1. leht 1-st
Carboni parandamine?
Postitatud: 15. 05. 2004. 15:40
Postitas 5TH ELEMENT
Kas carbonit saab ka siis ikkagi parandada ja kuidas seda tehakse, sest senini olen aru saanud, et peale purunemist võib minema visata aga teises teemas väideti just vastupidist.
Re: Carboni parandamine?
Postitatud: 15. 05. 2004. 15:47
Postitas KristjanS
5TH ELEMENT kirjutas:Kas carbonit saab ka siis ikkagi parandada ja kuidas seda tehakse, sest senini olen aru saanud, et peale purunemist võib minema visata aga teises teemas väideti just vastupidist.
ehee.carbonit küll ei parandata minu teada.kui see puruneb siis purunemiskoht narmendab aint ja parandada ei ole seal siis küll midagi

Postitatud: 15. 05. 2004. 16:07
Postitas XTRace
tean juhtumit, kus kana scott (carbon) kunagi katki läks, parandati ära ja müüdi maha. Mu sõber sõitis sellega veel mingi kaks aastat ja siis müüs omakorda edasi. Millega arvatavasti vee siiamaani edasi sõidetakse.
m.o.t.t.
teatud juhtudel saab parandada.
Aga parandatud asi on parandatud asi, nagu ka teiste materjalide puhul.
Postitatud: 15. 05. 2004. 18:02
Postitas Kuldar
Minu lihtsustatud arusaama kohaselt koosneb see kompmosiitmaterjal süsinikkiududest võrgust, millele antakse soovitud kuju ja jäikus polümeervaikudega.
Selle "remont" on pigem kosmeetiline möksimine-liimimine-lihvimine-värvimine, millega materjali esialgsete omaduste taastamisega pole küll mingit pistmist.
Postitatud: 15. 05. 2004. 18:07
Postitas 5TH ELEMENT
jah, eks see sõltu kui keerukast kohast murdub. aga kuidas parandusprotsess siis välja näeb? spetsriidega ja mingi spetsmöksiga kuumutamisel pealt kokkusulatamise teel?
ja kuidas carbonraamid ca 90kg-stele meestele vastu peavad, muutuvad kohe pehmeks? konkreetselt huvitab 2003a Trek 9.8 Elite raam.
endal oli eelmine aasta 2001a Giant MCM, mis aga oli juba enne mind ühe sportlase poolt vist üsna ära ruunatud nii et paari kuu pärast hakkas naksuma ja tagaosa nagu veidi "ujuma" ehk oli vist pehmeks muutunud. üks põhjustest võis olla ka liiga pikalt väljas olnud ja selle tõttu veidi paindunud ning raami sisse kinni kiilunud sadulapost, mis raami pideva lisapinge all hoidis.
9.8 raam aga paistab hoopis tugevam olevat tänu eriti paksule esiosale ning keskjooksuosale. ja ka OCLV tehnoloogia peaks üpris läbi katsetatud olema.
carboni parandamine
Postitatud: 15. 05. 2004. 18:34
Postitas mart2
Lugesin hiljuti just võrgust, et carbonit ei tohiks mingil juhul parandada ja kahjustust katta, sest siis ei näe enam võimalikku mikropragude arenemist. Pidavat olema nagu autoklaasiga, et mõnda eaga ei ole midagi ja siis äkki pragu suureneb. Vahel võib pragu ise seisma jääda ja rohkem edasi mitte minna.
Segane jutt, aga ehk paneb mõtlema (sõidetakse ka purjus peaga - juhtub/ei juhtu?!).
