1. leht 1-st

Esikäiguvaheti väike probleem

Postitatud: 24. 01. 2004. 19:22
Postitas s4nder
Tere, ma pole rataste koha pealt just kodus, kuid mul on üks väike probleem.

Ostsin hiljuti Author Mystic sx ratta, suht odav aga niisama sõitmiseks.

Esikäiguvaheti ei taha hästi suurimalt kettalt keskmisele vahetada, olenevalt keti asendist tuleb kuni ~20 m sõita enne kui käik vahetub.
Käiguvaheti on Shimano Acera. Teenindusse pole veel läinud.

Teiseks, mida oskate ytleda RST 281 AR esiamordi kvaliteedist asfalt- ja kergetel metsateedel? Ma pole veel arugi saanud kas see vedru või õli/õhuga töötab :oops:

Tänan

Re: Esikäiguvaheti väike probleem

Postitatud: 24. 01. 2004. 19:30
Postitas KristjanS
s4nder kirjutas:Teiseks, mida oskate ytleda RST 281 AR esiamordi kvaliteedist asfalt- ja kergetel metsateedel? Ma pole veel arugi saanud kas see vedru või õli/õhuga töötab :oops:

Tänan

no seda ei saagi päris esiamordix nimetada pigem vedruvanker ja õhk õliga ple seal kyll midagi pstmist,tavaline vedrupulk peax sees olema.aga kui sa niisama sellega sõidad ja extreemususi ei oci siis kestab see sul poolteist aastat küll. liiga karmid sõnad tulid vist :shock: :? aga ära sa kohe pahax pane ja uut ette hakka ostma.

Postitatud: 24. 01. 2004. 19:35
Postitas s4nder
Ega mul tegelt vahet pole on ta õhu või vedruga. Imelik, sõber sai ka umbes 5,5k eest ratta millel õhuga amort... sisiseb küll vähemalt ;). Õhkamort kvaliteetsem seega? Tal on see kuidagi väga lõdva, iga väiksema konarusega vedrutab.

Selle käiguvaheti jama kohta oskate midagi ütelda? Tülikas uue rattaga 5 sekundit ketti kõristada enne kui vahetab.

Postitatud: 24. 01. 2004. 19:48
Postitas erikr
kui eeldada, et esivaheti on monteeritud korralikult, äärmiste asendite kruvid õigesti reguleeritud ja ta raam pole matsu saanud siis tuleb trossi veidi järgi anda lenksult esivaheti lülitil olevat trossi pinge reguleerimiskruvi poole pöörde kaupa päripäeva (sissepoole) keerates ja käiguvahetust iga kord seejärel kontrollides.
täielik esivaheti reguleerimise õpetus

Postitatud: 24. 01. 2004. 19:55
Postitas s4nder
Hea küll, eks proovin järgi kui kevade poole sõitma hakkan. See tõrge esineb tavaliselt siis kui kett tagant on väikestel hammasratastel, nii 5-8. Siis on kett kalde all ja käiku vahetades käiguvaheti vaid riivab ketti mitte ei tõsta seda maha.

Postitatud: 24. 01. 2004. 20:04
Postitas huko
s4nder kirjutas:Imelik, sõber sai ka umbes 5,5k eest ratta millel õhuga amort... sisiseb küll vähemalt ;). Õhkamort kvaliteetsem seega? Tal on see kuidagi väga lõdva, iga väiksema konarusega vedrutab.
5,5 k eegi eest saab saab just sellise asja, omamoodi kvaliteedi ja omadustega. :shock: Kui ise niisama söitmiseks ratast ostaks ja selline summa oleks kasutada, ostaks jäiga kahvliga isendi. 8)

Postitatud: 26. 01. 2004. 21:05
Postitas mart
s4nder kirjutas:Hea küll, eks proovin järgi kui kevade poole sõitma hakkan.
Kuna kevad kaugel ja ratas talveunes , siis lase tal igaks-puhuks kõik vedrud lõdvaks: esi- ja tagahammakatel kett väikseimale ja V-pidurid lahti. Sel juhul kaob trossidest pinge ja nad ei nõua kevadel pingutamist. Kui sul on taga rapid-fire süsteem, siis soovitatakse kombinatsiooni: ees - kett väiksemale ja maha, taga - kett suurimale.