Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatused

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatused

Postitus Postitas veloson » 15. 09. 2016. 11:44

Euroopa Liidu määrusete jm alusel küpseb kabinettides mitmeid muudatusmõtteid, mis sisaldavad nii mõndagi rataste, mopeedide ja nendega kasutatavate toodete kohta. Silma jäi 22.06.2016 Euroopa Komisjoni lehele üles laetud mustand "52. määruse eelnõu tänavaliiklust reguleerivate sätete muutmise kohta" Mustandi leidmiseks soovitan pealkirja guugeldada.

Probleem ja eesmärk on sõnastatud nii:
on vaja muuta jalgratta valgustust käsitlevaid sätteid. See on vajalik, sest tulenevalt 48. määruse tänavaliiklust reguleerivate eeskirjade muutmise kohta jõustumisest 1. augustil 2013 sõnastati uuesti sõidukite tänavaliiklusesse lubamise eeskirja § 67 lõige 2 ning selle tulemusena tunnistati kehtetuks varem sätestatud dünamoga valgustuse kohustus. Vajalikud on selgitused valgustusseadmete paigaldamise ja tehnika tänapäevasele tasemele kohandamise, eelkõige aktiivsete valgustusseadmete kasutatava tööpinge, sätete kohta. Uut regulatsiooni on vaja sõidukite tänavaliiklusesse lubamise eeskirja § 67a sätete kohta, mis käsitlevad jalgrattahaagiste valgustustehnilisi seadmeid. Lisaks tuleb sõidukite tänavaliiklusesse lubamise eeskirja § 63 täiendada jalgrataste kirjeldusega.
Alternatiivid (tsiteerin): Puuduvad.
Viimati muutis veloson, 15. 09. 2016. 12:08, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muutuseid

Postitus Postitas veloson » 15. 09. 2016. 11:57

Endale jäi tänu accelerista.com artiklile silma ettepanek kirjutada LSi näiteks allolevat, mis viis meie ja meie rattakaupmeeste elu seni jututasandile jäänud saksa normidele märksa lähemale:
§ 67 Valgustehnilised seadmed jalgratastel:
(3) "Vilkuvad esilaternad on keelatud." ja "Esilaternad võivad lisaks olla varustatud valge valguse saamiseks päevasõidutuledega ja kaugtuledega, millel on maksimaalne valgustugevus ja EMK eeskirja nr 87 mootorsõidukite päevasõidutulede lubamise tingimuste kohta (ELT L 164/46, 30.06.2010) kohane päevasõidutulede valgusjaotus. "
(4) "Vilkuvad tagatuled on keelatud."
(5) "Jalgratta pedaalidel peavad olema ette ja taha toimivad kollased helkurseadmed. Jalgratta pikiküljed peavad igalt küljelt olema tehtud nähtavaks kasutades
1. esi- ja tagaratta rehvidel, velgedel või kodaratel ringikujuliselt ühendatud valgustpeegeldavaid valgeid triipe või
2. igal rattal kodaraid, mis on kas täielikult valgelt valgustpeegeldavad, või iga kodara juures kodara nipleid või
3. esi- ja tagarattal vähemalt kahte nähtavalt paigaldatud 180 kraadilise asetusega ja küljele toimivat kollast kodarate helkurseadet."

Päeval vist võiks ka sellise mustandi jõustumisel veel ilma tuledeta rattaga sõita:
§ 67 (1) ütleb küll "(1) Jalgrattaid tohib avalikel teedel kasutada üksnes siis, kui need on varustatud ettenähtud ja valmistuslaadile vastavate valgustehniliste seadmetega.", aga (2) "Esilaternad, tuled ja nende energiaallikad võivad olla eemaldatavad, kuid peavad siiski olema paigaldatud, kui see on hämaruse, pimeduse või halva nähtavuse tõttu vajalik." piirab seda piisavalt selgelt.

raulk
Rattur
Postitusi: 1840
Liitunud: 07. 07. 2005. 11:57

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muutuseid

Postitus Postitas raulk » 15. 09. 2016. 12:18

veloson kirjutas:Endale jäi tänu accelerista.com artiklile silma ettepanek kirjutada LSi näiteks allolevat, mis viis meie ja meie rattakaupmeeste elu seni jututasandile jäänud saksa normidele märksa lähemale:
§ 67 Valgustehnilised seadmed jalgratastel:
(3) "Vilkuvad esilaternad on keelatud." ja "Esilaternad võivad lisaks olla varustatud valge valguse saamiseks päevasõidutuledega ja kaugtuledega, millel on maksimaalne valgustugevus ja EMK eeskirja nr 87 mootorsõidukite päevasõidutulede lubamise tingimuste kohta (ELT L 164/46, 30.06.2010) kohane päevasõidutulede valgusjaotus. "
(4) "Vilkuvad tagatuled on keelatud."
(5) "Jalgratta pedaalidel peavad olema ette ja taha toimivad kollased helkurseadmed. Jalgratta pikiküljed peavad igalt küljelt olema tehtud nähtavaks kasutades
1. esi- ja tagaratta rehvidel, velgedel või kodaratel ringikujuliselt ühendatud valgustpeegeldavaid valgeid triipe või
2. igal rattal kodaraid, mis on kas täielikult valgelt valgustpeegeldavad, või iga kodara juures kodara nipleid või
3. esi- ja tagarattal vähemalt kahte nähtavalt paigaldatud 180 kraadilise asetusega ja küljele toimivat kollast kodarate helkurseadet."

Päeval vist võiks ka sellise mustandi jõustumisel veel ilma tuledeta rattaga sõita:
§ 67 (1) ütleb küll "(1) Jalgrattaid tohib avalikel teedel kasutada üksnes siis, kui need on varustatud ettenähtud ja valmistuslaadile vastavate valgustehniliste seadmetega.", aga (2) "Esilaternad, tuled ja nende energiaallikad võivad olla eemaldatavad, kuid peavad siiski olema paigaldatud, kui see on hämaruse, pimeduse või halva nähtavuse tõttu vajalik." piirab seda piisavalt selgelt.
Mõistlikum oleks nõuda et sõita tuleb helkurvesti ja kiivriga.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatuse

Postitus Postitas veloson » 15. 09. 2016. 12:20

Kõlab huvitavalt, kas jagaksid mõnda esi- ja tagatulega kiivri linki?

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7961
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatuse

Postitus Postitas KaupoR » 15. 09. 2016. 12:25

Raul mõtles, et sõita kiivri ja vestiga. Mitte kiivri vesti tulede ja helkuritega.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatuse

Postitus Postitas veloson » 15. 09. 2016. 12:40

KaupoR kirjutas:Raul mõtles, et sõita kiivri ja vestiga. Mitte kiivri vesti tulede ja helkuritega.
Kas Raul mõtles pimedal ajal või valgel ajal sõitmisest või mõtles Raul mõlemast?

Saan aru, et mõningates linnaliikluse olukordades toimiks ka ainult helkurvestiga pimesikku sõitmine küllaltki ohutult, aga kusagil valgustamata alal helkurvest ja kiiver kahte pimesikust ratturit või ratturit ja jalakäiat või ootamatu takistuseni üksi liikuvat ratturit ei aita.

le8mec
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 21. 11. 2015. 16:23

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muutuseid

Postitus Postitas le8mec » 15. 09. 2016. 13:04

raulk kirjutas: Mõistlikum oleks nõuda et sõita tuleb helkurvesti ja kiivriga.
Kindlasti mitte. Siin kaks probleemi:
1. Selline nõue edastab sõnumi, et jalgrattaga sõitmine on palju ohtlikum ja ebanormaalsem tegevus kui kõndimine või autoga sõitmine. See ei ole tõsi. Uuringute järgi on tulemuseks jalgrattaga sõitmise vähenemine. Kas see on tulemus mida me tahame?
2. Jalgrattaga liikunud inimesele otsa sõtnud autojuhile tekib üks vabandus juurde - ta ei kandnud helkurvesti.

Jalgratturid, kes ei hoolitse enda nähtavuse eest, riskivad enda, mitte neid ümbritsevate inimeste eludega. Seega peaks neid juhendamaja mitte kohustama.

Me elame endiselt maailmas, kus autod tapavad inimesi enda sees ja ümber, nii umbes 80 tükki aastas. Jalgrattaga õnnestub surma saada eelkõige jalgratturil endal.

Mitu inimest võiks see kõikidele jalgratturitele lisakohustuse panemine säästa? Palju meil üldse neid juhtumeid on, mida me ära hoida kavatseme?

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 658
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muudatuse

Postitus Postitas j6ukur » 15. 09. 2016. 14:04

Tööpinge on huvitav kriteerium. Keelatakse pakiraamil 12v pliiakude vedamine, mis lenksul olevat seasilma hõõgvele ajab? Või alla 3v ei loeta piisavalt pingeliseks, et märgatavaks saada :)

jjanno
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 31. 03. 2003. 07:40

Re: Tänavaliikluses jalgrattaid puudutavate sätete muutuseid

Postitus Postitas jjanno » 15. 09. 2016. 14:50

Tere

Lisaks vilkumiste keelamisele ka:
veloson kirjutas:(5) "Jalgratta pedaalidel peavad olema ette ja taha toimivad kollased helkurseadmed.
hmm... Kui paljudel "clipless" pedaalidel need olemas on?

jJanno

Vasta

Mine “Üldfoorum”