Süsinikraami valmistamine

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas Indreq » 31. 10. 2012. 20:42

ma ei tea kas see on siin juba olnud aga igaks juhuks lingin huvitava video - https://www.youtube.com/watch?v=pD7T7y6 ... watch-vrec

Omiar
Rattur
Postitusi: 416
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas Omiar » 01. 11. 2012. 19:19

Felt toodab mõningaid mudeliseeriaid samal viisil:
https://www.youtube.com/watch?v=mSpx-nPhE-Q

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas urmo » 01. 11. 2012. 21:16

See torudest ja sõlmpunktidest kokkupanemine tundub olevat selline algelisem värk carbonraamimaailmas... tahaks näha kuidas Scott oma 899 raame vormib :D Kuigi Youtuubi selline asi vist ei jõua :)
Zero the Hero

Omiar
Rattur
Postitusi: 416
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas Omiar » 02. 11. 2012. 18:10

urmo kirjutas:See torudest ja sõlmpunktidest kokkupanemine tundub olevat selline algelisem värk carbonraamimaailmas... tahaks näha kuidas Scott oma 899 raame vormib :D Kuigi Youtuubi selline asi vist ei jõua :)
Üks päris levinud valearvamus. Colnago, Felt, BMC ja nii mõnigi veel pole kindlasti algaja carboni maailmas.

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas urmo » 03. 11. 2012. 02:21

Ma ei ütlegi, et nad algajad on, aga Scott annab igatpidi mõista, et nemad on veel vingemad :D esimese 899 raami tehniliste iseärasuste kohta on http://www.bikerumor.com/2010/06/25/fir ... new-scale/ päris palju huvitavat näha, kindlasti on tootmisprotsessis erinevused sees, mida oleks huvitav näha, aga arvata on, et neid nii lihtsalt ei avaldata.
Zero the Hero

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas metslane » 03. 11. 2012. 09:57

Samat moodi tehakse ka scotti odavamad carbon raamid :) Vahe on vaid süsinik kius mida kasutatakse.
Tehakse vasak ja parem pool valmis ning liimitakse kokku.

Kasutaja avatar
Bon
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 01. 10. 2007. 20:50

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas Bon » 03. 11. 2012. 11:15


arnea
Rattur
Postitusi: 1225
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas arnea » 03. 11. 2012. 11:20

Siin on näha kuidas tehakse natuke lihtsamat struktuuri:

http://www.youtube.com/watch?v=zeLC-miXSwo

Aga idee võiks sama olla, et süsinikkangas laotakse vormipooltesse, üks pool väikese ülekattega. Tühimikku pannakse baloon - rattaraami korral mitte selline vorst vaid õige kujuga nagu raam ise on, vormipooled pannakse kokku ja balloon pumbatakse täis.

Eelmises postituses olnud artiklis oli dropoudi läbiõige. Ma pakuks, et see kollane sodi seal oli ballooni jäänused mida sellest kitsast kohast kätte ei saadud.

Omiar
Rattur
Postitusi: 416
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas Omiar » 03. 11. 2012. 11:30

urmo kirjutas:Ma ei ütlegi, et nad algajad on, aga Scott annab igatpidi mõista, et nemad on veel vingemad :D esimese 899 raami tehniliste iseärasuste kohta on http://www.bikerumor.com/2010/06/25/fir ... new-scale/ päris palju huvitavat näha, kindlasti on tootmisprotsessis erinevused sees, mida oleks huvitav näha, aga arvata on, et neid nii lihtsalt ei avaldata.
Mu väite mõte oli selles, et monokokk pole mingi püha graal mida kummardada. Sellist arvamust kohtab millegipärast üsna tihti, et monokokk oleks justkui tootmistehnoloogia tipp.
Scale 899 raami kohta oli eraldi brošüür olemas kui ma õigesti mäletan, seal oli natuke rohkem infot kui on netis.
Scotti raamid kipuvad konkurentidest tõesti natuke kergemad olema. Väidetavalt tehakse need kahest poolest kokku liimituna. Talupoja loogika ütleb, et nii saab tõesti väiksema ülearuse materjaliga raami kui näiteks Felt-i modular meetodil. Traditsiooniline lugged meetod mida Colnago endiselt kasutab, ei saa ilmselgelt kaalu poolest lähedale.

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas andresle » 03. 11. 2012. 13:13

Pidasin vajalikuks ka sekkuda. Hull andmine käib raami kaalu ümber. Mina kasutasin oma rattas Merida Scultura Evo DA raami. Raam u.1000g, kahvel ehk 300g. Olen kaalult teie seltskonnast täiesti väljas. So what? Mu ratas (L raamiga), kus on all 46mm kiiluga jooksud ja kõik jupid küljes (kaasa arvatud pedaalid ja kompu), kaalub täpselt 6800 grammi, on sõidetav ja maksab alla 3000 euro. Mida ma saaksin peale hakata 200 g kergema raamiga? Peaks liimima kuhugi mujale selle 200 g asemele, et UCI-legaalne oleks. OK. Kui UCI vähendaks miinimumkaalu, siis mu rattast oleks seda kaalu kokku hoida tunduvalt muudest kohtadest, kui raami süsinikkiu liimimise tehnoloogia :wink: Ka raami geomeetriast ja kaela ning sadulaposti kinnituse lahendusest saaks lõigata. Eks see karboni niitide tuunimine on muidugi ülehomseks põlveks valmistumine. Täna on see siiski igapäevaelus tootjate ja nende fännide enesereklaamiks.

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Re: Süsinikraami valmistamine

Postitus Postitas maanus » 03. 11. 2012. 14:49

Me ei vaidlegi juu hetkel mõttekuse üle kuigi sellel teemal saaks väga vihaseid komme ilmselt siin edaspidigi lugeda, küsimus oligi ju tehnoloogias ja selle mõistmises.

Vasta

Mine “Üldfoorum”