Rooste velgedel

Remont ja hooldus
Vasta
hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Rooste velgedel

Postitus Postitas hall kass » 14. 01. 2011. 15:02

Matkaratta veljed hakkavad kodarate vahelt tasakesi roostetama. Lihtne on see traatharjaga maha nühkida, aga kas annab kuidagi ka ära hoida rooste hilisemat naasmist?

n.ö. piduripindadega pole muret, nendelt nühivad klotsid igasuguse sodi maha, kaasa arvatud rooste. Kuid kodarate vahele jäävad pinnad panevad mõtlema.

Millised on variandid - miski kruntvärv, roostemuundur vms? Vahendid peavad olema Tartus saadaval.

Lihtsalt ratas seisab kuuris ja kuigi peale igat sõitu seda lumesodi maha pühkinud olen, võis veidi lund ikkagi mõne kodaranipli juurde jääda ning nüüd, sulaga, tekkis velgedele roostet.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas pärnu rattur » 14. 01. 2011. 18:11

1)Määrida veekindlat määret kodaraukude ümber.
2)Hammerite-sarnane rooste eemaldav ja edasise tekke peatav metallikaitsevärv.
3)Alumiiniumvelg :D
4)Carbon

Kui 1. punkt ei mõju, siis võta 2. punkt jne.
Ärge näkku lööge! [/OT]

Ailar
Rattur
Postitusi: 138
Liitunud: 24. 10. 2010. 09:28

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Ailar » 15. 01. 2011. 13:52

Hoia ratast kuivas,
Team Vänt

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2372
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas MK777 » 15. 01. 2011. 13:53

Ailar kirjutas:Hoia ratast kuivas,
Talvel on võimatu kui hoiad seda soojas ruumis :idea:
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

usssky
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 17. 10. 2010. 18:31

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas usssky » 15. 01. 2011. 15:27

Vaata igaks juhuks pöiateibi alla ka.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Soobel » 15. 01. 2011. 17:04

Omast kogemusest julgen väita, et Hammerite ei erine millegi poolest teistest värvidest. Kunagi sai ka soovitust-õpetust järgitud, et värvi otse roostele (päris otse siiski ei värvinud, lasin lahtise rooste terasharjaga minema) aga lendas see hammerite sealt auto velgedelt minema nagu tavaline guašš, tulemuseks ikka roostes veljed. Muidu ei kujutagi ette, kuidas seda kroomitud velje roostetamist peatada võiks... sõita suvel tolmuseks, tolm õliga läbi immutada ja mitte maha nühkida? Aitaks ka auruveduri silindriõli, mille üks tähtis omadus on, et vesi ega aur seda maha ei peskes - aga kust seda enam saada...
mustal taustal helendab must vari

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas hall kass » 15. 01. 2011. 19:21

Vaatasin K-Rautas ringi, seal soovitati hõbedast veljevärvi Prof. Võtsin selle. Nüüd siis lasen drelli otsa käiva terasharjaga rooste ja narmendava kroomi maha ning edasi... värv peale.
Ongi kavatsus velg üle värvida nii seest, kui väljast, v.a. piduripinnad.

Ainus kuivem koht ratta hoidmiseks on mul kuur. Tuppa ei saa ratast komplektsena tuua, sest tegu on ülikitsa trepikojaga puumajas ja sealt mahub ratas läbi vaid siis, kui on eemaldatud jooksud ja pakiraamid. Karm, aga tõsi. Proovitud mitmeid kordi.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Soobel » 17. 01. 2011. 20:28

Pean end parandama: õliga velje juures liialdada ei maksa - kummimaterjalid kipuvad õli käes ära lödinema. Kui aga juba velje lahti harutad ja korralikult värvida tahad, siis kasuta ka roostesurma ja kruntvärvi alla oleks hea tsink-spreid lasta. Üle prahi kruntvärv on seni olnud Vivacolor korrostop.
mustal taustal helendab must vari

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas hall kass » 18. 01. 2011. 14:49

Neid "roostesurmasid" on ka mitmeid. Kas kõlbab igasugune või on neil ka erinevusi?
Sama küss tsinksprei kohta, kui seda on mitu eri sorti.

Hetkel on veljed harjadega üle lastud. Põhiliselt pindmine rooste. Siin-seal, enamasti piduripindadel, on ka sügavamale tunginud roosteussi näha, see ei taha harjale alluda.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Soobel » 18. 01. 2011. 21:29

Tsink oli minul mingi Florini oma, mida sai omal ajal tellitud tonni eest ja mida jaekäibes ei liikuvat. Muidu kiideti Würthi oma. Roostesurm oli läti või leedu oma. Muidu on nad enamasti mingi fosforhappe põhjal. Mäletan, et õpetus käskis paar tundi pärast roostesurmaga mäkerdamist detaili vette kasta ja pärast 24 tunni möödumist võis kruntida-värvida. Esimene autovelg jäi seepeale karvaseks. järgmistel lasin roostesurma lillaka mudru enne kruntimist terasharjaga maha.
mustal taustal helendab must vari

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas hall kass » 19. 01. 2011. 21:13

Roostesurm nüüd ka olemas - lätlaste toode "Antirust" (K-Rautast). Etiketil on tõesti kirjas, et kui temp on üls 20 kraadi, soovitatakse möksitud kohti paari tunni vältel kergelt niisutada. Aga odav oli see küll.
Samuti soovitab kasutusjuhend enne värvimist reaktsioonijäägid eemaldada.

Kasutaja avatar
Nongrata
Rattur
Postitusi: 535
Liitunud: 16. 08. 2006. 14:54

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Nongrata » 21. 01. 2011. 22:59

Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas hall kass » 22. 01. 2011. 17:37

Nongrata kirjutas:Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.
Täitsa võimalik. Aga liiv ja hape vist eeldavad jooksu täielikku osandamist (lausa nii, et tuleb pärast uuesti laduda)?

Kasutaja avatar
Nongrata
Rattur
Postitusi: 535
Liitunud: 16. 08. 2006. 14:54

Re: Rooste velgedel

Postitus Postitas Nongrata » 22. 01. 2011. 19:11

hall kass kirjutas:
Nongrata kirjutas:Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.
Täitsa võimalik. Aga liiv ja hape vist eeldavad jooksu täielikku osandamist (lausa nii, et tuleb pärast uuesti laduda)?
Jah. Arvestades aja- ja rahakulu on mõtekam uus jooks osta või traathari, roostesurm, värv ja aasta- paar on hooletu.

Vasta

Mine “Hooldus”