Jalgratta ajalugu Eestis
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
Jalgratta ajalugu Eestis
Kui palju sõitis Tallinnas jalgrattaid 110 aastat tagasi? 1896. aasta 3. septembri Postimehes ilmus uudis: "Tallinnas tahetakse ka jalgrataste ja masinaga (automati) tõldade päält maksu võtma hakata. Viimaseid Tallinnas veel ei ole, jalgrattaid aga seda enam, nii et, kui nende päält aastas 3 rbl. tüki päält võetakse, linnale 1000 rbl. aastas sissetulekut rohkem oleks. Maksust priiks jäetavat ainult need jalgrattad, mis teenistuses tarvitakse, nagu posti-, telegrafi-, sõjaväe-, arstikonna- ja polizei teenijatel."
Järelikult ainuüksi erajalgrattaid oli toona Tallinnas üle 300.
Järelikult ainuüksi erajalgrattaid oli toona Tallinnas üle 300.
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
Täiesti OT aga ei saa kommimata jätta: palun ärge öelge skuuber Sqber hääldub ikka sõber, asi lihtsalt selles, et interneti algusaegadel (Eesti mõistes vähemalt) ei toetanud internetiprotokollid Õ tähte (ega nad omavahel tänagi sõbrad pole) ja siis sai Õ asnedatud q-ga (nagu toona asendati 2=ä ja 8=ö). see sai siis nüüd ka südamelt ära Lepime kokku, et edaspidi räägime rattaajaloost Eestis, mitte minu endisest aliasestUrmasL kirjutas:Herr Skuuberi vana-vanaisa oli juba tegija!ÖinePatrull kirjutas:hr. Murmann Peterburist, siis veel hr Sõber Riiast,"
If everything's under control, you're going too slow!
tea kas peaks nüüd midagi sapist vastama? Ehk siiski mitte. Küta edasi. Kui keegi teeb foorumisse sedavõrd pretensioonika pealkirjaga teema, siis oleks oodanud pisut konstruktiivsemat juttu ja ka mingit eelugu, et mis nüüd tulema hakkab. Mingid kaherealised mõttekatked seda kindlasti ei ole.Soobel kirjutas:Rattaajaloo teemadel heietamise eest on siin reeglina miskid rullnokad vigisema hakanud.
„Päikese kiired kuldasivad puude latvasi nii et just nagu kullatud olivad ja linnud laulsivad puude latvades ja kui nad mitte ei oleks laulnud siis oleks seal kaunis vagane lugu olnud aga nad laulsivad ilusti ja see oli väga ilus kuulda kellel aega oli kuulda...“ Salomon Vesipruul („Kuulsuse narrid“)
Rullnokk. Uskumatu.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
Su mulje on õige, tsitaadid pärinevadki 19. sajandi Postimeestest, mida loen pooleldi töö, pooleldi huvi tõttu.
http://dea.nlib.ee/
Huvitav, muidu kohtab lärtsumist ja närvilisust peamiselt fotograafide foorumites, rattafoorum on sellest siiani vaba olnud...
http://dea.nlib.ee/
Huvitav, muidu kohtab lärtsumist ja närvilisust peamiselt fotograafide foorumites, rattafoorum on sellest siiani vaba olnud...
Viimati muutis ÖinePatrull, 17. 07. 2007. 10:48, muudetud 1 kord.
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
1950. aastate alguses asutatud Kirovi-nimelise kalurikolhoosi legendaarsele esimesele esimehele seltsimees Kuulile eraldati kolhoosi poolt ameti-jalgratas. Sellga mööda Viimsi poolsaart vändates rajas ta viimaks miljonärkolhoosi, Nõukogude Liidu edukaima ühismajandi.
Allikas: Kaljo Alaküla "Kirovi kalurikolhoosist AS Esmarini".
Allikas: Kaljo Alaküla "Kirovi kalurikolhoosist AS Esmarini".
Tuttavatel leidub originaalvärvis ETK rattaid, kui pihta saan digifotokaga, suudan ehk aidata originaal värvitoonide ja värvitud mustrite kohapealt.
Kroomitud kannid tuleb viia Teletorni juurde motopoodi, sealt saadetakse need edasi kuhugi Narva tsiklihullude kätte, kes teevad tööd niimoodi, et pärast võid nende juppide peegelpildis habet ajada. Kaunis kallis ettevõtmine oli, mõni aasta tagasi vähemalt toimis, sõbral läks 1.ilmasõja aegne roostes rattavelg maksma 500.-
ETK polnud ainuke, isiklikult tean veel vähemalt kolme töökoda: J.Suits Wiljandist ja Kr.Saar Tallinnast ja ühe nimi on meelest läinud, sellest töökojast on pärit Valdo Prausti kolmerattaline esikastiga kaubaratas. Eestis tehtud, aga minuteada mitte ühegi eelpool mainitud tegija poolt.
Kr.Saar tegi muide miskeid punnvõrre ja kergemaid tsikleid ka.
Kroomitud kannid tuleb viia Teletorni juurde motopoodi, sealt saadetakse need edasi kuhugi Narva tsiklihullude kätte, kes teevad tööd niimoodi, et pärast võid nende juppide peegelpildis habet ajada. Kaunis kallis ettevõtmine oli, mõni aasta tagasi vähemalt toimis, sõbral läks 1.ilmasõja aegne roostes rattavelg maksma 500.-
ETK polnud ainuke, isiklikult tean veel vähemalt kolme töökoda: J.Suits Wiljandist ja Kr.Saar Tallinnast ja ühe nimi on meelest läinud, sellest töökojast on pärit Valdo Prausti kolmerattaline esikastiga kaubaratas. Eestis tehtud, aga minuteada mitte ühegi eelpool mainitud tegija poolt.
Kr.Saar tegi muide miskeid punnvõrre ja kergemaid tsikleid ka.
mustal taustal helendab must vari
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32