Jalgratta matsid

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Jalgratta matsid

Postitus Postitas mart » 18. 06. 2003. 10:55

On olemas üks liik rattureid, tavaliselt vanuses 12-17 a, kes püüavad oma adrenaliini kogust kätte saada jalakäijaid ehmatades. Sõidavad nad kõnni-või rattateel pundis, 2-4 persooni. Lähenedes jalutajale TAGAnt poolt , sõidab esimene *napikaga* jalakäijast mööda. Kui too ehmunult vastassuunas kõrvale astub, siis tuleb teine *teiseltpoolt *napikaga* jne. Ei võeta kiirust maha, pigem vastupidi, ei anta kella, ei sõideta kaugemas kaares murule (ehkki MTB seda võimaldaks). Võtsin paldiski mnt-l bowling klubi juures suunaga kesklinna ühe sarnase pundi sihikule ja Stroomi rannas võtsin kaks nagamanni rajalt maha. Lasin kummid tühjaks. Ja teen seda ka tulevikus. Krt, kaua sa vanurite ja lapsekäruga emade terroriseerijaid kannatad :evil:

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 18. 06. 2003. 10:57

ee KAs nad sõitsid ratta- või kõnniIteel? Kõik oleneb sellest. Pirtal on jälle jalakäijatega rattateel probleem.
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 18. 06. 2003. 11:07

Corrosion kirjutas:ee KAs nad sõitsid ratta- või kõnniIteel? Kõik oleneb sellest. Pirtal on jälle jalakäijatega rattateel probleem.
Sõitsid merepoolsel küljel. Ei teagi, kas too on ratta või jalutaja tee. Asi pole niivõrd selles, kes kus liigub, vaid TAHTLIKUS ehmatamises.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 18. 06. 2003. 11:33

legend jalakäija-sõbralikust omakohtu-ratturist levib peagi üle linna. Hirm immitseb uksealustest ja pimedeatest nurkadest tänavatele. Maad võtab vaikiv paanika ja hirmuõhkkond. :shock:

Tegelt tubli tegu, Mart
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 18. 06. 2003. 11:45

Kuigi pean tunnistama , et lähiminevikus tahtmatult ka ise selliseid olukordi põhjustanud siis ilmset on see õigustatud- see eespool mainitud käitumine(siis rohkem kui pumbad ikka kaasas neil) .Iseasi on siis kui jalaliikurid oma tähelepanu hajutavad ja koguseltskonnaga keset teed kõnnivad(rullarid on kuidagi viisakaks läinud viimase kahe aastaga).Samas ise pani eile peaaeu puusse (hea et kahe puu vahe oli lenksu jagu vaba ruumi) kui ratturid vastutulevas suunas ei raatsinudki eest tulla.Muide Paldiski mnt. mere poolne osa on kahe osaline-rattas/jalakäija.

heix
Rattur
Postitusi: 95
Liitunud: 17. 06. 2003. 16:32

Postitus Postitas heix » 18. 06. 2003. 12:07

täica nõus et ehmatamine ei ole viisakas, kuid võtax näitex rattatee mis läheb tartu kaubamaja juurest raekoja platsi....jalakäijatel on sügavalt pohhui sellest et on joonega eraldatud kõnni-ja rattatee :evil: ..minuarust kulub sellisel juhul küll väike ehmatus ära...krt..ei lähe ometigi inimesed ju autoteele kursseerima, mix seda võib sis teha rattateel :?:

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 18. 06. 2003. 12:17

mis tea rattaga üldse seal kaubamaja juures jms. jalgrattateedel teete :?:
See küll juba e-sordid läbi nämmutatud teema, aga trenni tehakse ikka metsas ja maanteel, äärmisel juhul tänaval. Rattateed/jalgteed vaid lastele ja vanuritele. Poes käige ikka ilma ratata, muidu vinnatakse ära.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

heix
Rattur
Postitusi: 95
Liitunud: 17. 06. 2003. 16:32

Postitus Postitas heix » 18. 06. 2003. 12:25

[quote="muaddib"]mis tea rattaga üldse seal kaubamaja juures jms. jalgrattateedel teete :?:
ntx toomemäel kui tahad teha lihtsalt väixest sõitu :)

heix
Rattur
Postitusi: 95
Liitunud: 17. 06. 2003. 16:32

Postitus Postitas heix » 18. 06. 2003. 12:26

sry..tsiteerimine ei tulnd välja :oops:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 18. 06. 2003. 12:26

heix kirjutas:täica nõus et ehmatamine ei ole viisakas, kuid võtax näitex rattatee mis läheb tartu kaubamaja juurest raekoja platsi....jalakäijatel on sügavalt pohhui sellest et on joonega eraldatud kõnni-ja rattatee :evil: ..minuarust kulub sellisel juhul küll väike ehmatus ära...
Ehmatus ja hoiatus on erinevad asjad. Kasuta rattakella, hõika, plõgista pidurilinke st tee ennast kuuldavaks.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 18. 06. 2003. 12:37

saksas ja soomes saad ratturilt paremal juhul sõimata ja halvemal juhul enamgi kui jalakäijana kulged rattateel. meil on aga rattateid suht vähe ja null propagandat sel teemal, et rattatee on rattasõitjatele ja jalakäijatele on oma.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Markko
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 14. 04. 2003. 20:22

Postitus Postitas Markko » 18. 06. 2003. 12:40

OT: Kohad kus rattatee ja jalakäijatetee on kõrvuti, on alati rattatee millegipärast topitud sõidutee poolsele küljele. Näiteks Paldiski maanteel on rattatee maantee pool. Ent kui sa jõuad RAM keskuse ette, alla parklasse, vahetavad kaks teed poolt ja nüüd sõidad sa mere pool. Omaette teadus kohe see asi
The Truth Is Out There

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 18. 06. 2003. 13:20

erikr kirjutas:saksas ja soomes saad ratturilt paremal juhul sõimata ja halvemal juhul enamgi kui jalakäijana kulged rattateel. meil on aga rattateid suht vähe ja null propagandat sel teemal, et rattatee on rattasõitjatele ja jalakäijatele on oma.
Esimest korda Taani pealinna sattununa olid meeldivalt shokeeritud kui peaaegu pasunasse ühe ratturi käest pidin saama kes oma lapsega kuhugi sõitis. Seal on asi ikka karmilt paika pandud.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 18. 06. 2003. 13:34

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:46, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 18. 06. 2003. 13:39

Ermo kirjutas:Järeldus :
Ratturile ( eriti indiviidile, kes oskab rattaga sõita ja tunneb liikluseeskirju ) on ohutum ja oluliselt närve säästvam sõita sõiduteel, kuna see mis toimub rattateel on ... üheks päevaks ikka palju :evil: :evil: :evil:
M.O.T.T.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

taavid
Rattur
Postitusi: 366
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:14

Postitus Postitas taavid » 18. 06. 2003. 15:17

Ermo kirjutas:ohutum ja oluliselt närve säästvam sõita sõiduteel, kuna see mis toimub rattateel on ... üheks päevaks ikka palju :evil: :evil: :evil:
hmm, sõiduteel on siis tõesti parem sõita või? ei tahaks nõustuda. autojuhtide suhtumine on küll oluliselt parem, aga ikkagi on tõelisi troppe, sh bussijuhid (maanteel rekkad). ja tore on ka see, et kui ootad sõidutee ületamist (sebra) ja istud ratta seljas, siis järjest rohkem lastakse üle tee (ehkki selleks kohustust pole). kokkuvõttes - rattateel saab ju reaktsiooni ja manööverdamist harjutada :lol:

tartus rattatee kaubamaja-raekoda: miks see tee seal üldse sellise tobeda jõnksu sisse teeb?

ning sellele ei saa ma kah pihta, miks teede tegemisel tehakse äärekivid ikkagi nii kõrgeks, et rattaga sealt hooga eriti üle panna ei taha :?:

(jutt siis tartu kohta)

Kasutaja avatar
Antti
Rattur
Postitusi: 990
Liitunud: 08. 02. 2003. 22:52

Postitus Postitas Antti » 19. 06. 2003. 00:06

Rekkavennad on mingi eriline klass idioote. Täna lendasin miski 30-35ga üle raudtee, peale mida kohe kurv paremale. Rekkajuht "lõikas" rahulikult kurvi, vahe äärekividega mingi 40-50 cm. Hea et ma õigel hetkel vaatasin, et ta liiga selga vajub ja ära keerasin, meeter hiljem oleks paremal ainult 20cm äärekivi olnud ja vasakul rekka rattad - oleks siin maailmas üks ratas ja pool ratturit vähem olnud. Ma veel nii osav pole, et sealt äärekivist sellise kiiruse juures lõdvalt üles oleks hüpanud.

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 19. 06. 2003. 00:18

ka mulle tundub et eestis enne kui tahad linnas jõuda punktist A punkti B pead õppima korralikult freeride ja trial nipid selgeks ja siis sõitma minema.
Rulluisutajate kohta nii palju et need lasevad lõdvalt uisku üle terve tee ulatuse ja teinekord on tulnud ise ennast nende intervalli häälestada et mööda saada mitte et uiskar oleks oma tegevust vähe koondanud.
Kui aga üldse liiklusest ja selle olematust kultuurist rääkida siis peagi on plaanis panna webikaamera koju aknale ja 5 minuti jooksul on vaataja garanteeritud vähemalt ühte korralikku liiklusohtliku olukorda nägema rääkimata mitmetest "katkistest" üle miljonilistest ja eile müüki tulnud autodest kes pargivad oma suva järgi teinekord üle kahe sõidurea ja seda kõike pealinna südalinnas ja ühe suurema liiklusega tänaval.

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 19. 06. 2003. 09:58

Sorry aga mul tuli naer peale kui kujutasin ette kuidas saab ennast rullariga ühte intervalli minnna- et siis pea käib õlgadel paremalt vasakule paraleelselt rullari sammuga.Ei tegelikult eile just vaatasi kuidas külma kõhuga panevad rullarid ringi stereod peas, muidugi mitte sellised asisemad vennad , kes oma sporti tehes ikka kuulevad ja lasevad heaga läbi.Muidu mul pole midagi selle vastu et rahvas võrskes õhust rõõmu tunneb aga minu puhul sattuvad alati kas rullar ja vastu tulev rattur alati kohakuti olema ning setap eelistangi autoteel rohkem sõita.Muide eile üks mitte väikse rekka juht otsustas kitsa koha peal üritada mööda sõitu vaid vaikselt imbus mul selja taha(tuul ka krt oli juu vastu ei kuulnud) ja siis mingi minut vist oli seal kui lõpuks märkasin ja pervele rohu sisse tõmbusin(vastassuunas tihe liiklus) .Aga tea kas see sireen oli kas tänuks või karistuseks, mis järgnes.

Kasutaja avatar
Hanno
Rattur
Postitusi: 310
Liitunud: 31. 03. 2003. 20:17

Eesti rattateed

Postitus Postitas Hanno » 19. 06. 2003. 10:30

Eest rattateedel saab sõita ainult hommikul kella 7-10, muul ajal trenni tehes oled sa äärmiselt ohtlik jalakäiatele ja rulluisutajatele. tavaliselt mängivad veel mingid lapsed keksu ka keset rattateed.

Teid tehes pole arvestatud ratturiga. Kui mujal maailmas on rattee ristudes autoteega peatee, siis meil peab peaaegu igal pool teed andma. Mina hoian neist teedest eemal, endal ja teistel oluliselt ohutum elada.

terv,
Hanno

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3033
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Eesti rattateed

Postitus Postitas tarmo » 19. 06. 2003. 11:31

Hanno kirjutas:Eest rattateedel saab sõita ainult hommikul kella 7-10, muul ajal trenni tehes oled sa äärmiselt ohtlik jalakäiatele ja rulluisutajatele. tavaliselt mängivad veel mingid lapsed keksu ka keset rattateed.

Teid tehes pole arvestatud ratturiga. Kui mujal maailmas on rattee ristudes autoteega peatee, siis meil peab peaaegu igal pool teed andma. Mina hoian neist teedest eemal, endal ja teistel oluliselt ohutum elada.

terv,
Hanno
just nimelt, ka mina tunnen ennast sõiduteel turvalisemalt ja seepärast rattateele ei roni. võib olla väljamaal oleks vastupidi.

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 20. 06. 2003. 11:48

Rattateed on ehitatud selleks, et nendel ratturid liiguksid. Minu meelest oli mingi seadus, et kui rattatee ja autotee on kõrvuti, siis autoteel sõitmine on lausa karistatav :roll:
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 20. 06. 2003. 12:09

huviline kirjutas: üks mitte väikse rekka juht otsustas kitsa koha peal üritada mööda sõitu vaid vaikselt imbus mul selja taha(tuul ka krt oli juu vastu ei kuulnud) ja siis mingi minut vist oli seal kui lõpuks märkasin ja pervele rohu sisse tõmbusin(vastassuunas tihe liiklus) .Aga tea kas see sireen oli kas tänuks või karistuseks, mis järgnes.
Tegin copy-paste:
Kas jalgratturid võivad kahekesi kõrvuti sõita ja sellega kogu sõiduraja hõivata?

Liikluseeskiri on jalgratturi jätnud omapead. On vaid öeldud, et jalgrattaga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee esimesel rajal. See tähendab, et rattur või ratturid võivad hõivata esimese raja. Kuid kui ainult üks rada ongi, tähendab see, et autod saavad sõita ainult jalgratturi(te) tempos.

Teisel, kolmandal jne rajal rattur sõita ei tohi. Kuid mitmerajalisel tänaval vasakule pöörata tahtev rattur peab "aegsasti suunduma pärisuunavööndi ääre lähedale" Kuid ei kujuta ette, kuidas rattur näiteks Liivalaia tänaval kolmandale rajale pääseb, et ristmikul koos autodega vasakuke pöörata.

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 20. 06. 2003. 12:47

mart kirjutas:...Kuid ei kujuta ette, kuidas rattur näiteks Liivalaia tänaval kolmandale rajale pääseb, et ristmikul koos autodega vasakuke pöörata.
olen seal korduvalt sõitnud ja iga kord on õnnestunud. Tõstad aga käe ja keerad. Autojuhid lasevad üllatavalt hästi vahele (antud kohas siis) :roll:

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 20. 06. 2003. 15:45

Ise kulgen iga päev mustamäe ja kesklinna vahel mööda kõnni/jalgrattateed seega tean asjast mõndagi. Üldjuhul kehtib reegel, et mitte kunagi ei saa sa mitte milleski täitsa kindel olla. Eriti olukorras, kus tulen rattaga korraliku kiirusega, näpud piduritel ootamas ja lähenen jalakäiale seljatagant, siis kui teen end jalakäiale kuuldavaks, siis pahatihti nad oma kanaajuga arvavad, et nad segavad mind ja vahetavad teeserva, st astuvad täpselt minu varakult valmis planeeritud trajektoorile... Seetõttu hoian alati potentsiaalset ohuolukorda silmates (jalakäija, koer, ristmik) mõlemad käed pidurihoobadel valmis. Õnneks aint korra old vaajdus korralikult kummi teele määrida. Muidu ikka olukorra arvestamisest abi old. Ja tegelt saab hommikuti ka keskmist kiirust 30-ne peal hoida ilma probleemideta, õhtusel tipptunnil on see aga raske..

Hiljuti kui lähenesin rattaga raffast täis bussiooteputkale (kõige ohtlikumad kohat teepeal), siis tuhises teiselt poolt ligi 30 vana rattur täie hooga vastu ja andis päris korraliku hoobi oma küünarnukiga natuke asukoha vahetanud noorele bussiootajale, kes maha kukkus ja tõenäoselt korralikult haiget sai, vot siis tundsin küll häbi jalgrattur olemise pärast. Too rattur aint kiikas korra üle õla ja pani edasi. Ise ootasin kuni olin kindel, et väike poiss ikka elu ja enam vähem tervise juures on, siis sõitsin edasi.

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 20. 06. 2003. 18:28

Kõnniteel vastupidiselt on sõitmine rattaga keelatud ja lausa karistatav :!:
Sellisel juhul tuleb autoteel sõita. Ise sõidangi ainult autoteel va Pirital, kus on rattatee ja enamus rattamatse on sinna kogunend.
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
west
Rattur
Postitusi: 83
Liitunud: 15. 04. 2003. 09:32

Postitus Postitas west » 25. 06. 2003. 13:56

Kuidas nimetada seda "härrasmeest rattal" keda näitasid reedesed etv spordiuudised. Nimelt Saaremaa velotuurile keeras üks papi lõdva randmega ette. Tuur tuuriks aga kui ka tuuri poleks olnud, papi keeras ristmikul paremale, enne vasakule ei vaadanud vaid pani kohe põiki üle tänava ja jäi veel tänava vasakut äärt mööda sõitma. Kole oli vaadata kuidas ta tuuri omadega kohtus.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 25. 06. 2003. 15:25

"õnnetuks vanaisaks", kes eluaeg niiviisii sõitnud ja keda mingid kiired untsantsakad ratastel tabasid.
See on ikka korraldajate täielik ämber, kes ei suutnud LINNARINGIL turvalisust tagada :twisted:
Mis siis, kui papi asemel oleks onud purjus rullnokkbemm v pilves gastroleeriv vant?

Tasuja
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 23. 06. 2003. 12:15

Postitus Postitas Tasuja » 25. 06. 2003. 23:15

No veelkord Savipätsi rattateest: Kõige rohkem käib pinda igatahes see vanalinna lõik, kus ikka korralikult läbiraputatud saad! Ei kujuta ette, et oma rattaga (vaadake profiili! :lol: ) sealt läbi normaalselt läbi saaks!

Ja muidu karm lõik on sadamas kulgev tee, seal pidevalt kari põtrasid kõrvuti käivad, kuigi teel selged märgid "rattatee"!

sP6
Pedaalib pilvepiiril
Postitusi: 5
Liitunud: 07. 05. 2003. 01:40

Postitus Postitas sP6 » 27. 06. 2003. 04:28

jalakäijad ja nende ehmatamine on üks ebameeldiv teema. kuna jalakäijad võivad tänavatel käia täiesti ilma lubadeta siis kasutavad seda võimalust ka igasugused :) külvates kaost ja hirmu ratturite seas. enamik jalakäijaid tundub olevat purjus, sest nad ei suuda sirgjooneliselt liikuda, kõikudes ühest tee servast teise, siis on muidugi need kes kambakesi kõrvuti liikudes terve rattatee hõivavad, ja eraldi kamp on rulluiskurid vmt kes paratamatult laiutavad teel mis on andestatav kuid kuni piirini kus nad ei suuda ka enam ühte tee äärde hoida.
mida siis teha? kui ma rattaga liiklemist alustasin siis kippusin ma tihti vihastama nende neegrite peale kes mu tee tõkestasid kuid õige pea avastasin et vihastamine ei mõjunud kuidagi nendele vaid pigem minule :) jalakäijaid on lihtsalt rohkem kui suudad vihastada ja sellisel tasemel promo ei suuda iial teha et neid kõiki ümber õpetada, alati jääb mõni kes kuidagi ette ronib ja seega ei saa kunagi end nende suhtes lõdvaks lasta niikuinii. seega õige pea ma loobusin nende peale vihastamast ja otsustasin neile kõigile nende tulevased vingerdused andestada, oma närvide pärast :) tuleb olla võimalikult tähelepanelik ja alati valmis ootamatuteks manöövriteks, kuigi on selge et alati ei pruugi ka sellest aidata. möödumismanöövri sooritamisstiilil on muideks oluline ka kummivalik, tugevama mustriga kummiga tekkiv undamise puhul tuleb arvestada et jalakäija kuuleb seljatagant lähenevat häält ning olenevalt inimesest toimub see erinevatel kaugustel et siis tuleks natuke rohkem olla valmis mingiks jalakäijapoolseks "põgenemismanöövriks" :) semislikkidega sõites aga võib lubada vajaduse korral ka suht väikese külgvahega möödumist kuna reeglina ei kuule jalakäija ratturit enne kui see on juba kõrval. kuid üldiselt muidugi tasub külgvahe alati hoida maksimum ja võimalusel valida teeäär mis võimaldab äärmise häda korral ka murule vmt põigata.
omaette teema on veel muidugi ratturi kiirus ja sellega seotud jalakäijate ehmatamine kellest möödunud oled, ma usun et normaalne inimene ikka nimme ei ehmata jalakäijaid, või kui siis ehk vaid väga kenasi tibisi :) okok neid ka mõistuse piires. aga alati jääb võimalus et mõned ehmuvad siiski, seal on variant et ehk inimene vajab harjumist, teine variant aga et närvid on läbi, st samas see ei ole nagu ratturi süü ka alati imho. ja pealegi teoorias on ju rattateel lubatud sõita ka motorolleritega mis arendavad 50kmh? ahjaa, mõned ehmuvad ka tagapiduri blokkilaskmise tõttu ;) kuid see on vaid selge märk sellest et ratturile ei olnud lihtsalt jäetud möödumisvõimalust.

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 27. 06. 2003. 12:22

Kui üldse sõidan rattateedel siis on jah see ootamatuste programm sisse lülitatud aga see vihastamine ei aita.Ise olin eile tige ühe vanatoi peale , kes peale fooride tööaega(vilkuv kollane) kõrvalteelt pea teele sõitis ning jumala rahuga jäi ristmikule vasak pööret ootama , et mitte vastu tulevaga (ilmselt) kokku põrgata .Too autojuht aga nägi et mina tulen peateelt ja peatus minu läbilaskmiseks.Tulemus oli jah vähe koomiline , et nagu kõik takistasid kõiki aga see toi seisis ju terve tee ulatuses nii et pidin põdrakatse sooritama.

Kasutaja avatar
gigabit
Rattur
Postitusi: 25
Liitunud: 26. 06. 2003. 01:18

Postitus Postitas gigabit » 25. 07. 2003. 05:04

Jalgrattateed on suht mõttetud jah, eriti sellised kus pole määratud, kummal pool peaks ratturid ning kummal pool jalakäijad liiklema. Ise olen õnneks (ptüi ptüi ptüi 3x üle õla) ainult pealt näinud kuidas pimedaga rattateel sõites minust eespool olev sõitja täiega üle pudelipõhja sõitis.

Mõni jalakäija ei saa lihtsalt aru et tegu on jalgrattateega ning võiks enda pudeli kuskile mujale (prügikasti näiteks) visata.

Sest saadik ei kasuta kah jalgrattateid, või kui, siis ainult tiheda liikluse korral ning päevavalguses. Autoteel on suur tõenäosus et pudelipõhja on mõni auto juba enne mind avastanud.
Ning jah, kiiruste erinevust ( 20-30 versus 5-6 km/h) arvesse võttes ei tohiks jalgrattatee ja jalakäijatee üldse kõrvuti olla... väikesed lapsed suudavad teha etteaimamatuid liigutusi ning sulle isegi murule ette joosta... koertest rääkimata.

Siit vist ka järeldus... jalgrattateel peab kehtestama õueala kiiruse...
kas 20 km/h või jalakäija kiirusel :) Sest need vanamammide ning lapsevankriga emade ehmatajad kihutavad seal ikka oluliselt kiiremini.

vic
Rattur
Postitusi: 230
Liitunud: 19. 03. 2003. 21:48

Postitus Postitas vic » 25. 07. 2003. 08:55

jalgrattateedest: sõitsin eile paldiski mnt äärset teed pidi ja no nii palju klaasikilde et mul oma kummidest ikka väga kahju hakkas.. + siis see lõputu üles ja alla hüppamine tänu äärekividele. mitte mingit ratturitega arvestamist..

ja kui trenni tegin kakumäe ringil, siis no sry mitte miski ei kutsu rattateele kus on rullareid ja ratturied n-i erineva kiirusega matkamas..
ise sõidan keskmiselt u 28-30ga + kiirendused 45km/h ja ma ei näe võimalust et see võiks rattateel ohutu olla.. kuigi mina olen tola ja rikun antud juhul liikluseeskirju..

ja õhtu tipp oli siis see, kui rocca kooli juurest alla tulin 50ga mööda sõiduteed.. ja üx jopski hakkas tivoli juurde keerama ja mulle oce ette.. ainult vastselt reguleeritud pidurid ja reaktsioonikiirus päästsid mu.. kuigi ma pole väga kindel kuidas see juhtus.. endal oli küll tunne et pean konte kokku korjama hakkama..
veni vidi vici

taavid
Rattur
Postitusi: 366
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:14

Postitus Postitas taavid » 25. 07. 2003. 09:23

vic kirjutas:ise sõidan keskmiselt u 28-30ga + kiirendused 45km/h ja ma ei näe võimalust et see võiks rattateel ohutu olla..
rattateed polegi järsku selliseks kimamiseks mõeldud? tartus küll harva rattaga sõidan, aga üle 30 on selgelt liialt rattateedel.

Kasutaja avatar
karzum
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 01. 07. 2003. 11:52

Postitus Postitas karzum » 25. 07. 2003. 09:40

taavid kirjutas:
vic kirjutas:ise sõidan keskmiselt u 28-30ga + kiirendused 45km/h ja ma ei näe võimalust et see võiks rattateel ohutu olla..
rattateed polegi järsku selliseks kimamiseks mõeldud? tartus küll harva rattaga sõidan, aga üle 30 on selgelt liialt rattateedel.
Rattateed selleks ongi, et kiiresti punktist A punkti B saada. Kelle asi see on kui kiiresti ma sõidan, mina sõidan 25-40 km/h. See, et seal 5-15 kilti tunnis liikuvad jalakäijad ja rulluisutajad endale terve raja hõivavad on kurjast. Kahesuunaliseks liikumiseks on rattateed meil liiga kitsad, eriti pirita lõik. Möödumisel üritan tavaliselt tirri teha ja võimalik kaugelt mööduda. Samas ehmatab see ikkagi, sest kiirus on suur. Kui tirri ka ei kuulda mingil põhjusel (klapid peas) võib infarkti saada.
Rattasõit on ajavõit

Kasutaja avatar
Jens
Testisõitja
Postitusi: 135
Liitunud: 17. 02. 2003. 17:51

Postitus Postitas Jens » 25. 07. 2003. 09:54

karzum kirjutas:Rattateed selleks ongi, et kiiresti punktist A punkti B saada. Kelle asi see on kui kiiresti ma sõidan, mina sõidan 25-40 km/h. See, et seal 5-15 kilti tunnis liikuvad jalakäijad ja rulluisutajad endale terve raja hõivavad on kurjast. Kahesuunaliseks liikumiseks on rattateed meil liiga kitsad, eriti pirita lõik.
Ise olen seda uut Pirita rattateed palju kasutanud ja iga kord üritan ikka jõudumööda karjuda nende jalakäijate peale seal. Äkki vähemalt ei juhtu midagi järgmise ratturiga kes minu taga tuleb.

Endal oli 2 kuud tagasi seal selline lend tänu jalakäijale, et imestan kuidas ta ellu jäi ja kuidas minul See asi töötab :( Lihtsalt sel hetkel kui mööda sõitsin mingitest rahulikest jalutajatest, tegi üks tegelane vasakule HÜPPE. Ei tea mida ta teistele näidata tahtis, aga sarv otse kaenla alla 35'e pealt ja esiratas rist all. Õhulend ja maandusin ristioleva lenksu peale "kõhuli".

Kas jääbki nii et autojuhid kiruvad rattureid, ratturid rulluisutajaid ja uiskajad jalakäijaid? :D
velo.clubbers.ee

suvemees
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 09. 07. 2003. 15:55

Postitus Postitas suvemees » 25. 07. 2003. 10:03

vic kirjutas:ja õhtu tipp oli siis see, kui rocca kooli juurest alla tulin 50ga mööda sõiduteed..
...seal on ju kiirusepiirang 30km/h või veelgi vähem... ja vahetevahel on smurfid fööniga seal vägagi ametis, watch out :!:

kuldreegleid liikluses on palju.. nagu "karda traktoristi ja sõjaväelast" ... "kui pall teele lendab, jookseb laps järgi" jne..

mina tavaliselt lasen kaarega jalakäijatest mööda, just sellepärast, et neil on alateadvuses "kõrvalehüppe" (loe: eest või alt ära) tegemine. .....ja tavaliselt ma ei hüüa tulles (nagu õnnetus?!)...kui mööda sõidan.... olen neist juba möödas kui nad mind avastavad

Kasutaja avatar
karzum
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 01. 07. 2003. 11:52

Postitus Postitas karzum » 25. 07. 2003. 10:09

carp kirjutas:Endal oli 2 kuud tagasi seal selline lend tänu jalakäijale, et imestan kuidas ta ellu jäi ja kuidas minul See asi töötab :(
Ootame kuni mingi prominent ratturi poolt alla aetakse :twisted: , siis ehk saadakse aru, et vaja natuke laiendada rattateed. Ruumi ju on.
Rattasõit on ajavõit

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 25. 07. 2003. 13:03

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 16:12, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 25. 07. 2003. 13:07

ma pakun, et see lihtsalt laiemaks tegemine ei aita :roll: Kui sul nüüd tehtaks oletame see pirita rattatee meeter laiemaks, siis ei muutuks midagi peale selle, et rulluisutajad sõidaks kolmekesi kõrvuti, jalakäijad 5kesi jne. vaja on ikkagi puhtalt rattateid, selliseid kuhu sul ilma rattata asja pole, kui sa pead oma teekest teiste liikumisvahenditega jagama, siis sealt head ei tule. Seal aitab jälle minuarust see, kui ehitada rattateed sõiduteede äärde :idea:

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 25. 07. 2003. 13:23

Mul on ka praegustest "rattateedest" täitsa siiber. Need ei kõlba kuhugi.
1. Alati kakerdavad mingid suvalised tegelased ees, k.a. pika rihma otsas olevad koerad asjal või niisama jooksmas. Jalgrattale kängururaudu vaja 8)
2. Tallinnas Sõpruse pst rattateel on vaata et juurikad asfaldist läbi kasvanud ja asfalt muidu rohkem maastik.
3. Põõsaste ja puude oksad ulatuvad keset rattateid.
4. Rattateedel sõitmine on üks pidev kiirendamine-pidurdamine-möödumine-hüppamine jne, ühesõnaga extreme.
5. Ristumised sõiduteedega on viletsad ja ohtlikud (autod sõidavad sõidutee ääreni ja siis alles vahivad liiklust).
6. Jalgrattad ja jalakäijad ei sobi kokku, eriti ühissõidukite peatustes - neil on ratturitetagi raskusi teineteisest möödumisel.
7. Pidev fooride taga ootamine - sõiduteel sõites saab ristumistest kiiremini läbi.
8. Sõiduteel tundub ratas ikkagi kiiremini jooksvat.

Kõnnittel sõitmine on veel hullem (ja seadusega vastuolus)
ja vahel on äärekivid 20cm kõrged!!!

Sõiduteel sõitmisel on seni olnud puudusteks kaevuluugid/augud/lombid ja autodevoolus raskendatud või häiriv manööverdamine. Kui kõrval on rattatee, siis häirib ka teadmine, et LE järgi tuleks seal sõita.

Minuarvates pole näiteks vaja mõlemale poole Tallinna Sõpruse pst teed kõnniteid - ühel pool võiks olla korralik rattatee ainult jalgratastele ja kahesuunaline. Hetkel on Tallinna rattateed sümboolsed, statistilised, ohtlikud.

Kuni ei ole kahesuunalisi rattateid, jäävad ka probleemsed juhuratturid, kes pole parema käe reeglist ja parempoolsest liiklusest midagi kuulnud ning üritavad vastutulevatest ratturitest läbi sõita ja seejuures vingerdavad ka veel.

Toxic
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 22. 07. 2003. 08:40

Nonoh

Postitus Postitas Toxic » 25. 07. 2003. 13:53

Ma jääks mõnevõrra eriarvamusele kolmes küsimuses:

Esiteks olen rull(kiir)uisutaja. Seetõttu kulgen kah suhteliselt kiirelt ning ma saan täpselt samamoodi nagu jalgratturid siin foorumis väita, et sõidan ühe inimese tagant teise taha. Samas- mina olen märganud, et ma pidurdan ja kiirendan mitte niivõrd uisutajast uisutajani, vaid jalgratturist jalgratturini. Seega ma ei tahaks, et ainult ja ainult rulluisutajaid süüdistatakse põhjendamatult mölakluses uimerdamises jne.

Teiseks ei ole mina märganud, et uisutajad sõidavad kõrvuti- tee ei võimalda seda oma suhtelise kitsuse tõttu (pean silmas Pirita promenaadi ja Kakumäe ringi). Loomulikult seda esineb, kuid come on... Küll aga kipuvad seda tegema jalgratturid, kes ei tee mitte sporti, vaid sõidavad aeglases tempos ja vaatavad kõrvale (kui juttu aetakse, on ju viisakas teisele inimesele silma vaadata). Kokkuvõttes saan öelda seda, et ma ei ole kordagi kokku põrganud teise uisutajaga, küll olen seda aga korduvalt teinud jalgratturitega, kes on omavahel laskunud sügavasse päevapoliitilisse arutellu.

Kolmandaks: "Jalgrattateed ässadest jalgratturitele" on korduv teema nii velo.clubbers.ee foorumis kui ka espordis. "Vastavalt seadusele on jalgrattateel õigus viibida ainult ja ainult jalgratturitel!" on teine slogan, mis igalt poolt läbi käib.

Hakkasin ükskord huvi pärast vaatama, kellele Pirita ja Kakumäe teed siis liiklusmärkide järgi lubatud on. Mina näen nii Kakumäel kui ka Pirita promenaadil sinist liiklusmärki, kuhu on joonistatud nii jalakäija kui ka jalgrattur. Seega de jure on tegelikult mõlemaltel õigus seal teel viibida.

Mida ma kokkuvõttes öelda tahan: Rebjata davaite zit druzno. Saan täiesti aru sellest, et võtab vanduma, kui mingi töll ees uimerdab ja täpselt samamoodi nagu teie vannute autojuhte ja jalakäijaid ja uisutajaid ja hulkuvaid koeri, vannuvad jalakäijad uisutajaid ja jalgrattureid ja autojuhte ja hulkuvaid koeri jne... Kogu viimase nädala sündmuste tegelik point on aga minu arvates selles, et tuleb õppida üksteisega arvestama. Üksteisega arvestamine tähendab aga ka seda, et tuleb kannatada teatud ebamugavust.

Ja veel üks asi: Parem las need inimesed siis uimerdavad kas uisu või rattaga seal teepeal, kui et vedelevad kusagil teleka ees ja närivad krõpsu.

Eluterve eesti nimel,

RV

www
Rattur
Postitusi: 256
Liitunud: 06. 06. 2003. 13:00

Postitus Postitas www » 25. 07. 2003. 14:11

Kui kellelgi on huvi treenida rattateel, kama kas ratta või rulluiskudega, siis oleks mõistlik kasutada hommikupoolikut ca 6-9 on need asfalt rajad sõidetavad. Kadestan lõunaosariiklasi paar nädalat tagasi Käärikul käies Otepää-Kääriku tee oli täielik rullsuusatajate-uisutajate ja jalgratturite paradiis. Ka autojuhid tundusid, sellle jupi peal, sõitjaid arvestavat. Eilsest Russalka avariist nii palju et ohvril ei tundunud kiivrit peas olevat, heitsin pilgu kiirabi autosse peavigastused näisid tõsised olevat, ohvriks keskealine mees, tüüpiline rattateel vunkija. :twisted:

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 25. 07. 2003. 14:22

Esiteks olen rull(kiir)uisutaja. Seetõttu kulgen kah suhteliselt kiirelt ning ma saan täpselt samamoodi nagu jalgratturid siin foorumis väita, et sõidan ühe inimese tagant teise taha. Samas- mina olen märganud, et ma pidurdan ja kiirendan mitte niivõrd uisutajast uisutajani, vaid jalgratturist jalgratturini. Seega ma ei tahaks, et ainult ja ainult rulluisutajaid süüdistatakse põhjendamatult mölakluses uimerdamises jne.

vaevalt, et ükski siin foorumisviibija sulle ette jääb :shock: Sõidan ka piritale pääsemiseks sellel teel. Tuleb vastu igast uisutajaid, nii kiireid kui aeglaseid, proffe(välimuse järgi) kui niisama pereemasid. Kõik nad jäävad jalgu. Vahel(enamasti) sõidavad kõrvuti ka veel :? Ja minumeelest on uisutajele hoopis teine tee teiselpool teed? Pirta jalgrattateel on selgelt märgitud üks märk-see on jalgratas.
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Nonoh

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 14:28

Toxic kirjutas:
Esiteks olen rull(kiir)uisutaja. Seetõttu kulgen kah suhteliselt kiirelt
...Kakumäe ringi...
Tiba offtopic:
Hakkan sulle pärjaraha koguma 8) . Mul hea tuttav kah kiiruisutaja (mõnikord ka kepid abiks) sõitis Kakumäe ringil kõrvalteelt ettesõitnud sõiduautole sisse. Lendas üle katuse. kiiver päästis. Luud jäid terveks. Nahavärvus hetkel mustjas-sinine.
Õnnetuse põhipõhjus oli, et autojuhte kes kõrvalteel ei hoiata ükski märk, et enne suurt teed on rattatee.

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Re: Nonoh

Postitus Postitas Corrosion » 25. 07. 2003. 14:31

mart kirjutas:
Toxic kirjutas:
Esiteks olen rull(kiir)uisutaja. Seetõttu kulgen kah suhteliselt kiirelt
...Kakumäe ringi...
Tiba offtopic:
Hakkan sulle pärjaraha koguma 8) . Mul hea tuttav kah kiiruisutaja (mõnikord ka kepid abiks) sõitis Kakumäe ringil kõrvalteelt ettesõitnud sõiduautole sisse. Lendas üle katuse. kiiver päästis. Luud jäid terveks. Nahavärvus hetkel mustjas-sinine.
Õnnetuse põhipõhjus oli, et autojuhte kes kõrvalteel ei hoiata ükski märk, et enne suurt teed on rattatee.
That?s why we dont rollerskate 8) Ühel tuttaval hambaarstil juhtus ka nii, et pidi auto eest ära pöörama ja sõitis vastu äärekivi uiskudel, nii et rangluu läks pooleks.
No Pain No Gain

Toxic
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 22. 07. 2003. 08:40

Kui offtopic, siis offtopic

Postitus Postitas Toxic » 25. 07. 2003. 14:32

Järelikult sõitis rumalasti (anna andeks, ma ei tea, kes su sõber on). Trennirajal tuleb teada pimedaid kurve ja riskikohti. Näiteks peale Vana Rannamõisa tee laskumist tuleb pime kurv, kus mina võtan alati hoo maha ja ei ole veel kellelegi sisse sõitnud. Küll aga olen näinud, kuidas neli jalgratturit lendasid sinna kurvi täie lauluga ja üks uisutaja pidi selle pärast sõiduteele hüppama... jalgratturitel... oli kahjuks väga lõbus.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 25. 07. 2003. 14:38

Mina kasutan nö. Rocca Al Mare rattateed Meremeeste Haiglast vabaõhumuuseumini. Katse-eksituse meetodil olen aru saanud, et rattateed ei ole trenni tegemiseks, vaid minu puhul tasakesi lahtikerimiseks ja Kloogalt või Paldiskist tagasi tulles lõdvestamiseks. Kiirus üle 20 km/h oleks juba liiga närvesööv, pigem juba lasta iisisti. Las lillade sarvedega rontidega noorus elab ennast välja, las uisutajad teevad oma esimesi samme. See kiiruste arendamine ja hõiklemine "vasakult-paremalt", pidev pidurdamine-kiirendamine-vandumine on tegelikult mittepühendunutele pentsik vaatepilt ja ega nad õppust küll ei võta. Jutu iva on selles, et jätaks need kööbakad rattateed ikkagi niisama kooberdajatele, trenni teeme ikka maanteel ja metsas.
P.S. Ja mõelge millise positiivse emotsiooni saab nolk Optima vms. rattaga, kui ta "pärisvõidusõidusõitjast" 25-ga nigu postist mööda paneb! Kasutagem siis rattateid "vabasse vette" jõudmiseks ning säästate ennast ja teisi... Aga võib-olla see tõdemus on alles teie poole teel?

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 25. 07. 2003. 14:42

Optimast ja ka sardast rääkides tuleb mulle meelde selline juhtum, et sõitsin Viimsi poole mööda Pirta ratta teed. EEs sõitsid KÕRVUTI 2 vene nolki,( sarda ja vist optima) Küll nad siis kiirendasid(oma arust) aga üks oli kõrval ja teine ees, kumbki mööda ei lase :? Pidin ääre pealt esimesele otsa sõitma ja siis kuidagi pressisin end mööda ja kiirendus 45-ni. Siis sai rahulikult edasi sõita.
No Pain No Gain

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 25. 07. 2003. 14:49

Mul pole Pirital rulluisutajatega probleeme olnud, küll aga Kakumäel veerevate pilves tütarlastega. See selleks. Probla on selles, et minuarvates oleks vaja erinevaid teid.

Kui ma tahan rattaga niisama sõita või trenni teha, siis ma ei roni rattateele - mujal on huvitavam ja parem. Aga kui ma tahan punktist A punkti B jõuda, siis tuleb sageli ka rattateid kasutada, kuigi viimasel ajal üritan ma neid vältida.

Olen isegi mõelnud, et rulluisud sobivad kuiva ilmaga meie oludesse rohkem kui rattad, aga ega nendega punktist A punkti B ei sõida küll - liiga viletsat asfalti on veel päris palju. Seega rulluisud on hetkel ainult spordiks kuskil heal asfaldil, mitte liiklusvahend.

Muide, kahe teljega rulluisud tulevad varsti taas moodi.

Üks küsimus on veel - pori.
Mööda märga teed või lompidest läbi sõitmisel pritsib jalgratas ka aeglasel sõitmisel pori. Kui jalakäijad neil liiklevad, siis ma ei taha neid pritsida - sõiduteel sõites pritsivad jällegi autod mind. Kui ma tahan punktist A punkti B jõuda, siis tahaks ikkagi enamvähem puhtalt liigelda, seega sõiduteele ei roniks.

Siit 2 järeldust:
Kuna rattaga rattateedel normaalselt liigelda eriti ei saa, siis -> auto.
Kuna poriga on rattaga sõit veelgi tülikam, siis -> auto.

Vasta

Mine “Üldfoorum”