1. leht 1-st

Määretest natuke

Postitatud: 12. 06. 2016. 19:56
Postitas birgo99
Tere!

Antud teemaga sobivat teemat ei leidnud, seega ärge pähe lööge, kui kuskil sügavustes on sellest juttu tehtud.

Pärast maratone vajab ratas ikka väikest käepärast hooldust pelgalt lihtsa pesemise kõrval. Küsimus on aga selles, et milliseid määrdeid peaks kasutama tirris, keskjooksus, jooksudes vms? Kas sobib ükskõik milline veekindel määre mis hoiab ära oksüdeerimise, ehk võib poest osta suvalise liitiumbaasil oleva määrde laagritele ja võllidele või peaks ikka valima midagi konkreetset?

Birgo

Re: Määretest natuke

Postitatud: 12. 06. 2016. 22:10
Postitas erikr
Põmst ise küsid - ise vastad.
Kunagi pikki aastaid tagasi ostsin mingist Saksa netipoest kilosed purgid Motorexi rohelist ja valget.
Ja mingist kohalikust apteegist ca 30 ml süstlad.
Kõigisse laagritesse panen ääreni rohelist, keermetele liitiumit (valget).
Jätkub ilmselt tütrepoja lastelastelegi.
Kui oleks vaid üks purk neist, paneksin igale poole ühte ja sama. Vahet pole, peaasi, et määrib ja vee eemal hoiab.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 14. 06. 2016. 16:29
Postitas Siim1
Mul tekkis selle peale üks küsimus, et kas peab ainult ketti õlitama või peab ka muid kohti õlitama? Tegin vahepeal ratta lahti ja märkasin, et taga ratas on keskelt nagu õlitatud vms. Kas seda tohib puhtaks pesta ja puhtana ratta tagasi panna või peab ka seda õlitama?
Pilt

Re: Määretest natuke

Postitatud: 14. 06. 2016. 17:18
Postitas erikr
Siim1 kirjutas:Mul tekkis selle peale üks küsimus, et kas peab ainult ketti õlitama või peab ka muid kohti õlitama? Tegin vahepeal ratta lahti ja märkasin, et taga ratas on keskelt nagu õlitatud vms. Kas seda tohib puhtaks pesta ja puhtana ratta tagasi panna või peab ka seda õlitama?
Idee poolest seda sodi pildil olevasse kohta pole vaja.
On 2 koolkonda. Ühed puhastavad kõik kogu aeg ära ja panevad vajalikesse kohtadesse uut määret. Teised lähtuvad printsiibist, et juba olemasolev sitt ei lase uut ligi.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 14. 06. 2016. 18:02
Postitas olavi696
Soovitan küll korra/kaks aastas või peale suuremaid porisõite koonused lahti võtta, puhtaks pesta ja uus määre sisse. Konkreetse pildi peal pole näha, kas rummul on ka olemas korralik tolmukate või mitte, pigem mitte. Eriti kahjulik on survepesuriga pesemine, see peseb määrde välja ja liiva sisse, kuid peale suuri porisõite on see muidugi vältimatu. Lähtuks põhimõttest, et määret pole kunagi liiga palju või siis liiga tihti vahetatud.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 14. 06. 2016. 20:04
Postitas Siim1
https://www.youtube.com/watch?v=guzy0h7gB3I


Selle video järgi ei tohiks seda ketta kohta õlitada mis mul ülimalt õline ja must on.

Järelikult puhastan lihtsalt ära ja õli sinna ei pane? (Mul pole aimugi kuidas see õline on, kui keegi pole seda õlitanud.)


Ja mis õli üldse soovitaksite panna? :D

Re: Määretest natuke

Postitatud: 14. 06. 2016. 21:49
Postitas Road 2
See pole õli. Need on määrdejäägid rummu kokkupanemisest. võlli otsa pole lihtsalt kunagi ära puhastatud.
Mida on üldse tagajooksu juures õliga teha?

Re: Määretest natuke

Postitatud: 16. 06. 2016. 00:20
Postitas Siim1
Road 2 kirjutas:See pole õli. Need on määrdejäägid rummu kokkupanemisest. võlli otsa pole lihtsalt kunagi ära puhastatud.
Mida on üldse tagajooksu juures õliga teha?
Kui selle siis ära puhastada, veereb ratas paremini?

Re: Määretest natuke

Postitatud: 16. 06. 2016. 09:30
Postitas Road 2
Siim1 kirjutas:Kui selle siis ära puhastada, veereb ratas paremini?
Ei veere paremini. Lihtsalt ei teki enam küsimust et "kuidas see õli sinna sai?"

Re: Määretest natuke

Postitatud: 24. 05. 2020. 18:26
Postitas Derthin
Mis määret kaelakausside ja rummude juures kasutada võiks? Olen kuulnud veekindlast teflonmäärdest, aga kas võiks nt Würthi valikust või mõnest autopoest midagi sinna panna? Hetkel on mul riiulis Statoili Wheel Bearing Grease, mis peaks sobima rattalaagritele, aga ma pole kindel kas see veekindel määre on.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 25. 05. 2020. 10:35
Postitas tarmo
Road 2 kirjutas:
14. 06. 2016. 21:49

Mida on üldse tagajooksu juures õliga teha?
Ei tea kuidas hetkel on, aga aastat 10 tagasi oli Mavicul spetsiaalne õli millega tirri korpust seestpoolt õlitati. Selle pinna peal libisesid tirri konnad. Kui õieti mäletan, siis tohtis panna ainult 3 tilka. Üle ei tohtinud õlitamisega pingutada ja kuivana läks asi hulluks. Mul see väike õlipudel siiani alles, poes seda ei müüdud, sai ainult tehasest edasimüüjatele.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 25. 05. 2020. 12:12
Postitas Derthin
tarmo kirjutas:
25. 05. 2020. 10:35
Road 2 kirjutas:
14. 06. 2016. 21:49

Mida on üldse tagajooksu juures õliga teha?
Ei tea kuidas hetkel on, aga aastat 10 tagasi oli Mavicul spetsiaalne õli millega tirri korpust seestpoolt õlitati. Selle pinna peal libisesid tirri konnad. Kui õieti mäletan, siis tohtis panna ainult 3 tilka. Üle ei tohtinud õlitamisega pingutada ja kuivana läks asi hulluks. Mul see väike õlipudel siiani alles, poes seda ei müüdud, sai ainult tehasest edasimüüjatele.
Vaatasin just vabajooksu hooldamise videot kus kasutati samuti konnade määrimiseks tavalist Dry ketiõli.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 25. 05. 2020. 21:36
Postitas maksipoiss
Derthin kirjutas:
24. 05. 2020. 18:26
Mis määret kaelakausside ja rummude juures kasutada võiks? Olen kuulnud veekindlast teflonmäärdest, aga kas võiks nt Würthi valikust või mõnest autopoest midagi sinna panna? Hetkel on mul riiulis Statoili Wheel Bearing Grease, mis peaks sobima rattalaagritele, aga ma pole kindel kas see veekindel määre on.
Õlina https://www.stokker.ee/teflonolimaare-p ... -765895798või paksema määrdena https://www.stokker.ee/valge-teflonmaar ... -765895135

Re: Määretest natuke

Postitatud: 25. 05. 2020. 21:46
Postitas Jats36
Mis tähendab veekindel määre? Kui vesi seguneb määrde hulka siis läheb laager igal juhul rooste...

Re: Määretest natuke

Postitatud: 25. 05. 2020. 22:15
Postitas erikr
Jats36 kirjutas:
25. 05. 2020. 21:46
Mis tähendab veekindel määre? Kui vesi seguneb määrde hulka siis läheb laager igal juhul rooste...
Veekindel määre ei segune veega vaid hoiab määritavatel pindadel veekindlat kihti säilitades samaaegselt määrimisomadused.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 26. 05. 2020. 06:29
Postitas KaupoR
Spray-õlisid kasutades on oht, et määrid lisaks soovitavale kohale ära ka kõik muu, sh nt pidurduspinnad.

Re: Määretest natuke

Postitatud: 26. 05. 2020. 15:08
Postitas Derthin
maksipoiss kirjutas:
25. 05. 2020. 21:36
Derthin kirjutas:
24. 05. 2020. 18:26
Mis määret kaelakausside ja rummude juures kasutada võiks? Olen kuulnud veekindlast teflonmäärdest, aga kas võiks nt Würthi valikust või mõnest autopoest midagi sinna panna? Hetkel on mul riiulis Statoili Wheel Bearing Grease, mis peaks sobima rattalaagritele, aga ma pole kindel kas see veekindel määre on.
Õlina https://www.stokker.ee/teflonolimaare-p ... -765895798või paksema määrdena https://www.stokker.ee/valge-teflonmaar ... -765895135
Leidsin Hawaii riiulist tuubis oleva määrde mida mehaanik soovitas. Ütles, et võid panna nii kaelakaussidele kui rummu sisse, samuti sadulatorule ja stemile. Uurisin vahepeal välja, et riiulis olev Statoil Wheel Bearing Grease on veekindle ja talub hästi survet ja pöördeid.