1. leht 1-st

Kõver XT pidurilink.

Postitatud: 17. 06. 2003. 07:44
Postitas Rivo
Eile Pirtal sai laskumisel käbla käidud ja tulemuseks kõver pidurilink ( + 5 erineva koha peal marrastused, millega saan ilma nõuanneteta hakkama)
Lingi ots on oma norm. asendist ca. 1,5cm. ülespoole kõver. Sealt, kus link kõver, on näha ka väiksed "kortsud". Just nende nägemine pani mõtlema, et kas see ikka läheb painutades sirgeks, või murdub ära. On kellelgi kogemusi ?

Rivo.

Re: Kõver XT pidurilink.

Postitatud: 17. 06. 2003. 08:22
Postitas erikr
Rivo kirjutas:Eile Pirtal sai laskumisel käbla käidud ja tulemuseks kõver pidurilink ( + 5 erineva koha peal marrastused, millega saan ilma nõuanneteta hakkama)
Lingi ots on oma norm. asendist ca. 1,5cm. ülespoole kõver. Sealt, kus link kõver, on näha ka väiksed "kortsud". Just nende nägemine pani mõtlema, et kas see ikka läheb painutades sirgeks, või murdub ära. On kellelgi kogemusi ?

Rivo.
murdub ära 95% tõenäosusega. ülejäänud 5% jääb selleks korraks kui tuled mõnd karmimat laskumist ja vajutad kõvemini lingile. alumiinium on selles suhtes nadi materjal.

Postitatud: 17. 06. 2003. 09:19
Postitas KristjanS
hm,soovitan teha nii et võta üx pikem metalltoru mis on õõnes.Lykka see pidurilingi otsa nii et 1cm toru läheks üle murdumiskoha (see koht kus ta juba sirge on) ja vääna hästi ettevaaatlikult.See võib sul päris kaua aega võtta,ses kiirustada ei tohi.Me tuttavaga proovisime ja meie saime asja ilusti korda,aga siiski pead ei anna.Kui ära murdub siis unustage see text ära mis mina rääkisin :wink: :D :idea:

Postitatud: 17. 06. 2003. 09:47
Postitas erikr
veloman32 kirjutas:hm,soovitan teha nii et võta üx pikem metalltoru mis on õõnes.Lykka see pidurilingi otsa nii et 1cm toru läheks üle murdumiskoha (see koht kus ta juba sirge on) ja vääna hästi ettevaaatlikult.See võib sul päris kaua aega võtta,ses kiirustada ei tohi.Me tuttavaga proovisime ja meie saime asja ilusti korda,aga siiski pead ei anna.Kui ära murdub siis unustage see text ära mis mina rääkisin :wink: :D :idea:
tegelesite hoolikalt maskeeritud enesepettusega. selle kodukootud soovituse võib loomulikult asendada korraliku lukksepa poolt tehtava tööga koos vajaliku termilise töötlusega. erinevalt ratta varuosadest on inimese varuosade valik väike, saadavus kehv ja funktsionaalsus piiratud. metalli struktuur on muutunud, tagasipainutamisega muutub teist korda ja nüüd jääme ootama väsimuspurunemist tsüklilisel koormusel. juhtub see kõige ebameeldivamal hetkel.

btw, jäi meelde Parktooli lehelt, et pidurilingid tuleb monteerida lenksule nii lobedalt, et laksu korral oleks neil võimalik lenksul pöörduda ja poleks mitte vaja poodi minna uut lingikomplekti hankima.
MTB levers secure to the handle bar by a clamp bolt. It is generally acceptable to secure the bolt so the lever body will move when forced. This may help prevent damage during a crash.

http://www.parktool.com/repair_help/lever.shtml

Postitatud: 17. 06. 2003. 10:34
Postitas veiko
erikr kirjutas:btw, jäi meelde Parktooli lehelt, et pidurilingid tuleb monteerida lenksule nii lobedalt, et laksu korral oleks neil võimalik lenksul pöörduda ja poleks mitte vaja poodi minna uut lingikomplekti hankima.
Sama ka põhimõtteliselt eestikeeles saadaval...
http://my.tele2.ee/manic/ratastehasemeh.html sealt viimane lõik.

Postitatud: 17. 06. 2003. 11:33
Postitas KristjanS
erikr kirjutas:tegelesite hoolikalt maskeeritud enesepettusega. selle kodukootud soovituse võib loomulikult asendada korraliku lukksepa poolt tehtava tööga koos vajaliku termilise töötlusega. erinevalt ratta varuosadest on inimese varuosade valik väike, saadavus kehv ja funktsionaalsus piiratud. metalli struktuur on muutunud, tagasipainutamisega muutub teist korda ja nüüd jääme ootama väsimuspurunemist tsüklilisel koormusel. juhtub see kõige ebameeldivamal hetkel.
Tahad sa siis öelda et see soovitus võib kuu peale käija :idea: :shock: :?