1. leht 1-st

keskjooksu keermed

Postitatud: 22. 04. 2011. 08:36
Postitas seen
Parempoolne väline laagripesa keeras end vaikselt lõdvaks, midagi polnud tunda ega kuulda. Kui
üritasin uuesti pingutada, sain vaid veerand pööret teha - tuli otse välja. Pool keermest on läinud raamist, pool laagripesalt. Proovisin uut laagrit - selle andis korralikult kinni pingutada. Võtsin ühe
vaheseibi ka ära. Tõenäoliselt see siiski kaua vastu ei pea. Mida teha - Keerata raami keermed üle?
See teeb ühenduse tõenäoliselt veel nõrgemaks? Liimida laagripesa mingi vänge keermeliimiga sisse
ja hiljem üritada vahetada vaid laagrit? Kas liimida kohe või alles siis kui uus laagripesa ka loksuma hakkab? Ehk on veel mingi võimalus?

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 26. 04. 2011. 09:39
Postitas Gunnar
Mina lasin sama probleemiga põhimõtselt keskjooksu keermeala keevitada ning uue keerme sisse keerata, arvati, et 50/50 jääb pidama, ning seni töötab, olen korduvalt sisse-välja laagreid keeranud.

See vaheseibi ära võtmine tundub küll vale tegu olema, need pole seal ju ilmaasjata, vänt hakkab piki telge loksuma niiviisi.

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 26. 04. 2011. 11:26
Postitas eerik.mikroob
seen kirjutas:Mida teha - Keerata raami keermed üle?
See teeb ühenduse tõenäoliselt veel nõrgemaks? Liimida laagripesa mingi vänge keermeliimiga sisse
ja hiljem üritada vahetada vaid laagrit? Kas liimida kohe või alles siis kui uus laagripesa ka loksuma hakkab? Ehk on veel mingi võimalus?
Pekkis keskjooksu keermetega raami jaoks tehakse säherdusi keskjookse, mille tarvis raami keermete olemasolu pole primaarne... ;)
Näiteks see: http://cgi.ebay.co.uk/116mm-Prestine-Se ... 2eb4b7fb8f

Kui sul just mingi erilisem keskjooks küljes pole (octalink, powerspline jne).
Tavalisele 4-kandile on üht-teist ikka leida .

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 26. 04. 2011. 18:56
Postitas seen
Gunnar kirjutas:Mina lasin sama probleemiga põhimõtselt keskjooksu keermeala keevitada ning uue keerme sisse keerata, arvati, et 50/50 jääb pidama, ning seni töötab, olen korduvalt sisse-välja laagreid keeranud.

See vaheseibi ära võtmine tundub küll vale tegu olema, need pole seal ju ilmaasjata, vänt hakkab piki telge loksuma niiviisi.
Ei hakanud loksuma, panin kahe 2,5 mm asemele ühe 3mm - se. Ehk võib seibi hoopis vända ja laagri vahele panna? Kui laagripesa on raamis kinni. kas laagrit vahetada õnnestub?

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 26. 04. 2011. 18:58
Postitas seen
eerik.mikroob kirjutas:
seen kirjutas:Mida teha - Keerata raami keermed üle?
See teeb ühenduse tõenäoliselt veel nõrgemaks? Liimida laagripesa mingi vänge keermeliimiga sisse
ja hiljem üritada vahetada vaid laagrit? Kas liimida kohe või alles siis kui uus laagripesa ka loksuma hakkab? Ehk on veel mingi võimalus?
Pekkis keskjooksu keermetega raami jaoks tehakse säherdusi keskjookse, mille tarvis raami keermete olemasolu pole primaarne... ;)
Näiteks see: http://cgi.ebay.co.uk/116mm-Prestine-Se ... 2eb4b7fb8f

Kui sul just mingi erilisem keskjooks küljes pole (octalink, powerspline jne).
Tavalisele 4-kandile on üht-teist ikka leida .
Hollowtech 2 välised laagrid.

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 27. 04. 2011. 08:29
Postitas eerik.mikroob
seen kirjutas: Hollowtech 2 välised laagrid.
Alumiiniumist raam?
Siis võib raami remont pea sama kallis tulla, kui uue raami ostmine - sõltub muidugi lõpuks tegijast ja raamist.
Lihtsam oleks kasutada "threadless" keskjooksu ja mingit 4-kant väntade kombinatsiooni. Aga eks ta selline häda variant lõpuks oleks.

Kuidas keskjooksu "toru" seinapaksusega on - kannatab ehk ITA mõõtu keerata (36x24 tpi)? Ma küll ei tea, kas mõni mehhaanik seda Eestis ka ette võtaks (mujal on seda vahest kasutatud).

Re: keskjooksu keermed

Postitatud: 27. 04. 2011. 09:06
Postitas seen
eerik.mikroob kirjutas:
seen kirjutas: Hollowtech 2 välised laagrid.
Alumiiniumist raam?
Siis võib raami remont pea sama kallis tulla, kui uue raami ostmine - sõltub muidugi lõpuks tegijast ja raamist.
Lihtsam oleks kasutada "threadless" keskjooksu ja mingit 4-kant väntade kombinatsiooni. Aga eks ta selline häda variant lõpuks oleks.

Kuidas keskjooksu "toru" seinapaksusega on - kannatab ehk ITA mõõtu keerata (36x24 tpi)? Ma küll ei tea, kas mõni mehhaanik seda Eestis ka ette võtaks (mujal on seda vahest kasutatud).
Kindlasti ei tasu raamile kulukat remonti teha - raam maksis omal ajal alla 3000 krooni. Raam lihtsalt on mulle mugav. Uus laagripesa praegu püsib, kui järgi annab, liimin ta tõenäoliselt püsivalt sisse ja mõneks ajaks on probleem lahendatud. Eelmine laager pidas vastu ca 12 000 km ja oli veel elus. Kui laager läbi läheb, ehk õnnestub kuidagi vana laagripesast välja tirida ja uus asemele sokutada.