Võrust Rõugesse ja Haanjasse plaanitakse jalgrattateed

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
kalev
Rattur
Postitusi: 516
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Võrust Rõugesse ja Haanjasse plaanitakse jalgrattateed

Postitus Postitas kalev » 19. 01. 2004. 11:59

Võrust Rõugesse ja Haanjasse plaanitakse jalgrattateed

Täpsemalt kirjutab:
EPL
Postimees

surfar
Rattur
Postitusi: 300
Liitunud: 09. 06. 2003. 15:16

Postitus Postitas surfar » 19. 01. 2004. 15:33

Leiutavad siin igasuguseid projekte, mis on iseenesest tervitatav, aga nad peaksid kuidagi mõttestatult seda tegema. Suvel remonditi siin Võru maanteed päris pikalt. Oleks võinud siis asfalti 1m laiemalt panna ja olekski norm. rattatee ka olnud, aga nüüd sõida ikka mingi 0,5 m riba peal ja kõrval on 2m laiuselt kruusariba. Maanteeamet peaks uute teede puhul kohe projekti sisse kirjutama nõude, et asfaldi laius peale pidevat joont peaks olema linnade läheduses 2 meetrit. Olekski lahendatud nii autojuhtide kui ka ratturite omavaheline probleem maanteel. Kumbki üksteist ei segaks. Praegu tehakse aga 10 korda kallimalt mingi jalgrattatee, kus heal juhul sõidab 10% selle piirkonna ratturitest. (Selle all ma ei mõelnud seda Postimehe ja EPL juttu).
- Väntan visaduse levialas -

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4482
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Postitus Postitas riho » 20. 01. 2004. 10:18

surfar kirjutas:. Praegu tehakse aga 10 korda kallimalt mingi jalgrattatee, kus heal juhul sõidab 10% selle piirkonna ratturitest. (Selle all ma ei mõelnud seda Postimehe ja EPL juttu).
Jalgrattateede sihtgrupp on siiski matkajad ja pühapäevasõitjad. Trenni tehakse siiski põhiliselt autodele avatud sõiduteel. Põhjused on lihtsad:
- Ilusa ilmaga on tee üle rahvastatud ja teistest oluliselt kiiremini liikuvad treenijad tekitavad seal ohtlikke olukordi,
- rattateed on üldjuhul paari km pikkused lõigud, siis tuleb kas üle tee minna, autodele teed anda vms mis trennis hoogu pidurdab ja rütmist välja viib

Samas on jalgrattateed tervitatavad. Trenniinimesed saavad hooajaväliselt seal rahulikult mahtu kerida (Kakumäe), muul ajal nad toovad uusi inimesi ratta- ja rulluisu spordi juurde.

So, keep going, teedeehitajad ja rahastajad.

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 20. 01. 2004. 10:31

Aga minu meelest on äärejoonest paremal kõik sodi ja rämpsu täis. On seal siis kaks või pool meetrit. Vähemalt maanteerattaga sõidaks autoteel. Puhtalt. Vaevalt seda teeserva seal harjama hakatakse.
Aga noh. Meil siin "põhjas" neid muresid ehk ei tule.

charlie
Rattur
Postitusi: 445
Liitunud: 18. 05. 2003. 15:36

Postitus Postitas charlie » 20. 01. 2004. 10:41

ma olen enam kui 100% surfariga nõus. võru maante oma kvaliteedilt oleks super trenni tegemiseks maanteel, aga liiga kitsas teepeenar ei võimalda rattaga ikkagi mujal sõita kui sõiduteel autodel jalus, veidi teemeestel mõelda ja olekski korras.
ise ma väikestviisi ühe rahvusvahelise rattateede arendamise programmiga seotud ja loodame, et seal ikka asjalikumad rattamehed koos ja tulemused kunagi ka paremad tulevad :)

surfar
Rattur
Postitusi: 300
Liitunud: 09. 06. 2003. 15:16

Postitus Postitas surfar » 20. 01. 2004. 17:03

charlie kirjutas: ise ma väikestviisi ühe rahvusvahelise rattateede arendamise programmiga seotud ja loodame, et seal ikka asjalikumad rattamehed koos ja tulemused kunagi ka paremad tulevad :)
Mingist rattateede programmist võib üldjuhul viidakeste, kleepsude, seminaride jms. softi jaoks raha saada. Kui aga minna konkreetse projektiga, et tahaks rattateede projekteerimiseks ja ehitamiseks raha saada, siis öeldakse ilusasti: "Minge küsige ISPA programmist, see ju puhtalt selle jaoks". No lähedki küsima, siis vastatakse: "Hull peast, me ei sa siin maanteidki korralikult rahastatud ning sina tahad veel mingit rattateed". Selline nokk kinni saba lahti värk.
Iseasi on siis, kui kõvad poisid ees a la Otepää arendamine. Vähja Tiit võitleb nii ettevõtjana kui ka endise poliitikuna, et tema hotellil jms. hästi läheks. Arukuusk, Savi jt. suusatajate nõudmistega ning veel tohutult ärimehi ja poliitikuid, kellel Otepääl omad kinnistud ja ettevõtmised. Vot siis asi areneb.
Siin Tartu tingimustes oleks Vooremäe piirkonna arendamine eriti perspektiivikas, aga kuna asi kuulub Haaslava valla alla, siis pole nagu Tartu linn see kõige tähtsam eestvõtja ning Haaslaval pole jällegi raha ja tahtmist. Siinani on käinud jutud teemal "Hull maaomanik", aga seal saaks kogu selle pulli ka munitsipaalmaale ära teha, aga minu arust on kõige suurem mure just selles kohalikus vallavanemas. Selliseid nägin ma 70-ndatel suure laua taga istumas, aga praegusel ajal on küll asi liiast. Enne seal vist midagi arenema ei hakka, kui uus tegija tuleb. Ok, hetkel aitab, muidu lähen veel liiga raevu selliste inimeste peale. Nii see võim võõrandub rahvast.
- Väntan visaduse levialas -

Vasta

Mine “Üldfoorum”