kodarate pinge

Remont ja hooldus
Vasta
Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

kodarate pinge

Postitus Postitas Rom » 12. 08. 2003. 23:04

oskab öelda keegi kui pingul kodarad olema peavad või võivad?

kui näppudega kodarapaari-ristile peale pressida kuipalju nad peaksid -tohiksid järele anda?

tann
Rattur
Postitusi: 372
Liitunud: 05. 08. 2003. 15:11

Postitus Postitas tann » 12. 08. 2003. 23:17

Minu teada mingit spets mõõtu selleks polegi ja ise targapeaga neid küll pigutada pole mõtet, sest nii võib ratta kergelt kaheksasse tõmmata, aga kui tegelikult ka on vajadus kodaraid pingutada ja ratas jookseb ideaalselt siis tuleks kõiki samapalju peale keerata

Kui kodarad liialt pehmed , on lihtsalt suurem tõenäosus, et kuskil kerge hüppe peal ratta 8-sse lööb

Soovitan mõnda poodi minna ja spetsialistide poole pöörduda

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3802
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: kodarate.......

Postitus Postitas mart » 12. 08. 2003. 23:23

Rom kirjutas:oskab öelda keegi kui pingul kodarad olema peavad või võivad?

kui näppudega kodarapaari-ristile peale pressida kuipalju nad peaksid -tohiksid järele anda?
nn kitarrivariant, mida ise kasutan, st tuleb näppida ja toonid samaks ajada:
you need to "tune" the spokes. This tells you the relative tension** of all the spokes to each other. Obviously each spoke should be the same tension as all the others so that they all bear the same stress. Equal musical pitch equals equal tension! So ? pluck the spokes halfway along their length and adjust as necessary. Just make sure ping equals ping instead of pong
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/faq.htm#WTQ1
http://www.bikexprt.com/bicycle/tension.htm

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 12. 08. 2003. 23:49

tann kirjutas: Soovitan mõnda poodi minna ja spetsialistide poole pöörduda

hea soovitus kui oleks mõnda spetsilistidega poodi lähedal :wink:

siinsed "spetsialistid" kehitavad sellise küsimuse peale õlgu :?

olen paar kodarat lõhkunud ja paar jõnksu pöida saanud ning kui olen poodi sirgeks ajama viinud siis tulemus on iga kord erinev s.t. igas poes on omamoodi "spetsialistid"
ühes aetakse pöid rummu suhtes tsentrist välja,
teises keeratakse kodaranippel pöiast peaaegu välja,
kolmandas aetakse kodarad pingule nigu pillikeeled,
neljandasse ei julge minna sest LX jookse vaadatakse juba aukartusega,

no ja kui sellised "eeskujud" on ees siis ise kah ei julge torkima hakata sest ei tea mis moodi asi käib :(
peab vist Tartu-Tallinna kolima. :wink:

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

Postitus Postitas Konflict » 12. 08. 2003. 23:54

Viljandis polegi neljandat :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 13. 08. 2003. 00:04

Konflict kirjutas:Viljandis polegi neljandat :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

mitut sa tead?

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: kodarate.......

Postitus Postitas Rom » 13. 08. 2003. 09:17

mart kirjutas: nn kitarrivariant, mida ise kasutan, st tuleb näppida ja toonid samaks ajada:

no kidra panen häälde aga kodarate puhul selline varjant............ei usu hästi :wink:

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: kodarate.......

Postitus Postitas UrmasL » 13. 08. 2003. 09:38

Rom kirjutas:no kidra panen häälde aga kodarate puhul selline varjant............ei usu hästi :wink:
Ma panen ka kidra häälde aga kodarate puhul kasutaks kuulmist ainult siis kui on tutikas pöid, rumm ja kodarad. Kulunud/laksu saanud asjadega on sedasi, et kui saad kodarad võrdselt pingule, siis on pöid kõver ning vastupidi. Lisaks on mõned kodarad uuemad, mõned vanemad. Mul oli siin vahepeal laenatud wheelset kus tagaratta pöid, kui ka rummu korpus olid väsinud. Kodarad lendasid plaks ja plaks. Pold mingit võimalustki, et kõik kodarad oleks võrdselt pingul onud. Nüüd ootab see ratas (õigemine rumm) uut pöida ja kodaraid. Rummu korpus pidi küll väsinud olema aga kui kodarad laduda vastupidi kui enne oli siis peaks veel asja saama.

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

:)

Postitus Postitas Konflict » 13. 08. 2003. 11:28

Hawaii- sinna ei viiks tappes ka oma rattas liiga targad poisid seal
Rademar- no sinna viiks kui see pikem ratta parandaja seal on

Mingi rattapood on seal Suure venna juures ka aga vaadates mis rattad seal müügis on siis ei usalda neid

aga kui tahad ma võin sulle mingi venna nr anda kelle juures mina ratast hooldamas käin

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: :)

Postitus Postitas Rom » 13. 08. 2003. 12:08

Konflict kirjutas:
aga kui tahad ma võin sulle mingi venna nr anda kelle juures mina ratast hooldamas käin
mis mees see on?
Viimati muutis Rom, 12. 04. 2004. 18:22, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: :)

Postitus Postitas UrmasL » 13. 08. 2003. 12:30

Rom kirjutas:või mismoodi kaelakausse hooldada saan
...
Kaelakausside hoolduse kohta ei osanud mulle isegi maaletooja esindus midagi kosta (author ja mõigus),
A mis siin keerulist? Võtad lahti ja puhastad ning määrid. Kui spets määret pole siis kõib litol 24 küll. Kui on kulunud siis asendad kulunud jupid või kogu süsteemi. Kinniste laagrite puhul piisab kui asendad selle "cartridge" (juhul kui on võtta kuskilt). Lahtiste laagrite puhul kulub ka liugepind mis ongi tegelikult "kaelakauss" ja pressitud raami torusse. Siis on vaja kogu süsteem asendada. Kogu süsteemi asendamiseks vajad muidugi spets riista mis alumise ja ülemise kausi välja surub ja seda on mõtekas lasta hoolduses teha.

Uuesti kokkupanemisel/pingutamisel teen mina järgmise süsteemi järgi. Panen stemi ja rõngad paika ning pingutan käbi kaudu niipalju, et napilt enam ei loksu (või õige tsipa rohkem). Siis keeran stemi kõvasti kinni ja lasen käbi veits järele.

See jutt kehtis tavalist tüüpi kaelakausside kohta. Intgreeritud kaussidel on veits teine ehitus ja siin on erinevatel raami tootjatel erinevad lahendused, kuid minuteada saab ka seal heal juhul laagreid-pindasid vahetada. Integreeritud kaussidest on kirjutanud N:

http://www.porterracing.ee/kaelakauss.php

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: :)

Postitus Postitas Rom » 13. 08. 2003. 12:58

UrmasL kirjutas: A mis siin keerulist? Võtad lahti ja puhastad ning määrid

See jutt kehtis tavalist tüüpi kaelakausside kohta. Intgreeritud kaussidel on veits teine ehitus ja siin on erinevatel raami tootjatel erinevad lahendused, kuid minuteada saab ka seal heal juhul laagreid-pindasid vahetada. Integreeritud kaussidest on kirjutanud N:

http://www.porterracing.ee/kaelakauss.php
tavalised käivad kinni- lahti kuid integreeritavaid niilihtsalt ei saa

Vasta

Mine “Hooldus”