Ketilülide eemaldamine .

Remont ja hooldus
Vasta
eestikana
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 15. 04. 2009. 15:56

Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas eestikana » 15. 04. 2009. 16:05

Tere,
KAs keegi oskaks anda näpunäiteid kuidas eemaldada ketilülisi jalgrattaketil , olen pool tundi juba kruvikeeraja ja haamriga proovinud lüli lahti taguda, aga pole lahti tulnud . Kas on veel mingeid võimalusi ?
Tänud abi eest siis ette :D

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas kalev » 15. 04. 2009. 16:11

Umbes arutult tagudes ei jõua paraku kuhugi. Kõige lihtsam ja mõistlikum variant on omandada või laenata vastav ketivõti.
Näide: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... f321d78b24
Kindlasti leiab ka odavamaid variante.

Teine variant on kasutada torni...

eestikana
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 15. 04. 2009. 15:56

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas eestikana » 15. 04. 2009. 16:19

kalev kirjutas:Umbes arutult tagudes ei jõua paraku kuhugi. Kõige lihtsam ja mõistlikum variant on omandada või laenata vastav ketivõti.
Näide: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... f321d78b24
Kindlasti leiab ka odavamaid variante.

Teine variant on kasutada torni...
Mis torni ?

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Mati » 15. 04. 2009. 16:33

eestikana kirjutas:
kalev kirjutas:Umbes arutult tagudes ei jõua paraku kuhugi. Kõige lihtsam ja mõistlikum variant on omandada või laenata vastav ketivõti.
Näide: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... f321d78b24
Kindlasti leiab ka odavamaid variante.Teine variant on kasutada torni...
Mis torni ?
Mis torni, mis torni ... Münamäe torni. Tõsisemalt võttes tundub, et tööriistad pole sinu rida. Seega enne kui sa oma keti pilbasteks taod, mine poodi ja osta omale ketivõti. Lisaks lase omale selgitada kuidas see töötab. Või kui see mõte ei sobi siis vii terve ratas poodi ja lase see asi korda teha. Kui see ka ei sobi, siis lammuta kruvikaga edasi, aga ära enam nõu ka küsi.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

eestikana
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 15. 04. 2009. 15:56

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas eestikana » 15. 04. 2009. 16:41

Mati kirjutas:
eestikana kirjutas:
kalev kirjutas:Umbes arutult tagudes ei jõua paraku kuhugi. Kõige lihtsam ja mõistlikum variant on omandada või laenata vastav ketivõti.
Näide: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... f321d78b24
Kindlasti leiab ka odavamaid variante.Teine variant on kasutada torni...
Mis torni ?
Mis torni, mis torni ... Münamäe torni. Tõsisemalt võttes tundub, et tööriistad pole sinu rida. Seega enne kui sa oma keti pilbasteks taod, mine poodi ja osta omale ketivõti. Lisaks lase omale selgitada kuidas see töötab. Või kui see mõte ei sobi siis vii terve ratas poodi ja lase see asi korda teha. Kui see ka ei sobi, siis lammuta kruvikaga edasi, aga ära enam nõu ka küsi.

Miks kohe nii pahasti ? Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ?
Millega lüües peaks lüli välja tulema ? Sellise sain muidu kaasa ketiga...

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas kalev » 15. 04. 2009. 16:45

eestikana kirjutas: Mis torni ?
Tööriista nimi on torn. Sisuliselt on tegu metallist pulgaga, millel reeglina üks ots on peenem ja teine jämedam. Peenem ots asetatakse vastava asja vastu (sinu puhul lülisid koos hoidva tihvti otsa vastu) ja teist jämedamat otsa lüüakse haamriga. Teisisõnu saab sedasi ketti koos hoidva tihvti välja lüüa. Muidugi eelnevalt tuleks vastava koha alla panna ka näiteks mõni mutter sedasi, et tihvt saaks sinna mutri auku keti seest väljuda. Lisaks tuleks eelnevalt ka veenduda, et torn oleks sobivas mõõdus ehk peenem, kui tihvt, mida ketist välja lüüakse. Jälgida võiks veel, et tihvti liiga välja ei lööks, juhul kui tahad sama ketti pärast uuesti kokku lappida (nii mõnegi ketitootja arvates pole sama tihvti kasutamine enam hea mõte, seega tuleks muretseda ka uus vastav tihvt) jne.

Aga jah, nagu Mati juba soovitas oleks sinu puhul mõistlik kuhugi poodi õige asja järele minna või õigete inimeste poole pöörduda, kes probleemi kenasti ära lahendavad.

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas kalev » 15. 04. 2009. 16:47

eestikana kirjutas:Miks kohe nii pahasti ? Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ?
Millega lüües peaks lüli välja tulema ? Sellise sain muidu kaasa ketiga...
Pakun, et see on uus vahetustihvt.

eestikana
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 15. 04. 2009. 15:56

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas eestikana » 15. 04. 2009. 16:51

kalev kirjutas:
eestikana kirjutas:Miks kohe nii pahasti ? Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ?
Millega lüües peaks lüli välja tulema ? Sellise sain muidu kaasa ketiga...
Pakun, et see on uus vahetustihvt.
See on pikem, kui vahetus tihvt .

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Mati » 15. 04. 2009. 18:05

eestikana kirjutas:
kalev kirjutas:
eestikana kirjutas:Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ? Millega lüües peaks lüli välja tulema ? Sellise sain muidu kaasa ketiga...
Pakun, et see on uus vahetustihvt.
See on pikem, kui vahetus tihvt .
Kas kett tuli karbis? Kui jah, siis on seal karbis ka tõenäoliselt juhend, kus kirjas mis ja kuhu. Üldiselt soovitan sul ikkagi poodi minna ja osta vähemalt nn kiirkinnituslüli (nt Powerlink). Kui juba keti lahtisaamine on pain in the a..., siis suht suure tõenäosusega sa seda ise tihvtiga enam korralikult kinni ka ei saa.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas veiko » 15. 04. 2009. 18:20

eestikana kirjutas:
kalev kirjutas:
eestikana kirjutas:Miks kohe nii pahasti ? Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ?
Millega lüües peaks lüli välja tulema ? Sellise sain muidu kaasa ketiga...
Pakun, et see on uus vahetustihvt.
See on pikem, kui vahetus tihvt .
Kui see näeb välja selline siis on see vahetustift. Üleliigne osa murtakse pärast ära.

_KRIS_
Rattur
Postitusi: 399
Liitunud: 07. 05. 2008. 20:33

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas _KRIS_ » 12. 05. 2009. 22:27

Kuule MATI , siin on inimesi kes loodavad head nõud saada, mitte sinu arutut sõimu!

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Mati » 12. 05. 2009. 22:54

_KRIS_ kirjutas:Kuule MATI , siin on inimesi kes loodavad head nõud saada, mitte sinu arutut sõimu!
_KRIS_ kirjutas:...Soovitus: Mine arsti juurde :D
Aga muidu tänan tagasiside eest. Otsi veel ja jätkame privas :idea:
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Oliver » 13. 05. 2009. 08:07

eestikana kirjutas:Kas torn on umbes selline 1cm pikkune toruke ?
Torn on nürida otsaga kärn.

valerik1
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 25. 07. 2009. 11:46

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas valerik1 » 11. 08. 2009. 22:58

minull on spetsall võti ja saab maha ja peale ka panna.
Nüüd seda ei ole müüa.

Kasutaja avatar
velx
Rattur
Postitusi: 45
Liitunud: 23. 04. 2006. 17:13

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas velx » 12. 08. 2009. 11:35

No mina küll torniga ei soovitaks seda taguda. Osta ketivõti millega korralikult saad ühenduse teha. Tifti välja/sisse pekstes võid ketti kahjustada. Uut tihti sisse pekstes läheb see sul ka kindlasti murdekohast pooleks. Ketivõtme saad poest sama rahaeest mis hoolduses ketivahetuse eest maksad. Ketivõtmega teed selle töö 2 minutiga ära ja pole karta, et see lahti tuleb.
Pilt

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Mati » 12. 08. 2009. 11:56

valerik1 kirjutas:minull on spetsall võti ja saab maha ja peale ka panna. Nüüd seda ei ole müüa.
Spetsall võti on igal endast lugupidaval ratturil olemas ja osta saab nt SIIT ja kindlasti ka enamustest suuremtaest rattapoodidest.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas kalev » 12. 08. 2009. 12:52

velx kirjutas:No mina küll torniga ei soovitaks seda taguda. Osta ketivõti millega korralikult saad ühenduse teha. Tifti välja/sisse pekstes võid ketti kahjustada. Uut tihti sisse pekstes läheb see sul ka kindlasti murdekohast pooleks. Ketivõtme saad poest sama rahaeest mis hoolduses ketivahetuse eest maksad. Ketivõtmega teed selle töö 2 minutiga ära ja pole karta, et see lahti tuleb.
Jajah... kui sinna kolba sisse pole ikka mitte midagi antud ehk teisisõnu peakujuga tööriist kokku ei lähe, siis võib torni, haamri ja muude abivahendite abil ketiga juhtuda tõesti krt teab mida...

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas Soobel » 12. 08. 2009. 19:55

Endal kaks ketivõtit peesse keeratud, ühel pudenes see tõuketihvt välja ja kadus ära, teisel läks see niisama kõveraks. Ju siis olid miskid odavad kannid.

Torniga ketti jätkates on vaid paar tähtsat nüanssi: alus peab kindel ja tasane olema ja miski sobiva auguga raud (näiteks M6 mutter) peab all olema. Pärast tuleb tihvti äär kergelt neeti kõksida, sest erinevalt ketivõtmest torniga lüües kipuvad lülide augud mõõdust välja minema ja tulemuseks see, et tihvt võib pärast omatahtsi välja sõita ja kett katki minna. Vähemalt mul on nad kõik sedasi katkenud, kui olen unustanud tihvti otsa neeti lüüa. Aga selle neetilöömisega on teine risk: esimese astme liialdusega lööd lüli nii kinni, et see ei paindu liigendist, teise astme ülepingutamisega saad lüliplekile mõra sisse. Tagajärjeks keti katkemine lülipleki murru pärast.
mustal taustal helendab must vari

muffits
Rattur
Postitusi: 102
Liitunud: 23. 11. 2007. 18:35

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas muffits » 12. 08. 2009. 23:19

Nujah vene ajal oli tüüpiline keti-parandus komplekt "10'ne" mutter, peenike torn, haamer ja näpitsad. Mingid "powerlingid" või spets tihvtid olid ulme, millest miskit kuulnudki polnud.... ahjaa aegajalt õnnestus kasutada ka ise-aretatud keti-tange (aga need vajasid kinni surumiseks ikkagi haamri abi). Mis ma tegelikult selle pika jutuga mõtlesin - kes proovib ja katsetab, see õpib. Samas kui ei oska ja kardad asja pe***e keerata, siis jäta asjatundjate teha. Teiseltpoolt iga "karvajalg" võiks elu jooksul vähemalt ühe või kaks ratast algusest peale ise kokku panna (jätame välja raami kokku keevitamise ja komponentide ehitamise - lihtsa komplekteerimise ja asjade kokku paneku). Sellega saaks ratas hulka selgemaks ja tuleks välja, et ei see ole hull loom miskit (kuigi jooksu ladumine on üks igavene kebern**t küll).

hall kass
Rattur
Postitusi: 316
Liitunud: 28. 12. 2007. 13:34

Re: Ketilülide eemaldamine .

Postitus Postitas hall kass » 13. 08. 2009. 22:49

Soobel kirjutas:
Torniga ketti jätkates on vaid paar tähtsat nüanssi: alus peab kindel ja tasane olema ja miski sobiva auguga raud (näiteks M6 mutter) peab all olema. Pärast tuleb tihvti äär kergelt neeti kõksida, sest erinevalt ketivõtmest torniga lüües kipuvad lülide augud mõõdust välja minema ja tulemuseks see, et tihvt võib pärast omatahtsi välja sõita ja kett katki minna. Vähemalt mul on nad kõik sedasi katkenud, kui olen unustanud tihvti otsa neeti lüüa. Aga selle neetilöömisega on teine risk: esimese astme liialdusega lööd lüli nii kinni, et see ei paindu liigendist, teise astme ülepingutamisega saad lüliplekile mõra sisse. Tagajärjeks keti katkemine lülipleki murru pärast.
Neetilöömise variant pole mulle siiani pähe tulnud, kuigi haamri ja torniga olen juba aastaid kette parajaks sättinud. Huvitaval kombel on mul katkenud vaid 1 kett ja sellelgi läks kõigest kiirkinnituslüli.

Vasta

Mine “Hooldus”