Specialized A1 pro korda

Remont ja hooldus
Vasta
Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Specialized A1 pro korda

Postitus Postitas mäidu » 23. 06. 2004. 15:05

peale välismaist aastat planeerin Eestisse tagasi tulles oma ratta jälle võistluskorda seada. Ratas ise pärit 2000 lõpust ja 21" (ei uskunudki, et nii kaua ta nyyd mul olnud on) Viimane võistlus '03 Rakkes oli ratas juba omadega suht läbi, kõige ilmsem asi oli see, et eest keskmine hammakas viskas yle ja suur juba ka hakkas ära kuluma (nii et võtsin täiesti viimast, enne kui õppima suundusin aastaks). Täishooldus sai siiski ära tehtud ning nyyd on eesmärk ratas uuesti yles ehitada. Mõne asja kohta kysiks nõu, kuna kavatsen osta neti kaudu jupid ära ja lasta endale siia prm-le toimetada enne tagasi tulemist. Täiesti võhik rattanduses pole, aga mehaaniku kogemusi ka suuremat ei oma. niisiis...

[edit 25.06: lisasin teksti muudatused [] märkide vahel, niigi pikk jutt, näeb siis kohe, mis hetkel seis on (muu tekst jäetud algsele kujule)]

Pöiad:
hetkel rattal all 'originaalid'. mõne kodara suutnud katki sõita, just eelmine aasta ja välja keeranud kergest kaheksast paaril korral ning soovitati mõelda uute soetamise peale. Idee on võistluste jaoks teised jooksud soetada ja eelmised niipalju korda teha, et trenni teha...
osta: Mavic Crossmax ENDURO, kaalud 785g ja 935g (wheelset)
kas kogemusi on kellelgi nendega või isegi alamast klassis crossroc või crossland.
[edit 25.06: Crossroc, veel odavam, natuke ainult raskem, vastupidavus? eks näis]

Rehvid:
tulevad Shwalbe Fast Fred UST
trenni versiooni jaoks vahetan eelmisel aasta lõpus liiprinaelaga läbistatud Crossmax-i välja

Kett, kassett, esimesed hammakad:
XT komponendid, mis hambakaid võiks ette peale Shimano osta? XTR kett väga magusa hinnaga netis, kas seda ostes peaks ka XTR kassetti ja/või XTR tagavahetaja muretsema...
[edit 25.06: valitud XT crankset ette ja xtr kett]

Tagumine vahetaja:
XT või XTR
XT on sigaodav netis, XTR rapidrise aga oleks ekstra.
[edit 25.06: XT 2004 rapidrise'ga]

Keskjooks:
siit tuleb päris kysimus.
FSA Platinum Pro ISIS on sihikul. Shimano keskjooksu olen paaril korral välja vahetanud ja sama jama on mul ka sõbral olnud, et antud mudelil keskjooks ei ole kõige paremaid komponente. Netist leidsin '02 Specialized Rockhopper Comp andmed, mis sama raamiga nagu Pro eelnevad aastad võibolla (A1 igatahes) ja keskjooksu mõõtmed tal 68x110. Netis 68 laius on, aga 110 võlli mitte... Praegune comp aga 113 võll. On kellelgi '00 Rockhopper Pro kohta andmeid? Kui crankseti ka ära vahetan, saab seda kompenseerida? Esimesed hambad niigi õhtal ja kui juba, siis juba :) Igatahes selles kysimus olen veits lost.
[edit 25.06: vastus põhim. leitud, ost on XT crankset koos keskjooksuga]

Pidurid:
Disce pole mõtet hetkel soetada, niigi paras põnts need eelmised asjad kokku. Uued V-d või klotsid kindlasti (hetkel Avid 2.0, õigesti mäletades)
[edit: 25.06: valik xt V-pidurid]

Trossid:
vahetusse. parajalt rasked juba ja pole neid vahetanud (samas võibolla lingid väsinud) selles osas võhik, kas kõrid on eraldi, kui osta ja neid hea välja vahetada on. Teflon vs tavaline jutt olen kuulnud, aga kui osta, siis mis täpselt vaja oleks. (piduri, käiguvahetus eraldi jne?)
[edit 25.06: jagwire komplektid]

Piduri/käiguvahetushoovad:
Hetkel LX, praegu nii esi kui tagavahetaja XT ja toimib, kas XTR-i peale mõeldes peaks ntx parema siis välja vahetama?
Pidurilinkide kohta... kui uued pidurid, siis uued lingid? kui uued klotsid, jätan nad hetkel ehk nii.
[edit 25.06: XT 2003 komplekt]

Hetkel jäid välja sadul, esimene hark (mille peab ka korda tegema, õli välja jne, ei mäleta kas olen teinud, paberid yle vaadata, mis kuskil kodus ehk on) ja juhtrauaga seonduv.
[edit 25.06: Manitou SX amort on originaalist all, korda teha jne, sadula valis San Marco Aero, kuna praegune juba väändunud ja ebamugav ka]


Soovitustel ehk aitab ka teadmine, et kaal on mul 73 ringis stabiilselt ja pikkust 184. Raam on rattal mõnus, nii et selle ymber meeldib ehitada. 21" pani alguses mõtlema, hetkel suht rahul. Pole hinda kokku löönud sellel investeeringul siiski, ei taha veel ideid kohe maha matta :) Investeeringu teeb võibolla osade kaupa ning kui mõned jupid liigsed tulevad, siis lähevad foorumis myyki vms.

[edit 25.06: järgneva lõigu teemat tsekkisin foorumist siit ja hetkel koos uue cranksetiga jooks kaasas, mis poe andmetel peaks sobima...]
Ideid olen siit juba leidnud otsides, jooksude poole pealt just ning keskjooksu sobivuse/sobimatuse kohta, kui 110-113 vahe peaks tulema.

Kõik inff on tervitatav
Viimati muutis mäidu, 25. 06. 2004. 11:02, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
tommionu
Rattur
Postitusi: 108
Liitunud: 02. 08. 2003. 15:43

Re: Specialized A1 pro korda

Postitus Postitas tommionu » 23. 06. 2004. 15:28

reiser kirjutas:...
Keskjooks:
siit tuleb päris kysimus.
FSA Platinum Pro ISIS on sihikul. Shimano keskjooksu olen paaril korral välja vahetanud ja sama jama on mul ka sõbral olnud, et antud mudelil keskjooks ei ole kõige paremaid komponente. Netist leidsin '02 Specialized Rockhopper Comp andmed, mis sama raamiga nagu Pro eelnevad aastad võibolla (A1 igatahes) ja keskjooksu mõõtmed tal 68x110. Netis 68 laius on, aga 110 võlli mitte... Praegune comp aga 113 võll. On kellelgi '00 Rockhopper Pro kohta andmeid? Kui crankseti ka ära vahetan, saab seda kompenseerida? Esimesed hambad niigi õhtal ja kui juba, siis juba :) Igatahes selles kysimus olen veits lost.
...
pasten siia specialized.com FAQ otsingu tulemuse:

Question:
What size bottom bracket do I need for my older Specialized bike.

Answer:
BB SIZING CHART

68 X 110mm
All 2000 HR, except sport model
All 2000 Rockhopper
All 2000 Expedition

73 x 110mm
1999 HR Comp, Comp FS, Comp A1 FS
All 1996, 1997, 1998, 1999 Rockhopper, Stumpjumper models
All 1996, 1997, 1998 S-Works models
All 1996, 1997, 1998, 1999 Ground Control AIM, FSR models

73 x 116mm
All S-Works 1999 models

68 x 113mm
All 2000 Stumpjumper, Enduro, Big Hit, S-Works models. (All bikes with Strongarm II cranks)

73 x 113mm
2000 P.3

68 x 124.5mm
1999 Hardrock, HR Classic, HR FS

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 23. 06. 2004. 15:43

tänud, jäi faq vaatamata, liiga ilmselge koht vaatamiseks, khm
tundub, et kui vahetamiseks läheb,siis vaja otsida 110mm keskjooks, aga fsa-l ainult kõige odavam versio selline...

Leidsin samast ka 2000 Rockhopper A1 Pro specificationi, aitäh juhenduse eest

Shimano-l UN 72 saadaval 68x110 (bike-components.de), loodetavasti kindlam, kui praegu lx taseme tõenäoliselt UN 52 (speci järgi UN 40, aga juba välja vahetatud, hetkel ei mäleta nr-it)

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 24. 06. 2004. 17:09

niipalju olen edasi vaadanud, et list koos asjadest, mida neti kaudu hankima hakkan [edit 25.06: et asi keerulisem oleks, siis panin algsesse teksti muudatused sisse [] märkide vahel]

tagavahetaja: xt 2004 long cage
lingid: xt 2003 (pidurid+käigud)
tagakassett: xt 2004
crankset: xt 2004 koos keskjooksuga
kett: xtr cn7701
pidurid: xt V 2004 esi ja taga
rehvid: 2x Shwalbe Black Jack UST
jooksud: Mavic Crossroc UST
trossid: Jagwire Teflon
sadul: San Marco Aero Gelaround

mõni jubin hoolduseks ja kette rohkem kui yks jne ning hinnaks tuli 1000 eurot.
põhimõtteliselt läks uue ratta ehitamiseks. Kaalu vaatasin asjadel mingil määral, aga jooksude pealt säästsin mõned tuhanded kroonid sellega, et lisakaalu 350grammi ringis (versus Crossmax SL)
Esiots läheb tavahooldusse, Manitou SX amort korda ja juhtraua poolt näppima ei hakka.
Teen tellimuse suht kohe ära, et Eestisse saaksin asjad transporditud.

Kiirematele soovijatele saaksin mõned jubinad ehk juurde visata.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Specialized A1 pro korda

Postitus Postitas mart » 25. 06. 2004. 21:24

reiser kirjutas: Viimane võistlus '03 Rakkes oli ratas juba omadega suht läbi, kõige ilmsem asi oli see, et eest keskmine hammakas viskas yle ja suur juba ka hakkas ära kuluma
..l.
[edit 25.06: valitud XT 04 crankset ]
...,
[edit 25.06: XT 2004 sgs rapidrise'ga]
....
Kõik inff on tervitatav
Juppide foorumis said vaikijalt soovitusliku crankseti suurima hammaste arvu 44. Ise küll võidu ei sõida, aga soovitaks eesti lauskmaale Xt 04 48 suur esihammakaid, aga seal tuleb tiba teine hind ette.
Olen aru saanud, et eesti vennad on lihtsalt leppinud, et MTB-l on ees max 46 hammast.
Kuna võtad SGS tagavahetaja ja loodetavasti mitte 11-34 tagakasseti, siis mahutavusega probleeme ei tohiks tulla (XT SGS kannatab ära, kui ees max 48 ja taga max 32). samas XT 48 esihammakal on pakkuda vaid 175 mm pedaalipikkus. Kui vajad 170 mm, siis pead leppima 44 suuresihambaga.
Läks tiba pikaks - kui sul on veel tellimuse rong väljumata, siis olen huvitatud: 03 XT, 48-36-26 mudelist, mille jutt ja pilt on sarnane:
http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id=104
Pikemalt/täpsemalt kriba mulle privasse.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 25. 06. 2004. 23:16

Äkki keegi kogenum toetab või lükkab ümber, aga minu arust Eesti siledal pinnal on 44 hammast ees küllalt, kui just taga maanteekassetti (12-24 näiteks) ei kasuta. Kui on pikad kiired laskumised, siis võiks ees suurest kasu olla, aga kuni 55km/h peaks 44-ga kah kenasti ära kerima. Tavaliselt MTB-ga maanteel allatuult üle 45km/h ei kima nagunii. Kiirem ja kergem kerimine pidavat efektiivsem olema. Minul siledal maal üksi vändates kiirustel 29-37 km/h ei jõua tagakasetil kett langeda isegi eelviimasele hammakale.
Teisalt võib ees suur hammakas segada metsas sõitu, kuna tuleb tihedamalt keskmise ja suure hammaka vahet klõpsida. Esihammaka käiguvahetust on aga veidi nirum teha, kui tagumist :) Meie suht siledates maastikusõitudes käib palju sõitmist eest suure hammaka peal.

Nero

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 26. 06. 2004. 00:47

Ma jäin vaatama keskmise hamba suurust... suht palju kasutan keskmist maastikul niigi ning vahetan suure ja keskmise vahet suht tihti. Sõidustiili asi ja mul arenemisruumi on, rapsimist tuleb ikka ette. Hinnavahe tuleb antud poes 10 eurot. Mis puutub ka maanteel ketramisse, siis ega väikseimat hambakat palju puutu jah. Läheb siiski 26-36-48 tõenäoliselt prooviks.
Kuna võtad SGS tagavahetaja ja loodetavasti mitte 11-34 tagakasseti, siis mahutavusega probleeme ei tohiks tulla (XT SGS kannatab ära, kui ees max 48 ja taga max 32). samas XT 48 esihammakal on pakkuda vaid 175 mm pedaalipikkus. Kui vajad 170 mm, siis pead leppima 44 suuresihambaga.
175mm pedaalipikkus sobib ja taga on 11-32 kassett

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 29. 06. 2004. 18:31

Teema lõpetuseks lisan versiooni, milline mu ratas kuu aja pärast peaks välja nägema:

jooksud: Mavic Crossroc UST
rehvid: Schwalbe Fast Fred UST
pidurid: Sram 9.0
pidurilingid: Sram 9.0
käiguvahetaja: taga XT 2004 (rapid-rise)
ees eelmisest hooajast rippuv XT vahetaja
käigulingid: XT
crankset: XT 2004 Hollowtech II 26-36-48
kassett: XT 11-32
kett: Shimano CN7701
sadul: San Marco Aero Gelaround
lenks: Mantis 6061 560mm
trossidkõrid: Jagwire teflon

Originaalist jäid alles kaelakausid, lenksuhoidja, sadulapost, Manitou SX amort ning mis kõige tähtsam, Specialized A1 raam :)

Hind tuli söödav arvestades juppide taset, ootusärevus on sees :P

Vasta

Mine “Hooldus”