Jalgrattateemad meedias
Re: Jalgrattateemad meedias
Joobes ratturid Tallinnas Loodetavasti on jalgrataste puhul tegemist ikka nende endi varaga.
Re: Jalgrattateemad meedias
To teraskoer: kus konkreetses kohas need joobes ratturid Tallinnas ülesse on filmitud?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Jalgrattateemad meedias
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Loodame siis, et see kilomeetrine lõik ainukeseks ei jää."Hetkel ongi kavas esimene lõik Gonsiori - Estonia mõlemas suunas,"
Härra Rüütelmaa ehk satub jälle sinnakanti ja vaatab, et keegi seal ei sõida, järelikult pole vaja juurde teha.
Re: Jalgrattateemad meedias
Hakkab kõhe. Niipalju kui Tallinna liiklust tunnen on bussijuhid mootorsõidukitest kõige agressiivsemad ratturite suhtes...ja panna mõlemad kokku samale sõidurajale?
Ja kujutame veel ette kui bussi ja jalgratturi kiirused on sarnased, või tegelikult buss on veidi kiirem ja iga kord peale peatusesse jõudmist beab buss tegema uusi, korduvaid möödasõite ratturist
Re: Jalgrattateemad meedias
Suurem probleem saab olema selles, et millegi pärast on paljude arvates sõnad "lubatakse" ja "peab" sünonüümid. Oleme seda juba palju näinud ratturite käitumisel ülekäigurajal.
See, et kord kuus kuskil lehenurgas või lühiuudiste lõpus 30 sek räägitakse , mida need muudatused tähendavad, ei õpeta inimesi käituma.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Jalgrattateemad meedias
https://sport.err.ee/1099122/laskesuusa ... -sulitatud
Ei oleks uskunud, et Norras ühiskonnas selline võimalik..
https://sport.postimees.ee/6990446/soom ... hab-doping
"Soomes on kuni 7000 aktiivset harrastusportlasest dopingutarvitajat.
Kristjan Port: "... Eestis on pilt sarnane. Enamasti on dopingukasutajad jõusaali lihasekasvatajad või kestvusalade harrastajad, näiteks triatleedid, ratturid ja jooksjad."
Ei oleks uskunud, et Norras ühiskonnas selline võimalik..
https://sport.postimees.ee/6990446/soom ... hab-doping
"Soomes on kuni 7000 aktiivset harrastusportlasest dopingutarvitajat.
Kristjan Port: "... Eestis on pilt sarnane. Enamasti on dopingukasutajad jõusaali lihasekasvatajad või kestvusalade harrastajad, näiteks triatleedid, ratturid ja jooksjad."
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Jalgrattateemad meedias
https://www.ohtuleht.ee/1004593/seisuko ... lgrattatee
Paraku nii ongi. Olen ka ise Pärnu mnt. jalgrattarajal sõitmisest loobunud, sest nendest peamiselt busside signaalitamistest ja napikatest sai villand...
Paraku nii ongi. Olen ka ise Pärnu mnt. jalgrattarajal sõitmisest loobunud, sest nendest peamiselt busside signaalitamistest ja napikatest sai villand...
Re: Jalgrattateemad meedias
See Õhtulehe artikkel on selline klassikaline “lumehelbekese” jutt...
Ma ütleks, et ma tunnen end reeglina Tallinna sõiduteedel liigeldes turvalisemalt, kui kergliiklusteedel; kus x muutujaid ja ohuallikaid on kordades rohkem.
Ma ütleks, et ma tunnen end reeglina Tallinna sõiduteedel liigeldes turvalisemalt, kui kergliiklusteedel; kus x muutujaid ja ohuallikaid on kordades rohkem.
one life, one love, one gear
Re: Jalgrattateemad meedias
Lugesin...Jats36 kirjutas: ↑17. 06. 2020. 14:04https://www.ohtuleht.ee/1004593/seisuko ... lgrattatee
Paraku nii ongi. Olen ka ise Pärnu mnt. jalgrattarajal sõitmisest loobunud, sest nendest peamiselt busside signaalitamistest ja napikatest sai villand...
Kui ennem ei ole autoteel sõitnud, siis äkki minna Tallinna kesklinna, peab ikka natuke peast soe olema. See on sama nagu eluaeg sõita ainult asfaldil ja siis arvata, et võib minna kohe H100-le samasugust kulgemist otsima...
Minu tagasihoidlik kogemus on selline, et maantee on ohtlik, kuid kergliiklustee on veelgi ohtlikum.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Jalgrattateemad meedias
Postimees on üllitanud suure artikli, nagu Rein Taaramäest, pealkirjas "Jaak Mae õpetussõnad", juures Kangerti ja Mihkel Räime pilt
https://leht.postimees.ee/7000416/retke ... onakriisis
Kuidas Tanel Kangert ja Mihkel Räim Jaak Mae õpetussõnadega seotud on? Mis spinni ajakirjanik seal keerutab? Usub, et ei ole ole, ega tahagi kuidagi seotud olla. Koristage palun see pilt sealt ära! Või küsige Räime ja Kangerti nõusolekut.
* *
Ajakirjanik ei saa oma tööd teha kabinetis. Kopi-peistitud "uudised" ei ole Ok. Peab minema välja, sündmuste keskele.
Ja kirjutada mitte seda, et sportlane läks trenni (ah, alles kavatseb minna). Martin Laas on kõva sõitja, soovime talle edu. Kuid see, et Martin Laas läheb Austriasse treeninglaagrisse, ei ole uudis.
Sisu on vaja. Panna on vaja! Ka ajakirjanduses.
* *
Kuni on mehi, kes sõidavad, on Eestil veel lootust. Aksel, Siim, Norman - kõva andmine!, 4,5 h:
https://labs.strava.com/flyby/viewer/#3 ... boTdhj_ELY
Vaadates Stravat, tundub, et just Norman Vahtra ettevalmistuses on kõige rohkem süsteemsust, järkepidevust, sihikindlust. Vaatame, mida toovad võistlused.
https://leht.postimees.ee/7000416/retke ... onakriisis
Kuidas Tanel Kangert ja Mihkel Räim Jaak Mae õpetussõnadega seotud on? Mis spinni ajakirjanik seal keerutab? Usub, et ei ole ole, ega tahagi kuidagi seotud olla. Koristage palun see pilt sealt ära! Või küsige Räime ja Kangerti nõusolekut.
* *
Ajakirjanik ei saa oma tööd teha kabinetis. Kopi-peistitud "uudised" ei ole Ok. Peab minema välja, sündmuste keskele.
Ja kirjutada mitte seda, et sportlane läks trenni (ah, alles kavatseb minna). Martin Laas on kõva sõitja, soovime talle edu. Kuid see, et Martin Laas läheb Austriasse treeninglaagrisse, ei ole uudis.
Sisu on vaja. Panna on vaja! Ka ajakirjanduses.
* *
Kuni on mehi, kes sõidavad, on Eestil veel lootust. Aksel, Siim, Norman - kõva andmine!, 4,5 h:
https://labs.strava.com/flyby/viewer/#3 ... boTdhj_ELY
Vaadates Stravat, tundub, et just Norman Vahtra ettevalmistuses on kõige rohkem süsteemsust, järkepidevust, sihikindlust. Vaatame, mida toovad võistlused.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Jalgrattateemad meedias
Selle uudise järgi on jalgrattaga liiklemine ikka ohtlik tegevus. Huvitav palju Hollandis selliseid rattaõnnetusi on ja kuidas ajakirjandus seda kajastab.
https://www.err.ee/1105444/jaanilaupaev ... 13-inimest
Ja ilmselgelt oleks Eestis ka aeg nõuda kõigilt ratturitelt kiivri kandmist.
https://www.err.ee/1105444/jaanilaupaev ... 13-inimest
Ja ilmselgelt oleks Eestis ka aeg nõuda kõigilt ratturitelt kiivri kandmist.
Re: Jalgrattateemad meedias
Pigem võiks vaadata positiivset külge: rohkem õnnetusi tähendab, et rattaga sõidetakse üha rohkem.
Re: Jalgrattateemad meedias
Lugedes kes ja kus ja kuidas rattaga kukkusid siis minu arvates juhtus see eelkõige nendega kes niikuinii ratast igapäevaselt ringisõitmiseks või kommuutimiseks kasutavad.
Re: Jalgrattateemad meedias
No esimene LAKS siis käes, ei läindki väga kaua...
Nähes seda, kui pohhuistlikult nende aparaatidega liigutakse, läks isegi kaua aega kuni esimese pääsukeseni. Sorry brutaalsuse eest, aga kahel rattal sõitjad on kindlasti rohkem turvatud, kui need...
Nähes seda, kui pohhuistlikult nende aparaatidega liigutakse, läks isegi kaua aega kuni esimese pääsukeseni. Sorry brutaalsuse eest, aga kahel rattal sõitjad on kindlasti rohkem turvatud, kui need...
Re: Jalgrattateemad meedias
Mmhmm, ehk ei pea neid pääsukesi eriti palju tulema,et võetaks vastu seadus- kõigile elektriliikuri kasutajatele kiiver kohustuslikuks. Mõni laip jääks ikka olemata.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kas te, "vanad kileviinerid", tõsimeeli usute, et keegi kunagi hakkab nende turvalisuse tagamisega tegelema?
pun intended
pun intended
Re: Jalgrattateemad meedias
Mis siin siis nii enneolematut on? Alla 16a ratturile on kiiver kohustuslik, asi see üks punkt seadusesse lisada ei ole(elektrirataste osas). Kui laibad kuhjuma hakkavad tuleb see kiivrikohustus niikuinii, mõistlik oleks neid kuhjasid ennetada ma arvan.
Re: Jalgrattateemad meedias
Jalgratturite "laibad kuhjuvad" juba 150 aastat, aga kiivirit pole kohustuslikuks tehtud.
Re: Jalgrattateemad meedias
Inimelu on ju odav ja küllap ei ole veel piisavalt kuhjunud. Kui kuhi piisavalt suureks läheb,küll siis tekib ka surve seadusemuudatuseks. Mis siin ikka ennetada,ootame ikka tulemused ära.
Re: Jalgrattateemad meedias
Natuke võib vaadata ka arenenuma rattakultuuriga riikide kogemust. Kõigile kiivrite pähesurumise asemel on taristu turvalisemaks muudetud.
Ma kannan alati kiivrit, sest tunnen praeguses olukorras selle vajalikkust. Samas kui probleemi ainult sellest otsast lahendada, kinnistub üha rohkem arusaam liiklusest kui lahingust, kus tuleb kuidagi ellu jääda. Sel juhul valib enamus inimesi ikkagi auto ja nõiaring jätkub.
Ma kannan alati kiivrit, sest tunnen praeguses olukorras selle vajalikkust. Samas kui probleemi ainult sellest otsast lahendada, kinnistub üha rohkem arusaam liiklusest kui lahingust, kus tuleb kuidagi ellu jääda. Sel juhul valib enamus inimesi ikkagi auto ja nõiaring jätkub.
Re: Jalgrattateemad meedias
Just. Enne kui ühiskonnas ei toimu väärtuste ümberhindamist, ei lahenda ka probleemi. Ratturite seltskond peaks sellega ju hästi kursis olema.
Re: Jalgrattateemad meedias
Just. Laibad on kiretu statistika. Poliitikutel on sellest poogen kuni mingid huvigrupid suudavad kaastundliku (klikinäljas) meedia abil teema hapukurgihooajal "spinne genereerivaks uudiseks" teha. Väljaspool hapukurgihooaega tõuksidega ega ratastega (massiliselt) eriti ju ei sõideta.
Hääletada millegi piiramise-keelamise poolt on alati ohutum ja lihtasm kui kõrgete kuludega infrastruktuuri arendamise poolt. Nah nad jebivad mingite kaherattalistega ebamäärases kiirusvahemikus. Sõitku parem autoga (sõiduteel) või käigu jala (kõnniteel) ...
Re: Jalgrattateemad meedias
Praegune olukord on selline, kus on toimunud nö isereguleerimine ja igaüks peab ise liikluses hakkama saama. Oleksin uhkelt see vana kileviiner edasi, kui selleks sõimamisel oleks ka mingi põhjendus- ratturitel eesõigus autode ees maanteel näiteks vms. Aga praegu on olukord selline, et õigused puuduvad, korrakaitseorganid viibutavad samuti näppu ratturite suunas ja isegi autoajakirjanikud õhutavad erinevate liiklejate vahel vaenu. Kurat, ma ei imestaks kui sellele bussipeatuses seisnud inimesele, kellele ISA nr-märgiga bemm otsa sõitis, oleks soovitatud samuti tulevikus kiivrit kanda sest "Tuleks ikka kõigepealt ise enda turvalisuse eest seista".
Üleüldine hoiak on hetkel: "Ratturid on ikka kamikazed, et maanteedel julgevad sõita. Oleks peaaegu otsa sõitnud" ja no tee või tina, aga mina kuulen seda sama moodi, kui: "On ikka kamikazed, et kõnnivadki siin õuealal nii, et pean üle varvaste sõitma". Ei pea! Mille pärast või kustkohast tuleb hoiak, et PEAB teise inimese elu ohtu seadma?
Üleüldine hoiak on hetkel: "Ratturid on ikka kamikazed, et maanteedel julgevad sõita. Oleks peaaegu otsa sõitnud" ja no tee või tina, aga mina kuulen seda sama moodi, kui: "On ikka kamikazed, et kõnnivadki siin õuealal nii, et pean üle varvaste sõitma". Ei pea! Mille pärast või kustkohast tuleb hoiak, et PEAB teise inimese elu ohtu seadma?
Viimati muutis T6nu, 09. 07. 2020. 09:21, muudetud 1 kord.
Re: Jalgrattateemad meedias
See on hästi tabatud mõte. Ma ise imestan seda juba aastaid, kuidas õnnetuste järel politsei ja meedia kannatanut kaudselt süüdistades tänitama hakkavad nii kiivrite, turvavööde, rehvide jms teemadel. Viimane ere näide oli Randvere teel hukkunud mootorratturi loos, kus loetud minutid pärast õnnetuse toimumist oli meedial juba selge, et rattur ületas kiirust ja oli selles ise süüdi, et kõrvalteelt peateele sõitnud pensionär talle ette keeras.T6nu kirjutas: ↑09. 07. 2020. 08:29.. korrakaitseorganid viibutavad samuti näppu ratturite suunas ja isegi autoajakirjanikud õhutavad erinevate liiklejate vahel vaenu *. Kurat, ma ei imestaks kui sellele bussipeatuses seisnud inimesele, kellele ISA nr-märgiga bemm otsa sõitis, ei soovitata samuti tulevikus kiivrit kanda sest "Tuleks ikka kõigepealt ise enda turvalisuse eest seista".
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma seda mootorratta lugu küll ei tea, aga see ei ole vast kõige kohasem näide. Kui mootorratturi tuligi 200-ga nagu keravälk - loetud sekunditega sadu meetreid, siis ei pruukinud pensionär teda piisava ajavaruga tõesti tähele panna. Sama kui Laagna tee õnnetuse puhulgi.
Re: Jalgrattateemad meedias
Muidugi see võis nii olla. Mu mõte oli rohkem selles, et meedia ja politsei olid juba apriori, enne uurimise läbiviimist, seisukohal, et kannatanu oli ise õnnetuses süüdi. Mind ajendas seda näidet välja tooma just kannatanu süüdistamine, selliseid näiteid on veel. Ma ei teagi mis seda põhjustab, kas äkki inimlik soov äärmuslikku olukorda kuidagi ratsionaliseerida? "Hukkus või sai kannatada sellepärast, et .....". Inimlikult on raske taluda olukorda, kus ei tea miks õnnetus juhtus, samuti ei saa siis sellise juhtumi kordumist tulevikus vältida. See ehk sunnibki"Occami Habemenoa" kombel oma peast kõige tõenäolisema põhjuse järgi haarama?marion kirjutas: ↑09. 07. 2020. 11:26Ma seda mootorratta lugu küll ei tea, aga see ei ole vast kõige kohasem näide. Kui mootorratturi tuligi 200-ga nagu keravälk - loetud sekunditega sadu meetreid, siis ei pruukinud pensionär teda piisava ajavaruga tõesti tähele panna. Sama kui Laagna tee õnnetuse puhulgi.
Aga ärme seda kaasust rohkem kommenteeri. Läheb liiga kaugele teemast välja. Pöördume tagasi jalgrataste juurde.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ikkagi ei olnud hea näide, sel puhul võis ohver olla pigem ette keeranud vana, hoolimata sellest, et/kui ta ise vähem viga sai.
Jalgrataste juurde tagasi tulles, loeme parem tänast Postimehe artiklit Janika Lõivust
https://leht.postimees.ee/7013588/eesti ... lma-eliiti
Jalgrataste juurde tagasi tulles, loeme parem tänast Postimehe artiklit Janika Lõivust
https://leht.postimees.ee/7013588/eesti ... lma-eliiti
Re: Jalgrattateemad meedias
Mitte kõik ,aga ajakirjanikud on suht lollid ja klikinäljas.
Näide: Kui mootorrattur sõitis 57km/h, on ka see kiiruse ületamine. Suur vahe, kas 57 või 157. Kui süüdi mõista, siis tuleks toetuda kindlatele faktidele.
Sama juhtumi juurde toon teise näite, kus autojuht on märgi anna teed taga ja eirab seda. Kohtust läbi käinud. Autojuht ei andnud teed ristmikul, kus autodel oli ühesuunaline liiklus, aga üks auto sõitis vastassuunas. Pikalt ei põhjenda, aga süüdi jäi see , kes teed ei andnud, mitte see, kes liikus vastassuunas. Mina ei mõista kumbagi poolt süüdi. Võivad ka mõlemad olla.
Näide: Kui mootorrattur sõitis 57km/h, on ka see kiiruse ületamine. Suur vahe, kas 57 või 157. Kui süüdi mõista, siis tuleks toetuda kindlatele faktidele.
Sama juhtumi juurde toon teise näite, kus autojuht on märgi anna teed taga ja eirab seda. Kohtust läbi käinud. Autojuht ei andnud teed ristmikul, kus autodel oli ühesuunaline liiklus, aga üks auto sõitis vastassuunas. Pikalt ei põhjenda, aga süüdi jäi see , kes teed ei andnud, mitte see, kes liikus vastassuunas. Mina ei mõista kumbagi poolt süüdi. Võivad ka mõlemad olla.
Re: Jalgrattateemad meedias
Süü ja näpuga näitamised on tagantjärgi targad. Lahkunud 49-aastase juhtumit kiivrituse süüdistusega lahendama minemine tekitab judinaid, Tartu Postimees kirjutas, kuidas kõrvalteelt oli paiskutud peateel liikuva kolaka kaubiku rattasse nii, et tee oli ka pärast Päästeameti voolikuga ohtralt loputamist roostepruun ja ainus käsitlus selle ära hoidmisest puudutas tollise penokoorikukese mittekandmise fakti:
Hilisem ERR üldartikkel puudutab koos intervjueeritutega õnneks ka rohkem tervikpilti manavaid asjaosi ja soovitusi, millest ülejäänud ühiskonnal ka õppida on:Kahjuks suri mees saadud vigastustesse sündmuskohal. Ta ei kandnud kiivrit, mis oleks võinud kõige traagilisemad tagajärjed ära hoida. Seda enam, et raskeimad vigastused sai mees just pea piirkonda.
Politsei soovitab ristmikule jõudes alati vaadata, ega sellele pole lähenemas mõnd teist sõidukit. Ratturi sõidukiirus peab olema liiklusoludele vastav ning ülekäigurajale jõudes soovitab politsei juhil tõukerattalt maha astuda. Nii jalgratast kui ka tõukeratast juhtides soovitab politsei kindlasti kanda kiivrit.
LSi proovitakse taustal lisada mõningaid sanktsioneeritavaid kohustusi, mis ka asjalikud tunduvad:Bolti elektritõukerataste suunajuht Thomas Tammus ütles, et lisaks kiivri kandmisele on oluline liikluskultuur ja õige kiiruse valik. Rendirataste maksimaalne kiirus on Tallinnas reguleeritud enamasti 20-le kilomeetrile tunnis.
Ühtegi kampaaniat tiheneva kergliikluse arendamiseks Maanteeametil kahjuks ei paista, viimaste aastate "ennetuskampaaniad" on tegelikult olnud kõik reaktiivsed teabejagamised kõige sagedamate õnnetuspõhjuste teemadel ja kergliiklemise edendamiseks ennetuslainel on nüüd viimane aeg. Varsti on käitumispraktikad sisse harjunud ja saab ainult tagajärgi kruttida-timmida. https://www.mnt.ee/et/liikleja/ennetuskampaaniadTõukeratastega liiklemist hakkab reguleerima liiklusseadus, mille muudatused on läbinud riigikogus esimese lugemise. Suurimaks sõidukiiruseks kehtestab see 25 kilomeetrit tunnis, 10-15-aastaselt juhilt nõutakse jalgratta juhtimise tunnistust ning kiivri kandmist hakatakse nõudma alla 16-aastaselt juhilt.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Jalgrattateemad meedias
Ühes teises teemas üks tüüp väitis, et
Tsitaat:
Paraku mädaneb kala ikka peast. Tallinn loobus Balti jaama juurde jalgrattatee rajamisest - https://www.err.ee/1112784/tallinn-loob ... rajamisest
Tsitaat:
..Esialgne plaan tundus ilus ja hea, kuid kui pärast proovimärgistust olukorraga tutvuma mindi, tuli välja, et nii mõnigi paberil töötanud lahendus pole tegelikus liikluses adekvaatne.
"Lasime erinevatel spetsalistidel hinnata just liiklusohutuse seisukohast seda lahendust ja jõudsime täna järeldusele, et me siiski ei lähe täna selle lahenduse peale, vaid märgime jooned maha nii, nagu need olid ka eelnevalt," ütles Novikov.
Jalgrattureid seega sõiduteele omale rajale ei lasta ning selle asemel märgitakse ratturitele rada kõnniteele, lisas Novikov.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Krt küll, ma juba vahtisin himuralt neid esialgseid märkjooni. Ilgelt tüütu on Balta ja Šnelli kandis jalakäijatega maid jagada. Toompuiestee teises otsas, kus ka palju ühistransporti, saab normaalselt hakkama nendel radadel. Tuleb lihtsalt julgeda ennast natuke kehtestada liikluses ja oma liikumine nii sättida, et trollidel peatuste juures ees ei koperda.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Vägev uudis! Tegelikult on meil juba päris palju profirattureid ja tugevaid amatööre/tulevikulootusi, et vääriksid eraldi alafoorumit juba.
Re: Jalgrattateemad meedias
Postimees kirjutab maratonibuumist ja täiega panemisest. Ilmselt tunnevad paljud ennast selles loos ära, mulle tuli küll tuttav ette.
https://leht.postimees.ee/7131167/hasar ... 1595234579
https://leht.postimees.ee/7131167/hasar ... 1595234579
Re: Jalgrattateemad meedias
Selle peale kasutaks Ronnie O'Sullivani sõnu: "Olen alati öelnud, et ennem suren noorena, kuid pürgin kõrgetesse tippudesse kui elan kaua, ent tuimalt."JanA kirjutas: ↑12. 12. 2020. 16:55Postimees kirjutab maratonibuumist ja täiega panemisest. Ilmselt tunnevad paljud ennast selles loos ära, mulle tuli küll tuttav ette.
https://leht.postimees.ee/7131167/hasar ... 1595234579
Re: Jalgrattateemad meedias
Lugu ise ei ole teab mis detailne, aga samas kõnetab selle foorumi rahvast kindlasti.
Head lugemist ja äratundmisrõõmu!
Ikka selleks, et me kõik sellest oma järeldused teha võiksime.
Head lugemist ja äratundmisrõõmu!
Ikka selleks, et me kõik sellest oma järeldused teha võiksime.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ütleks, et see on järjekordne samu punkte läbi nämmutav artikkel sarjast "sport on kahjulik ja ohtlik".
Kuna see žanr on diivanil lesijate seas äärmiselt populaarne, siis tuleb aeg-ajalt ikka kirjutada.
Kuna see žanr on diivanil lesijate seas äärmiselt populaarne, siis tuleb aeg-ajalt ikka kirjutada.
Re: Jalgrattateemad meedias
Tundub, et koroona ikkagi ei tapa ja mõnedel meedikutel ongi "vaba aega" "nö pullipasaga" tegeleda!
Need nö uuritud on terved, pöörake oma fookus sinna, kus on jama!
Re: Jalgrattateemad meedias
No fakt on see, te neid weekend warriore on piisavalt ja taastumine on probleem (mis taastumine ...?). Ja ega treenimise maailmameistrid ka paremad pole, seda nood doktorid ilmselt ei hammustanud läbi ...
Samas ma usun (vaadates oma sportlikku tutvusringkonda), et need lampi panevad isendid on vähemuses.
Samas ma usun (vaadates oma sportlikku tutvusringkonda), et need lampi panevad isendid on vähemuses.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Meie Eestis on viimase paarikümne aastaga spordiüritustel otsad andnud paar ja nende ürituste treeningutel/soojendustel teist sama palju isendeid, mõned neist olid nö veidi kuulsamad, ehk siis VIP-id!Mati kirjutas: ↑13. 12. 2020. 20:52No fakt on see, te neid weekend warriore on piisavalt ja taastumine on probleem (mis taastumine ...?). Ja ega treenimise maailmameistrid ka paremad pole, seda nood doktorid ilmselt ei hammustanud läbi ...
Samas ma usun (vaadates oma sportlikku tutvusringkonda), et need lampi panevad isendid on vähemuses.
Koroonasse sureb keskmiselt 2-3 inimest päevas, ehk siis fookus on vales kohas!!!
Re: Jalgrattateemad meedias
Ega neid treeninglakse me ju ei tea. Meediasse jõuavad sisuliselt vaid VIP'id. Ja ega alati ei pea ka fataalne laks olema, piisab ka sellisest, mille tõttu rohkem ei spordi.
Ega seegi selge ja kindel pole ... aga see hoopis teine teema. Las jääb.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Hakka või motot vahetama.
Parm kirjutas:Mina oleks ta haiglasse saatnud!
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Jalgrattateemad meedias
https://www.delfi.ee/artikkel/93001843/ ... -autoteele
Pealkiri räägib küll jooksjast aga juba esimeses kommentaaris võetakse teemaks värvilised sardellid, kes igal kevadel oma jalgratastega autoteele ronivad...
Pealkiri räägib küll jooksjast aga juba esimeses kommentaaris võetakse teemaks värvilised sardellid, kes igal kevadel oma jalgratastega autoteele ronivad...
Re: Jalgrattateemad meedias
Arvestades neid meeletuid graaniidipuru vaalusid kõnniteedel ja puhtaid sõiduteid (nt eile tehti meie kvartalis sõiduteed puhtaks aga kõnniteed on endiselt kruusaga kaetud), siis ma ei imesta üldse kui jooksja või rattur valib puhta tee. Ma ei õigusta sõiduteel jooksmist, mõistan seda ja olen talvel ka ise teinud kui kõnniteed olid halvasti lahti lükatud aga sõduteedel haljendas kuiv asfalt.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
See on paratamatu jah, talvel tegin sama pattu. Kahjuks linna suhtumine siin selgelt näitab mida/keda eelistatakse. Hetkel on minu kandis ka osa kõnniteid veel mõnusa klibu kihi alla. Ma ei hakka teile näitama, mida see tossu tallaga teeb ... kiirel jooksul mõjutab nats ka sammu.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Kaudselt teemaga seonduv: Suurem osa talvel tänavaile puistatud graniitkillustikust läheb prügimäele
Lisaks tavapärasele korruptiivsele lagastamisele annab see ka aimu miks see klibu nii pagana terav on. Iga aasta tuuakse Soomest uus 1000 tonnine laar. Rikkalt elame.
Lisaks tavapärasele korruptiivsele lagastamisele annab see ka aimu miks see klibu nii pagana terav on. Iga aasta tuuakse Soomest uus 1000 tonnine laar. Rikkalt elame.
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Jalgrattateemad meedias
Saku vallas on dünaamika selline, et jõuludeks graniit maha ja jaanipäevaks korjavad tavaliselt üles. Mis puutub selle graniidi taaskasutamisse, siis siin on takistavaks teguriks pigem igasugused keskkonnaalased nõuded, nimelt Tallinna linnast üles korjatud materjalis on kogu Mendelejevi tabel ning puhastamiseks kasutatava reostatud vee käitlemisele on sellised nõuded, et lihtsam on see killustik minema visata eriti kui see killustik just üleliia kallis ka ei ole (u 20 eur tonn+KM). Väljaspool Tallinna võiks seda kivi ka üles korjata, aga seal on pigem mahud nii väikesed ja vallas on vaja kuskil linti lõigata või santi paitada ning sellega ei viitsita tegeleda, lisaks jalgratturid ja jalakäijad lükkavad sellest poole jaanipäevaks niikuinii muru sisse.