Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Tead head ja huvitavat rada või sõidukohta. Jaga ka teistega.
Vasta
Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1744
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas Andrus K » 10. 07. 2021. 10:07

See on ikka suur asi, kui Nõmme ja Ülemiste järve ümbruse rattateed saavad esmakordselt mingilgi mõistlikul moel kokku sõlmitud. Ja selle ristmiku ületamine tavaratturile oli seni ikka paras naljanumber.

Tööd käivad juba tükk aega ja vist mingil moel ulatub loodav ka üle sakku suunduva raudtee ka Viljandi mnt äärsete kergliiklusteedeni?
Projektijoonist igatahes ei õnnestunud esimese otsimisega leida.

"Uudis": https://www.tallinn.ee/est/Uudis-Vabadu ... eli-ehitus
Projekteerija: http://www.teedeprojekt.ee/tehtud-tood/
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

arnea
Rattur
Postitusi: 1213
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas arnea » 10. 07. 2021. 11:18

Raudtee alla tuleb teine tunnel. Pärnu maanteele tuleb "reguleeritud ülekäigukoht" - valgusfoor siis? Ülemiste järve rattateed on Viljandi maantee ääres kergliiklusteega juba ühendatud ju.

hegol
Rattur
Postitusi: 27
Liitunud: 12. 06. 2013. 17:39

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas hegol » 12. 07. 2021. 06:14

Joonise järgi tuleb jah Pärnu mnt ületus fooriga, nagu ka VIljandi mnt ületus. Mõlemas kohas ka ohutussaared tee keskel.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1126
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas Prommar » 12. 07. 2021. 09:39

Tallinna operatiivinfost saab tee kulgemisest enam-vähem aimu.
https://opinfo.tallinn.ee/menetlus/66099

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1744
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas Andrus K » 14. 07. 2021. 17:34

Tõepoolest on Liiva jaama juurde raudtee alt rajamisel tunnel.
Nimetavad jalakäiajate tunneliks ja skeemil järsud kurvid, nii, et ilmselt segmenti sinna ei tee, aga abiks ikka :)
https://edel.ee/liiva-jaama-piirkonnas- ... hitustood/
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas UrmasL » 15. 07. 2021. 08:41

Praegu ei leia, aga minumeelest olid teatud piirangud kuhu strava segmenti teha ei saanud . Eelõige ohutuse pärast(kiirteed ntx). Aga need järskude kurvidega kitsad tunnelid on ohtlikud küll. Tihti on need isegi ristumistega ja ega keskmine rattur või rattaga sõitev laps ei tea sõidusuundadest ja tee andmise reeglitest.
Andrus K kirjutas:
14. 07. 2021. 17:34
Tõepoolest on Liiva jaama juurde raudtee alt rajamisel tunnel.
Nimetavad jalakäiajate tunneliks ja skeemil järsud kurvid, nii, et ilmselt segmenti sinna ei tee, aga abiks ikka :)
https://edel.ee/liiva-jaama-piirkonnas- ... hitustood/

mtm
Rattur
Postitusi: 332
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas mtm » 15. 07. 2021. 14:19

Siin 30.04.2021 tehtud aerofotol näha trass ja tunnelite ehitus:
https://fotoladu.maaamet.ee/?basemap=ki ... hi&sideoff
Trass tuleb suht otse mitte nagu op.info kaevetööde joonisel.
Tänaseks on ehitus muidugi jõudsalt edenendud. Sealseid teid aastaringselt pea iga päev sõites tundub, et Raudalust Mustamäe poole minejatele on uuest teest kasu aga 2-3 miljonilste tunnelite asemel oleksid olnud piisavad ka samatasandi ülekäigud kus ühe fooritulega pääseb üle kogu teest mitte poolest nagu näiteks Valdeku-Viljandi mnt. ristis. Mustamäelt või Sakust Järvevanasse või vastupidi minevatele komutteritele teeb uus tee liiga suure kaare ja pigem kasutatakse otsemaid teid. Portlastele muidugi uus tee sobib ja segmedi kiirust tunnel ehk väga alla ei tõmba.

tripp
Rattur
Postitusi: 515
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas tripp » 16. 07. 2021. 10:47

Tallinna rattaliikluse mured on kõik kesklinnas. Viru ringi, Vabaduse puiestee, Kristiine risti vahel. Saatke oma laps või naine rattaga Kadriorust Kristiinesse ja kuulake, mis ta teile pärast ütleb.. Narva, Pärnu, Tartu maanteedel rattaga sõita sisuliselt ei saa, raudtee-viaduktide alt läbi minek on õudus, jne.

Minusugune suht kiire ja surmapõlgav rattur saab hakkama, ma lähen üle Kristiine risti trollirada pidi ja Ülemiste viadukti alt autorada pidi ja sõidan kõikidel bussiradadel, ehkki seadus ei luba. Kuid absoluutne enamik liiklejatest ei julge seda ja ei hakkagi iial julgema.

Kuid Tallinn eelistab kesklinna liikluse probleemide asemel paigutada raha üksikutesse suurtesse äärelinna projektidesse. Rattaga _liikleja_ mõttes on need miljonid raisatud täiesti jaburalt. Ja see vähene, mida kesklinna kandis tehakse, on läbimõtlemata absurd. Filtri - Odra - Kadrioru tuttuued "rattatee" jupid panevad mind nutma, kui ma neist mööda sõidan.

Võib-olla tuleb see uus Lasnamäe - Kadriorg rattatee parem? Linn on viimasel ajal näidanud, et ta kuulab eksperte, vähemalt mõnikord. Eks näeb ja loodame parimat.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1126
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas Prommar » 16. 07. 2021. 11:46

Teema pealkirjas peaks olema "terviseraja tunnel", mitte "kergliiklustunnel". Ehitatakse Nõmme terviseradade projekti raames, nagu tollel edel.ee lingil kirjas on.

tripp
Rattur
Postitusi: 515
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas tripp » 16. 07. 2021. 11:50

Linn võtab seda kui liikluse projekti, mitte kui tervise- või spordirajatist.

"Tööde eesmärgiks on 2019. aastal valminud Järve kergliiklustee ühendamine Pärnu maanteel, Rahumäe raudteeviaduktil algava Lääne-Tallinna kergliiklusteega," rääkis Klandorf. "Ehitustööde käigus rajatakse muuhulgas kaks tunnelit, mis tagavad liiklejatele ohutu ja turvalise teekonna."

Ja:

Nõmme linnaosa vanema Grete Šillise sõnul aitab kergliiklustee võrgustik liita Nõmme erinevaid asumeid ühtseks turvaliseks jalgsi- ja rattaga liikumise piirkonnaks. "See võimaldab Rahumäe ja Liiva asumi elanikel liigelda kergtransporti kasutades mugavalt ja ohutult. Ehitustööde järel muutuvad Järve metsa terviserajad paremini kättesaadavaks Rahumäe elanikele ning Liiva elanikele on Nõmme turu ja Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala piirkond paremini avatud."

Raudteel on asjade kohta muidugi oma arvamus. Nende (õilis) eesmärk on saada kõik liiklejad raudtee tasandist eemale. Kuid väljaspool seda on neil kama, kas see tunnel on spordirajatis, tee või tantsusaal...

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1186
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Vabaduse puiestee ja Männiku tee ristmiku kergliiklustunnel

Postitus Postitas SK » 16. 07. 2021. 22:07

tripp kirjutas:
16. 07. 2021. 11:50
Linn võtab seda kui liikluse projekti, mitte kui tervise- või spordirajatist.

Raudteel on asjade kohta muidugi oma arvamus. Nende (õilis) eesmärk on saada kõik liiklejad raudtee tasandist eemale. Kuid väljaspool seda on neil kama, kas see tunnel on spordirajatis, tee või tantsusaal...
Nõus, et see tunnel on pehmelt öeldes proportsioonist väljas ehk sama raha eest saaks kilomeetrite kaupa korralikku kergliiklusteed. Samas on teada, et terviserajad ja Järve kant on hr. Annuse eritähelepanu all ja tal on linnaga mingid omad diilid nagu ka rullirada Järvevana ja Viljandi mnt kergliiklustee vahel. Las ta olla, muidu ei tuleks sedagi.

Eesti Raudtee on endiselt riik riigis koos oma puuk-firmadega, kes neilt (=eesti inimestelt) verd imevad. Ei tea, millal mõistus koju tuleb, täna on see veel loosungite tasandil.

Vasta

Mine “Rajad ja ringid”