Keti õlitamine
Keti õlitamine
Leidsin kuskilt sellise omavalmistatud ketiõli retsepti. Mida sellest arvata? Toimib või on bullshit?
-------------------------------------------------------------------------------------
I use a 50/50 mixture of synthetic motor oil and mineral spirits. Get a liter of each and now you have two liters of chain lube for less than the cost of one dinky bottle of the latest magic lube. Mix then in one of your old chain lube bottles so you have the benefit of a drip spout.
The mineral spirits is just a paint thinner (or oil diluter in this case) which thins the engine oil so that it can penetrate into the insides of the chain. It then evaporates leaving the original oil behind. As chain lube is only any use when it's inside the chain and picks up too much dirt when it's on the outside of the chain, here's how I lube my chain.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
I use a 50/50 mixture of synthetic motor oil and mineral spirits. Get a liter of each and now you have two liters of chain lube for less than the cost of one dinky bottle of the latest magic lube. Mix then in one of your old chain lube bottles so you have the benefit of a drip spout.
The mineral spirits is just a paint thinner (or oil diluter in this case) which thins the engine oil so that it can penetrate into the insides of the chain. It then evaporates leaving the original oil behind. As chain lube is only any use when it's inside the chain and picks up too much dirt when it's on the outside of the chain, here's how I lube my chain.
-------------------------------------------------------------------------------------
Triathlete - a person who doesn't understand that one sport is hard enough...
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: Keti õlitamine
kas nüüd bullshit AGA ma ei viitsiks ise küll midagi kokku keerata ja ma ei usu et see ka nii efektiivne on et siis jään ikka finish line toodete juurdeusss kirjutas:Leidsin kuskilt sellise omavalmistatud ketiõli retsepti. Mida sellest arvata? Toimib või on bullshit?
Tegelikult ei ole ju miskit viitsimist: autopoest täissünti 1 liiter osta mingi 160 eeku ja kuratteabmispoest tehnilist piiritust liiter, mis maksab äkki mingi paarkümmend krooni. See kemüüse kokku segada ja sellest 2 liitrist peaks jätkuma ka lastele ketiõlitamiseks...
Triathlete - a person who doesn't understand that one sport is hard enough...
Natukene teemasse haakuv OT
<OT>Kui tahad eriti edev veel olla, siis topi see õli aerosool pudelisse Kunagi sellisest vene ajakirjast nagu "Modelist konstruktor" jäi ette selline soovitus kuidas ise teha aerosoolvärvi, usun et see toimiks ka õli puhul..
Tööpõhimõte järgmine: hankida siis plekist aerosoolpudel (huvitav kas neid veel tänapäeval leidub?) selle küljepeale siis auk sisse puurida ja sinna joota kinni rattaventiil.. Soovitava pritsitav aine valda läbi ventiili pudelisse siis ja see järel ventiil kinni keerata (näide oli sellel klassikaliel vene rattaventiili baasiline, seega tänapäevaselt autoventiil kuna presta avamine on natuken raske ). Kui siis aine sees, siis edasi keerata peale ventiil ja rattapumbaga lööd rõhu sisse ja peaks toimima..
Enda kunagine katsetus näitas, et peale lohvi lõhki pumpamist sai miski 30 sek jagu survet -- aga eks proovimise asi </OT>
Aga teemast endast, et endale hakaks huvi pakkuma, et kuidas sellise segu kleepuvusomadused on. Seega kui keski siinsetest kodanikest katsetab, siis võik kogemusi jagda..
<OT>Kui tahad eriti edev veel olla, siis topi see õli aerosool pudelisse Kunagi sellisest vene ajakirjast nagu "Modelist konstruktor" jäi ette selline soovitus kuidas ise teha aerosoolvärvi, usun et see toimiks ka õli puhul..
Tööpõhimõte järgmine: hankida siis plekist aerosoolpudel (huvitav kas neid veel tänapäeval leidub?) selle küljepeale siis auk sisse puurida ja sinna joota kinni rattaventiil.. Soovitava pritsitav aine valda läbi ventiili pudelisse siis ja see järel ventiil kinni keerata (näide oli sellel klassikaliel vene rattaventiili baasiline, seega tänapäevaselt autoventiil kuna presta avamine on natuken raske ). Kui siis aine sees, siis edasi keerata peale ventiil ja rattapumbaga lööd rõhu sisse ja peaks toimima..
Enda kunagine katsetus näitas, et peale lohvi lõhki pumpamist sai miski 30 sek jagu survet -- aga eks proovimise asi </OT>
Aga teemast endast, et endale hakaks huvi pakkuma, et kuidas sellise segu kleepuvusomadused on. Seega kui keski siinsetest kodanikest katsetab, siis võik kogemusi jagda..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Odavatest variantidest on mootarsae keti jaoks müüdav õli piisavalt hea. Seda võib bensiniga segada, et vedelam oleks ja igasse lülisse voolaks ja kui bensiin ära aurab, jääb õli ikka sinna. võib ka võimalusel keti õli sisse ligunema jätta - töötaba ka päris mõnusalt. Samas pole uus kett ka teab, mis kallis, kui ikka tahad sõitu nautida!
nojah asi on maitses a ma eelistaks ikkagi poest osta, sest milline see säilivusaeg olla võib?superior kirjutas:varud elulõpuni olemas.smilersforever kirjutas:noojah 2liitrit ketiõli...
teine asi on see mida sellega peale hakata?
õlitad pooled eesti ketid ära sellega
muide praegu tuli siuke äriidee, et kui tõesti keegi nii teeb, et tal liitrite kaupa ketiõli kodus vedeleb ja seda veel mõnekümne aasta pärast...
teatavasti peaks siis nafta otsa saama hakkama ja onu oleks laksust miljonär
juhul muidugi kui keegi siis ikka sõidab veel ketiga ringi ja see kett õli vajab
Point selles et võta mõlemat sama kogus, võlujõud ei kao ära kui sa kumbagi nt 100 ml (või 10 või 50) võtad.smilersforever kirjutas:noojah 2liitrit ketiõli...
teine asi on see mida sellega peale hakata?
õlitad pooled eesti ketid ära sellega
Ideel ju pole viga, et õli läheb vedelana kohale ja siis pakseneb.
Konakona oli ainuke, kes asja poindile pihta sai. Mõte oli tõesti segu vahekorras, mitte selles, et ma 2 liitrit õli endale kokku keeta tahtsin.
Rivo - nende autopoe ketiõlide pärast ma midagi muud otsima hakkasingi. Proovisin Valvoline analoogi ja täielik saast oli. Tekitas ketile justkui liimikihi peale ja see võttis kogu saasta külge.
Igatahes teen ma selle segu ära ja vaatan, kuidas toimib. Kogusehuvilistele: ostan liitri õli ja segan sellest 50g ära. Ülejäänu saab autosse valada, kui seal puudujääk tekib
Rivo - nende autopoe ketiõlide pärast ma midagi muud otsima hakkasingi. Proovisin Valvoline analoogi ja täielik saast oli. Tekitas ketile justkui liimikihi peale ja see võttis kogu saasta külge.
Igatahes teen ma selle segu ära ja vaatan, kuidas toimib. Kogusehuvilistele: ostan liitri õli ja segan sellest 50g ära. Ülejäänu saab autosse valada, kui seal puudujääk tekib
Triathlete - a person who doesn't understand that one sport is hard enough...
ilmselt on siin inimesed vähe nõudlikumad need sedasorti nt. Motipi õlid kõlbavad väga hästi keti puhastamiseks, et siis hiljem kett õlitada norm ketiõliga või oma retsepti järgi keedetud imeseguga, erinevatest naftatoodetestRivo kirjutas: Motip survepudelis ketiõlid. Maksavad 50-100 EEK. Hakkama saad terve hooaja.
Vähe nõudlik, hmm. Õigem oleks öelda, et ma ei näe mingit põhjust maksta keti õli eest 5x rohkem. Kas sa tahad väita, et ketiõlid, mis mõeldud tsiklitele, on halbade omadustega ? Ketiõli, on ketiõli.maxspeed kirjutas: ilmselt on siin inimesed vähe nõudlikumad need sedasorti nt. Motipi õlid kõlbavad väga hästi keti puhastamiseks, et siis hiljem kett õlitada norm ketiõliga või oma retsepti järgi keedetud imeseguga, erinevatest naftatoodetest
PS. Just tulin 2,5h trennist. Rajad, kus sõitsin, olid kohati väga liivased. Kordagi ei kuulnud ma krõbinat keti ja hammakate vahelt. Märjaga pole konkreetset (Motip ketiõli) veel proovinud. Aga, olen proovinud pea kõikki rattapoodides saada olevaid õlisid, mis maksavad kuni 100,- 100ml. Ausalt, pole neil mingit vahet.
Tsikli ketiõlidest
Eks-motomehena olen proovinud kasutada tsikli aerosool ketiõli kokkuhoiu mõttes jalgrattal.
Vähemalt LIQUI MOLY toode on aga kahjuks liiga kleepuv, kahju on ketti vaadata selle mustusekihi all mis sinna kinni jääb. Sestap on jäänud vanad varud maanteel kasutamiseks (seal ta tõesti sobib) ja MTB-l ikka FINISH LINE...
Vähemalt LIQUI MOLY toode on aga kahjuks liiga kleepuv, kahju on ketti vaadata selle mustusekihi all mis sinna kinni jääb. Sestap on jäänud vanad varud maanteel kasutamiseks (seal ta tõesti sobib) ja MTB-l ikka FINISH LINE...
NB! Uinudes sule silmad!
Re: Keti õlitamine
Ostsin kevadel parema alternatiivi puudumisel sel konkreetsel hetkel Valvoline Chain Lube Väidetavalt on tehnika viimane sõna, aga kasutada on ebamugav- pritsib aerosooliga pool ketist mööda, kui otsik vastu ketti suruda, siis kuhjub kohe ühte kohta liiga palju, valged laigud ei tule lülidelt maha ka peale käiguvahetuse seeriaid. Määre ise on valge ja kleepuv, kett tundub peale määrimist sõites ikkagi kuivana, käega katsudes samuti. Kas kellelgi on veel kõnealuse tootega kogemusi? Kas pean selle purgi minema viskama või on näiteks väga märgades oludes see valge tatt ka igati omal kohal?
Re: Keti õlitamine
Küsi moto foorumist, tegu ju mootoratastele mõeldud tootega.SK kirjutas:Ostsin kevadel parema alternatiivi puudumisel sel konkreetsel hetkel Valvoline Chain Lube ...Kas kellelgi on veel kõnealuse tootega kogemusi?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti õlitamine
Selles see point ongi, et purgi peal olev tähistus ja jutt räägib ketist ja hammasratastest, aga ei täpsusta, mis seadme omadestmart kirjutas:Küsi moto foorumist, tegu ju mootoratastele mõeldud tootega.SK kirjutas:Ostsin kevadel parema alternatiivi puudumisel sel konkreetsel hetkel Valvoline Chain Lube ...Kas kellelgi on veel kõnealuse tootega kogemusi?
Sain juba vanalt tsiklikrossimehelt ka vastuse, et hoidku ma jalgrattast see tatt kaugemale ja seda iga ilmaga. Mõeldud suurtele pööretele ja massiivsematele kettidele kui jalgratta oma, rattaketi sööb kaitsmise asemel karvaseks.
Seega - potsik läheb garaažiriiulile ootama, äkki trehvab kunagi mõnda motikat.
Re: Keti õlitamine
Lahkaks keti õlitamise teemat natuke teise tahu pealt, kui seda on õli koostis jms.
Nimelt. Keegi asjatundja võiks mulle seletada, miks peab jalgratta käigukast olema sama õline nagu seda on mootor-ratta või auto oma? Miks ei võiks hammakad (nii eees kui taga) olla õlist täiesti puutumata? Iseenesest vajab õli ju ainult kett, mille välispinnal olev õlinatuke, just nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik, õlitaks hammakaid. Sattusin ise täna kokku ühe rattaga, mille käigukast oli pea-laest jala-tallani õline. Vähe sellest, õliga olid koos ka kummid, raam, pidurid, kodarad...terve tagaosa. Kõige kummalisem asja juures on aga see, et tegemist oli maanteerattaga. Ise õlitan ketti peale igat sõitu, st panen ketile õli just ühe sõidu jagu. Pärast sõitu võtan tagataskust 5min ja puhastan keti ära, et siis sellele jälle ühe sõidu jagu õli peale puistata. Ka pärast õlitamist puhastan keti ära, sest minu talupoja loogika ütleb, et õli on vaja vaid keti sisepindadele, mitte aga välispinnale, mis kogub külge vaid mustust ja tolmu, mis omakorda kiirendab keti ja muuda käigukasti osade kulumist. Veel on ju ilus vaadata puhast käigukasti, erinevalt kõntsaga kaetud ketist, kassetist ja hammakatest, mis kõigele muule koladale ka irmsasti määrib...
Avaldaga oma arvamust ja võimaluse korral tampige mind niigi mõttetu teema mõttetu postitusega kergitamise eest maa alla!
Nimelt. Keegi asjatundja võiks mulle seletada, miks peab jalgratta käigukast olema sama õline nagu seda on mootor-ratta või auto oma? Miks ei võiks hammakad (nii eees kui taga) olla õlist täiesti puutumata? Iseenesest vajab õli ju ainult kett, mille välispinnal olev õlinatuke, just nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik, õlitaks hammakaid. Sattusin ise täna kokku ühe rattaga, mille käigukast oli pea-laest jala-tallani õline. Vähe sellest, õliga olid koos ka kummid, raam, pidurid, kodarad...terve tagaosa. Kõige kummalisem asja juures on aga see, et tegemist oli maanteerattaga. Ise õlitan ketti peale igat sõitu, st panen ketile õli just ühe sõidu jagu. Pärast sõitu võtan tagataskust 5min ja puhastan keti ära, et siis sellele jälle ühe sõidu jagu õli peale puistata. Ka pärast õlitamist puhastan keti ära, sest minu talupoja loogika ütleb, et õli on vaja vaid keti sisepindadele, mitte aga välispinnale, mis kogub külge vaid mustust ja tolmu, mis omakorda kiirendab keti ja muuda käigukasti osade kulumist. Veel on ju ilus vaadata puhast käigukasti, erinevalt kõntsaga kaetud ketist, kassetist ja hammakatest, mis kõigele muule koladale ka irmsasti määrib...
Avaldaga oma arvamust ja võimaluse korral tampige mind niigi mõttetu teema mõttetu postitusega kergitamise eest maa alla!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Keti õlitamine
Kuna ma olen laisk ratast puhastama, siis õlitan ketti pedrose vahaga ja peale määrimist lükkan üleliigse ketilt maha. Isegi Tallimma RM-l sõitsin vahaga niikaua kui seda kestis :). Tänu vahale peab käigusüsteem päris pikat suhteliselt määrimisvaba, st puhas. Samas peale pesu tuleb käiguvaheteid ikka nati määrida ju, seal nii mõnigi liiges vajab libestamist seega ainult keti määrimisega ei saa piirduda.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Keti õlitamine
Kasutan, Valvolin chain lubet alates aastast 2003,kett on alati puhas ja kestab ca 2000 km.Veel,minu aastane läbisõit on ca 10000 km. See jutt on nii sama mõttlemiseks,enne kui potsiku garaaziriiulile paned.SK kirjutas:Selles see point ongi, et purgi peal olev tähistus ja jutt räägib ketist ja hammasratastest, aga ei täpsusta, mis seadme omadestmart kirjutas:Küsi moto foorumist, tegu ju mootoratastele mõeldud tootega.SK kirjutas:Ostsin kevadel parema alternatiivi puudumisel sel konkreetsel hetkel Valvoline Chain Lube ...Kas kellelgi on veel kõnealuse tootega kogemusi?
Sain juba vanalt tsiklikrossimehelt ka vastuse, et hoidku ma jalgrattast see tatt kaugemale ja seda iga ilmaga. Mõeldud suurtele pööretele ja massiivsematele kettidele kui jalgratta oma, rattaketi sööb kaitsmise asemel karvaseks.
Seega - potsik läheb garaažiriiulile ootama, äkki trehvab kunagi mõnda motikat.
Re: Keti õlitamine
Kurbloolus on selles, et paljud ketiõlid ongi sihukese määrdund väljanägemisega. Küll ja küll nähtud mtb rattaid, kus kett on (kuivades oludes) korjand liiva, sambla, kivid ja okkad külge, et kohe näha, kus sõidetud om. Palju neid ketiõlisid liikvel on, mis puhtana säilivad - prolink progold, pedros ice wax ja mmmm...ei meenugi rohkem.veloman32 kirjutas:.... on ju ilus vaadata puhast ...
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti õlitamine
Kõige hullem pilt mida ma näinud olen tabas mind Poola Tuuril, kui kuivand keti kriginast villand saanuna ühes TP-s õli küsisin. See mis mulle väiksest valgest tuubist keti peale pandi meenutas pigem kingaviksi . Aga toimis ja kadus kuskile ketivahele ilusti ära.mart kirjutas:Kurbloolus on selles, et paljud ketiõlid ongi sihukese määrdund väljanägemisega....veloman32 kirjutas:.... on ju ilus vaadata puhast ...
Ise olen see aasta kasutanud Rock 'n' Roll Extreme Chain Lube'i ja peab ütlema, et nitsevoo värk. Hästi vedel ja ei jää ketile kleepuva ollusena külge. Paned seda ketile peale, keerutad natuke ja siis pühid üleliigse ära (nagu ikka). Tulemuseks on suht kaua kestev õlitus ja mustust mitte haakiv kett.
Eestis on kasutusel ka üks pudel Rock 'n' Roll GOLD Chain Lube'i, mille osas isiklikult pole jõudnud toimivuse kohta veel küsida.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Keti õlitamine
Keti puhtuse tagab pigem see, kui põhjalikult pärast õlitamist üleliigne viks ära puhastatakse. Ka Risso Rapsiõliga õlitatud ketti on võimalik korralikult puhtana hoida, rääkimata siis nendest über-edevatest väljamaistest spets ketiõlidest...Või ma eksin?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Keti õlitamine
Veloman, su stiil kisub pulleritsulikuks - püüad intriigi tekitada teemal - edevad väljamaa ketiõlid vs eestimaised kodukootud ketiõlid. Viimastega ongi see jama, et enamasti need margariinid, kingaviksid, mesilasvahad ja hanerasvad katavad keti välispinna, mitte ei määri (rullikute) sisemust.veloman32 kirjutas:Keti puhtuse tagab pigem see, kui põhjalikult pärast õlitamist üleliigne viks ära puhastatakse. Ka Risso Rapsiõliga õlitatud ketti on võimalik korralikult puhtana hoida, rääkimata siis nendest über-edevatest väljamaistest spets ketiõlidest...Või ma eksin?
Siin üks copy-paste ketiõlitusjutust, millega ise 100% nõus.
I use lube in a drip bottle, so I can put the lube exactly where I want to. The drip bottle also allows me to only use as much as I need.
I start of by finding the master link on the chain. The master link has either a different pin or side plate, and gives you a good reference point where to start and finish. I turn the cranks until the master link is on the portion of the chain nearest the ground. This helps keep the lube from dripping onto the frame when you begin to apply it. This also allows you to apply lube to the inside of the chain, that is, the side of the chain that touches the sprockets. This keeps the outside of the chain less sticky, and less prone to collecting the dirt that is flung off your tires.
Once I have my reference point set up, I drip one drop of lube on every roller as I slowly turn the cranks. This takes a little longer than just squeezing the lube bottle as you quickly turn the cranks, but by going slow, you put the lube only where you want it, and you’ll use less of it. This may be important to you if you use the expensive high end lubes!
Once you have allowed the lube to penetrate, wipe away the excess with a rag. A wise man once told me, “If you can see the lube, it isn’t doing you any good.”
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti õlitamine
Millega ketti üldse parim puhastada oleks? Hetkel ratas prakt poeuus, peale mõnda metsa sõitu peale vihmasid on kett igasugu saastaga koos, mis ka korraliku survepesuga eralduda ei taha. Ju see tehasemääre on nii kleepuv.
Re: Keti õlitamine
tehasemääre on tõesti kleepuv, pesta saab mootoripesu vedelikuga. Pistad purki, vedelik peale, loksutad, loputad ning pliidi peale kuivama. Pesu kohta otsi foorumist lisa.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Keti õlitamine
komistasin soome foorumis mingi ketianalüütiku aastepikkusele teadustööle kes tunnistab ainult "Original White Lightning-i"
http://www.whitelightningco.com
ega meite maal sellist kuskil riiulis ei vedele?
allikas: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... stcount=39
http://www.whitelightningco.com
ega meite maal sellist kuskil riiulis ei vedele?
allikas: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... stcount=39
Re: Keti õlitamine
aga ise õli leiutamine jalgrattale ei ole hea.
Kui sõidat mööda kruusa teed ja see toolm läheb ketti peale siis on see väga halb siis ei tööda õieti siis võta maha ja pese see puhtaks bensu sees ja veel seota.
Kui sõidat mööda kruusa teed ja see toolm läheb ketti peale siis on see väga halb siis ei tööda õieti siis võta maha ja pese see puhtaks bensu sees ja veel seota.
Re:
Kas reaalselt on see asi toimiv? Küsin kuna endal vajalikud komponendid olemas.usss kirjutas:Tegelikult ei ole ju miskit viitsimist: autopoest täissünti 1 liiter osta mingi 160 eeku ja kuratteabmispoest tehnilist piiritust liiter, mis maksab äkki mingi paarkümmend krooni. See kemüüse kokku segada ja sellest 2 liitrist peaks jätkuma ka lastele ketiõlitamiseks...
Tänan,
Re: Re:
No kui sul komponendid olemas, siis proovi aga ära. Ketti sellega tuksi keerata ei saa.arturASe kirjutas:Kas reaalselt on see asi toimiv? Küsin kuna endal vajalikud komponendid olemas.
Tänan,
Re: Keti õlitamine
Sõbrapoisiga Jaanil tiksudes läks jutuks, et tal naine annab lahutuse sisse, kui mees veel esiku koridoris rattal ketti õlitab. Pärast seda pidid nii koer, jalanõud kui põrand läikima.
Sai selline abivahend tekitatud:
Ja liikuv pilt protseduurist:
http://www.youtube.com/watch?v=q3ZHdsQhDEw
Sai selline abivahend tekitatud:
Ja liikuv pilt protseduurist:
http://www.youtube.com/watch?v=q3ZHdsQhDEw
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.