1. leht 1-st

Amort

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:49
Postitas frost31
Tere!
Mul on veel üks väike küsimus, kuidas peab amorti hooldama:?
Minul endal on RS judy TT.

Postitatud: 19. 05. 2003. 19:12
Postitas Corrosion
Algatuseks vii Emexsisse :) Tegelt vii kuskile hooldusse, sest amordiga pidavat üks jama olema.

Postitatud: 20. 05. 2003. 13:44
Postitas frost31
Corrosion kirjutas:Algatuseks vii Emexsisse :) Tegelt vii kuskile hooldusse, sest amordiga pidavat üks jama olema.
No jah, hoolduses käib ta küll aastas korra. kuid kas amorti aegajalt õlitama ei pea vä ja kui siis kuidas teda õlitama pead?

Postitatud: 20. 05. 2003. 13:55
Postitas Ermo
.

Postitatud: 20. 05. 2003. 13:57
Postitas frost31
Tänan, et aitasite:wink:

Postitatud: 20. 05. 2003. 16:27
Postitas Corrosion
Kas Judy TT on ikka vedru? Hääl kostub küll igatahes õhk/õlina, midagi praeguse RS Piloti sarnast :roll:

Postitatud: 21. 05. 2003. 11:19
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:Kas Judy TT on ikka vedru? Hääl kostub küll igatahes õhk/õlina, midagi praeguse RS Piloti sarnast :roll:
Unista edasi ;)

Tegemist tavalise vedru-elastomer amordiga. Täpselt sama asi peaks olema Judy C. VAhe selles, et teoreetiliselt peaks Judy C olema ainult OEM amort.

Postitatud: 21. 05. 2003. 14:59
Postitas Corrosion
No minu praegusest vedrust on aru saada, et on vedru aga vanast Judy TT-est vetrub ikka kõvemini.....

Postitatud: 19. 10. 2003. 13:06
Postitas taavid
aga kuidas siis ikkagi hooldada amorti (rst capa tl)? kui 2 korda aastas hoolduses käia, kas sellest piisab? mida ma ise pean tegema? kas õlinatukest peab iga sõitmise järel ära pühkima sealt toru pealt? kui ratta talveks seinale riputan, kas vahepeal tuleks amordile "tegevust" ka anda?

Postitatud: 19. 10. 2003. 13:29
Postitas maanus
Ise keeran oma amordi lõdvaks(mul on vana Rst 381) ja vahest pühin õlise lapiga kui on vähe porisem/tolmusem sõit olnud.Rohkem midagi mina ei tee.Kusjuures pole veel oma kolme aastase juustuga kordagi teeninduses käinud aga siiani töötab suht normaalselt(s.t. pole selline esteet et oskaks paremat tahta).Aga hoolduse mõttes parim paik on NRP , kus enamus foorumlasi on käinud(nii ma olen vähemalt välja lugenud) ning hinna ja kval. suhtega rahule jäänud.
P.S . Huvitav oleks teada mis diagnoosi nad minu amordile paneksid praegu.

Postitatud: 19. 10. 2003. 13:38
Postitas taavid
maanus kirjutas:Ise keeran oma amordi lõdvaks(mul on vana Rst 381) ja vahest pühin õlise lapiga kui on vähe porisem/tolmusem sõit olnud.Rohkem midagi mina ei tee.Kusjuures pole veel oma kolme aastase juustuga kordagi teeninduses käinud aga siiani töötab suht normaalselt(s.t. pole selline esteet et oskaks paremat tahta).Aga hoolduse mõttes parim paik on NRP , kus enamus foorumlasi on käinud(nii ma olen vähemalt välja lugenud) ning hinna ja kval. suhtega rahule jäänud.
P.S . Huvitav oleks teada mis diagnoosi nad minu amordile paneksid praegu.
ise oleks ratast seinale riputades just jäigemaks keeranud amordi. kui üldse hoolduses ei käi, ei kehti vist garantii kah!? NRP-d tartus nagu pole. authori (ratas selline) hooldus vist ainsana seal riia mnt lõpus, nagu siin kusagilt lugesin, pole seal hullu midagi teenindusega...

Postitatud: 19. 10. 2003. 13:47
Postitas Intzz
vedru-kummi pulka võib minu arvates igaüks lahti keerata ja puhastada seal sees pole mitte midagi keerulist. Aga peale puhastust ja kerget määrimist töötab oluliselt paremini :)

Postitatud: 19. 10. 2003. 16:25
Postitas veiko
taavid kirjutas: ise oleks ratast seinale riputades just jäigemaks keeranud amordi...
Kui ratta seisma jätad talveks ja amordi jäigaks keerad siis on oht et vedrud surevad ära. Kui omal vedrukas oli, keerasin peale igat sõitu vedru kõige pehmema peale.

Postitatud: 19. 10. 2003. 18:13
Postitas Ruve
taavid kirjutas:aga kuidas siis ikkagi hooldada amorti (rst capa tl)? kui 2 korda aastas hoolduses käia, kas sellest piisab? mida ma ise pean tegema? kas õlinatukest peab iga sõitmise järel ära pühkima sealt toru pealt? kui ratta talveks seinale riputan, kas vahepeal tuleks amordile "tegevust" ka anda?
hooldust tuleb teha sõidutundide järgi mitte 2 korda aastas...õli ei tohiks amordi seest üldse välja tulla,kui tuleb on katki midagi

Postitatud: 19. 10. 2003. 18:54
Postitas taavid
Ruve kirjutas:hooldust tuleb teha sõidutundide järgi mitte 2 korda aastas...õli ei tohiks amordi seest üldse välja tulla,kui tuleb on katki midagi
sõidukilomeetreid üle 3k küll ei hakka tulema. tunde ei tea :) õlist on kerge randikene sealmaal, kuhuni "toru sisse vajub".

Vajumine

Postitatud: 01. 11. 2003. 23:56
Postitas frost31
Kuna jutt amortidest käib ei hakkanud eraldi teemat tegema.
Tekkis selline küsimus, kui palju peab vajuma üks 80-se millimeetrise käiguga XC amort. Amort millega ma praegu sõidan vajub ca 4 cm, see on mu esimene amort ja pole teisi amorte proovinud. Kas umbes 40 mm on normaalne 80-se kohta ?

Re: Vajumine

Postitatud: 02. 11. 2003. 01:07
Postitas erikr
frost31 kirjutas:Kuna jutt amortidest käib ei hakkanud eraldi teemat tegema.
Tekkis selline küsimus, kui palju peab vajuma üks 80-se millimeetrise käiguga XC amort. Amort millega ma praegu sõidan vajub ca 4 cm, see on mu esimene amort ja pole teisi amorte proovinud. Kas umbes 40 mm on normaalne 80-se kohta ?
vaata mis on tootja spetsifikatsioon suurusele "sag". 40 mm tundub palju olevat kuid me ei tea su kaalu. ei-jah, pool käigust on ilmne liig, 16 mm oleks näiteks paras (kõhutunde ja analoogiate) järgi.

Re: Vajumine

Postitatud: 02. 11. 2003. 10:08
Postitas Ruve
erikr kirjutas:
frost31 kirjutas:Kuna jutt amortidest käib ei hakkanud eraldi teemat tegema.
Tekkis selline küsimus, kui palju peab vajuma üks 80-se millimeetrise käiguga XC amort. Amort millega ma praegu sõidan vajub ca 4 cm, see on mu esimene amort ja pole teisi amorte proovinud. Kas umbes 40 mm on normaalne 80-se kohta ?
vaata mis on tootja spetsifikatsioon suurusele "sag". 40 mm tundub palju olevat kuid me ei tea su kaalu. ei-jah, pool käigust on ilmne liig, 16 mm oleks näiteks paras (kõhutunde ja analoogiate) järgi.
kui istud rattale rahulikult peale(sadulasse),siis manitou peaks vajuma vist 16 mm,arvatavasti käib sama reegel ka enamuse teiste amortide kohta..minu manitou mars käis extreemolukorras ikka põhjas ka ära,aga sõidu ajal liikus umbes 40 mm,mulle tundus see paras..jäigema vedruga proovisin ka,aga ei meeldinud sõita!

Postitatud: 02. 11. 2003. 10:15
Postitas Ruve
taavid kirjutas:
Ruve kirjutas:hooldust tuleb teha sõidutundide järgi mitte 2 korda aastas...õli ei tohiks amordi seest üldse välja tulla,kui tuleb on katki midagi
sõidukilomeetreid üle 3k küll ei hakka tulema. tunde ei tea :) õlist on kerge randikene sealmaal, kuhuni "toru sisse vajub".
oled kindel,et see on sul seal õli? tegelikult sinna ümber ei tohiks üldse õli sattuda,seal käib määre..õli käib selle toru sees mille ümber sul rant on..hooldus vahemikud on erinevatel firmadel erinevad,aga iga 1k tagant peab kindlasti midagi tegema.

Postitatud: 03. 11. 2003. 14:17
Postitas Polaarhunt
Endal RST Capa CL. kord sai vihma kätte jäädud ja amort hakkasd töötades kiuksuma. Mis võiks viga olla............................

Postitatud: 03. 11. 2003. 14:28
Postitas orraw
Ma arvaks, et mingisugune kummiseib kuskil hakka skiuksuma. Kui on vedru või kummipulgaga amort, siis võta lahti ja õlita ära. Tegel ei tohiks midagi hullu olla, sest amort suhkrust pole, mis vihma käes ära silab.

Re: Vajumine

Postitatud: 22. 11. 2003. 18:50
Postitas frost31
vaata mis on tootja spetsifikatsioon suurusele "sag". 40 mm tundub palju olevat kuid me ei tea su kaalu. ei-jah, pool käigust on ilmne liig, 16 mm oleks näiteks paras (kõhutunde ja analoogiate) järgi.

Kui ma istun rattale rahulikult peale, siis vajub ta jah umbes 16 mm :) Aga isegi extreemolukorras ei käi ta kunagi põhjas, vaid vajub kõige rohkem 40 mm. Ise kaalun 62 kg, vajub 40 mm. Panin 16-st kilogrammise seljakotti selga (62+16=78 kg) , vajus sammuti 40 mm :?
Kas see on normaalne või ei ole :?:
[/quote]

Postitatud: 22. 11. 2003. 19:54
Postitas Konflict
Mul läksid need kummid seal amordi peal katki ja siis sattus tolm tihendite peale ja siis hakkasid kiuksuma jube räige oli lõpuks kiilus kinni :twisted:
aga noh mingi lambi vedru oli kah

Postitatud: 28. 03. 2004. 21:37
Postitas veiko
Manitou Scareb Super amordiga selline jama, et lukustus mis muidu töötas ilusti (s.t kohapela proovides) lõpetas peale tänast sõitu lukustumise. Milles võib probleem olla? Kas madal temperatuur (+2) või loomupärane praak või veel midagi? Vanust amordil ainult 44km.

Postitatud: 28. 03. 2004. 23:12
Postitas Ereliukas
veiko kirjutas:Manitou Scareb Super amordiga selline jama, et lukustus mis muidu töötas ilusti (s.t kohapela proovides) lõpetas peale tänast sõitu lukustumise. Milles võib probleem olla? Kas madal temperatuur (+2) või loomupärane praak või veel midagi? Vanust amordil ainult 44km.
Kui sul skareb 03 ja lukk ka 03, siis ilmselt lukk õhtal, need olidki tehniline praak.(mul hävis neid 3 tk mullu)
04 lukud, mis tekkisid mullusuvel, on vastupidavad.

Postitatud: 28. 03. 2004. 23:16
Postitas veiko
ilmselt on ikka 04. See nagu 2004 Egoisti küljes kaasa tuli.

Postitatud: 28. 03. 2004. 23:40
Postitas Ereliukas
Vahet teeb niiviisii: 03 on 2 asendit, lukus ja lahti.
04 läheb peale väikese kärriga ning sujuvalt kõvemaks, st saad kasutada
ka "poolkõvana"

Postitatud: 28. 03. 2004. 23:44
Postitas veiko
siis on ikka 04.

Postitatud: 29. 03. 2004. 15:08
Postitas Ruve
veiko kirjutas:Manitou Scareb Super amordiga selline jama, et lukustus mis muidu töötas ilusti (s.t kohapela proovides) lõpetas peale tänast sõitu lukustumise. Milles võib probleem olla? Kas madal temperatuur (+2) või loomupärane praak või veel midagi? Vanust amordil ainult 44km.
sõidan ise sama amordiga. siiani (450 km) on ilusti vastu pidanud. kasutan pidevalt kinni-lahti variante. arvatavasti siis midagi katki läinud. sea sammud poodi, sest asi käib kindlasti garantii alla.

Postitatud: 29. 03. 2004. 18:35
Postitas anthrax
Amorti olen mina küll siiamaani ise õlitanud... kui ettevaatlikult lahti teha, siis ei juhtu sellega midagi... ja mida nad hoolduses teistmoodi teevad, kui omalkäel kodus? Tähelepanu tuleb pöörata, et tegemist oleks õige õliga, sest vale õli võib sulatada polümeerid ära... ja lahti võtmisel vaadata, et ikka pärast samamoodi kokku panna...