Tagmine vahetaja

Remont ja hooldus
Vasta
PaulSmith
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 14. 05. 2009. 09:08

Tagmine vahetaja

Postitus Postitas PaulSmith » 02. 06. 2009. 10:29

Tere,
Kas keegi hariks mind, mida tähendavad need read?

Minimaalne kasseti hammaste arv: 11
Maksimaalne kasseti hammaste arv: 34
Maksimaalne hammaste arvu erinevus ees: 22

võtsin selle info et online kauplusest
SLX RD-M662 SGS Shadow tagumine käiguvahetaja lehelt

Mul hetkel 3x7 ülekanded ning käiguvahetaja on see.
Pilt
peaaegu vanakool :D

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12101
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas Mati » 02. 06. 2009. 10:52

PaulSmith kirjutas:...mida tähendavad need read?
Minimaalne kasseti hammaste arv: 11
Maksimaalne kasseti hammaste arv: 34...
Tagakasseti (ehk selle hammasrataste paki) väikseim hammasratas võib olla kuni 11 hambaga (mitte vähem) ja suurim mitte rohkem kui 34 hambaga.
PaulSmith kirjutas:...mida tähendavad need read? ... Maksimaalne hammaste arvu erinevus ees: 22...
Esi hammaka suurima ja väikseima hammasratta hammaste arvu erinevus ei tohi ületada 22. St sobib variant 44-...-22, aga ei sobi nt 46-...-22.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas mart » 02. 06. 2009. 11:13

PaulSmith kirjutas: SLX RD-M662 SGS Shadow tagumine käiguvahetaja

Mul hetkel 3x7 ülekanded ning käiguvahetaja on see.
Pilt
peaaegu vanakool :D
Pildil olev vanatüüpi Alivio on 7 käiku mistõttu kasutab laia ketti, SLX on 9 käiku st kitsas (ultra narrow) kett.
Lühike vastus, lepi sarnasega nagu on ja kammi poed läbi. tegelt on alternatiiviks 90-ndate keskel toodetud 7 käigulised deore LX ja XT, mida suht raske leida. Ja hind on neil hoopis teine.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

PaulSmith
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 14. 05. 2009. 09:08

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas PaulSmith » 02. 06. 2009. 11:52

mart kirjutas:
PaulSmith kirjutas: SLX RD-M662 SGS Shadow tagumine käiguvahetaja

Mul hetkel 3x7 ülekanded ning käiguvahetaja on see.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... AA280_.jpg
peaaegu vanakool :D
Pildil olev vanatüüpi Alivio on 7 käiku mistõttu kasutab laia ketti, SLX on 9 käiku st kitsas (ultra narrow) kett.
Lühike vastus, lepi sarnasega nagu on ja kammi poed läbi. tegelt on alternatiiviks 90-ndate keskel toodetud 7 käigulised deore LX ja XT, mida suht raske leida. Ja hind on neil hoopis teine.

aga kui ma ostan uuue keti ka, st et ma pean ostma taha uue kasseti ning ka ette uued hammasrattad, mis on niikunii mingi vända küljes millel ei ole seda nelikant kinnitust keskjooksule, ning ma pean uue keskjooksu ostma aga sest uus keskjooks ei sobi vana raami külge ning ma pean ostma uue raami aga siis ei sobi kahevel uue raami külge ning ma pean ostma uue kahvli, leks ka sest see ei ole selle tänapäeva stemmi kinnitusega, niiet jah...mine osta uus ratas :D

PaulSmith
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 14. 05. 2009. 09:08

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas PaulSmith » 02. 06. 2009. 11:53

Mati kirjutas:
PaulSmith kirjutas:...mida tähendavad need read?
Minimaalne kasseti hammaste arv: 11
Maksimaalne kasseti hammaste arv: 34...
Tagakasseti (ehk selle hammasrataste paki) väikseim hammasratas võib olla kuni 11 hambaga (mitte vähem) ja suurim mitte rohkem kui 34 hambaga.
PaulSmith kirjutas:...mida tähendavad need read? ... Maksimaalne hammaste arvu erinevus ees: 22...
Esi hammaka suurima ja väikseima hammasratta hammaste arvu erinevus ei tohi ületada 22. St sobib variant 44-...-22, aga ei sobi nt 46-...-22.
tänks

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas mart » 02. 06. 2009. 13:15

PaulSmith kirjutas:

Mul hetkel 3x7 ülekanded ning käiguvahetaja on Alivio...

aga kui ma ostan uuue keti ka, st et ma pean ostma taha uue kasseti ning ka ette uued hammasrattad, mis on niikunii mingi vända küljes millel ei ole seda nelikant kinnitust keskjooksule, ning ma pean uue keskjooksu ostma aga sest uus keskjooks ei sobi vana raami külge ning ma pean ostma uue raami aga siis ei sobi kahevel uue raami külge ning ma pean ostma uue kahvli, leks ka sest see ei ole selle tänapäeva stemmi kinnitusega, niiet jah...mine osta uus ratas :D
Aru ma ei saa, miks sina aru ei saa. Ma ei suuna sind 7käigulisest eemale, vaid valgustan tagapõhja. Seitsme käigulisi kvaliteet tagakäikareid enam ei toodeta. Lepi sellega, mida poes pakuvad.
Et sind virtuaalselt harida, näitan kvalittetkäikareid oma ratastelt:
Shimano LX 7 käiku 1996
Pilt

Suntour XC LTD 7 käiku 1993
Pilt
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas Villem T » 02. 06. 2009. 13:56

mart kirjutas:Pildil olev vanatüüpi Alivio on 7 käiku mistõttu kasutab laia ketti, SLX on 9 käiku st kitsas (ultra narrow) kett.
Üheksakäigulise vahetaja vahelt ei mahu seitsmese kett läbi?

brg
Rattur
Postitusi: 178
Liitunud: 15. 04. 2005. 13:14

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas brg » 02. 06. 2009. 14:20

Vahetasin kunagi oma vanal rattal (2004 või 2005a väljalase) tagumise 7k Altuse, 9k XT vastu (RD-M751-SGS) ilma heebleid ja ketti vahetamata. Töötas küll, kuigi mingit erilist progressi käiguvahetuse täpsuses/kiiruses ei märganud.

PaulSmith
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 14. 05. 2009. 09:08

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas PaulSmith » 02. 06. 2009. 15:13

mart kirjutas:
PaulSmith kirjutas:

Mul hetkel 3x7 ülekanded ning käiguvahetaja on Alivio...

aga kui ma ostan uuue keti ka, st et ma pean ostma taha uue kasseti ning ka ette uued hammasrattad, mis on niikunii mingi vända küljes millel ei ole seda nelikant kinnitust keskjooksule, ning ma pean uue keskjooksu ostma aga sest uus keskjooks ei sobi vana raami külge ning ma pean ostma uue raami aga siis ei sobi kahevel uue raami külge ning ma pean ostma uue kahvli, leks ka sest see ei ole selle tänapäeva stemmi kinnitusega, niiet jah...mine osta uus ratas :D
Aru ma ei saa, miks sina aru ei saa. Ma ei suuna sind 7käigulisest eemale, vaid valgustan tagapõhja. Seitsme käigulisi kvaliteet tagakäikareid enam ei toodeta. Lepi sellega, mida poes pakuvad.
Et sind virtuaalselt harida, näitan kvalittetkäikareid oma ratastelt:
ok aga kui ma ikka soovin kiiremat ja täpsemat vahetust siis ma peaks üheksase peale üle minema?
vaevalt ma hakkan 90-ndate tehnikat taga ajama.

PaulSmith
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 14. 05. 2009. 09:08

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas PaulSmith » 02. 06. 2009. 15:14

brg kirjutas:Vahetasin kunagi oma vanal rattal (2004 või 2005a väljalase) tagumise 7k Altuse, 9k XT vastu (RD-M751-SGS) ilma heebleid ja ketti vahetamata. Töötas küll, kuigi mingit erilist progressi käiguvahetuse täpsuses/kiiruses ei märganud.
Ja mis sa veel vahetasid enne kui hakkasid märkama?
või ostsid uue ratta?

brg
Rattur
Postitusi: 178
Liitunud: 15. 04. 2005. 13:14

Re: Tagmine vahetaja

Postitus Postitas brg » 02. 06. 2009. 15:25

PaulSmith kirjutas:
brg kirjutas:Vahetasin kunagi oma vanal rattal (2004 või 2005a väljalase) tagumise 7k Altuse, 9k XT vastu (RD-M751-SGS) ilma heebleid ja ketti vahetamata. Töötas küll, kuigi mingit erilist progressi käiguvahetuse täpsuses/kiiruses ei märganud.
Ja mis sa veel vahetasid enne kui hakkasid märkama?
või ostsid uue ratta?
Kuidas nüüd öelda... tagumine vahetaja vahetas varemgi täiesti rahuldavalt, niiet XT-ga asendamine polnud tingitud parema käiguvahetuse soovist. Lihtsalt hinnavahe nõrgemate mudelitega oli liiga väike, et kiusatusest üle olla. Mingit kohutavat erinevust ei näinud.

Vasta

Mine “Hooldus”