Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Remont ja hooldus
Vasta
Aimarr
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 09. 04. 2014. 18:42

Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Aimarr » 01. 05. 2014. 19:20

Ratas sõitnud 2000 km ära, enne talvekorterisse minekut käis fixuses hoolduses ära, ega seal kõike vast lahti ei võetud. Kas nüüd lähevad peale uus kasett, kett ja vänt? Jube mõelda, enamus aega on nühitud kergliiklusteid aga ka metsa ja mõnel võistluselgi käidud. Tõenäoliselt viin pärast Mulgi etappi hooldusesse aga kas peaksin juba 150 euri kõrvale panema ?:D

Kasutaja avatar
tamur
Rattur
Postitusi: 220
Liitunud: 27. 06. 2013. 12:03

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas tamur » 01. 05. 2014. 20:45

Kõik oleneb rattal olevatest komponentidest,
mida paremad jupid seda kallim on. :)

Läänlane
Rattur
Postitusi: 406
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Läänlane » 01. 05. 2014. 20:48

Ketirattaid ilmselt 2000km läbi ei sõida, aga kasseti küll... eriti veel siis kui kett õigel ajal vahetamata. Sõltuvalt grupist võib kett + kassett maksta ka kuni 300eur.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas mart » 01. 05. 2014. 23:17

Aimarr kirjutas:Ratas sõitnud 2000 km ära, enne talvekorterisse minekut käis fixuses hoolduses ära, ega seal kõike vast lahti ei võetud. Kas nüüd lähevad peale uus kasett, kett ja vänt? Jube mõelda, enamus aega on nühitud kergliiklusteid aga ka metsa ja mõnel võistluselgi käidud. Tõenäoliselt viin pärast Mulgi etappi hooldusesse aga kas peaksin juba 150 euri kõrvale panema ?:D
Miks just 150, miks mitte 64 või 1000?
Ja miks just pärast Mulgit, kas enne Mulgit ratas üldse koormamist ja vintsutamist ei näe?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas indrek56 » 02. 05. 2014. 07:22

Aimarr kirjutas:Tõenäoliselt viin pärast Mulgi etappi hooldusesse aga kas peaksin juba 150 euri kõrvale panema ?:D
Saan aru, et Sul on kindel plaan ratas hooldusesse viia aga oled hirmul, et ei tea mis summas arve sulle PÄRAST ette keeratakse? Kujutan ette milline peavalu on hooldusele need kliendid, kes on igasugu tööde ja jupivahetustega ilma hindu küsimata alguses nõus ja pärast on tigedad mis arveid neile ette pandi. Kas ma olen ainus loll kes ENNE töid kokku lepib, mis töid tehakse, mida vahetatakse, mis ajaks ja mis summa eest?

Aimarr
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 09. 04. 2014. 18:42

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Aimarr » 02. 05. 2014. 08:36

Ei ma tahtsin teada mis vahemikus keegi midagi vahetab. Kui ma sõidan nädalas 150 km siis peaksin kuus korra ütleme ketti vahetama. Enne ratta ostu ei mõelnud sellepeale, et see selliseks osutub. Nüüd vaatan hindu, et kett maksab 35€, kasett veel rohkem. Kui ostan endale pea tonnise ratta siis ja sõidan üpris korralikult siis loomulikult ma ei lähe seda kassetti siis vahetama kui enam ükski käik sees ei püsi.
Ma arvan, et ma enam ei postita siia midagi, kui on küsimus astun poodi sisse ja lasen vaadata kas kett on kulunud või mitte. Siin see rahvas kas on üdini rikas sportlane ja kõige suurem spetsialist või hoopis vend kes määrib ükskõik missugust õli ketile, peaasi, et "määrib".

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas indrek56 » 02. 05. 2014. 08:42

Aimarr kirjutas: Kui ma sõidan nädalas 150 km siis peaksin kuus korra ütleme ketti vahetama.
Siin see rahvas lihtsalt ei vaheta korra kuus ketti :)
Igasugu asjatundjaid ja soovitusi on sellega seinast-seina. See ketivahetus tundub veidi usuküsimus ka olevat. Mõni pühapäevasõitja ei lase põhimõtteliselt läbisõitu neljakohaliseks. Samal ajal üks tuntud auhindade peale sõitja ütles, et tema hooldab-õlitab korralikult, ning üks kett kannatab tema hinnangul vabalt tuhandeid kilomeetreid trenne teha.

Läänlane
Rattur
Postitusi: 406
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Läänlane » 02. 05. 2014. 08:45

Keti kulumise tuvastamiseks on lihtne ja odav tööriist: http://www.hobisport.com/Tooriistad-hoo ... oodik.html

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas mikulaine » 02. 05. 2014. 08:55

Ma ütlen ausalt, mul on praegu all käigukast, mis on sõitnud 3300km (kett ja kasset ning esihammakad isegi 6000km). Kerge hingevärinaga võtan neid kilomeetreid edasi, aga siiski kõik toimib hästi. Lihtsalt ma pigem vahetan mingi aja tagant kogu käigukasti (esihammakad, kett, kassett, litrid) välja, kui et vahetan ketti iga 500km järel. Kõik oleneb muidugi inimese sõidustiilist. Kui endal ajuvärk töötab sõidu ajal, siis kannatab sõita kauem.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas erikr » 02. 05. 2014. 09:02

Kas tingimata on vaja 35 EUR keti eest maksta?
SLX kett on Hobispordis 19.50.
Jah, toimiva kasseti eest tuleb umbes 30-55 maksta, olenevalt tasemest. Kui just XTR-i ei taha mis on teises suurusjärgus.
Umbes 5000 km kandis tuleb ilmselt ka esihammakaid vahetama hakata, sest hakkavad järjekordse uue ketiga üle viskama.

Keti vahetamise vajaduse saad kõige lihtsamini kindlaks teha kui lased keti ees suure hammaka peale ja proovid siis ketti hammakast eemale sikutada. Kui hambatipud paistavad, on tagumine aeg ketti vahetada, mõistlik natuke enne seda. Ketimõõtja saab netist 10-15 euroga.

Foorumi suhteliselt sügavas minevikus on päris pikalt ja põhjalikult lahatud kettide ja kassettide kulumise ja vahetamise teemasid ja strateegiaid.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

rai66
Rattur
Postitusi: 857
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas rai66 » 02. 05. 2014. 09:10

MNT rattaga on lihtne. Peale igat teist sõitu määrin ketti. Siis imbub paremini sisse ja enne igat sõitu tõmban lapiga keti ja litrid puhtaks. Ketti ja kassetti puhastan silma ja tunde järgi. Iga kett on pidanud vastu vähemalt ühe hooaja. Mõõdetakse poes ära, kui pisiasju tegemas käin. Kassett pidas vastu viimati kolm-neli hooaega. Esihammakaid ei pidanudki vahetama. Ratas läks enne mahakandmisele, ca 8 a. Mitte kulumise tõttu, vaid auto sõitis ette ja kindlustus ei pidanud mõtekaks remontida. Hooaja läbisõit maanteel 4000-5000. MTB-l tuleb samuti õigeaegselt ketti ja kassetti puhastada ja määrida. Ja määrida mitte üle. Puhastad ja määrid peale sõitu. Siis imbub õli sisse. Ja enne sõitu tõmbad lapiga üle. Kusjuures ma ei sõida mittekorras rattaga. Pigem vastupidi. Kui sõidad musta rattaga, kett liiva täis, õlitad üle, siis kaua ei sõidagi,
MNT-l on ultegra jupid.
MTB-l on originaalis XTR jupid. Olen asendanud XTR ja XT tasemega juppidega
Viimati muutis rai66, 02. 05. 2014. 10:00, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Henno » 02. 05. 2014. 09:26

mul kestab maanteeratta kett ca 4000km hooaja vabalt ja kassetti olen pidanud iga 2 hooaja tagant vahetama ... õlitan ja puhastan keskmiselt iga 3-4 trenni tagant ja hoolduses käin poes ehk iga 800km tagant ... sealt siis ka info keti ja kasseti vahetamise vajaduse kohta

kuivõrd see keti vahetamise vajadus sõidustiilist sõltub? ma enamik treeningkilomeetreid läbin kerides ja raske rauaga kangutamist suhteliselt vähe esineb ...
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas indrek56 » 02. 05. 2014. 09:28

Aga mis pealkirjas olevasse küsimusse puutub, siis võrdlesime siis tuttavaga tema autospordi harrastust rahvasõitude tasemel. Ja peab ütlema et kulud ongi mõnel juhul üsnagi võrreldavad... :o

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas mikulaine » 02. 05. 2014. 09:47

Henno kirjutas: kuivõrd see keti vahetamise vajadus sõidustiilist sõltub? ma enamik treeningkilomeetreid läbin kerides ja raske rauaga kangutamist suhteliselt vähe esineb ...
Kett ristis, tõusudel ilma järgi andmata käiguvahetus, raske rauaga uhamine ka vist.

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Indreq » 02. 05. 2014. 10:14

indrek56 kirjutas:Aga mis pealkirjas olevasse küsimusse puutub, siis võrdlesime siis tuttavaga tema autospordi harrastust rahvasõitude tasemel. Ja peab ütlema et kulud ongi mõnel juhul üsnagi võrreldavad... :o
Ma olen kunagi 3 aasta jooksul rahvarallit sõitnud - jalgrattasport ei maksa midagi selle rahaga võrreldes mis sinna läks... Kusjuures ei sõitnud tollal 4wd ega millegi muu udupeenega, aga ralli on ralli ja autot lõhkus ikka isuga. Tol ajal oli rahvarallis ka kruusarehvide kasutamine lubatud (ehk siis ilma nendeta polnud mõtet teiste vastu üritada) ja juba see lõi rahakotti augu isegi kui auto vastu pidas.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3033
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas tarmo » 02. 05. 2014. 12:37

Henno kirjutas: ja hoolduses käin poes ehk iga 800km tagant
Henno, kas sa tõesti käid mnt rattaga hoolduses iga 800 km tagant? Mida su rattaga seal tehaks nii tihti?

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas Henno » 02. 05. 2014. 13:20

tarmo kirjutas:
Henno kirjutas: ja hoolduses käin poes ehk iga 800km tagant
Henno, kas sa tõesti käid mnt rattaga hoolduses iga 800 km tagant? Mida su rattaga seal tehaks nii tihti?
osad korrad on psühholoogilistel põhjustel enne võistlust (TRR ja 2-3 Filtri sõitu), kuidagi parem tunne on joonele minna kui tead, et ratas on korras ja professionaalide poolt timmitud :lol:

ise vahetan rehve ja õlitan-puhastan ketti ja kassetti, velgede, pidurite ja käikude reguleerimist ei ole omandanud

tean küll, et midagi keerulist seal ei ole ja suuresti viitsimise ning kättevõtmise küsimus, aga suhtun asjasse põhimõttel "iga kingsepp jäägu oma liistude juurde", kui keegi teeb seda paremini kui mina, siis mulle sobib selle eest maksta ja keskenduda nendele asjadele, mida ise kõige paremini oskan

kui keegi korraldaks rattahoolduse algkursuseid, siis ma oleksin ehk isegi huvitatud samas ...

P.S. või siis 21 sajand lihtsalt sünnitab hellikuid, 20 sajandi viimase kümnendi alguses ma vahetasin veel Fiat Unol ise piduriklotse koduõuel rattaid ükshaaval tungrauaga üles tõstes
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

ivoSKP
Rattur
Postitusi: 130
Liitunud: 03. 08. 2012. 21:03

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas ivoSKP » 02. 05. 2014. 14:25

Teemapüstitaja intervalli küsimusele vastates oskan soovitada, et ketimõõdik on hädavajalik ja kett enne keti päris kulumist vahetada. Defineeriks seda nii et 0,75 veel päris sisse ei kuku. Siis järgmine kett ja siis veel järgmine ning alles 4s kett tingib kasseti vahetuse. Ja lõpuks sai veel u 1000 km neid 3 ketti lõpuni maha sõita. Eelmisel hooajal sain sedasi 7000+ km hakkama. Seda siis XT 2x10 kastiga, kui veel 3x10 sõitsin siis eriti 3. ketti ei kannatanud panna. Ja kasuks tuleb ka väike käiamisoskus, st paar enamkulunud hammakat on tavaliselt paremal ja nende paunasid pakun enne 3.ketti võiks vähe süvendada. Aga eks eelmine hooaeg oli ka erakordselt kuiv.
Kusjuures nüüd avastasin et saab väiksemaid XT hammakaid saab Saksast 3.5€ eest tellida, nii teen.

arnea
Rattur
Postitusi: 1225
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Tervisesport on kallim kui auto hooldamine?

Postitus Postitas arnea » 02. 05. 2014. 16:03

Paar nippi.

1) hea aeg ratas tipp-topp korda seada on enne Haanja 100-t. Aasta jooksul viimase peale kulunud hammakatega sinna võimaliku savipudru sisse minek võib massiivse chainsuckimisega lõppeda, mis sugugi sõitu lihtsamaks ei tee.

2) pärast seda kui mul õnnestus värske kassett ühe ketiga tuksi sõita (ei vahetanud õigel ajal) läksin kolmeketisüsteemi peale üle. Seinas on nael ja selle otsas ripuvad puhtad ketid. Aegajalt peale eriti koledaid mudarallisid võtan rattalt keti maha, pesen mootoripesuaine ja Fairyga ära ning panen naela otsa. Sealt võtan siis kõige lühema (vähem kulunud) keti ja panen alla. Seni on süsteem ilusti toiminud. Igatahes paremini kui ühe keti lõpu täpne äratabamine.

Vasta

Mine “Hooldus”