Sooviks hakata ise ratast hooldama

Remont ja hooldus
Vasta
RvN
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 15. 05. 2005. 18:18

Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas RvN » 16. 04. 2012. 20:01

tere!

kuna rattapoed on euro tulekuga vägagi hoogsalt hindu tõstnud siis oleks plaanis sellest hooajast hakata ise ratast hooldama.
Ainukesteks takistuseks fakt et hooldusvarustuses on mul olemas 15-mutrivõti ning kuuskandid.

Esiteks sooviks teada et kas minul, kes sõidab stabiilselt elioni 50 sisse, on mõtet sellega ise tegelema hakata? ehk kas õppimine on väga keeruline ning kui palju kaotan ma alguses kvaliteedis?

Teiseks võiks saada asjade nimekirja/linke tööriistadele mis kindlasti peavad olema keti/hammaka vahetamiseks, keskjooksu/jooksude/kaelakausi määrimiseks jne

ette tänades

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2369
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas MK777 » 16. 04. 2012. 20:09

Mida sa siis täpsemalt hooldama hakkad? :roll:

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas andresle » 16. 04. 2012. 20:10

Tee muidugi ise, Tartu poed pankrotistuvad! Mulle tundus suts raske kokku panna stabiilselt Elioni 50 hulgas inimest ja nii asjatundmatuid küsimusi. 50 hulgas mehed peaksid suurepäraselt tundma meistri tehtud ratta vahet niisamarattaga.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7954
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas KaupoR » 16. 04. 2012. 20:12

Esiteks vajad sa rattahoidjat (ei pea tingimata olema Tacx). Sealt edasi juba igasugu võtmed ja tangid.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4481
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas riho » 16. 04. 2012. 20:40

RvN kirjutas:... võiks saada asjade nimekirja/linke tööriistadele mis kindlasti peavad olema keti/hammaka vahetamiseks, keskjooksu/jooksude/kaelakausi määrimiseks jne

ette tänades
Keti vahetamiseks on vaja ketivõtit, kasseti vahetamiseks kassetivõtit ja kasseti kinnihoidmise tööriista. Teadmata milline keskjooks ja kaelakausid Su rattal on, ei oska kahjuks edasi soovitada.

Siin on hulk riistu erinevate tööde tegemiseks ratta juures. Ehk leiad midagi sobilikku.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3802
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas mart » 16. 04. 2012. 21:02

RvN kirjutas:rattapoed on euro tulekuga vägagi hoogsalt hindu tõstnud, siis oleks plaanis sellest hooajast hakata ise ratast hooldama.
...minul, kes sõidab stabiilselt elioni 50 sisse,
... fakt et hooldusvarustuses on mul olemas 15-mutrivõti ning kuuskandid.
Minu teada on eesti esisaja sõitjatel igaühel oma isiklik/klubiline/poe rattamehaanik, kes tagab tema rattale parima rahalise/tehnilise lahenduse. :roll:


Loobusid oma mehaanikust, nagu Kaia Kanepi oma treenerist?

15võtmega pole võistusspilli juures tõepoolest miskit peale hakata - sellemõõduline võti jääb enamasti klassikalise linnaratta lahtikeeramise teemasse,
Viimati muutis mart, 16. 04. 2012. 21:38, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas erikr » 16. 04. 2012. 21:08

Klassika
http://www.parktool.com/blog/repair-help

Mida teha, kuidas teha, millega teha.
Riistad ei pea tingimata Parktooli omad olema.

Kena oleks alustada ratta hoolduspukist, aga saab ka ilma.

Kui Elioni 50 sees, pole amordi hooldus probleemiks. Amorti niikuinii pole.

Tahtmata mingilgi kombel huvi ja indu pärssida - mees kes kindlasti saab ratta hooldamisega ise hakkama, et pea tulema siia selliseid küsimusi küsima. Ta mõtleb vastused ise välja. Nupp peab nokkima ja tööriistad käes püsima. Ja ei tohi karta käsi ja riideid mustaks teha.

Kui midagi ei toimi, kummardud esimese lombi kohale ja vaatad sealt paistvale mehele otsa. Edasine sõltub sellest, mis tuju parajasti kummalgi on.

Esimene praktiline harjutus oleks see, et teed oma ratta hooldatavatest juppidest täpse loetelu ja otsid netist vajalikud spetsvõtmed kokku.

Edu!
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas KristjanS » 16. 04. 2012. 21:48

1. Okei, hea, et Sa oma jutuga rattapoodi pole sisse astunud ja neilt veel koolitust küsinud.

2. Kui Sa nüüd natukene arvutad ja võrdled ja siis veel rehkendad lisaks saad aru, miks hinnad on tõstnud. See põhjendus, et hinnad on tõusnud ja bla-bla-bla... Väike vihje, ära seda tulevikus enam valju häälega välja ütle, vaid too mõni asjalikum põhjendus, miks tahad hakata ise ratast hooldama.

3. Kuna Sa juba siin pigem presenteerid end kui asjatundmatut, siis enamus meistreid julgeks kahelda Sinu plaanitava ettevõtmise positiivses tulemuslikkuses. Kui Sa ei tea isegi, mis tööriistu koduseks hoolduseks vaja on, siis veel vähem sa tead, mismoodi nendega ringi käia ja kuidas midagi teha. On väga suur oht, et oma katsetamisega lõhud midagi kapitaalelt ära, misjärel Sa lõpetad jälle oma murega rattapoes. Veendud siis, et ikka ei ole nagu seda õiget pisikut sees ratta hooldueks/remondiks. Nüüd arvesta lisaks äralõhutud jupi remontimisele (halvemal juhul väljavahetamisele) juurde ka need sajad eurod, mille oma tööristakohvrisse paigutasid ja mida Sul enam kunagi pole isu kasutada.

4. Mul ei ole kunagi midagi olnud selle vastu, kui keegi ise midagi teeb ja oma raha mujale investeerib. Aga siis ma eeldan, et ta jagab asja või oskab vähemalt otsida sellekohst infot internetist laiast, kus sellest on juba miljoneid kordi jahutud ja artikleidki piiblilehekülgede jagu. Müts maha maha näiteks pankurihärra ees, kes ei karda tööpäeva lõpus käsi õliseks teha, et siis oma armsamaga väheke hullata ja ehk ka väike hooldus ära teha.

5. Jalgrattamehaanik on inimene, nagu Sinagi. Tal on oma igapäevaseks äraelamiseks samamoodi kulud, mis peavad saama kaetud. Ta on leidnud endas kutsumuse see leib lauale tuua jalgrataste hoolduse ja remondiga Kas talle saab sis seda pahaks panna? Peab ka tema enda sissetulekutel ja väljaminekutel arvestama igapäevaelu kallinemisega. Sestap ka aja jooksul tõusevad hinnad. Kindlasti ei tõuse hinnad iga aasta ja topelt. Pigem võetakse arvesse mitmeid asjaolusid pikema aja vältel.

6. Töökodades on/peaks olema keskmine üldhoolduse hind 16 eurot. Tavaline jalgratas võiks seda saada korra aastas. Võistlev ratas ehk 2x aastas ja vahepeal jooksvad mured. Ehk siis laias laastus võiks aastane hoolduseelarve olla maksimaalselt 100 eurot. 100 eurot jagada 12 kuu peale, saame ~8,5 eurot kuus. Seejuures on sul tagatud ratta korralik töö ja Sa saad minna töökotta nõudma garantiid, kui midagi ei ole toiminud. Ma ei leia, et see 8,5 eurot kuus palju on.

7. Kui on tõesti aga nii, et töökodade küsitavad hinnad löövad hinge kinni, peaks võibolla üle vaatama enda harrastuse ja mõtlema, et kas äkitse ma tegelen millegagi, mida ma väga katta ei suuda?! Või võibolla olen valinud endale liiga peene tehnika, mis vajabki tihedamat hooldust kui mõni odavam isend. Ei maksa arvata, et rattaspordis kallim asi kauem vastu peab kui odav. Ta vajabki tihedamat hooldust. Ja see on täiesti normaalne. Mõni odavam jurakas sõidab niisama, ilma putitamiseta aastaid ja aastaid, mingit muret ei ole. Seal samas kõrval on aga eelmine kuu ostetud XTR jupiga ratas, mis istub peale igat võistlust hoolduses. Ja see ongi normaalne. Ebanormaalne on hoopis see, et Sina oled enda rahakotivõimekust ülehinnanud, korraga ostnud omale vinge ratta ja nüüd ei jõua selle eest enam professionaalselt hoolt kanda. Ebanormaalne on see, et seejuures hakatakse näpuga näitama liigkasuvõtjatest mehaanikute ja kaupmeeste poole. Olles isegi paar korda ratast hooldanud, pean seda isegi natuke solvavaks.

8. Elame siiski huvitavas ajas, kus igaüks (peaaegu) on omandanud endale mingisuguse oskuse, kuidas end elatada või millega harrastuse korras tegeleda. Mina tegelen rataste hooldusega, Sina tegeled näiteks autode müügiga, keegi kolmas kasvatab hoopis kartuleid ja neljandal on autoremonditöökoda. Kui mul on vaja uut autot, siis ma tulen Sinu juurde ja palun Sinul, kui oma ala professionaalil, müüa mulle auto, mida mul vaja on. Kui ma tahan aga kartuleid, siis ma lähen ostan kartuleid sealt, kus neid müüakse. Kui mul aga auto katki läheb, siis ma viin ta töökotta, teen eelnevalt kindlaks, kui suur võib olla umbes eelarve ja arvestan sellega. PS! Autot ostes ma juba arvestan sellega, et võib tulla ette suuremaid väljaminekuid. Hakata omale aga kõikide eluvaldkondade nüansse selgeks tegema ja siis tegelikult enamuse ajast spekuleerima, on alati suurem tõenäosus midagi vussi keerata ja siis juba mitmekordset hinda maksta.

Ei maksa enda ümber näha tonti. Eestis olevaid hindu ei mõjuta mitte eestlane ja eesti turg, vaid suur lai ilm, milles me elame.
Enamus töökodasid on inimeste hinnatundlikusega arvestanud ja tihti tullakse ka vastu, kui on ikka väga suur mure aga eelarvet pole võibolla selliselt korraks arvestanud. Usaldame inimesi enda ümber ja tegeleme sellega, milleks meile annet on.


Kõik eelnev oli kirjutatud sellest lähtuvalt, kui inimene tõesti peab rattatöökodasid meeletuteks rahaaukudeks, mida toita ei taheta. Kui Sul, teemaalgataja, on aga tõesti soov ja tahtmine endale mõni uus asi selgeks teha ja Sul on looduse poolt antud tehniline taip, siis pigem alusta Härra Google.comi nõuandlast. Tee omal asjad üksi-pulki selgeks üheskoos praktikaga. Praktika käigus pead aga kindlasti arvestama ka kuludega.

Edu rattahooldusel ja selle õppimiel!

(y)
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
andre170
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 04. 03. 2008. 16:59

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas andre170 » 17. 04. 2012. 00:04

Täpselt nii, nagu ei tasu rahaliselt ära hobirattasõit, ei tasu rahaliselt ära ka hobimehaanika. Et teha kvaliteetset hooldust, on sul vaja nii palju erinevaid ja kalleid tööriistu, et kokkuvõttes jääd rahaliselt miinusesse. Lisaks kulub sellele palju aega. Selle peaks siis korvama suur rõõm oma ratta eest hoolitsemisest. Lisaks hakkad sa ka hooldama oma sõprade rattaid, aga praegu sa seda veel ei tea... Enamus asju saad tehtud kuuskant-mutrivõtmetega. Kindlasti saad palju "ratsida" tellitava mutrivõtmega ja osa tööriistu ka ise teha, kui päris osav oled.

Hooldused, mida sa saaksid ise teha:
- keti õlitamine, keti vahetus, keti, hammakate, laagrite kulumise kontroll, erinevad õlitamised;
- jooksudest lahtivõtmine, muda eraldamine, õlitamine - vajalik sh kassetikang (teraskang vana ketijupiga);
- keskjooksu hooldus, hammakate vahetamine;
- headtube'i laagrite hooldus;
- pedaalide, raamikõrva, sadula, sadulaposti vahetus, klotside paigaldus kingade alla;
- piduri/käiguvahetuse heeblite vahetus; lenksu vahetus, stemi vahetus.
- trosside, kõride õlitamine, vahetus, amordiluku paigaldus;
- piduriklotside vahetamine, pidurite seadistamine;
- käiguvahetajate vahetamine, seadistamine, litrite puhastamine, õlitamine, vahetamine;
- rehvide vahetus, lappimine, rehvide tubelessiks tegemine (olemas kitid ja gheto-method);
- pulsoka, spidomeetri, andurite paigaldus, seadistamine;
- kogu "passatka" paikapanemine (Pantanil olid trennis kogu aeg mutrivõtmed kaasas ;)

Hooldused, mida sa ei pea tingimata ise tegema:
- amordi vahetus, hooldus;
- kodarate, pöidade, rummude vahetamine, jooksude rihtimine;
- hüdrauliliste pidurite paigaldus, õhutamine;
- raamikõrva painutamine.

Kiiruga kindlasti unustasin midagi ära, aga alustatud saad. Tööriistu ostes ära koonerda, ei tasu ära. Pärast imestad, kui palju sul mõnda asja vaja läheb. Näiteks kassetivõti. Pärast iga mudast sõitu võiks kasseti maha võtta ja põhjalikult ära puhastada. Säästab ketti ja esihammakaid, mis on palju kallimad.

Elion50? Pane oma sponsorid tööle. Või osta odavam ratas ja lase proffidel hooldada. Keskendu sellele, milles sa tugev oled. Saa elion25ks ja mehaanikud/rattapoed jooksevad sulle ise järgi ;) Proovi korraldada oma hooldused nii, et puhastustööd mudast ja niiskusest teed ise ja tihedalt, sh kiirelt kuluvad varuosad; keerulised varuosad ja põhjalik hooldus 2 x aastas poes või pärast väga mudast/rasket/pikka võistlust.

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas metslane » 17. 04. 2012. 07:56

Lahe :D
Mina soovitan et mine kusagile töökotta õpipoisiks üheks hooajaks.Pusi seal hommikust õhtuni puka taga ja kogu teadmisi.Trenni võid teha uneajast kui jõudu veel on.Ega elioni sarja ka enam pole nii et kiiret pole kuhugi. :D

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas Kuldar » 17. 04. 2012. 08:07

RvN kirjutas: stabiilselt elioni 50 sisse
metslane kirjutas:Trenni võid teha uneajast kui jõudu veel on.Ega elioni sarja ka enam pole nii et kiiret pole kuhugi. :D
päeva nael.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas Rivo » 17. 04. 2012. 08:11

Ma pusin kah paljude asjadega ise. Tööd/hooldused mida ise teen kattuvad praktiliselt 100% kasutaja andre170 poolt kirjutatuga. va. raamikõrv - millega mul üks hooaeg pidevalt jama oli ja sedagi ise panutasin. Kas ma teen seda kõike rahalise kokkuhoiu pärast - EI. Teen seda pigem aja säästmise pärast. Ja eks väike nokitsemise huvi on kah :)
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

SHOXi
Rattur
Postitusi: 503
Liitunud: 30. 05. 2010. 20:14

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas SHOXi » 17. 04. 2012. 08:16

Pmst, et ära teha 70% hooldust rattal on sul vaja ainult 30% tööriistadest. See on juba päris hea algus. Muretse endale kuuskant ja torx võtmed ja enamus saadki tehtud nendega. Ketivõtit pole mul veel vaja läinud, kasseti saan ka puhastatud ilma lahti võtmata. Kui peaks olema vaja kasseti vahetada, siis ostan ka selleks võtme. Mina käitun vajaduse põhiselt ja ei pea ostma kõike korraga kokku.

Ainukesed asjad, mida ma enda rattal ise ei tee on amordihooldus ja jooksude rihtimine (piisavalt harv tegevus, et suhteliselt kallis pink osta).

arnea
Rattur
Postitusi: 1225
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas arnea » 17. 04. 2012. 09:29

Hooldustöid on erinevaid, ekstreemsed variandid "ei tee midagi ise" ja "teen kõik ise" pole reeglina mõttekad.

Üle poole aasta tagasi oli siin soodsa hoolduse teema, seal loeti töid mida väheste riistadega teha saab. Kui vastaseid targalt valida on ka rahakulu mõistlik. Kui kvaliteeti tahad, pead ajakuluga arvestama.

Mõned hooldustööd on sellised, mis võivad võistluse osaks saada ja neid peaks kindlasti valdama ja neiks valmis olema. Elioni esi-viiekümnes võib vist keti- või kummipurunemise peale võistluse maha kanda? Seiklusspordis ei saa meeskonda sedasorti värgi pärast küll alt vedada. Kummi- ja ketilappimiseks ning raamikõrva vahetamiseks peab alati valmis olema.

Arne

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas indrek56 » 17. 04. 2012. 12:06

arnea kirjutas:Hooldustöid on erinevaid, ekstreemsed variandid "ei tee midagi ise" ja "teen kõik ise" pole reeglina mõttekad.
(Y)
Olen ka ise tasapisi, puht huvi pealt, hakanud ühtteist ise liigutama ja tegema. Abiliseks ka seesama foorum. Samas koperdanud asjade otsa, mida ma ei hakkagi ise ette kujutama et edaspidi ise teen. Lihtsamate tööde ise ettevõtmise põhjuseks on olnud ka see, et teinekord juhtun pikemalt olema kuskil, kus töökoda pole käepärast või on vaja lihtsalt a'la naabrinaist aidata :P
Ja tööriistakohvri sisu (soetagu teemaalgataja kohver ka endale) täiendanud siis igakord nagu vaja. Kõik korraga valmis ostes soetaks endale ilmselt rida asju, mida mul kunagi vaja ei lähe...

RvN
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 15. 05. 2005. 18:18

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas RvN » 17. 04. 2012. 15:32

tänud kõigile vastajatele. Sain märkimisväärselt targemaks. Nimekiri ise teostatavatest ning proffide hooleks jäetavaks töödest on väga kasulik.
kogu teema ise hooldus ära õppida on ka selles et tavaliselt on juba pärast ühte mudarallit ratas must ja liivane ning täishooldust 1x nädalas endale lubada tõesti ei saa. Samas eeldan et koos võistlusjärgse rattapesuga on ise millegiga nokitsemisel ka kasutegur.

1)
Soovitati vastavalt vajadusele tööriistu osta. Kust saaks neid piisavalt kiiresti? Kas Tartu poodides on ntx keskjooksu lahtimuukimiseks olevad tööriistad olemas? ja kas ei ole mõtekam 2x odavamalt netist mõned jupid ikkagi kokku osta?

ala list:
x) kassetivõti
x) kasseti tool ketijupiga
x) torx võtmed (saab ka k-rautast)
x) keskjooksu lahtivõtmiseks juppe <- nagu aru saan siis need väga spetsiifilised

2)
kas rattahoidjata on väga võimatu hakkama saada? kas ise mingi vanade kruustangide ja toru abiga ei keevita midagi kokku?

3)
kas jooksude lahtivõtmiseks on väga raketiteadus? määrimiseks on mingeid soovituslikke tooteid?


tänud tsiviliseeritutele

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas erikr » 17. 04. 2012. 16:53

Tee palun meile asi lihtsamaks.

Profiilis on Sul rattaks Merida. Selle järgi tööriistu ei vali.
Millised jooksud?
Milline keskjooks?

Saab ilma remondipukita hakkama, 5 aastat sain. Heaks abiks on see tavaline poe tugijalg, mis hoiab raami tagumisest kolmnurgast vasakult poolt kinni. Kruustangidest ja torujupist on vaid siis kasu, kui toru otsas on käpp ehk klamber, mis sadulapostist või raamitorust kinni hoiab.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas erikr » 17. 04. 2012. 17:11

andre170 kirjutas:Täpselt nii, nagu ei tasu rahaliselt ära hobirattasõit, ei tasu rahaliselt ära ka hobimehaanika. Et teha kvaliteetset hooldust, on sul vaja nii palju erinevaid ja kalleid tööriistu, et kokkuvõttes jääd rahaliselt miinusesse.
Pole nõus. Neid tööriistu pole palju. Nad pole nii kallid midagi. Remondipukk jah, aga saab ilma.
Aasta lõikes võib jääda miinusesse, aga ei pruugi. Pikema aja peale arvestades jääd hullult plussi.
Eeldusel, et asjad on nii selgeks tehtud, et kooliraha maksta ei tule.
andre170 kirjutas:Lisaks kulub sellele palju aega.
Hoiad kokku aja, mis kulub ratta hooldusesse viimiseks ja sealt toomiseks. Samuti ei sõltu hoolduse lahtiolekuaegadest ega meistri tööjärjekorrast. Samas muidugi hea planeerimine vähendab mu selle vastuargumendi kaalu
andre170 kirjutas:Kindlasti saad palju "ratsida" tellitava mutrivõtmega ja osa tööriistu ka ise teha, kui päris osav oled.
Mõtlen Harju keskmisele Elionisõitja rattale ja ei tule meelde ühtki ligipääsetavat väliskuuskantprofiili. Tellitava vahele võid panna jah kassetivõtme. Ise tegemiseks peab olema juurdepääs päris paljudele erinevatele tööriistadele. Eeldab juba väikest leiutamist või vähemalt loomingulist lähenemist.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
andre170
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 04. 03. 2008. 16:59

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas andre170 » 17. 04. 2012. 23:16

erikr kirjutas:ei tule meelde ühtki ligipääsetavat väliskuuskantprofiili. Tellitava vahele võid panna jah kassetivõtme.
Tellitav mutrivõti on kassetivõtme jaoks ju väga kasulik abivahend.
Lisaks on väliskuuskandid paljudel Park Tools tööriistadel.
Keskjooksu vahetus BBT-2, BBT-22 jms.
Vända eemaldamine. Mul on noname, aga väga sarnane on see siin.
Jooksud saad lahti natuke kombineerides vändavõtmega ja tellitava mutrivõtmega.
Kinnikiilunud Shimano pedaali saad tellitavaga lahti ilma, et seda õhukest pedaalivõtit ära ruineeriks.
Tellitava mutrivõtmega saad ka raamikõrva väänata.
Lisaks on seda lugematuid kordi kasutatud haamrina, mis on alati see viimane lootus ja universaalne tööriist.
Põhiline ongi see, et jooksud saab hooldatud. Aga eks jookse ja adaptereid ole erinevaid.
Remondile kuluv aeg väheneb kogemuste kogunedes. Algus on kindlasti raske, kui ise õppima peab. Juutuubi vaatamisele võib kuluda rohkem aega, kui remondis profil kogu töö tegemisesks. Samuti läheb asju katki, mis peaksid terveks jääma. Sh saab ka oma verd näha, kui väga tormakas oled.

AndrusM
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 15. 04. 2009. 09:49

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas AndrusM » 19. 04. 2012. 11:14

Kui nüüd üldisemaks minna, siis jalgratas on puhtalt mehaaniline riistapuu ja mitte just see kõige keerulisem maailmas:). Amordis ja pidurites leidub ka veits hüdraulikat:)
Kui just paduhumanitaar ei ole, kes kunagi elus pole mutrivõtit käes hoidnud, siis tasub alati ise proovida. Kõige tähtsam, et asja vastu peab huvi olema. Tööriistavalikul peab mõnikord raskemates oludes ka loomingulisust üles näitama. Internet on põhjatu allikas kust leiad alati abi, kui sattud asja otsa, mida varem lahti võtnud või kokku pole pannud.
Rahast ma siin ei räägi, kui ikka asi meeldib, siis leian võimaluse ja teen seda ise:)
Vast kõige raskem rattahoolduse puhul on jooksu ladumine koos vajaminevate õigete vidinate komplekteerimisega, kuid ka see töö ei ole raketiteadus.

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas metslane » 19. 04. 2012. 12:49

AndrusM kirjutas:Kui nüüd üldisemaks minna, siis jalgratas on puhtalt mehaaniline riistapuu ja mitte just see kõige keerulisem maailmas:). Amordis ja pidurites leidub ka veits hüdraulikat:)
Kui just paduhumanitaar ei ole, kes kunagi elus pole mutrivõtit käes hoidnud, siis tasub alati ise proovida. Kõige tähtsam, et asja vastu peab huvi olema. Tööriistavalikul peab mõnikord raskemates oludes ka loomingulisust üles näitama. Internet on põhjatu allikas kust leiad alati abi, kui sattud asja otsa, mida varem lahti võtnud või kokku pole pannud.
Rahast ma siin ei räägi, kui ikka asi meeldib, siis leian võimaluse ja teen seda ise:)
Vast kõige raskem rattahoolduse puhul on jooksu ladumine koos vajaminevate õigete vidinate komplekteerimisega, kuid ka see töö ei ole raketiteadus.
Ma olen ka siiamaani ise hakkama saand :D

usssky
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 17. 10. 2010. 18:31

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas usssky » 19. 04. 2012. 14:02

Lisaks tööriistadele oleks vaja ka leida selline koht, kus ratast hooldada. Kui on garaaz siis ok aga kortermaja keldriboksis või siis toas ajalehtede peal on juba suht jama.

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas metslane » 19. 04. 2012. 14:25

Kõige parem on teha tööjuures :) Seal on nii kui nii pukk ja tööriistad juba olemas.Kui on juppi vaja saab selle ka omahinnaga :) ainuke asi on et keegi ei maksa selle eest ja endale ei tahaks arvet kirjutada :D

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas Kuldar » 19. 04. 2012. 15:43

AndrusM kirjutas: Rahast ma siin ei räägi, kui ikka asi meeldib, siis leian võimaluse ja teen seda ise:)
päris raha või rahalaadne toode?
Gravity is a Bitch

AndrusM
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 15. 04. 2009. 09:49

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas AndrusM » 20. 04. 2012. 20:57

Raha all mõtlesin seda, et ei mõtle, kas oleks kasulikum viia ratas tasulisse teenindusse, või teha seda ise:) Pigem teen ise, võimalik, et see läheb mulle kallimaks:) Aga kes meist ytleb puhtsydamlikult, kui suur on ta tunnitasu:)

metslane
Rattur
Postitusi: 824
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas metslane » 21. 04. 2012. 05:28

Ise pusides võid kulutada tunde,profil võtaks sama asi aega näiteks 20 minutit. :D

seto
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 19. 11. 2007. 17:59

Re: Sooviks hakata ise ratast hooldama

Postitus Postitas seto » 21. 04. 2012. 07:24

Ka ratta hooldamine, remont või ehitamine võib olla tegijale kvaliteetaeg. Teema algataja peaks aga mõtlema, kas selleks ka aega jätkub - Võistlussarja tipus püsimine eeldab teatud treenitust ja selleks kulub aeg. Kui aga kindel soov, siis ära küsi kohe tööriistu, vaid tee ise endale selgeks, milliseid töid sa ratta juures soovid teha ja missuguseid tööriistu tarvis läheb. Iseasi, kui soovid teada midagi konkreetset. Liiga üldine käsitlemine ajab teema laadaks ja sellest on Sinul vähe abi.

Vasta

Mine “Hooldus”