1. leht 1-st

Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 19. 05. 2010. 18:47
Postitas charlie
Tere!

Mul on rattal XT ketaspidurid, aga ei saa neid kuidagi nii reguleeritud, et rootor ei käiks vastu klotse. Kuidagi ikka sahistab. On võimalik kuidagi klotse kaugemale reguleerida või on klotside vahel olev vedru väsinud ja ei lükka silindreid piisavalt sisse tagasi?

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 19. 05. 2010. 19:19
Postitas slinki
Kõige lihtsam ja kindlam on ratas veeretada hooldemeestele... aga... keerad sadula pool-lahti, hoiad pidurit kekmise tugevusega all ja teed rattaga paar tiiru. Nüüd peaks olema ketas paika liikunud ja ongi aeg suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata. See aitab juhul kui ketas just kõver pole.
Samas tuleks ka vahel surveõhuga tänavatolm välja peksta.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 26. 05. 2010. 20:54
Postitas maic
Painuta vedru natuke ise näpudega laiemaks tagasi

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 07:50
Postitas Toonio
No mina loen juba päris mitu korda aga ei suuda aru saada, kas siin on mingit töövõtet kirjeldatud, asjade kinnikeeramise järjekorda või on väike typo sees kuskil :?
slinki kirjutas:...suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata...

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 08:12
Postitas Villem T
Toonio kirjutas:No mina loen juba päris mitu korda aga ei suuda aru saada, kas siin on mingit töövõtet kirjeldatud, asjade kinnikeeramise järjekorda või on väike typo sees kuskil :?
slinki kirjutas:...suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata...
Hoiad pidurit peal ja keerad sadula kinni - humala õige järjekord.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 08:26
Postitas slinki
Piduri sadul on vooliku otsas. Sinna sisse kuuluvad klotsid ja sealt käib rootor läbi.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 08:34
Postitas erikr
slinki kirjutas: suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata.
enamusele oleks kodusem ilmselt "link vastu lenksu"
PM sadul kipub vahest kruvi pingutamise ajal vaikselt liikuma, eriti kui seibi kruvi all pole.
Sellisel juhul tuleb väikest sadula asendi eelkorrektsiooni enne pingutamist kasutada.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 08:47
Postitas slinki
Sadul kipub liikuma kui koonuseibid on paigaldatud valesti või üldse puuduvad.
Paigaldatakse need kõige viimasena ennem poldipead.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 09:16
Postitas arnea
Minu väga tagasihoidlik kogemus on see, et Shimano SLX sadulaid oli hea lihtne paika saada aga Aviditega sain ikka mitu-setu ringi mässata enne, kui ketas kenasti pilu keskelt käis.

Arne

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 11:42
Postitas mart
charlie kirjutas:Tere!

Mul on rattal XT ketaspidurid, aga ei saa neid kuidagi nii reguleeritud, et rootor ei käiks vastu klotse. Kuidagi ikka sahistab. On võimalik kuidagi klotse kaugemale reguleerida või on klotside vahel olev vedru väsinud ja ei lükka silindreid piisavalt sisse tagasi?
üldinfo:
Klotse kaugemale reguleerida ei saa, kauguse määravad püsivalt/automaatselt ära kolbide tihendi tagastussüsteem.
Klotsi vedru ei lükka kolbe laiemaks, vaid hoiab klotse kolbide küljes/vastas.
veel üks sahistusvõimalus:
Kui rummulaagrites loks sees, siis hakkab rootor samuti vastu klotse sahistama.

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 11:57
Postitas Toonio
erikr kirjutas:
slinki kirjutas: suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata.
enamusele oleks kodusem ilmselt "link vastu lenksu"
Vot seda ma kahtlustasin. Pmõtselt oleks sellest rutska jutust ka aru saanud aga t asemel pandud d (vastu mida -> rutskat) hakkas segama. Ja eebel tundus mingi kavala tuulina, mis sadulat veel lisaks kettale paigal hoiab - teada ju, et kinni keeramisel võib sadul ka nihkuda - ketas ise paindub ju natuke läbi

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 13:28
Postitas slinki
No.. palju kära ühest trükiveast.. :lol:

Re: Ketaspiduri reguleerimine

Postitatud: 27. 05. 2010. 14:37
Postitas Toonio
slinki kirjutas:No.. palju kära ühest trükiveast.. :lol:
ma lihtsalt põhjendasin, millest selline küsimus üldse tekkis. Tegelen ise ka vahest XT sadula asendi timmimisega ning sellise segase lausekatke nägemine pani lootma, et keegi avaldab saladuse mismoodi sellest tülikast tuunimisest vabaneda... aga see selleks.

TLÜs korraldatud loengusarja viimases osas rääkis hr Kukk ka sellest klotside vastu käimise probleemist natuke. Soovitus oli võll selliselt märgistada, et iga kord ratast eemaldades oleks võimalik see täpselt samamoodi tagasi panna. Ratta kasutamise tulemusena istub võll oma pesasse (värvikihi v suisa metalli või mõne muu materjali sisse) , võib olla ka deformeerub mingis suunas ning teises asendis tagasi pannes võib jääda kogu jooks tiba teise nurga alla. See aga omakorda võib viia ketta klotsiga kontakti.

Ma ei tea kui õige või vale see siin kellelegi tundub, kuid selline asi mulle loengust kõrva jäi ja hetkel tundus täiesti asjakohase kommentaarina antud teemas.