Pagana mehhaanikainsenerid.
Aga õnneks on L-teaduskond mõelnud välja Interneti ja stuffi sinna sisse ning kohvimüüjat tsiteerides: "praise the lord for online calculators".
Googlesse "ball bearing seals friction" ja esimene mittemakstud match on SKF lehelt:
http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... nk=1_0_37d
kus öeldakse "frictional losses arising from the seal may exceed those generated in the bearing".
Minnes edasi kalkulaatori lehele ja valides 6001, 6001-2RSL, 6001-2RSH laagrid, 26" ratta, ~100 kilose ratturi, kiiruse 30km/h ja temperatuuri 20C, saame et energiakulu nelja laagri peale (kaks esi- ja kaks tagarummus) on vastavalt tihendi tüübist sõltuvalt: 0.294W (ilma tihenditeta), 0.4W (2RSL tihendid) ja 2.148W (2RSH tihendid).
Ei ole õige, et tihendid üldse ei loe. Sellel viimasel laagril läheb tihendi ringiajamiseks kuus korda rohkem energiat kui selle kausi liigutamiseks.
Ja kui need jublakad maksavad enamvähem samapalju ja mu laager on sodi täis ja vajab vahetamist, siis mille pagana pärast peaks ma need 2W sinna rummu jätma?
Arne (talv on ju läbi, aru ma ei saa millega ma tegelen)