Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Tere
Kas keegi plaanib Septembri alguses minna Dolomiitide ümbrusesse ja saab lisaks ühe MTB ratta masinale võtta? Kuna ise plaanin tsikliga kohale sõita ja kullerfirmade teenus maksab palju, siis on minu jaoks ainult kaks lahendust: kas lahke aitaja autos/kärus või alternatiivina rendiratas kohapealt. Loomulikult oleks kena kui saaks ratta ka samal moel tagasi Eestisse.
Piirkond kuhu lähen asub Brixeni ja Brunecki lähedal ning ajavahemik 3 -14 September.
Suhteliselt "long shot" aga ehk keegi seab oma puhkuse plaane samal trajektooril.
Tervitades,
Silver.
Kas keegi plaanib Septembri alguses minna Dolomiitide ümbrusesse ja saab lisaks ühe MTB ratta masinale võtta? Kuna ise plaanin tsikliga kohale sõita ja kullerfirmade teenus maksab palju, siis on minu jaoks ainult kaks lahendust: kas lahke aitaja autos/kärus või alternatiivina rendiratas kohapealt. Loomulikult oleks kena kui saaks ratta ka samal moel tagasi Eestisse.
Piirkond kuhu lähen asub Brixeni ja Brunecki lähedal ning ajavahemik 3 -14 September.
Suhteliselt "long shot" aga ehk keegi seab oma puhkuse plaane samal trajektooril.
Tervitades,
Silver.
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Tere
Nüüdseks olen juba terve nädala jagu Badia ümbruses ringi sõitnud ja võib öelda, et olen rahul. Ratta rentisin kohapealt ja kasutamiseks anti 160mm käiguga KTM. Tsikli maailmas öeldakse KTMi kohta küll "porgand" ja "Kick Til Morning" aga jalgrattaid nad teha oskavad. Kuna geomeetria ja tagumise kiige ehitus on pea sama, mis minu Eestisse jäänud Trekil, siis kohanemine palju aega ei võtnudki. Tegelikult isegi hea, et amortidel käiku nii palju on, sest laskumistel on sellest palju abi.
Radade otsimine käib mul ainult Google Mapsiga. Kui kusagil mäe otsas näen valget joont, siis on selge, et seal ka mingi singel kulgeb. Arvestama peab muidugi sellega, et sinna kohale jõudmine võtab aega (ratta seljas tassimine) ja päris elus ei pruugi seal ka 100% kogu aeg sõita saada (suur kaldenurk, liiga palju kive vms).
Kes ise ei viitsi radasid otsida, siis kohalikud on ka ise hästi palju selleks ära teinud, et turistil oleks mõnus. Hästi palju on erinevaid matkaradasid ja kõik on ka tähistatud viitadega. Kui vaadata turistidele mõeldud kaarte, siis kõige ägedamad rajad on tähistatud punase katkendliku joonega.
Lisan ka mõned pildid kohalikest oludest (loodetavasti on need kõigile nähtavad ja normaalse resoga):
Nendest singlitest võibki lõpmatult jääda pilte panema....
PS. KTMi tsiklid on tegelikult ok, seega no offence KTM omanikud.
Nüüdseks olen juba terve nädala jagu Badia ümbruses ringi sõitnud ja võib öelda, et olen rahul. Ratta rentisin kohapealt ja kasutamiseks anti 160mm käiguga KTM. Tsikli maailmas öeldakse KTMi kohta küll "porgand" ja "Kick Til Morning" aga jalgrattaid nad teha oskavad. Kuna geomeetria ja tagumise kiige ehitus on pea sama, mis minu Eestisse jäänud Trekil, siis kohanemine palju aega ei võtnudki. Tegelikult isegi hea, et amortidel käiku nii palju on, sest laskumistel on sellest palju abi.
Radade otsimine käib mul ainult Google Mapsiga. Kui kusagil mäe otsas näen valget joont, siis on selge, et seal ka mingi singel kulgeb. Arvestama peab muidugi sellega, et sinna kohale jõudmine võtab aega (ratta seljas tassimine) ja päris elus ei pruugi seal ka 100% kogu aeg sõita saada (suur kaldenurk, liiga palju kive vms).
Kes ise ei viitsi radasid otsida, siis kohalikud on ka ise hästi palju selleks ära teinud, et turistil oleks mõnus. Hästi palju on erinevaid matkaradasid ja kõik on ka tähistatud viitadega. Kui vaadata turistidele mõeldud kaarte, siis kõige ägedamad rajad on tähistatud punase katkendliku joonega.
Lisan ka mõned pildid kohalikest oludest (loodetavasti on need kõigile nähtavad ja normaalse resoga):
Nendest singlitest võibki lõpmatult jääda pilte panema....
PS. KTMi tsiklid on tegelikult ok, seega no offence KTM omanikud.
Viimati muutis silver, 11. 09. 2018. 09:29, kokku muudetud 3 korda .
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Paraku pole pildid nähtavad.
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Palun tagasisidet, kas nüüd on pildid nähtavad?
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Pildid OK, super vaated!
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Väga kõva sõna. Ma ei oska muud öelda, kui et oleks pidanud oma puhkuse ka samale ajale planeerima.
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Väga äge tripp! Ole hea, pane konkreetse rattalaenutuse info ka - satun isegi vahest sinnakanti.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Väga vinged kaadrid
Olen Silveriga sealkandis sõitmas käinud ca 10 aastat tagasi. Meie keskendusime Dolomiti Superbike maratoniks ja tema otsis huvitavaid radu. Hiljem sai need läbi sõidetud. Tasub minna.
Olen Silveriga sealkandis sõitmas käinud ca 10 aastat tagasi. Meie keskendusime Dolomiti Superbike maratoniks ja tema otsis huvitavaid radu. Hiljem sai need läbi sõidetud. Tasub minna.
Tark ei torma!
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
SK kirjutas:Ole hea, pane konkreetse rattalaenutuse info ka - satun isegi vahest sinnakanti.
Aga muidugi. Alustuseks vaatasin https://italy-cycling-guide.info/planni ... -in-italy/ laenutuste kohta üldisemalt ja seejärel valisin välja teenuse pakkuja Ski Top, sest nemad olid mulle kõige lähemal https://biketop.skitop.it/en/
Hinna sees on ratta hooldus ja kuluosade vahetus, näiteks piduriklotsid. Kaasa antakse ka eraldi sadulakott: koos sisekummi, heeblite ja balloonidega. Ka need asendatakse vajadusel uutega.
Kui ma juba kirjutama hakkasin, siis veidi ka kohalikest liiklemise reeglitest.
1. Sõita võib igal pool, kus on jalgrada ees. Kui jalgraja ees on silt, et rattaga sõitmine keelatud, siis nii on. Ise olen ühe korra seda silti näinud ja ka see asus ühe DH raja kõrval. Ilmselt pandud sinna selleks, et ratturid vale rada ei valiks. Ühesõnaga - igal pool võib sõita.
2. Igal pool sõitmise juures peab silmas pidama, et jalakäiatel on alati eesõigus. Samuti peab enda tulekust mingil moel märku andma. Reeglina võtavad siis saksa pensionärid ennast ilusti teeserva aga viisakas on nad siiski mööda lasta. Praegu septembris on rahvast üldiselt vähe ja vahest näeb päeva jooksul ehk 20 inimest.
3. Mäkke tõusjal on eesõigus.
Ja ongi kõik. Lisaks peab valmis olema selleks, et keset laskumist võib ees olla karjavärav või elektrikarjus. Sellega kaasneb see, et värav tuleb enda järel ka kinni panna. Mis veel silma on jäänud, et pole näinud ühtegi nn avalikku prügikasti. Isegi mitte kohaliku poe ees mitte. Seega, kõik sodi tuleb endaga stardi kohta tagasi viia.
Kuna ebike on kohalike ja turistide seas ülimalt populaarne, siis võib radadel näha igasuguseid kloune. Nende kohalolu peab endale teadvustama ja sellega arvestama. Õnneks on ebike raske ja sellega sõitja samuti, seega nad väga kõrgel asuvatele ja tehnilistele radadele ei lähe (loe - headele radadele).
Aga, et nüüd keegi ei mõtleks, et siin on kõik ilus ja kena - lükkan hommikul ratta toast välja ja olen kohe singlil, siis tegelikult peab singlitele jõudmiseks eelnevalt ikka päris palju kruusa ja asfalti läbima. Ja nurgad mäkke on vahest päris koledad. Alternatiiv on muidugi kasutada lifte, kellel rahakott lubab. Minu andmetel maksab ühe päeva lifti pilet 46 EURi ja 5e päeva oma 180 vms. Pilet kehtib kogu piirkonna liftidele.
Viimati muutis silver, 10. 11. 2018. 21:59, muudetud 1 kord.
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Viimasel päeval otsustasin teha nn Sellaronda tuuri https://www.sellaronda-mtb.com/en/clock ... k-tour.php
Kuna jalg oli täitsa pehme, siis otsustasin ringi ära teha tõstukite abil. Tõstukeid on siin piirkonnas palju ja pea iga tõstuki juurest algab 1-2 ettevalmistatud DH rada. Mõni päris tehniline aga enamus neist nn flow rajad - kurvides kenad viraažid, laudteed ja vähe hüppeid.
Aga tõesti, kuna lifte on palju, siis ülal viidatud Sellaronda võib olla lihtsalt esmaseks juhiseks ja sinna juurde annab alati ise vastavalt seiklushimule radasid juurde otsida. Tõstukiga mäkke sõites on aega ringi vaadata ja saab ümbruskonnast hea pildi ette, kust saab alla sõita ja kust läheb mingi singel.
Loodetavasti sain nende paari postitusega anda edasi sedavõrd piisavalt kasulikku infot ja motivatsiooni, et keegi foorumlastest ka ennast sealt kandist varsti leiab.
Kui vajate mingit lisa informatsiooni, siis olen valmis vastama kõikidele teemasse puutuvatele küsimustele.
Kuna jalg oli täitsa pehme, siis otsustasin ringi ära teha tõstukite abil. Tõstukeid on siin piirkonnas palju ja pea iga tõstuki juurest algab 1-2 ettevalmistatud DH rada. Mõni päris tehniline aga enamus neist nn flow rajad - kurvides kenad viraažid, laudteed ja vähe hüppeid.
Aga tõesti, kuna lifte on palju, siis ülal viidatud Sellaronda võib olla lihtsalt esmaseks juhiseks ja sinna juurde annab alati ise vastavalt seiklushimule radasid juurde otsida. Tõstukiga mäkke sõites on aega ringi vaadata ja saab ümbruskonnast hea pildi ette, kust saab alla sõita ja kust läheb mingi singel.
Loodetavasti sain nende paari postitusega anda edasi sedavõrd piisavalt kasulikku infot ja motivatsiooni, et keegi foorumlastest ka ennast sealt kandist varsti leiab.
Kui vajate mingit lisa informatsiooni, siis olen valmis vastama kõikidele teemasse puutuvatele küsimustele.
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Väga lahe. Hea postitus, tuleb ka ette võtta
Re: Ratta transport Dolomiitidesse ja tagasi
Tere
See aasta teen samal ajal sama asja ja samas kohas. Kas on keegi veel äkki sarnasel trajektooril ja saab ühe ratta viia ja tagasi tuua?
Silver
See aasta teen samal ajal sama asja ja samas kohas. Kas on keegi veel äkki sarnasel trajektooril ja saab ühe ratta viia ja tagasi tuua?
Silver