Jäürgmine kord kui selline situatsioon kordub, kutsun politsei.
Moraal - hoidke end VAZ21XX mudelite eest. Roolis seniilsed pahatahtlikud vanatoid.
Porter Lifts Your Ranking
Võin siia veel lisada paar toredat juhtumist:
1. Sõitsime neljakesi, paarikauppa mööda Paldiski mnt, tee ääres. Lollideküla sirge peal (kedagi vastassuunast ei tulnud) otsustas mingi vend meist niimoodi mööda sõitta, et peegli ja minu käe vahele oleks napilt üks tikutoos mahtunud (kiirus umbes 120 km/h). Loomulikult manustatii ka kõvasti signaali.
2. Vana narva mnt sõitsime kahekesi, üksteise järel, mina veidike rohkem tee peal aga siiski ikka tee ääres. Sama situatsioon. Vastu kedagi ei tulnud. Üks tark mees otsustas järjekordselt mööduda "hästi lähedalt". Seekord siis õnnestus juhil mulle peegliga vastu kätt sõitta. Tõmbasin talle järgi, sain ta järgmisel ristmikul kätte - roolis istus mingi mentaalse hälbega noormees kellel oli umbes 3 kuune habe ees. Vahtis mind kalapilgul läbi küljeakna.
1. Sõitsime neljakesi, paarikauppa mööda Paldiski mnt, tee ääres. Lollideküla sirge peal (kedagi vastassuunast ei tulnud) otsustas mingi vend meist niimoodi mööda sõitta, et peegli ja minu käe vahele oleks napilt üks tikutoos mahtunud (kiirus umbes 120 km/h). Loomulikult manustatii ka kõvasti signaali.
2. Vana narva mnt sõitsime kahekesi, üksteise järel, mina veidike rohkem tee peal aga siiski ikka tee ääres. Sama situatsioon. Vastu kedagi ei tulnud. Üks tark mees otsustas järjekordselt mööduda "hästi lähedalt". Seekord siis õnnestus juhil mulle peegliga vastu kätt sõitta. Tõmbasin talle järgi, sain ta järgmisel ristmikul kätte - roolis istus mingi mentaalse hälbega noormees kellel oli umbes 3 kuune habe ees. Vahtis mind kalapilgul läbi küljeakna.
Sõidan sageli sellel teel ja siiani pole nagu mingit probleemi olnud (võib-olla olen lihtsalt aeglasem kulgeja ja seega mingit konkurentsi autodele ei kujuta ).Green_Day kirjutas:Kui ma Tartust Põlva poole liigun, siis ma lausa vihkan või isegi kardan seda tartu-Võru mnt'd. Seal liigun igasuguseid ning uhatakse täiega...ja hoolimatult. Ja kui Uhtis tuleb Põlvapeale keerata ning sõidurada vahetada, siis pulss tõuseb selle manöövri peale päris kõvasti.
Ega see raudtee ülesõidukohast vasakule pööregi parem pole, Tln poolt tulijad ei arvesta kohe üldse, et ma liigun peateel ning nad peaksid mulle teed andma.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
-
- Rattur
- Postitusi: 48
- Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52
Võiks taoliste idiootsete juhtide autodele siuksed kleepsud valmis meisterdada ja kleepida, mida on raske eemaldada. Taolised, mida Norde Centrum'i turvad autodele kleepisid[link EPL'i artiklile] :P
See vist ei ole küll seadustega kooskõlas, aga midagi peab ju autonarkomaanide vastu ette võtma..
Ekspress jagas kah möödunud aasta ajuinvaliidi kleepse... ma polegi veel seda kleepsu ära kleepinud... aeg käiku lasta...
See vist ei ole küll seadustega kooskõlas, aga midagi peab ju autonarkomaanide vastu ette võtma..
Ekspress jagas kah möödunud aasta ajuinvaliidi kleepse... ma polegi veel seda kleepsu ära kleepinud... aeg käiku lasta...
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
mulle aga sõitis ükskord uus 7.seeria bemm viimsis kõrvalteelt ette nii et pidurdasin ca 6-7m oma uue 670kr'ise Nokian Boazobeana sinise kummi asfaldil siledaks kohe
käis juba mõte lendoravat praktiseerida ja üle kapoti karata aga õnneks sain ca 20cm enne pidama, muidu oleks vist väga palju jama olnud
aga jah, ei saa ka aru, millest nii negatiivne suhtumine jalgratturitesse. kas ollakse vihased sellepärast, et mõned ehk tõesti liiklusohtlikke olukordi põhjustanud või sellepärast, et mõne mehe ratas maksab mõne mehe auto mitmekordse hinna?
igatahes vihkan olukordi, kus pean läbi linna kuskile sõitma ja väldin autoteid niipalju, kui võimalik.
käis juba mõte lendoravat praktiseerida ja üle kapoti karata aga õnneks sain ca 20cm enne pidama, muidu oleks vist väga palju jama olnud
aga jah, ei saa ka aru, millest nii negatiivne suhtumine jalgratturitesse. kas ollakse vihased sellepärast, et mõned ehk tõesti liiklusohtlikke olukordi põhjustanud või sellepärast, et mõne mehe ratas maksab mõne mehe auto mitmekordse hinna?
igatahes vihkan olukordi, kus pean läbi linna kuskile sõitma ja väldin autoteid niipalju, kui võimalik.
Enda intsidente ei viitsi kirjeldama hakata, mis autodega on olnud:) aga meeldivad nad pole old, kuna ise liigun nii auto kui rattaga siis peaks mainima, et ennast isklikult liikluses autoga pole küll 9 aasta jooksul ükski rattur seganud, et lausa rammima vms oleks pidanud.
Eks kindlasti leidub ka ratturite poolel selliseid kes lihtsalt ette keeravad jne ja siis võib-olla on mõnel autojuhil jäänudki halb mulje jne ning edaspidi elab ta seda teiste ratturite peal välja:).
Käin siin ühes foorumis kus arvati järgmist jalgratturitest:P http://www.kodutud.com/viewthread.php?tid=5555
Eks kindlasti leidub ka ratturite poolel selliseid kes lihtsalt ette keeravad jne ja siis võib-olla on mõnel autojuhil jäänudki halb mulje jne ning edaspidi elab ta seda teiste ratturite peal välja:).
Käin siin ühes foorumis kus arvati järgmist jalgratturitest:P http://www.kodutud.com/viewthread.php?tid=5555
lõputu teema küll, aga mingi vanamehenässi pärast, kes mulle ette keeras (ta krt oleks pidanud teed andma), kukkusin, murdsin vaagnaluu ühe haru, olin pikalt haiguslehel, tööl ei usutud mind ja lasti lahti, ühesõnaga selle Tartu kandi nr. märgiga vana opeli juhil on lihtsalt vedanud, et ma rohkem pole teda näinud... see lugu juhtus u. 2 aastat tagasi Kadrioru kandis. Krt. veelkord! Arvan et, minu suhtumine on õigustatud, kaua võib idiootseid autojuhte ja muidu ülbureid taluda??
No nii ...
... nad tapsidki Ferdinandi (maxspeedi)!
Sõrme näitamine ja viha südames kandmine pole kunagi midagi head toonud. Tuleb kangesti meelde ühe 'rohelise looduskaitsja' intervjuu BBC-s, kus ta ütles - tsiteerin - '...see, et meie politseinike ja teisi võimuesindajaid kividega loobime, ei anna neile õigust meile pisargaasi lasta!'
Sõidan nii auto kui jalgrattaga ja kahjuks autojuhina pean oluliselt rohkem kiruma jalgrattureid kui ratturina autojuhte.
Sõrme näitamine ja viha südames kandmine pole kunagi midagi head toonud. Tuleb kangesti meelde ühe 'rohelise looduskaitsja' intervjuu BBC-s, kus ta ütles - tsiteerin - '...see, et meie politseinike ja teisi võimuesindajaid kividega loobime, ei anna neile õigust meile pisargaasi lasta!'
Sõidan nii auto kui jalgrattaga ja kahjuks autojuhina pean oluliselt rohkem kiruma jalgrattureid kui ratturina autojuhte.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Muidugi on jalgratturid need pahategijad . Ise arvan samuti, sest tõsiseid trennitegijaid on linnas ääretult vähe ja need vähesed jälgivad hoolega märke ja käituvad normilt. Ise üritan käituda võimalikult viiskalt, sest tean kuda eriti algelistel autojuhtidel kellel on raskusi auto suuruse tajumisega liigelda jalgratturi läheduses. Aga enamik rattureist on ju pühapäeva sõitjad kes rattaseljas arvavad, et on kõige õigemad ja autos istudes samuti .
Niii...nüüd on siis mul ka antud teemas käsi valge , sai eile madistatud ühe autojuhiga Vääna-Vitis, tüüp püüdis tahtlikult mind rammida kui Keila mnt keerasin Vääna teele, nimelt irvitava näoga vaatas otsa ja püüdis lõigata võimalikult palju sisekurvi, ega mul midagi muud üle ei jäänud kui keerata teelt välja, Närv läks nii mustaks et haarasin kivi maast ja viskasin autole järgi, mis hea kolksuga mööda katust vihises, ja siis läks trall lahti, lõpes sellega et olin sunnitud veel talle vastuhambaid andma , tegemist oli totaalse rohelise rähnaga, kes vist alles load käes, Asi on viimasel ajal väga julmaks läinud see autojuhtide käitumine jalgratturitesse. Kutsun kõiki üles ülimalt ettevaatlikusele.
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Paar nädalat tagasi sattusin vaatama liiklus saadet soome YLE1st. Seal oli tehtud väike lõik tegelastega, kes olid ka mingil moel organiseerunud/grupeerunud (nime kahjuks ei mäleta). Tegemist oli siis ratturitega, kellel on siiber autojuhtidest, kes nendega ei arvesta. Ühesõnaga ei sõida nimetatud grupi liikmed kunagi rattateel ja üritavad sõitta autotega liikuluses koos nagu võrdne võrdsega. Tüübid rääkisid seal, kuidas autojuhid rattureid rammivad ja nende nina ees mingeid ootamatuid manöövreid teevad. Saate tegijad ei uskunud, et asi on nii hull ja ühele rattale pandi kaamera külge ja mees saadeti Helsingi kesklinna. 20 min jooksul oli toimunud umbes 3 insidenti, kus rattur teele enam ära ei mahtuud ning lõpus kärutati ka mingile Volvo juhile pasunasse.profit4 kirjutas: lõpes sellega et olin sunnitud veel talle vastuhambaid andma
Vahepeal on küll tunne, et teisiti ei saa. Tulebki neid idioote veidi õpetada!
Ehk oleks mõtet matsidest autojuhtide teemas alati kirjutada ka auto mark ja number - Eesti on väike ja keegi võib juhti/autoomanikku teada ja talle kombeid seletada.profit4 kirjutas:Niii...nüüd on siis mul ka antud teemas käsi valge , sai eile madistatud ühe autojuhiga Vääna-Vitis, tüüp püüdis tahtlikult mind rammida kui Keila mnt keerasin Vääna teele, nimelt irvitava näoga vaatas otsa ja püüdis lõigata võimalikult palju sisekurvi, ega mul midagi muud üle ei jäänud kui keerata teelt välja?
Võiks teha kaks teemat, üks siis numbrid ja autod, mis meelde jäänud, teine lihtsalt sündmused milles osaletud või mida nähtud nõnda on see teema lõputu.
Olles Ford Scorpio Klubi liige paluks teatada taolistest rikkumistest, seda marki autodega aga ainult nendest millel on lisaks taga kleeps FORD SCORPIO CLUB.
Olles Ford Scorpio Klubi liige paluks teatada taolistest rikkumistest, seda marki autodega aga ainult nendest millel on lisaks taga kleeps FORD SCORPIO CLUB.
sõidan ka linnas rattaga tihti
Täna sõitsin mööda järvevana teed Mustamäe poole. Järvevana lõpus on raudtee. Seal on 2 paari rööpaid, ühest paaris saab enamvähem normilt üle, kuid teisega tuleb veidi hiinakaid teha. Üritasin siis natukesegi rohkem ratast rööpaga risti ajada, kui järsku vuhises kraana mööda, hea, et kätt maha ei sõitnud
Sama teekonna kohta on mul küsimus. Mis te arvate, kas on mõtet/õigus sõita sealt tammsaare silla alt läbi või lähen üle ja käitun vahepeal jalakäijana? Mustakalt tulles on raske üle silla tulles üle tee saada, kuid teiselt poolt minnes, hakkab kohe üle pärnu mnt rattatee.
Sama teekonna kohta on mul küsimus. Mis te arvate, kas on mõtet/õigus sõita sealt tammsaare silla alt läbi või lähen üle ja käitun vahepeal jalakäijana? Mustakalt tulles on raske üle silla tulles üle tee saada, kuid teiselt poolt minnes, hakkab kohe üle pärnu mnt rattatee.
Ok tegelikult kui nii vaadata on mõlemal poolel õigus, ega see autojuht ei pruugigi näha ja vastupidi on ka õigus, siin pole hea dlahendust va kui mõlemad pooled posit suhtuksid. Ise ollles nii auto kui rattaga on kogetud mõlemat, nii auto roolis kui rattal on mõnus ainult enda tagumiku järgi, seega kui mõlemalt poolt suhtumist ei muudeta ei muutu ka midagi, soiume siin kui palju tahame....
eks neid intsidente on igasuguseid aga viimase aja vaieldamatu tipp oli falck'i rahabussiga.
õismäe ringilt välja sõites (rocca poolne väljasõit ehitajate teele) sai rida vahetatud sisemisse, sest ära pööramine käib sisemiselt rajalt, vasakule. lähenedes ristile hakkas selja taga järsu sireen (nagu politsei vms), heites pilgu selja taha nägin falcki bussi. ajas kergelt keema ja äärepealt lõi katlal kaane maha. kuna liiklus venis jne jõudsin talle järele haabersti ringil, sõitsin vennale risti ette ülekäigurajal ja näitasin mitte keskmist sõrme, vaid põialt (umbes: OK! tubli poiss oled!! vms). See mis sealt aknast vastu tuli oli päris huvitav... mitte keskmine sõrm vaid midagi veel krõbedamat. igatahes siis sai mul ka karikas täis, sõitsin talle poe juurde järgi võtsin auto numbri ja helistast Falcki. sealt eitati igasugust võimalust et bussil sireen on ja lausa naerdi asja peale, umbes et kes sa selline oled et siukse jutuga tuled. üldiselt ma ei tea enam kas nutta või naerda... oleks pidand äkki mingi ametliku avalduse kuskile tegema? ega rahabussil pole vist mingeid erisoodustusi liikluses.
õismäe ringilt välja sõites (rocca poolne väljasõit ehitajate teele) sai rida vahetatud sisemisse, sest ära pööramine käib sisemiselt rajalt, vasakule. lähenedes ristile hakkas selja taga järsu sireen (nagu politsei vms), heites pilgu selja taha nägin falcki bussi. ajas kergelt keema ja äärepealt lõi katlal kaane maha. kuna liiklus venis jne jõudsin talle järele haabersti ringil, sõitsin vennale risti ette ülekäigurajal ja näitasin mitte keskmist sõrme, vaid põialt (umbes: OK! tubli poiss oled!! vms). See mis sealt aknast vastu tuli oli päris huvitav... mitte keskmine sõrm vaid midagi veel krõbedamat. igatahes siis sai mul ka karikas täis, sõitsin talle poe juurde järgi võtsin auto numbri ja helistast Falcki. sealt eitati igasugust võimalust et bussil sireen on ja lausa naerdi asja peale, umbes et kes sa selline oled et siukse jutuga tuled. üldiselt ma ei tea enam kas nutta või naerda... oleks pidand äkki mingi ametliku avalduse kuskile tegema? ega rahabussil pole vist mingeid erisoodustusi liikluses.
Rasmus
vaidleks siinkohal veidike vastu ikka. No minu arvates ikka natukenegi tõsisemad ratturid tunnevad igati liikluseeskirju,selline arvamus võibolla tekkinud laste,vanurite vm näol,sest nende puhul peab kyll tõdema et liikluseeskirjadest ei teata halligie.s kirjutas:mina üldse ei imesta, et mõningad autojuhid "pisut" inetult käituvad, kui vaadata seda suurt hulka jalgrattureid, kes liikluseeskirjadest ööd ega mütsi ei jaga!
siinkohal ei viitsigi hakata kindlaid juhtumeid autojuhtidega välja tooma, neid lihtsalt nii palju ja tuleb iga päevaga juurde - ausalt öeldes ei mäletagi mõnda treeningut maantekaga mil pole napikat või sis lihtsalt ohtlikku olukorda tehtud.
Paneb ikka mõtlema kyll mis neil autojuhtidel arus on
Mina isiklikult kes ka auto roolis iga päev, püüan ratturitele alati võimalikult palju ruumi anda, seda juba seetõttu et nad autot ära ei rihiks ja hiljem mingit jama ei tuleks, milleks minna kedagi meelega rammima vms?! arvestad teistega on ka endal elu kergem ju
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
võib-olla on asi minus, aga ma ei saand küll kannigi aru, mis sind nüüd häiris...Rass kirjutas:eks neid intsidente on igasuguseid aga viimase aja vaieldamatu tipp oli falck'i rahabussiga.
õismäe ringilt välja sõites (rocca poolne väljasõit ehitajate teele) sai rida vahetatud sisemisse, sest ära pööramine käib sisemiselt rajalt, vasakule. lähenedes ristile hakkas selja taga järsu sireen (nagu politsei vms), heites pilgu selja taha nägin falcki bussi. ajas kergelt keema ja äärepealt lõi katlal kaane maha. kuna liiklus venis jne jõudsin talle järele haabersti ringil, sõitsin vennale risti ette ülekäigurajal ja näitasin mitte keskmist sõrme, vaid põialt (umbes: OK! tubli poiss oled!! vms). See mis sealt aknast vastu tuli oli päris huvitav... mitte keskmine sõrm vaid midagi veel krõbedamat. igatahes siis sai mul ka karikas täis, sõitsin talle poe juurde järgi võtsin auto numbri ja helistast Falcki. sealt eitati igasugust võimalust et bussil sireen on ja lausa naerdi asja peale, umbes et kes sa selline oled et siukse jutuga tuled. üldiselt ma ei tea enam kas nutta või naerda... oleks pidand äkki mingi ametliku avalduse kuskile tegema? ega rahabussil pole vist mingeid erisoodustusi liikluses.
ega ikka ei ole küll nii. kõige tüüpilisem olukord - jalgrattur (ja sugugi mitte laps/vanur) vurab täitsa suvalt täiskiirusega sebrale ja siis autojuht tehku imetegusid et pidama saada. ja jalgrattur ise laiutab imestunult käsi pidurikrigina peale... käituks rattur LE järgi (ok, seda teevad vähesed) või liiguks vähemasti jalakäia kiirusega sebral...lauri2 kirjutas:vaidleks siinkohal veidike vastu ikka. No minu arvates ikka natukenegi tõsisemad ratturid tunnevad igati liikluseeskirju,selline arvamus võibolla tekkinud laste,vanurite vm näol,sest nende puhul peab kyll tõdema et liikluseeskirjadest ei teata halligi
aga asi on suhtumises, teadlikkuses ja tähelepanelikkuses, õigemini nende puudumises. mul on isegi tuttavaid, kes ei leia, et rattur oleks täieõiguslik liikleja ja seda mitte sugugi pahatahtlikusest ega vihast. tsiteerin nende mõtteavaldusi: "kes see ikka vaatab, mida see rattur seal teel ees teeb" ja "käega näitad suunda vä!? kes see ikka vahib, mis sa seal vehid, loll oled vä" ning "mina ei teagi, kuidas rattur suunda näitab" ja nii sinisilmselt...
Eile Paldiski mnt.-l Väänasse sõites, pidi üks debiil eesolevast autost täiega mööda kimama. Ja seda mitte vasakult nagu LE lubab, vaid paremalt bussitaskut kasutades. Minu ja auto vahele jäi vist mingi kümme sentimeetrit. siis tekkis küll selline tunne, et oot, kus see poolik telliskivi nüüd jäigi...
No great story starts: "It was cold, so I stayed in..."
tekib küsimus, et kas kodanikud said juhiload lammaste eest?Märt kirjutas: "kes see ikka vaatab, mida see rattur seal teel ees teeb" ja "käega näitad suunda vä!? kes see ikka vahib, mis sa seal vehid, loll oled vä" ning "mina ei teagi, kuidas rattur suunda näitab" ja nii sinisilmselt...
aga omalt poolt pean tõdema, et suur osa ratturitest peaksid enne autojuhtide süüdistamist iseenda käitumise üle vaatama - autoroolis ajab ikka sita keema küll, ntx kui teamiriietega maanteetrenni kutid rahulikult punasega üle ristmiku kütavad
eile umbes 22 ajal, tulles paldiski mnt-d pidi trennist, enne haabersti ringi küttis mingi khs riietega paksutagumikuline seltsimees täiega üle jalakäijate ülekäiguraja tee äärde ja siis autoteed pidi edasi kakuka poole - kui mõned seltsimehed käituvad ühel hetkel nagu jalakäijad ja teisel hetkel nagu sõidukijuhid, pole respekti tekkimist lootagi. ei hakka rääkimagi igatsugu kottpüksimeestest ja naistest, kelle liiklemises näib puuduvat igatsugu loogika.
Loomulikult on ka autojuhtide seas igatsugu lolle ja komplekse põdevaid isendeid, kuid ikkagi soovitan enne teiste süüdistamist kõigepealt ise peeglisse vaadata ning eeskirju mittetäitvaid rattaga liikujaid korrale kutsuda.
Väga sinisilmne lause oli see nüüd küll! Sõidan ka ise autoga ja näen iga päev LE-d mitteaustavaid autojuhte, ometi ei ole ma kohanud kedagi peale politsei, kes hakkaks LE-ga patustanud juhile epistlit pidama. Täiesti mõttetu on aga autojuht, kes oma halba tuju hakkab süütu ratturi peal tahtlikult välja elama põhjusel, et inimene kasutab tänava-/maanteeliikluses jalgratast Reaalses elus on autojuhile kõige ebameeldivam üllatus muidugi suurel kiirusel jalgratta nägemine tee ääres, mis olenevalt auto kiirusest ja juhi erutuse astmest võib olla arusaamatu vihahoo põhjuseks kaherattalise vastu. Tegelikult aitaks selliste üllatuste vastu see, kui sõidutee asfalt oleks äärest sile, prahist puhtaks harjatud ja meetri ulatuses pideva või katkendliku joonega ratturitele reserveeritud. No aga see on eesti oludes vast 10-aastase ajahorisondiga unistus.Ereliukas kirjutas: Loomulikult on ka autojuhtide seas igatsugu lolle ja komplekse põdevaid isendeid, kuid ikkagi soovitan enne teiste süüdistamist kõigepealt ise peeglisse vaadata ning eeskirju mittetäitvaid rattaga liikujaid korrale kutsuda.
Ilmselt olengi siis sinisilme. Loomulikult on sigu autojuhte, kes absoluutselt mõttetud, aga näen iga päev, et ratturite seas on sigade% ja ettearvamatult käituvate% suurem.tarts kirjutas: Väga sinisilmne lause oli see nüüd küll! Sõidan ka ise autoga ja näen iga päev LE-d mitteaustavaid autojuhte, ometi ei ole ma kohanud kedagi peale politsei, kes hakkaks LE-ga patustanud juhile epistlit pidama. Täiesti mõttetu on aga autojuht, kes oma halba tuju hakkab süütu ratturi peal tahtlikult välja elama põhjusel, et inimene kasutab tänava-/maanteeliikluses jalgratast
sel aastal valdavalt Tallinnas ja lähiümbruses läbitud 2000 rattakm jooksul pole esinenud tõsiseid ohtlikke situatsioone, aga vo on mul lihtsalt vedanud? Arvan, et kõik ratturid süütukesed ja autojuhid sead suhtumine on mõttetu.
Aga siin see probleem ongi - miks mina pean austama autojuhte, kes nagunii LE kinni ei pea ja suhtub jalgratturisse nagu teel liiklevasse putukasse. Isiklikult ma meelega rattaga sõittes LE ei riku. Aga kui ikka mingi tegelane hakkab tõmblema, panen vastu ka. Ei ole mõtet püksid poolde säärde lasta ja oodata, kuni keegi sulle "tagant sisse põrutab". Selleks, et liikluses kuidagigi hakkama saada pead ka olema suhteliselt karmide võtetega (muidugi teatud piirini).
Re: sõidan ka linnas rattaga tihti
Ma sõidan ka seda teed päris tihti. Esimesed rööpad on need, mis jäävad rohkem viltu, mina teen tavaliselt nii: mingi 10-30 m enne raudteed vaatan hetke, kus autode vahele jääb pikem vahe (teinekord tarvis ka kauem oodata), näitan käega suunda ja sõidan parempoolse raja keskele (nii, et keegi sama rada mööda minust mööduma ei mahu) ja rööbasteni jõudes sõidan risti rööbastega suht järsult tee serva poole. Signaalitatakse päris sageli (aga see ei tee eriti haiget ), aga nii ei lähe ratas vähemalt alt ära.arjasepp kirjutas:Täna sõitsin mööda järvevana teed Mustamäe poole. Järvevana lõpus on raudtee. Seal on 2 paari rööpaid, ühest paaris saab enamvähem normilt üle, kuid teisega tuleb veidi hiinakaid teha. Üritasin siis natukesegi rohkem ratast rööpaga risti ajada, kui järsku vuhises kraana mööda, hea, et kätt maha ei sõitnud
Selle kohapeal võtan mitte aeglustusraja (viib Pärnu mnt linna poole) vaid järgmise raja servast ca 1 m kaugemale, nii et ma autojuhtidele ikka natuke jalgu jään, siis panevad paremini tähele ja see rada viibki enne teist silda tee serva. Seal mul autojuhtidega intsidente eriti olnud ei ole, kiirus ka tavaliselt 40-50 km/h vahel (tee viib mäest alla). Mõnikord muidugi teevad napikaid ka.arjasepp kirjutas:Sama teekonna kohta on mul küsimus. Mis te arvate, kas on mõtet/õigus sõita sealt tammsaare silla alt läbi või lähen üle ja käitun vahepeal jalakäijana? Mustakalt tulles on raske üle silla tulles üle tee saada, kuid teiselt poolt minnes, hakkab kohe üle pärnu mnt rattatee.
Ja kui mõnele eriti kurjalt signaalitavale ja näppu vehkivale rullnokale lehvitada ja naeratada, siis ajab see nad tavaliselt veelgi vihasemaks kui samaga vastamine ehk siis näpu viskamine.
Ei tea kas seegi aitaks. Tooks näitena kuu paar tagasi aset leidnud juhtumi või õigemini tähelepaneku. Nimelt sai üks suurem ring tehtud ja mindud mööda Pärnu mnt. sõitma, mis võrreldes muude Eesti teedega on alates Tallinnast nüüdseks vist juba Märjamaani välja vägagi hea kattega ja piisavalt lai. Laiust jagub isegi nii palju, et vähemalt mina saan küll edukalt servajoone taga sõita. Erilist sodi too kord ka ei täheldanud, mis segaks maanteerattaga sõitmist.tarts kirjutas:Tegelikult aitaks selliste üllatuste vastu see, kui sõidutee asfalt oleks äärest sile, prahist puhtaks harjatud ja meetri ulatuses pideva või katkendliku joonega ratturitele reserveeritud. No aga see on eesti oludes vast 10-aastase ajahorisondiga unistus.
Tähelepanek muidu oli järgmine, et sai natuke üksi kimatud kuni jõudsin järgi kahele vanemas eas olevale ratturile, kellel korralikud sõiduriided seljas ja rattadki enamvähem. Häiris aga see, et sõideti nagu meelega autoratta joone peal olenemata ilusast tee servast. Kuna nende kõrval näisin nagu nolk, siis targutama ka ei julenud minna. Aga aru ma neist ikkagi ei saanud, et milleks on vaja olla autodel jalus, kui tee laius võimaldab natuke eemal olekut???
Nõus, va esimene lause. Kui sa ei austa teisi, ei austa keegi ka sind, kuidas küla koerale, nii küla koerale.AndreK kirjutas:Aga siin see probleem ongi - miks mina pean austama autojuhte, kes nagunii LE kinni ei pea ja suhtub jalgratturisse nagu teel liiklevasse putukasse. Isiklikult ma meelega rattaga sõittes LE ei riku. Aga kui ikka mingi tegelane hakkab tõmblema, panen vastu ka. Ei ole mõtet püksid poolde säärde lasta ja oodata, kuni keegi sulle "tagant sisse põrutab". Selleks, et liikluses kuidagigi hakkama saada pead ka olema suhteliselt karmide võtetega (muidugi teatud piirini).
Ise arvan, et sõidan linnas suht julmalt autode vahel. Aga pöörded teen õigest reast ja näitan üldjuhul ka suunda käega. samas ei unusta, et ise olen see, kes põkkumise korral kannatajaks jääb. sama soovitan ka teistele, kel selleks piisavalt kogemusi.
Vahel ma kahtlen, kas sõita sinna teise või kolmandasse ritta ja teha oma vasakpööre sealt või siis käituda vahel jalakäijana ja ületada veidi ohutumalt teed .
Küsimus selle kohta kuidas rattateelt sujuvalt autoteele minna? Ükskord tulin TTÜ poolt. Kuna sõpruse pst'l on rattatee olemas autoteest eemal, siis sõitsin seal. Kuid tahtsin keerata sütiste poole kohe esimesest foorist paremale ja kuna seal on rattatee autotee servas, siis keerasin sealt rattateelt maha. Vblla olin hooletu ja ei näidanud suunda, kuid üks signaalitas seepeale, ei saanudki aru, kui olin süüdi, siis tunnistan , kui ei siis mnjah.
Küsimus selle kohta kuidas rattateelt sujuvalt autoteele minna? Ükskord tulin TTÜ poolt. Kuna sõpruse pst'l on rattatee olemas autoteest eemal, siis sõitsin seal. Kuid tahtsin keerata sütiste poole kohe esimesest foorist paremale ja kuna seal on rattatee autotee servas, siis keerasin sealt rattateelt maha. Vblla olin hooletu ja ei näidanud suunda, kuid üks signaalitas seepeale, ei saanudki aru, kui olin süüdi, siis tunnistan , kui ei siis mnjah.
Siiamaani polnud küll õnneks autojuhtidega ühtegi juhtumit läbi elanud, aga eilsel treeningul õnnestus sellist kalmõki kohata, et nüüd on mitmeks päevaks ratasõidu isu kadunud. Kaalungi hetkel kas sõita Sauele, politseisse avaldust tegema või mitte, vähemalt eile õhtul politseisse helistades, seda igal juhul soovitati.
Nimelt sõitsin mina mööda seda maanteed mis ühendab Vääna-Jõesuud ja Väänat ja lõpuks jõuab Paldiski maaneele. Tulin siis Vääna- Jõesuu poolt Vääna poole ja paremale jääb mngite suvilate rajoon (u. 2-3 km peale ristmikul olevat bensukat). Sealt suvilate vahelt, kruusateelt tuli igavese kimaga üks hõbehall Nissan Maxima (809 MBZ ) jõudsin veel mõelda, et kuidas ta küll enne peateele keeramist pidama saab ja kas ta ikka mind märkab. Järgmisel hetkel said pidurid kõvasti tööd ja õnnestus vastasuunavööndi teeperve kaudu (hea on, et see hõreda liiklusega tee on) auto nina eest läbi põigata. Sellele järgnesid kõik rahvusvaheliselt tuntud käemärgid minu poolt, Nissani juht vastas samaga. Siis näitasin veel käega oimukohale ja karjusin talle ''kuradi idioot'', millepeale kalmõk oma auto ümber keeras ja mulle järele sõitma hakkas. Minuga kohakuti olles keeras ta oma auto nii teeäärele, et olin sunnitud juba mõneks hetkeks mööda kraaviperve sõitma. Kõrvalistuja klaas lasti alla, autos istus tumedate juuste ja habemega, hallika jopega, pigem kõhnema kehaehitusega, ülinärviline, neljakümmnendates vene rahvusest meesterahvas ja siis kuulsin sellist venekeelset sõimu, mida siin foorumis küll kirjutada ei kannata, osasid väljendeid polnud oma eluaja jooksul kuulnudgi! Kokkuvõtvalt sain teada, et kõik ratturid on idioodid ja tuleb alla ajada ja tagatipuks tuleb meil eestlastel varsti hakata vene keelt õpima. Kõik need teated mulle edastanud, surus Nissanimees gaasi põhja ja kadus. Loodan, et ükski teine jalgrattur eile õhtul tema teele ei juhtunud.
Nimelt sõitsin mina mööda seda maanteed mis ühendab Vääna-Jõesuud ja Väänat ja lõpuks jõuab Paldiski maaneele. Tulin siis Vääna- Jõesuu poolt Vääna poole ja paremale jääb mngite suvilate rajoon (u. 2-3 km peale ristmikul olevat bensukat). Sealt suvilate vahelt, kruusateelt tuli igavese kimaga üks hõbehall Nissan Maxima (809 MBZ ) jõudsin veel mõelda, et kuidas ta küll enne peateele keeramist pidama saab ja kas ta ikka mind märkab. Järgmisel hetkel said pidurid kõvasti tööd ja õnnestus vastasuunavööndi teeperve kaudu (hea on, et see hõreda liiklusega tee on) auto nina eest läbi põigata. Sellele järgnesid kõik rahvusvaheliselt tuntud käemärgid minu poolt, Nissani juht vastas samaga. Siis näitasin veel käega oimukohale ja karjusin talle ''kuradi idioot'', millepeale kalmõk oma auto ümber keeras ja mulle järele sõitma hakkas. Minuga kohakuti olles keeras ta oma auto nii teeäärele, et olin sunnitud juba mõneks hetkeks mööda kraaviperve sõitma. Kõrvalistuja klaas lasti alla, autos istus tumedate juuste ja habemega, hallika jopega, pigem kõhnema kehaehitusega, ülinärviline, neljakümmnendates vene rahvusest meesterahvas ja siis kuulsin sellist venekeelset sõimu, mida siin foorumis küll kirjutada ei kannata, osasid väljendeid polnud oma eluaja jooksul kuulnudgi! Kokkuvõtvalt sain teada, et kõik ratturid on idioodid ja tuleb alla ajada ja tagatipuks tuleb meil eestlastel varsti hakata vene keelt õpima. Kõik need teated mulle edastanud, surus Nissanimees gaasi põhja ja kadus. Loodan, et ükski teine jalgrattur eile õhtul tema teele ei juhtunud.
igal juhul tuleb avaldus teha. Alatimestari kirjutas:Kaalungi hetkel kas sõita Sauele, politseisse avaldust tegema või mitte, vähemalt eile õhtul politseisse helistades, seda igal juhul soovitati.
Ei saa olla nii, et "ah olgu, seekord veel ei teata" või et "ehk ta kahetseb ja enam ei tee".
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Olen ka näinud ( kuskil nii 90 % juures olen kindel ,et nägin seda keda teadsin too inimene olevat ) kuidas Eesti suhtes eliit on punasega ristmiku ületanud.Ereliukas kirjutas:............................. ntx kui teamiriietega maanteetrenni kutid rahulikult punasega üle ristmiku kütavad
........................
Tunnistan , et sellist rikkumist, kus ilma ristmikuta fooridega ülekäiguraja juures on punane ja ühtegi jalakäijat ka enam ei tule ning olen vaikselt libisema hakanud , on esinenud kuid eks nagu me kõik ,üritan minagi õppida vigadest .
Eile ajastas peale kella kuute üks punane ford transit Türisalu vaateplatvormist Keila-Joa pool ühest treilerist möödumise just selleks hetkeks, kui vastu tuli sinise jaki ja kollase kiivriga jalgrattur, kes pidi seepeale oma teed jätkama asfaldist paremal. Pärast Naaget oli aga sama ford transit see, kes lubatud kiirusest aeglasemalt põhjuseta teistel ees koperdas. Ei tea, milleks tal oli vaja treilerist mööda sõita - ju on kuskil liikluseeskirjades kirjas, et treileri taga ei tohi sõita ja tuleb kohe mööda sõita.
Enne Tabasalut lennutati ees sõitvast autost keset sõiduteed joogitopsid ja kiirsöögi jäänukid - vist hoiatuseks teistele viletsa rämpstoidu eest.
Liikluseeskirjad ees või taga, aga minuarvates põhineb ühiskond teistega arvestamisel - autode liiklus on aga kujunenud võistluseks, kus üritatakse teistele 'ära teha'. Ameerikas ja ilmselt ka mujal, müüvad hästi agressiivse välimusega autod - ju siis inimesed tahavad agressiivset muljet jätta või upitavad agressiivselt käitumisega egot. Teine äärmus on inimesed, kes ei mõtle (kasvõi hajameelsusest tulenevalt) ja käituvad eneseteadmata valesti.
Ok, olen ise ka vahel nii autoroolis kui ka ratta seljas hajameelne, kuid liiklusviisakus ja sallivus kuulub liiklemise juurde.
Jalakäiast seljatagant hooga möödumine on jalakäiale sama ehmatav kui ratturile temast lähedalt mööduv auto - riskid on muidugi erinevad. Rulluisutajad - minuarvates on uiskudega suure hoo pealt pidurdamine või manööverdamine üsna ohtlik - püüan rattaga sõites sellega arvestada.
Naljakas on see, et paljud autojuhtidest rattaomanikud ei julge maanteel rattaga sõita, sest see on ohtlik, kuid autoroolis olles sellele enam ei mõtle ja käituvad ratturite suhtes ohtlikult. Nad tuleks kuidagi ikkagi ratta selga saada ja sõiduteele sõitma panna - siis saaksid aru, mida nad valesti teevad. Lisaks soovitan ka ratturitel võtta ette jalutuskäigud jalgrataste vahel
Mida teha? Korralikud tee servad oleks abiks. Seni aga püüda parandada nende liiklejate suhtumist, kes sooviksid paremini liigelda ja teistega arvestada. Kõige parem on seda teha pakkudes autojuhtidele võimalust ratta seljas liiklemist nautida. Algatuseks võtta mõnel tuttaval autojuhil natist kinni, tutvustada talle ohutusteooriat, istutada ta sadulasse ja teha temaga pool päeva sõitu linnatänavatel, rattateedel ja maanteel. Korrata sama kursust kiiremas tempos.
Enne Tabasalut lennutati ees sõitvast autost keset sõiduteed joogitopsid ja kiirsöögi jäänukid - vist hoiatuseks teistele viletsa rämpstoidu eest.
Liikluseeskirjad ees või taga, aga minuarvates põhineb ühiskond teistega arvestamisel - autode liiklus on aga kujunenud võistluseks, kus üritatakse teistele 'ära teha'. Ameerikas ja ilmselt ka mujal, müüvad hästi agressiivse välimusega autod - ju siis inimesed tahavad agressiivset muljet jätta või upitavad agressiivselt käitumisega egot. Teine äärmus on inimesed, kes ei mõtle (kasvõi hajameelsusest tulenevalt) ja käituvad eneseteadmata valesti.
Ok, olen ise ka vahel nii autoroolis kui ka ratta seljas hajameelne, kuid liiklusviisakus ja sallivus kuulub liiklemise juurde.
Jalakäiast seljatagant hooga möödumine on jalakäiale sama ehmatav kui ratturile temast lähedalt mööduv auto - riskid on muidugi erinevad. Rulluisutajad - minuarvates on uiskudega suure hoo pealt pidurdamine või manööverdamine üsna ohtlik - püüan rattaga sõites sellega arvestada.
Naljakas on see, et paljud autojuhtidest rattaomanikud ei julge maanteel rattaga sõita, sest see on ohtlik, kuid autoroolis olles sellele enam ei mõtle ja käituvad ratturite suhtes ohtlikult. Nad tuleks kuidagi ikkagi ratta selga saada ja sõiduteele sõitma panna - siis saaksid aru, mida nad valesti teevad. Lisaks soovitan ka ratturitel võtta ette jalutuskäigud jalgrataste vahel
Mida teha? Korralikud tee servad oleks abiks. Seni aga püüda parandada nende liiklejate suhtumist, kes sooviksid paremini liigelda ja teistega arvestada. Kõige parem on seda teha pakkudes autojuhtidele võimalust ratta seljas liiklemist nautida. Algatuseks võtta mõnel tuttaval autojuhil natist kinni, tutvustada talle ohutusteooriat, istutada ta sadulasse ja teha temaga pool päeva sõitu linnatänavatel, rattateedel ja maanteel. Korrata sama kursust kiiremas tempos.
Loen, et paljud on näinud/kogenud, kuda autoraffas jõmmitseb teel ja imestavad, et nii on. Aga mida siis nagu ette võtta, sest sellel siin foorumis kirumisel pole ju mingit mõtet, olukorda tänavatel ja teedel see ei muuda. Poloitseid pole mõtet ses suhtes kritiseerida, sest nemad üksi ka igale poole ei jõua, sest suurim probleem Eestis on just kodanike apaatsus, ülikõrde valulävi. Ok, nägid, et rammis, nägid, et loopis stuffi aknast välja, takistab liiklust ja... ei tee midagi, aint õhta siis vaikselt foorumis kirud. Mobiil on!, helista, teata kuhu vaja, mudu siin ei muutu miskit, sest vabandus, et nagunii politsei miskit ei tee /ei saa teha, pole mõtet küll tuua, sest, kes siis, kui mitte meie.. turistid või?
Kuulu järgi on näiteks põhjamaades maanteel sigatsemine küllalt riskantne, sest valvsad KODANIKUD teatavad varsti kuhu vaja, aega see võaks, aga ehk jõuame ka meie siin kunagi sama kaugele.
Kuulu järgi on näiteks põhjamaades maanteel sigatsemine küllalt riskantne, sest valvsad KODANIKUD teatavad varsti kuhu vaja, aega see võaks, aga ehk jõuame ka meie siin kunagi sama kaugele.
Ma püüan hetkel närve hoida - need niigi pingul.
On omajagu juba Politseid kasutult tülitatud igasuguste öiste korrarikkujate pärast (Politsei tuleb x aja pärast kohale, vestleb tüüpidega, lahkub ja midagi ei muutu). OK ühe narkari viisid ära, kui ma neile tel teel paar korda pinda käisin. Viimatine kord astus mingi joobes sell kontorisse ja andis niisama pasunasse - sai tüüp Politseile üle antud ja ise traumapunkti (visiiditasu + ootamine) ning avaldust kirjutama mindud, aga nagu selgus, lasi Politsei dokumentideta tüübi minema ja ma raiskasin mõttetult raha ja aega ning tüüp lakub kuskil õlut ja nuputab, kuidas igavust peletada
On omajagu juba Politseid kasutult tülitatud igasuguste öiste korrarikkujate pärast (Politsei tuleb x aja pärast kohale, vestleb tüüpidega, lahkub ja midagi ei muutu). OK ühe narkari viisid ära, kui ma neile tel teel paar korda pinda käisin. Viimatine kord astus mingi joobes sell kontorisse ja andis niisama pasunasse - sai tüüp Politseile üle antud ja ise traumapunkti (visiiditasu + ootamine) ning avaldust kirjutama mindud, aga nagu selgus, lasi Politsei dokumentideta tüübi minema ja ma raiskasin mõttetult raha ja aega ning tüüp lakub kuskil õlut ja nuputab, kuidas igavust peletada
Kui juba kurtmiseks läks, siis hiljuti tekkis mul kamikadze tunne pärast seda, kui ma väikese languse peal 50-ga paari selliga teeservas punnisin ja mulle vastu sõitis nii ca 100-ga üks bemm, mis vaid paar sekundit enne kohtumist alustas möödasõitu teisest autost, kes möödus jalgratturist. Bemmi ja minu vahele jäi vast 50 cm, ning minul õnnestus tema lähenemist näha ca 1,5 sekundit enne kohtumist (kuna vaatasin korraks spidokalt oma sõidukiirust). Õhulaine löök oli ikka päris kõva. Kokkuvõttes happy end ja hea, et ma ikka otse sõitsin . Räige manöövri põhjuseks tundus olevat meie tagant tulnud teine bemm, mis sõitis vast 70-80-ga ja manöövrit sooritanud juhi soov, enne selle masinaga kohtumist oma trikk ära teha.
Selliste pervode suhtes ei teagi mida ette võtta
Selliste pervode suhtes ei teagi mida ette võtta
Värskeid muljeid rajalt: olin pahane, et mõned rekkad möödusid Klooga-Keila-Tallinn maanteel ainult 0.5 m kauguselt, kuigi oleks saanud paar meetrit vahet jätta. Lõpuks aga kogesin Keila-Tallinn suunal, vist mõned kilomeetrid enne BRC-d midagi sellist, mille kõrval 50 cm on lausa meeldiv. Sõitsin asfaldi servast 20 cm kaugusel, kiirus umbes 25 km/h, pakiraami kott, seljakott, helkurid ja kell umbes 22.45. Minust möödus rekka nii lähedalt, et tuul surus mu ratta asfaldilt teepeenrale Olin rõõmus, et teepervel auke polnud ja pinnas kandis ning veel rõõmsam, et terve nahaga pääsesin. Tee oli lai, vastu ei tulnud kedagi, keegi rekkast ei möödunud ja nähtavus hea - polnud põhjust, miks see rekka poleks võinud vähemalt 1 m vahet jätta. Vahetult rekka taga oli sõiduauto, seega numbrit poleks ka kõige parema tahtmise juures näinud. Enne ja pärast seda intsidenti möödusid enamus autojuhte minust positiivse üllatusena 1 - 2 m kaarega. Üldiselt kogu teekonna peale oli 4 või 5 sõidukit, kes oleks võinud kaugemalt mööduda ja neist 3 möödusid ebameeldivalt lähedal. Mitte ükski vastutulev sõiduk ei pimestanud. Hea tulemus. Linnas olid autod ja ühissõidukid OK - tänavad see eest aukus nagu ei kusagil mujal.
Täna hommikul oli mul Järvevana teel huvitav ja pisut ohtlik kogemus. Nimelt sõidan mina rahulikult teeservas ja autod voorivad mööda nagu ikka, polnud nagu midagi ohtlikku kui järsku möödub minu ja miski suurema auto vahelt mingi mootorratta vend Ma vaatasin, et ohoh, kas nüüd on teeserv ka mootorratturitele mõeldud. Üldjuhul peaksid mootorratturid nagu tee peal ka autode kiirust suutma arendada ja nemad ei tohi ju ka mööduda paremalt teeservast, aga no mine võta kinni seda (liiklus)kultuursust mõnes inimeses
pyhapäeval pani yks rekka mul seljataga blokki rannamõisa teel... ning vedas et ta pidama sai, muidu oleks ta pidanud vältimaks eesolevale autole selga sõitmisest paremale keerama, kus olin juba mina. Tõmbasin metsa ja ukerdasin seal niikaua kui liiklus lahenes. Väga ebameeldiv kogemus
Samas on olnud probleeme ka jalakäijate ja rullitajatega. Millegipärast väga paljud arvavad et nad ei pea isegi sentimeetrit kõrvale tõmbama ning et nad peavad ilmtingimata kõik kõrvuti sõitma või jalutama paldiski mnt-l ja kakumäe ringil on tihti seda muret.
Muidu aga sõidan rõõmsalt ja yritan mitte lasta häirida erinevatest takistustes teel.
Samas on olnud probleeme ka jalakäijate ja rullitajatega. Millegipärast väga paljud arvavad et nad ei pea isegi sentimeetrit kõrvale tõmbama ning et nad peavad ilmtingimata kõik kõrvuti sõitma või jalutama paldiski mnt-l ja kakumäe ringil on tihti seda muret.
Muidu aga sõidan rõõmsalt ja yritan mitte lasta häirida erinevatest takistustes teel.
Take Life to the Limits