Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tere
jJanno
viewtopic.php?p=36559#36559alar kirjutas:Minul oli selline juhus, et sõitsin mööda auto tee äärde kollase värviga tekitatud ratta teed (Nõmme teel) ning see tee viis läbi bussipeatuse ja minu taga oli buss, mis sõitis pooleldi sellel ratta teel. Ning busijuht andis mulle signaali. :shock: Ei saanud aru nagu mis point sellel oli.
jJanno
Kusjuures umbes 10 sekuni pärast selle asja juhtumist tuli isegi see postitus meelde, kuid buss jäi peatusesse seisma ja ei viitsinud tagasi minna, et numbrit meelde jätta.jjanno kirjutas:Tereviewtopic.php?p=36559#36559alar kirjutas:Minul oli selline juhus, et sõitsin mööda auto tee äärde kollase värviga tekitatud ratta teed (Nõmme teel) ning see tee viis läbi bussipeatuse ja minu taga oli buss, mis sõitis pooleldi sellel ratta teel. Ning busijuht andis mulle signaali. Ei saanud aru nagu mis point sellel oli.
jJanno
lootust veel on
Mul aga selline positiivne lugu, et Paldiski maanteel möödust minust rekkajuht, kel oli lisaks haagis taga, ilusti suunatulega ja ise läks samal ajal täielikult vastassuuna reale. Kuigi ratturi kõrv juba ütleb kaugelt mis seljataga tulemas, siis hoidsin ennast ilusti teepervel, nii et meie vahe oli 4m kuskil, tekkis kohe tunne et - näe mees väntab - respect that! Aga samal päeval oli Keila kesklinnas ka kaks imbetsilli, kes arvasid et ma olen võimeline rattaga üle auto hüppama, sest plokeerisid suurel kiirusel mu tee järsult.
Ratturile oleks vaja taskusse seda haamrit, mis bussides on, millega saab OHU KORRAL purustada klaasi, jalgratturile siis ohu järgselt. Ratturi apsakad maksavad üldjuhul talle endale valusalt kätte.
Ratturile oleks vaja taskusse seda haamrit, mis bussides on, millega saab OHU KORRAL purustada klaasi, jalgratturile siis ohu järgselt. Ratturi apsakad maksavad üldjuhul talle endale valusalt kätte.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Ma ei tea kas mulle lihtsalt tundub või on asi viimasel ajal tõesti hullemaks läinud . Valdavalt treenin Viimsi poolsaare ja Pirita kandis ja ei möödu peeaaegu ühtegi trenni, kui mulle mõnda "napikat" ei tehta . Kui ikka mõni suur rekka sinust 80 km/h ca 50 cm kauguselt mööda tuhiseb, siis võtab ikka veidi kõhedaks küll. Baigiga olen seetõttu juba hakanud teepervel kruusa peal sõitma .
-
- Rattur
- Postitusi: 48
- Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52
Nii... värskelt juhtus ka minuga üks tõeline ohusituatsioon.
Sõitsin mina rattaga mööda Mustamäe teed esimeses sõidureas Mustamäe suunal ühtlaselt 30km/h. Aiandi peatuses kaugel minu selja tagant tuleb troll suure kiirusega ja annab pikka signaali enne peatust. Sealt siiski pääsesin veel puhtalt. Troll sõitis mu selja taga siis taskusse..
Edasi - hakkasin jõudma Sääse peatusesse. Taas kaugelt selja tagant andis sama troll ühtlast signaali. Ma ei pööranud bussitaskusse, vaid sõitsin ikkagi mööda esimest sõidurida(:!:). Ja siis keeras järsku troll mulle vasakult risti ette peatusesse, mul polnud valikut, pidin siis kah paremale pöörama. Ja nii, et ma ei mahtunud enam sõidutee peale ära (Ai siit oleks tulnud kurb mats.. ). Ronisin siis jalakäijate teele. Ja vibutasin rusikaga talle ja sõimasin kah muidugi veidi..., aga tal jäi veel õigust ülegi... (roolis oli umbes 35-aastane vist vene rahvusest mees)
Ohusituatsioon juhtus Tallinnas kell 22:16 Sääse peatuses(eellugu ka Aiandi peatuses). Trolli garaazi numbri jõudsin siiski meelde jätta: 310 troll nr. 1
Mõni hetk tagasi helistasin TTTK dispet?erile ja esitasin kaebuse...
Näis, mis siis edasi saab selle liiklushuligaaniga...
Sõitsin mina rattaga mööda Mustamäe teed esimeses sõidureas Mustamäe suunal ühtlaselt 30km/h. Aiandi peatuses kaugel minu selja tagant tuleb troll suure kiirusega ja annab pikka signaali enne peatust. Sealt siiski pääsesin veel puhtalt. Troll sõitis mu selja taga siis taskusse..
Edasi - hakkasin jõudma Sääse peatusesse. Taas kaugelt selja tagant andis sama troll ühtlast signaali. Ma ei pööranud bussitaskusse, vaid sõitsin ikkagi mööda esimest sõidurida(:!:). Ja siis keeras järsku troll mulle vasakult risti ette peatusesse, mul polnud valikut, pidin siis kah paremale pöörama. Ja nii, et ma ei mahtunud enam sõidutee peale ära (Ai siit oleks tulnud kurb mats.. ). Ronisin siis jalakäijate teele. Ja vibutasin rusikaga talle ja sõimasin kah muidugi veidi..., aga tal jäi veel õigust ülegi... (roolis oli umbes 35-aastane vist vene rahvusest mees)
Ohusituatsioon juhtus Tallinnas kell 22:16 Sääse peatuses(eellugu ka Aiandi peatuses). Trolli garaazi numbri jõudsin siiski meelde jätta: 310 troll nr. 1
Mõni hetk tagasi helistasin TTTK dispet?erile ja esitasin kaebuse...
Näis, mis siis edasi saab selle liiklushuligaaniga...
Mõlemad rikkusid eeskirju. Rattur oleks pidanud ratta- ja kõnniteel sõitma ning trollijuht ei tohi linnas ja eriti sellisel kellaajal sedasi tuututada ning kaasliiklejate meelega ohtu seadmine ei ole kuidagi õigustatud. Aga jah, õigesti tegid, et kaebasid - loodetavasti saab trollijuht ka mõned vihjed liikluse kohta.
No näedsa, kohe muudkui kaebama!karuohakas kirjutas: Mõni hetk tagasi helistasin TTTK dispet?erile ja esitasin kaebuse...
Näis, mis siis edasi saab selle liiklushuligaaniga...
Tegu võis olla ka tavalise omasooihara õnnekütiga. Kust tema siis teadma peab, et need liibukad neoonpüksid pole mitte tedremängu pulmarüü...
jah, kuidagi kahtlaselt palju liigub neid omasooiharaid olevusi, kes tahavad su tähelepanu äratadaKuldar kirjutas:No näedsa, kohe muudkui kaebama!karuohakas kirjutas: Mõni hetk tagasi helistasin TTTK dispet?erile ja esitasin kaebuse...
Näis, mis siis edasi saab selle liiklushuligaaniga...
Tegu võis olla ka tavalise omasooihara õnnekütiga. Kust tema siis teadma peab, et need liibukad neoonpüksid pole mitte tedremängu pulmarüü...
Ma ei tea kui hästi see siia teemasse sobib aga värskes Postimehes võis leida järgneva artikli rattateedest: http://www.postimees.ee/100604/esileht/136632.php
Nägin kuidas täna sõitis Muuga teel tumesinine Nissan Almera numbrimärgiga 211 MCP küljepeegliga otsa teepeenral jalgrattaga sõitnud naisterahvale nii, et viimane saadud löögist kukkus ja hulga marrastusi sai. Nissan põgenes sündmuskohalt kusjuures, seltskond lehvitas suurest rõõmust autos käsi. Loodetavasti jõuab asja ametlik protsess ka kindlaks teha autot juhtinud tegelase ning vastavalt seadusepügalatele ka talle karistuse määrata. Seniks aga palun teistel ratturitel olla eriti tähelepanelik selle autojuhi vastu ning arvestada, et tegemist on arvatavasti narkotsiuimas tegelasega.
Seda juhtumit näinuna tekib vägisi küsimus, et mis suhtumisest autojuhtidesse saab siin üldse rääkida, kui rooli taga lausidioote võib kohata!?
Seda juhtumit näinuna tekib vägisi küsimus, et mis suhtumisest autojuhtidesse saab siin üldse rääkida, kui rooli taga lausidioote võib kohata!?
Re: nissan
Ja-jah loomulikult seda kõike sai tehtud, aga kokkuvõttes on tegemist väga pika kadalipuga.mart2 kirjutas:Loodan, et kannatanu tegi politseile avalduse ja sina end tunnistajana üles andsid. Vähemalt ise teeks kindlasti nii ...
kadalipp
Tean seda jama kannatanu poole pealt ...
Kuigi süüdlane teada ja tunnistas teiste juuresolekul oma viga ning oli ka pealtnägija ja registreeritud liiklusõnnetus, öeldi kindlustusest, et kui süüdlane ise neile avaldust ei tee, siis politsei kaudu tõendeid ajades saan vana velo eest raha kätte KUNI kolme kuu jooksul . Jõuludeks maanteele ...
Kuigi süüdlane teada ja tunnistas teiste juuresolekul oma viga ning oli ka pealtnägija ja registreeritud liiklusõnnetus, öeldi kindlustusest, et kui süüdlane ise neile avaldust ei tee, siis politsei kaudu tõendeid ajades saan vana velo eest raha kätte KUNI kolme kuu jooksul . Jõuludeks maanteele ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Ega osad autojuhid õpi siis ka kui neile tasuta ette näidatakse.Olukord järgmine, mina rahulikult väntan Laagrist Harku poole, jälgin koguaeg selja tagust ja iga suurema auto puhul olen valmistun eelarvamustega kraavi poole minema .Samas , kui tagantulev õppeautogi käitumised pole ettearvatavad, siis too auto tegi kõik by the book -suund ja möödasõit vastasuuna kaudu, ei mingit riivakat ega ka mingeid poolikuid möödasõite, aga noh täpselt tema taga olev sinine Fiat Ducato kaubik tegi kõik nagu ikka maanteel tehakse ja hea et peegliga ei saanud.Tagant järgi mõtlesin, et kas siis on häbi õppeauto vahetus läheduses viisakalt või õieti käituda aga gf.
Mulle sõitis siin eelmine nädal üks õppeauto peateele ette. Mitte, et midagi näha poleks olnud, sealt "anna teed" märgi alt, kus ta seisis on peateed näha oi-oi kui hästi. Vaatasin veel, et roolis olev tibi vaatas minu poole ja ilmselt nägi ka mind ja jäi ootama aga siis hakkas ta peale väikest viivitust hoopis liikuma!
Hea et tee ülesmäge läks ja näpud linnas sõites pidevalt pidurilingil on, sain hoo niipalju maha, et tagant mahtusin mööda. Vibutasin talle sõrme ja sõitsin edasi, samas jäi auto teepervele seisma - tea kas tehti pikem noomitus juhile või ongi selline napikate tegemine tänapäeval autokooli tunniplaanis?
Hea et tee ülesmäge läks ja näpud linnas sõites pidevalt pidurilingil on, sain hoo niipalju maha, et tagant mahtusin mööda. Vibutasin talle sõrme ja sõitsin edasi, samas jäi auto teepervele seisma - tea kas tehti pikem noomitus juhile või ongi selline napikate tegemine tänapäeval autokooli tunniplaanis?
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Teagi, kas see näpuliputamine nii tervislik ettev?tmine ongi. Kunagi sai russalka ristmikul pirita poole keeratud, paarisaja meetri tagant tuli auto, kes haiglaselt tuututama hakkas. Noh, mina näitasin ka näpukeelt, mille peale tüübid kummivilinal oma lasnamäe suuna peal ringi keerasid ja mind pirita teele küttima tulid. Ihukeelest loobusin, kuna ei teadnud, palju neid kandilisi seal masinas olla v?is. Minust nad sinna lauluväljaku pääsla raudade taha tuututama jäid.
Kord s?itis Tallinna poe hoovist mulle pirukamoskvich ette. Vist oli käes parasjagu vanaisa 1927. aasta jalgpiduriga LBC ja vändadki surnud seisus - no ei saanud pidama. Kiirus oli väike ja et mitte üle kaela käia, osutus üheks toetuspunktiks auto uks. Sinna jäi üsna sügav kirsajälg. Roolis oli mingi murzin, kes vahtis, mustad vuntsid sorgus ja suu lahti, nagu oleks ise kirsaga saanud. Midagi ei juhtunud, läksime laiali...
Kord s?itis Tallinna poe hoovist mulle pirukamoskvich ette. Vist oli käes parasjagu vanaisa 1927. aasta jalgpiduriga LBC ja vändadki surnud seisus - no ei saanud pidama. Kiirus oli väike ja et mitte üle kaela käia, osutus üheks toetuspunktiks auto uks. Sinna jäi üsna sügav kirsajälg. Roolis oli mingi murzin, kes vahtis, mustad vuntsid sorgus ja suu lahti, nagu oleks ise kirsaga saanud. Midagi ei juhtunud, läksime laiali...
Ei räägiks nüüd otse liiklusest. Aga lugu järgmine. Juhtus mu maanteeratta õhkõrn kummike seal Viimsi keskuse juures uuel killustikul nädala eest katki minema. Otsustasin minna nr.1 bussi peale Meriväljal, et kuidagi ratas koju saada (ise elan kesklinnas). Ja mida tegi bussijuht- jättis kõigepealt mind koos rattaga ukse vahele, kui ma kuidagi võideldes sisse sain, ei jõudnud veel selgitustki küsima minna kui see vene keeles rääkiv urod mind na ulize saatis ning ropendama hakkas. Ma püüdsin selgitada, et mul läks ratas katki ja elan keskel. See ütles, et tal pohui, mis see tema asi on, et katki. Krt ma ple mingi suvaline jõmm, kes lihtsalt oma laiskusest ratast bussi tassib, tegin sporti, korraliku maanteeratta ja sõiduriietega....ja see tüüp saatis mu lihtsalt tänavale tagasi. Ajas ikka vihale küll. BUSSIJUHID, need ratturite sõbrad, ah vana teema...................
Ükskord oli umbes sama teema pirital, tahtsin nr 5 bussi peale minna, et kuidagi koju saada ja siis vaatasin et buss tuleb peatuse poole, võtab hoogu maha, aga siis näeb, et mina lähenen kahtlaselt bussi poole ja siis andis kiiresti gaasi ja sõitis mööda peatusest, kuigi üks inimene oli veel peatuses... võimalik, et viha põhjuseks on ka see, et aegajalt harrastavad paljud pirta teel bussi tuules sõitmist (ise ka loomulikult)Kino kirjutas:Ei räägiks nüüd otse liiklusest. Aga lugu järgmine. Juhtus mu maanteeratta õhkõrn kummike seal Viimsi keskuse juures uuel killustikul nädala eest katki minema. Otsustasin minna nr.1 bussi peale Meriväljal, et kuidagi ratas koju saada (ise elan kesklinnas). Ja mida tegi bussijuht- jättis kõigepealt mind koos rattaga ukse vahele, kui ma kuidagi võideldes sisse sain, ei jõudnud veel selgitustki küsima minna kui see vene keeles rääkiv urod mind na ulize saatis ning ropendama hakkas. Ma püüdsin selgitada, et mul läks ratas katki ja elan keskel. See ütles, et tal pohui, mis see tema asi on, et katki. Krt ma ple mingi suvaline jõmm, kes lihtsalt oma laiskusest ratast bussi tassib, tegin sporti, korraliku maanteeratta ja sõiduriietega....ja see tüüp saatis mu lihtsalt tänavale tagasi. Ajas ikka vihale küll. BUSSIJUHID, need ratturite sõbrad, ah vana teema...................
ja see neile kindlasti ei meeldi, sest paljud üritavad ükskõik mis hinnaga seda tegevust mitte lubada
Ja nüüd olen valmis vihapuhanguteks kuidas minusugused ratturite mainet rikuvad, aga väga mõnus on vastutuule ja külma ilma korral trennist tulles 60ga, soojas pirta tee läbida kui vaikselt itkuda...
Neid piiderbussijuhte v?iks loetlema hakata. Kord oli 5bussiga sama jama kesklinnas ja p?hjuseks kummi maharonimine veljelt (restaureerimisele viidav sputnik). Vihaga unustasin bussi numbri meelde jätmata, aga buss oli see k?ige uuem baltscan. Neid 5liinil palju ei tohiks liikuda. Aidanud oleks ka telefon-fotokas, siis oleks printinud ja ja jaganud vagunisaatjatele portreid, identifitseerimaks bussijuhti, kellelt tuleb igal juhul rongis piletit n?uda.
Muide, sellistele olen ise korduvalt "tigu teinud." see seisneb kitsal tänaval bussi ees venimises nii 15km/h ja seda nii kaua, kui k?rvad pasundamist kannatavad.
Muide, sellistele olen ise korduvalt "tigu teinud." see seisneb kitsal tänaval bussi ees venimises nii 15km/h ja seda nii kaua, kui k?rvad pasundamist kannatavad.
No mis te nutate, kodanikud jalgratturid! Bussijuhid täidavad seadust, teid jalgrattaga peale mitte võttes!
Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. mai 2004. a määrus nr 141
§ 9. Pagasi ja käsipagasi vedu ja hoidmine
(1) Linna-, valla- ja maakonnaliinil on sõitjal õigus ühissõiduki salongis tasuta vedada käsipagasit, mille ühiku mõõtmete summa ei ületa 200 cm ja kogukaal 40 kg, samuti ümbrises suuski, kokkupandud ja ümbrises jalgrattaid, kelke, lapsevankreid ja -kärusid, muusikariistu, ümbrises tulirelvi, puurides või kastides väikeloomi ja linde. Need ei tohi takistada sõitjate sisenemist, väljumist ja liikumist ühissõiduki salongis.
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... t_id=62970
Pakkepaber taskusse järgmine kord sõitma minnes või mobiiltelefon, millega sugulane/tuttav/takso järgi kutsuda. Ja rahakott kaasa.
Ja et olukord muuta, kohtuge oma piirkonnast valitud riigikogu saadikutega, et muuta kehtivat seadusandlust. Muidugi võib järgmistel riigikogu valimistel ka oma kandidatuuri ülesse seada...
Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. mai 2004. a määrus nr 141
§ 9. Pagasi ja käsipagasi vedu ja hoidmine
(1) Linna-, valla- ja maakonnaliinil on sõitjal õigus ühissõiduki salongis tasuta vedada käsipagasit, mille ühiku mõõtmete summa ei ületa 200 cm ja kogukaal 40 kg, samuti ümbrises suuski, kokkupandud ja ümbrises jalgrattaid, kelke, lapsevankreid ja -kärusid, muusikariistu, ümbrises tulirelvi, puurides või kastides väikeloomi ja linde. Need ei tohi takistada sõitjate sisenemist, väljumist ja liikumist ühissõiduki salongis.
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... t_id=62970
Pakkepaber taskusse järgmine kord sõitma minnes või mobiiltelefon, millega sugulane/tuttav/takso järgi kutsuda. Ja rahakott kaasa.
Ja et olukord muuta, kohtuge oma piirkonnast valitud riigikogu saadikutega, et muuta kehtivat seadusandlust. Muidugi võib järgmistel riigikogu valimistel ka oma kandidatuuri ülesse seada...
Signature sucks!
Laupäevane Postimees jahmatas jällegi ühe jalgrattavaenuliku tekstiga. Kui siiani olen kirunud, kui mõni autojuht teeb möödasõitu 120 km/h, kui mina rattaga vastu sõidan, siis selle eelnõu kohaselt võiks varsti mõni mees 200 km/h rattaga jõudu katsuda. Praegu on hea võimalus rattaklubidel ennast promoda ja teha üks vastukiri meediasse, enne kui Prussakovi omad sellega hakkama saavad.
- Väntan visaduse levialas -
Ole korrektne ja ära enam nii tee - sellise teoga, millel pole mingit mõtet peale ärritamise ja egotsemise, tõmbad vaid ratturite mainet allaSoobel kirjutas:Muide, sellistele olen ise korduvalt "tigu teinud." see seisneb kitsal tänaval bussi ees venimises nii 15km/h ja seda nii kaua, kui k?rvad pasundamist kannatavad.
Seda ei tehta niisama kunagi. Ikka siis, kui "teotatav" buss on teadlikult liiklusohtliku olukorra tekitanud (hüpe k?nniteele rahva sekka suure kiirusega, kui buss su teelt välja surub; vastupidi: buss surub su keset tänavat autode sekka (eeldab bussilt head kiirendust peatusest väljumisel)).
Ja eriti ei usu et see meetod neid palju rohkem ärritab, kui s?rmede ja asjanduste liputamine.
Ja tean ratturit, kellel on sellisteks puhkudeks peotäis kiva taskus. Tema tigu ei tee ja s?rmi ei liputa.
Ja eriti ei usu et see meetod neid palju rohkem ärritab, kui s?rmede ja asjanduste liputamine.
Ja tean ratturit, kellel on sellisteks puhkudeks peotäis kiva taskus. Tema tigu ei tee ja s?rmi ei liputa.
Eriti mõistlikuks käitumiseks ei saa kumbagi pidada... Siin ühes varasemas teemas on antud TAK-i liiklusjärelvalve kontaktid. Kasuta neid. Teistpidi rikud Sa ikka kõigi ratturite mainet.Soobel kirjutas:Seda ei tehta niisama kunagi. Ikka siis, kui "teotatav" buss on teadlikult liiklusohtliku olukorra tekitanud (hüpe k?nniteele rahva sekka suure kiirusega, kui buss su teelt välja surub; vastupidi: buss surub su keset tänavat autode sekka (eeldab bussilt head kiirendust peatusest väljumisel)).
Ja eriti ei usu et see meetod neid palju rohkem ärritab, kui s?rmede ja asjanduste liputamine.
Ja tean ratturit, kellel on sellisteks puhkudeks peotäis kiva taskus. Tema tigu ei tee ja s?rmi ei liputa.
sõitsin täna tööle (esimest korda vana hea vene kokukaga) suunal Tartu Annelinn-> Kesklinn. Soola ja Turu tänava ristmikul jään valgusfoori taha sooviga sõita otse üle ning Aleksandri tänava poole. Aga reastusin valesti ning jäin vastasuuna vööndisse(kuigi minu arust oli see just otse sõidu rida) aga õnnex sõitis mu kõrvale auto, mille juht tegi viisakalt märkuse. Vahetasin rea ning jäin selle auto ette rohelist ootama. Mingil hetkel seljatagant kostva hüüde peale pead pöörates, hüüdis pensionärist autojuht :"püüa" ning viskas mulle värske tomati. Nii et päev algas hea emotsiooniga, lisaks on lõunaks võileiva kõrvale värske tomat ning kõik autojuhid ei hammustagi
veni vidi vici
täna pääval umbes kella 16 paiku olex üx bellarussiga traktorist mind vääga külma närviga alla ajanud..hea et reaktsioon töötas ja tõmbasin rattaga kraavi
asi juhtus vooremäe tagusel teel(tartu raffas vast teab).sõitsin mööda peateed kui kõrvalteelt pööras välja traktor...ma ei pööranud sellele eriti tähelepanu kuna arvasin et mulle ikka teed antaxe..aga exisin..sooritas tuimalt pöörde ja seda otse minu suunas..kiire hüpe kraavi päästis mu bellarussi tagaratta mustri vahele jäämisest..
asi juhtus vooremäe tagusel teel(tartu raffas vast teab).sõitsin mööda peateed kui kõrvalteelt pööras välja traktor...ma ei pööranud sellele eriti tähelepanu kuna arvasin et mulle ikka teed antaxe..aga exisin..sooritas tuimalt pöörde ja seda otse minu suunas..kiire hüpe kraavi päästis mu bellarussi tagaratta mustri vahele jäämisest..
pimedas sõites olen viimaste päevade jooksul paari päris närvi ajavat kogemust saanud:
autojuhina: Tulime pühapäeva õhtul Hiiumaalt Tlna tagasi ning sattusime autorongi, mis oli tekkinud peale Valge Daami pidustusi Haapsalus. Kuna tempo oli 80-90, siis möödasõidud toimusid pidevalt ja ise ei suutnud ka rongis püsida. Kell oli juba palju ning Eestimaa valged ööd hakkavad möödanikku jääma. Ühel hetkel nägin silmanurgast, et oh pele, vastassuunavööndis tuli totaalselt pime rattur vastu. Oleksin ma ise või keegi teine möödasõitu sooritama hakanud, oleks võibolla kuulnud jälle uudist, et idikad autojuhid sõidavad rattureid sodiks. Aitäh.
rattaga eile: Jõudsin trenni tegema pimeduse saabudes ning oh imet, ma olin ainuke rattur, kel valgustus kyljes oli. Sõitsin väikse maanteetiiru Hüüru-Tabasalu kandis, kus trehvas nö tavasõitjaid kui ka korralikus sõiduriietuses rattureid, kes polnud kuulnud ei helkuritest ega lampidest.
ok, vana läbimämmutatud teema, aga autojuhid pole ainukesed, kes ohtlikke olukordi tekitavad. endal tekkis ka tahtmine sellised ratturid "paika panna", aga misasja ma iga viie minuti tagant ratta otsast maha ronin, kätega vehin ja karjun inimeste peale? autojuhtidel on võimalus oma võimu kergesti näidata ja eks nad ka seda teevad, vales kohas ja valel ajal kyll tihti.
autojuhina: Tulime pühapäeva õhtul Hiiumaalt Tlna tagasi ning sattusime autorongi, mis oli tekkinud peale Valge Daami pidustusi Haapsalus. Kuna tempo oli 80-90, siis möödasõidud toimusid pidevalt ja ise ei suutnud ka rongis püsida. Kell oli juba palju ning Eestimaa valged ööd hakkavad möödanikku jääma. Ühel hetkel nägin silmanurgast, et oh pele, vastassuunavööndis tuli totaalselt pime rattur vastu. Oleksin ma ise või keegi teine möödasõitu sooritama hakanud, oleks võibolla kuulnud jälle uudist, et idikad autojuhid sõidavad rattureid sodiks. Aitäh.
rattaga eile: Jõudsin trenni tegema pimeduse saabudes ning oh imet, ma olin ainuke rattur, kel valgustus kyljes oli. Sõitsin väikse maanteetiiru Hüüru-Tabasalu kandis, kus trehvas nö tavasõitjaid kui ka korralikus sõiduriietuses rattureid, kes polnud kuulnud ei helkuritest ega lampidest.
ok, vana läbimämmutatud teema, aga autojuhid pole ainukesed, kes ohtlikke olukordi tekitavad. endal tekkis ka tahtmine sellised ratturid "paika panna", aga misasja ma iga viie minuti tagant ratta otsast maha ronin, kätega vehin ja karjun inimeste peale? autojuhtidel on võimalus oma võimu kergesti näidata ja eks nad ka seda teevad, vales kohas ja valel ajal kyll tihti.
Sai pea paar nädalaskest mööda Hiiumaa ja Saaremaa teid veeretud. Kui kaks Sõru sadamasse suhteliselt lähedalt möödudes kiirust ületavat tühja veokit välja arvata, siis polnud ühelegi Hiiumaal meiega teed jaganud autojuhile midagi ette heita, vaid pigem kiita neid ettevaatliku sõidustiili eest. Olin üllatunud. Saaremaalgi oli ette heita ainult seda, et kruusateedel sõideti ratturiga kohtudes liiga kiiresti, põhjustades killustiku lendamist ja tolmupilvi, kuigi oleks saanud ka ilma. Põhiliselt olid sellisteks kihutajateks arvatavasti turistid, kel oli järgmise vaatamisväärsuse juurde megakiire.
Veel midagi positiivset. Tegime eelmisel nädalavahetusel neljakesi Noarootsi kandis väikese rattamatka, nii ca 200 km ja usksuge või mitte, kahe päeva jooksul leidus vaid üks kõlupea, kes pidas vajalikuks pasundada ja loomulikult alles meiega kohakuti jõudes. Miks kõlupea? Aga sellepärast, et põhjust polnud.
Eriti viisakalt käitusid erajuhid. Kruusastel lõikudel mööduti meist rõhutatult ettevaatlikult. Igal juhul tekkis üle mitme aja kübe usku jalgrattamatka võimalikkusse Eesti Vabariigis.
Eriti viisakalt käitusid erajuhid. Kruusastel lõikudel mööduti meist rõhutatult ettevaatlikult. Igal juhul tekkis üle mitme aja kübe usku jalgrattamatka võimalikkusse Eesti Vabariigis.
80 prossa sellest kuidas sinusse liikluses suhtutakse on su enda käitumises kinni
ülbik roolis on seda ka sadulas ja vastupidi, põhjused enda priviligeerituks pidamiseks on varieeruvad
nii nagu roolikerajad peavad murdma endas stereotüübi et liiklejateks saab pidada vaid sisepõlemismootoriga neljarattalisi ning meelde tuletama et linnateed ja tänavad on mõeldud kõigile LIIKLEMISEKS, peavad viimast endale teadvustama ka sadulasistujad- linnatänavad ei ole nende treeningrajad
Osalt tuleneb järgnev järeldus kadedusest, aga ei saa ütlemata jätta et mida rohkem inimene on investeerinud oma rattasse ja varustusse, seda enam tundub ta ka enesele ka privileege ostvat meie ühises ruumis nii linnas kui maanteel, pargis jne- paralleel maasturi omanike sündroomiga on ilmne.
ülbik roolis on seda ka sadulas ja vastupidi, põhjused enda priviligeerituks pidamiseks on varieeruvad
nii nagu roolikerajad peavad murdma endas stereotüübi et liiklejateks saab pidada vaid sisepõlemismootoriga neljarattalisi ning meelde tuletama et linnateed ja tänavad on mõeldud kõigile LIIKLEMISEKS, peavad viimast endale teadvustama ka sadulasistujad- linnatänavad ei ole nende treeningrajad
Osalt tuleneb järgnev järeldus kadedusest, aga ei saa ütlemata jätta et mida rohkem inimene on investeerinud oma rattasse ja varustusse, seda enam tundub ta ka enesele ka privileege ostvat meie ühises ruumis nii linnas kui maanteel, pargis jne- paralleel maasturi omanike sündroomiga on ilmne.
Loe oma jutt uuesti läbi ja saad ise ka aru, et Sa pole objektiivne - kadedusest antud hinnang ei saa seda olla.winged sandals kirjutas:Osalt tuleneb järgnev järeldus kadedusest, aga ei saa ütlemata jätta et mida rohkem inimene on investeerinud oma rattasse ja varustusse, seda enam tundub ta ka enesele ka privileege ostvat meie ühises ruumis nii linnas kui maanteel, pargis jne- paralleel maasturi omanike sündroomiga on ilmne.
Vastupidi - mitte et mõni kallihinnalise ratta omanik ei teeks lollusi, aga enamik on näinud suurt vaeva, et raha kokku hoida-ajada ja ratas/hea varustus osta, mistõttu nemad enamasti liikluses riskima ei hakka. Pigem hoiavad üldse linnasüdamest eemale, et end ja ratast hoida. Punkt.
Vaata lahtiste silmadega ringi - enamik ettearvamatuid rattureid on u 2-3 k maksvate ratastega kottpüksivennad-õed, kes lihtsalt ei tule sellepealegi, et rattaga mingeid liiklusreegleid silmas pidada.winged sandals kirjutas:Osalt tuleneb järgnev järeldus kadedusest, aga ei saa ütlemata jätta et mida rohkem inimene on investeerinud oma rattasse ja varustusse, seda enam tundub ta ka enesele ka privileege ostvat meie ühises ruumis nii linnas kui maanteel, pargis jne- paralleel maasturi omanike sündroomiga on ilmne.
Ei maksa ka unustada, et vahel tuleb ette ka tahtmatuid apsakaid, mis ei ole seotud üleolevast suhtumisest kaasliiklejatesse vaid pigem hajameelsusest.
Endal juhtus eelmisel nädalal selline lugu, et aeglasel tempol teiste taga veeredes jäin natuke liiga kauaks hobuseid vahtima ja kui taas ette vaatasin, oli juba ülim aeg pidurdama hakata, et mitte kahele eesjalutavale tütarlapsele otsa sõita. Paraku juhtus aga nii, et esiratas otsustas pidama jääda siiski alles nende vahel ja sinna ma siis pudenesingi Keegi viga ei saanud, aga piinlik lugu küll, eriti veel kui kottpükste asemel on natuke asisem riietus ja jalad peedalide küljes kinni
Endal juhtus eelmisel nädalal selline lugu, et aeglasel tempol teiste taga veeredes jäin natuke liiga kauaks hobuseid vahtima ja kui taas ette vaatasin, oli juba ülim aeg pidurdama hakata, et mitte kahele eesjalutavale tütarlapsele otsa sõita. Paraku juhtus aga nii, et esiratas otsustas pidama jääda siiski alles nende vahel ja sinna ma siis pudenesingi Keegi viga ei saanud, aga piinlik lugu küll, eriti veel kui kottpükste asemel on natuke asisem riietus ja jalad peedalide küljes kinni
hooletus ees õnnetus taga.cowrider kirjutas:, et mitte kahele eesjalutavale tütarlapsele otsa sõita. Paraku juhtus aga nii, et esiratas otsustas pidama jääda siiski alles nende vahel ja sinna ma siis pudenesingi Keegi viga ei saanud, aga piinlik lugu küll, eriti veel kui kottpükste asemel on natuke asisem riietus ja jalad peedalide küljes kinni
a said siis vähemalt tsikkidega tuttavaks?
wingedsandals mõtles ilmselt rikkurivõsukesi. Sportlastest erinevad nad tavaliselt kõhukese ja kahe amordiga kalli ratta (sportlaste käes pole kaheamortseid eriti trehvanud) ja aeglase tempo poolest. Varustus ja firmamärgid on neil tavaliselt viimase peal.
Palju saab nalja, kui sellisest mingi vana loksuga mööda sõita. Paar aastat tagasi pidin sellise korra ära tapma, kui KrSaare meestekaga mööda läksin (tõsi, mul oli 56/18 ülekanne). Tüüp pidi liidripositsiooni nimel nahast välja väntama, ent ta ei saanud seda. Pidigi mu lattrauast sepataotud pakiraami vahtima.
Aga seda pole ma veel näinud, et mõni sportlane laianud oleks. Meenub ühe rallimehe vastus küsimusele, kas ralli on ohtlikum, kui tänavaliiklus. "Ei ole ohtlikum, sest ralliässad sõidavad oma võimete piiril, ent rikkurid ja rullnokad sõidavad üle oma võimete."
Palju saab nalja, kui sellisest mingi vana loksuga mööda sõita. Paar aastat tagasi pidin sellise korra ära tapma, kui KrSaare meestekaga mööda läksin (tõsi, mul oli 56/18 ülekanne). Tüüp pidi liidripositsiooni nimel nahast välja väntama, ent ta ei saanud seda. Pidigi mu lattrauast sepataotud pakiraami vahtima.
Aga seda pole ma veel näinud, et mõni sportlane laianud oleks. Meenub ühe rallimehe vastus küsimusele, kas ralli on ohtlikum, kui tänavaliiklus. "Ei ole ohtlikum, sest ralliässad sõidavad oma võimete piiril, ent rikkurid ja rullnokad sõidavad üle oma võimete."
mustal taustal helendab must vari
Kahjuks korduvalt nähtud, et just treeniv sportlane täisvarustuses (kiivriga või ilma) mööda sõiduteed kimades fooridest (eriti sebra ees) üldse välja ei tee vaid lennuga üle lähevad. Saan aru küll, et trenn käib ja nahk seljas märg, aga see pole küll vabandus. Juba minul, kes kas tal sabas või siis kõrval rattateel, ajab selline asi s.ta keema, autojuhtidest rääkimata.Soobel kirjutas:Aga seda pole ma veel näinud, et mõni sportlane laianud oleks.
Ei olnud aega pikemalt laterdada - oli tarvis teistele järele jõuda. Üksnes vabandused ja järelpärimised, et kõik OK. Muidu hea võimalus kohvile kutsuda, aga järgmisel korralEreliukas kirjutas: hooletus ees õnnetus taga.
a said siis vähemalt tsikkidega tuttavaks?
Üks asi veel: foorita ülekäigul (Mööblimaja parkla juures ühesuunaline tee) jäävad autod seisma, et jalakäijaid üle lasta aga rattur lipsab vasakus reas jalakäijate eest läbi ja need siis sõimavad järgi - võimalik, et rattur ei osanud arvata, et mõni viisakas autojuht on nõus seal peatuma ja nii jäigi ta mustaks lambaks. Piinlik lugu. Liigun ise kah vahel seal ja ei mäleta, et mõni auto oleks seal jalakäijate pärast seisma jäänud, kui kedagi parasjagu üle ei lähe, sest alles nad pääsesid foori tagant valla ja kiirendusvõistlus veel pooleli.
Viimasel ajal on ka mnt ratastega naisratturid selliste pattudega silma hakanud. Meesratturid muidugi ka. Ma saan aru vilkuvast tulest ja suurest kiirusest, aga kui lõdvalt läbi sõidetakse nii, et ülejäänud liiklus seisab, siis on küll nende pärast piinlik.Gunnar kirjutas:Kahjuks korduvalt nähtud, et just treeniv sportlane täisvarustuses (kiivriga või ilma) mööda sõiduteed kimades fooridest (eriti sebra ees) üldse välja ei tee vaid lennuga üle lähevad. Saan aru küll, et trenn käib ja nahk seljas märg, aga see pole küll vabandus. Juba minul, kes kas tal sabas või siis kõrval rattateel, ajab selline asi s.ta keema, autojuhtidest rääkimata.Soobel kirjutas:Aga seda pole ma veel näinud, et mõni sportlane laianud oleks.
Eelmisel aastal, kui mingi VC seltskonnaga sõit algas, siis pool seltskonda tõmbas Roccas punasega üle vöötraja (ma kah pundis , sest ei tahtnud maha jääda) ja siis oli omal üsna piinlik. Autojuhtidele see kohe üldse ei meeldinud.
Ilus lugu, aga ei usu: tavaliselt sõidetakse ikka vahtima jäädud asjale otsa (mina olen nii kive kui ka auke niimoodi kohanud), seega oleks loogiliselt võttes hobusele pidanud otsa sõitma. Küllap vaatluse objekt ikka midagi muud olicowrider kirjutas:Endal juhtus eelmisel nädalal selline lugu, et aeglasel tempol teiste taga veeredes jäin natuke liiga kauaks hobuseid vahtima ja kui taas ette vaatasin, oli juba ülim aeg pidurdama hakata, et mitte kahele eesjalutavale tütarlapsele otsa sõita. Paraku juhtus aga nii, et esiratas otsustas pidama jääda siiski alles nende vahel ja sinna ma siis pudenesingi
Häbi või nii ja naa. Tunnistan ausalt, et ei jää punase tule taha passima ja suu lahti tühja ristmikku vahtima. Eriti sagedased on sellised olukorrad nädalavahetustel hommikul vara. Eriti pull ristmik on Tartus kroonuaia silla juures, mille foorid reageerivad autodele. Eks proovige sealt öösel legaalselt üle saada - kõik foorid plõksivad punast, telli või takso, mis mingi tule siis roheliseks ärritaks. Eriti on vihale ajanud viimasel ajal timmitud foorid, milledel rohelise vilkumise algusest punaseni vaid loetud sekundid. Sõidad rahulikult, vaatad, et roheline ees, siis jälgid liiklust ja avastad end 10sekundi pärast punase tule ajal ristmikku ületamas. Silikaadi selverist Pärnu maanteele keerates on roheline tuli nii lühike, et kui täiega minema ei vänta, sattud viljandi maanteelt tulijatele juba ette ja saad pasundada.
mustal taustal helendab must vari
Viimane nali siis ühe Tartu-reisiga. V?tan Tartu otsi hea meelega vastu, ikkagi endine kodulinn, kus elavad s?brad ja vanemad. Ja kuna tahan efektiivselt linnas liigelda, on alati ka ratas masinaruumis kaasas. Et siis puhkeajal linna peale uitama minna.
Minu teada on tavalisel fooriga ristmikul rohelise ajal ees?igus otses?itjatel. Ent paar inimest kahtlesid selles. Yks s?itis nina alt läbi, järgmine pidi äkkpidurdust toimetama, kuna olin juba temaga ristuval kursil. L?i siis ukse lahti ja karjus "Pederast!"
Noh, kui palju selliseid tegelasi roolis leidub, teame me k?ik, sestap minagi eriti ei erutunud sellise asja peale. Vaatasin siis enda käiseid ja siis turgatas.
Oleks pidanud ka äkkpidurdama ja vastama autojuhile: "K?igepealt esitage auto dokumendid, siis hakkame alles vaatama, kes siin pederast on!"
Vedurijuhi tööriietus on ju sinine ja täis helkurribasid ja meenutab kergelt politseivormi. Raudteefirma initsiaalid on ainult selja peal. M?ttetöö kiirusest jäi vajaka sellise otsuse vastuv?tmiseks, aga kangesti oleks tahtnud näha autojuhi reaktsiooni.
Minu teada on tavalisel fooriga ristmikul rohelise ajal ees?igus otses?itjatel. Ent paar inimest kahtlesid selles. Yks s?itis nina alt läbi, järgmine pidi äkkpidurdust toimetama, kuna olin juba temaga ristuval kursil. L?i siis ukse lahti ja karjus "Pederast!"
Noh, kui palju selliseid tegelasi roolis leidub, teame me k?ik, sestap minagi eriti ei erutunud sellise asja peale. Vaatasin siis enda käiseid ja siis turgatas.
Oleks pidanud ka äkkpidurdama ja vastama autojuhile: "K?igepealt esitage auto dokumendid, siis hakkame alles vaatama, kes siin pederast on!"
Vedurijuhi tööriietus on ju sinine ja täis helkurribasid ja meenutab kergelt politseivormi. Raudteefirma initsiaalid on ainult selja peal. M?ttetöö kiirusest jäi vajaka sellise otsuse vastuv?tmiseks, aga kangesti oleks tahtnud näha autojuhi reaktsiooni.
mustal taustal helendab must vari
Sõitsin oma Trekiga Maarjamäel jalgpalli staadioni kõrvalt, kui juhtumisi kuulsin, et keegi läheneb selja tagant kõvasti gaasi andes. Andsin hoogu juurde ja jõudsin just ära pöörata paremat kätt teisele tänavale. Siis kuulsin parajat kummikriginat pidurdamisel, vaatasin tagasi ja nägin, et mingi sinine kaubik jäi ristmikul seisma ja hakkas tagurdama. Tegin kohe omad loogilised järeldused ja panin ihuhingega sibama. Pöörasin siis vasakut kätt ja andsin tuld samas kuuldes kuidas "monsterid" gaasi vajutasid ja mind taga ajavad. Sel päeval oli mul õnnepäev, pääsesin napilt surnuaia kruusateele seal Maarjamäel, mis oli tõkestatud betoonpostidega. Vargad, pätid jäid sinna, pika mokaga. Mingi salapärane võim, seadis asjad niimoodi, et jäi alles ratas ning uued päikeseprillid ostmata!
See oli aasta tagasi.
See oli aasta tagasi.